1 Šolska knjižnica, Ljubljana, 32 (2023), 1 Narava se prebuja in ptički zunaj vedo, da je gregorjevo, naš avtohtoni praznik zaljub- ljenih. Tudi dan se daljša, sončni žarki nam vlivajo več energije in hkrati s tem tudi več energije za nove zanimive projekte in dejav- nosti, povezane s šolsko knjižnico. Teh vam, super knjižničarkam in knjižničarjem, sicer nikoli ne manjka, a občasno tudi mi potrebu- jemo malo oddiha in navdiha. Oboje bomo lahko pridobili na naši tradicionalni Biblio- pedagoški šoli, ki bo letos potekala kar v treh izvedbah. Če se vam ni uspelo pravočasno prijaviti in so bila mesta že zasedena, pa v branje toplo priporočam revijo Šolska knjiž- nica. Tokratna številka je polna praktičnih in izjemno uporabnih idej in primerov. Če bi lahko podeljevali nagrade, bi vsak od prime- rov lahko zmagal v svoji kategoriji. Tokrat imamo v reviji res za vsakega nekaj. Že nekaj let se na šolah poglobljeno ukvar- jamo z ekologijo in ekološko ozaveščenostjo, saj se zavedamo, da varovanje narave ni več stvar posameznika, ampak odgovornost vseh. Tega se zelo dobro zaveda tudi avtorica prispevka, ki je uspela, da je šolska knjižnica postala temelj ekološke vzgoje na šoli. Mnogi se že pospešeno pripravljate tudi na obiske avtorjev ob zaključku bralne značke. Kako obisk avtorja še dodatno popestriti in ga narediti drugačnega, še bolj zanimivega in privlačnega, se sprašujete. Na OŠ Fram je knjižničarki to izvrstno uspelo kar s sobo pobega. Knjižničarji smo velikokrat tudi v pomoč pri literarnih in likovnih natečajih. Z učenci se jih redno udeležujemo, še posebej ob kakih visokih obletnicah. Da pa bi mednarodni literarni natečaj, v katerega se je vključilo več tujih držav, organizirali sami, za to pa je že potrebnih nekaj več opornih točk in spodbu- de. Prispevek Likovni in literarni natečaj ob 110. obletnici rojstva Kristine Brenkove vam je lahko pri tem v pomoč. Na šolah imamo že v enem samem razredu zelo različne učence. Pri vsakemu je potrebna drugačne vrste spodbuda. Še več dodatne vzpodbude potrebujejo učenci, ki imajo bralne težave. Tudi branje pesniških zbirk in interpretiranje pesmi pri učencih nista ravno najbolj priljubljeni dejavnosti. V tokratnih prispevkih si lahko preberete navdihujoče zgodbe, kako je mogoče učencem približati tako branje kot tudi poezijo. K motivaciji za branje pa seveda močno prispevajo tudi raznolike razstave, kjer je lahko v pomoč tudi razstava druge organizacije. Srednješolci so lahko prav poseben izziv za srednješolske knjižničarke, kar pa seveda po- meni, da so to le dodatni izzivi, ki nas delajo bolj inovativne in nas nekoliko potisnejo iz območja udobja. Hkrati nam to omogoči, da se vedno znova preizkusimo v čem novem. Na koncu pa iz tega nastanejo vrhunski pri- meri dobre prakse, ki jih z veseljem prebira- mo in se želimo v njih preizkusiti tudi sami. Želim vam obilo užitkov ob prebiranju naše stanovske revije. Res lahko vsak najde nekaj zase. Hkrati pa vas iskreno vabim k pisanju prispevkov zanjo, saj je brez vas in vaših primerov dobre prakse ne bi bilo. V spomla- danskem času se bo v vsaki šolski knjižnici dogajalo res veliko dejavnosti. Opogumite se in postanite navdih tudi vi. POMLAD IN NOVA ŠTEVILKA ŠOLSKE KNJIŽNICE UVODNIK Pozdravljeni, pomlad in nova številka Šolske knjižnice Mag. Mateja Drnovšek Zvonar, gostujoča urednica