Glasbena šola Izobraževalni program: Glasba Predmet: JAZZ BOBNI Učni načrt Ljubljana 2024 JAZZ BOBNI Učni načrt Izobraževalni program GLASBA, GLASBENA ŠOLA Avtor: Bruno Domiter Uredile: dr. Inge Breznik, dr. Branka Rotar Pance, Magdalena Međeral, Polonca Češarek Puklavec Recenzenta: Gašper Bertoncelj in Janez Gabrič Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Izdala: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Zavod RS za šolstvo Za ministrstvo: dr. Vinko Logaj Za zavod: Jasna Rojc Objava na spletnem naslovu https://urednik-gov.sigov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/Glasbena-sola/Ucni- nacrti/Ucni_nacrti_program_Glasba/Jazz-bobni.pdf Prva spletna izdaja Ljubljana 2024 Učni načrt za predmet jazz bobni v izobraževalnem programu Glasba, Glasbena šola je Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje določil na 239. seji dne 17. 10. 2024. Izobraževalne programe Predšolska glasbena vzgoja, Glasbena pripravnica in Plesna pripravnica ter učne načrte, ki jih je določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje na 49. seji dne 11. 4. 2002, je sprejel pristojni minister za izobraževanje in so bili objavljeni v Uradnem listu RS št. 45/02. Izobraževalna programa Glasba in Ples ter učne načrte, ki jih je določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje na 56. seji dne 20. 3. 2003, je sprejel pristojni minister za izobraževanje in so objavljeni v Uradnem listu RS št. 55/03. Dopolnjeni predmetnik in učne načrte za program Glasba, ki jih je določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje na 127. seji dne 19. 11. 2009, je sprejel pristojni minister za izobraževanje in so objavljeni v Uradnem listu RS št. 11/10. Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 216516355 ISBN 978-961-03-0878-2 (Zavod RS za šolstvo, PDF) Sestavljavci izobraževalnih programov in učnih načrtov Izobraževalni program Glasba Je pripravila Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva v sestavi: red. prof. dr. Primož Kuret – predsednik, mag. Franci Okorn – namestnik predsednika in člani mag. Dimitrij Beuermann, Tomaž Buh, Anton Gorjanc, Marija Gregorc, Zdravko Hribar, mag. Ivan Marin, Matej Selan, Viktor Zadnik in Marjetka Loborec (strokovna tajnica). Člani nacionalne komisije so bili tudi koordinatorji razširjenih predmetnih skupin za godala in brenkala, pihala, trobila in tolkala, inštrumente s tipkami in petje, orkester in komorno igro ter nauk o glasbi in solfeggio. Učne načrte za predmete: violina, viola, violončelo, kontrabas, flavta, oboa, klarinet, fagot, saksofon, rog, trobenta, pozavna, tuba in druga konična trobila, tolkala, petje, klavir, harmonika, orgle, kitara, harfa, kljunasta flavta, diatonična harmonika, citre, tamburice, orkester, komorna igra ter nauk o glasbi in solfeggio so na podlagi učnih načrtov za glasbene šole, ki jih je sprejel Strokovni svet za vzgojo in izobraževanje SR Slovenije dne 27. 9. 1979 oziroma 16. 4. 1992 (orgle), pripravili: Draga Ažman, Kristina Babič, Martin Bajde, Marcos Bajuk, Jože Balažic, Volodja Balžalorsky, Renata Bauer, Dalibor Bernatović, Vlasta Bezjak, Andžela Blažeka, Željko Bradić, Tatjana Šporar Bratuž, Jernej Brence, Ksenija Trotovšek Brlek, Sonja Cigan, Bojan Cvetrežnik, Matjaž Drevenšek, Boris Dvoršak, Maja Gogala Dvoršak, Tatjana Dvoršak, Darinka Fabiani, Mateja Ferenčak, Simona Fisher, Marija Feguš Friedl, Cita Galič, Slavko Goričar, Drago Gradišek, Jelka Grafenauer, Jožica Grebenšek, Hinko Haas, Tomaž Habe, Karmen Hlade, Žarko Ignjatović, Jakob Ivan, Jasenka Jelačić, Lučka Joksič, Marinka Kukec Jurič, Ileana Bratuž Kacjan, Janja Kipić, Mateja Prem Kolar, Albert Kolbl, Jolanda Korat, Ruda Ravnik Kosi, Polona Kovač, Eva Kranjčan, Marija Kregar, mag. Igor Krivokapič, Dragutin Križanić, Peter Kruder, Karel Leskovec, Venčeslav Lenarčič, Boštjan Lipovšek, Andrej Lorber, Matija Lorenz, Tomaž Lorenz, Zoran Lupinc, Majda Lužnik, Svetlana Marinković, Lidija Maletič, Zdenka Kristl Marinič, Zoran Marković, Milivoj Matković, Marjetka Minič, Peter Napret, Jerko Novak, dr. Breda Oblak, Marija Okoliš, Igor Oulokin, dr. Branka Rotar Pance, Lidija Pavlica, Barbara Pibernik, Tomaž Plahutnik, Darij Pobega, Metka Podpečan, Saša Potisk, Robert Prednik, Bronka Prinčič, mag. Majda Zaveršnik Puc, Dušan Remšak, Vildana Repše, Božo Rogelja, Ivanka Ropas, Vita Gregorc Rošker, dr. Janja Črčinovič Rozman, Miro Saje, Barbara Sevšek, Doroteja Cestnik Spasić, Robert Stanič, Robert Stopar, Dušanka Stražar, Marjan Stropnik, Vesna Stropnik, Zlatko Špoljar, Franc Štuhec, Dolores Šturman, Borivoj Šurbek, Milan Švagan, Damir Tkavc, Metod Tomac, Miro Tomšič, Mile Trampuš, Mojca Tratar, Vojko Trnjek, Mojca Volavšek, Fanika Vošnjak, Oto Vrhovnik, Nina Venier Zalokar, mag. Ema Zapušek, Janez Zavec, Ivana Ziherl, Blaž Zupan, Stanko Žagar, Lidija Žefran, Andreja Žel, Nikolaj Žličar in Franc Žugelj. Jezikovni pregled: Janko Potrata Dopolnjeni predmetnik in učne načrte v izobraževalnem programu Glasba, ki jih je na 127. seji dne 19. 11. 2009 določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje, je pripravila Nacionalna komisija za glasbeno šolstvo v sestavi: Drago Arko – predsednik, mag. Tomaž Faganel, mag. Ivan Florjanc, Marija Gombač, Primož Malavašič, Matej Selan, dr. Dragica Žvar, Januš Rasiewicz, Mateja Valič Presetnik, Tomaž Buh, Marija Gregorc, Zdravko Hribar in Anton Savnik. V razširjenih predmetnih skupinah za posamezna področja pa so sodelovali še: Franc Žugelj, Miro Saje, Matjaž Jevšnikar, Drago Gradišek, Albert Kolbl, Igor Krivokapič, Matej Zupan, Božo Rogelja, Slavko Goričar, Matjaž Drevenšek, Milan Švagan, Martin Bajde, Miro Tomšič, Vildana Repše, Mile Kosi in Kristian Kolman. Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Izobraževalna programa Predšolska glasbena vzgoja in Glasbena pripravnica Je pripravila Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva v sestavi: red. prof. dr. Primož Kuret – predsednik, mag. Franci Okorn – namestnik predsednika in člani mag. Dimitrij Beuermann, Tomaž Buh, Anton Gorjanc, Marija Gregorc, Zdravko Hribar, mag. Ivan Marin, Matej Selan, Viktor Zadnik in Marjetka Loborec (strokovna tajnica). Učne načrte so pripravili: Marija Gregorc, dr. Barbara Sicherl - Kafol, Anton Gorjanc, Marija Okoliš in Irena Rigo. Izobraževalna programa Plesna pripravnica in Ples Je pripravila Nacionalna komisija za vsebinsko prenovo glasbenega šolstva v sestavi: red. prof. dr. Primož Kuret – predsednik, mag. Franci Okorn – namestnik predsednika in člani mag. Dimitrij Beuermann, Tomaž Buh, Anton Gorjanc, Marija Gregorc, Zdravko Hribar, mag. Ivan Marin, Matej Selan, Viktor Zadnik in Marjetka Loborec (strokovna tajnica). Učne načrte so pripravili: za balet Matej Selan, Iko Otrin in Vlasta Veselko; za sodobni ples Jana Kovač Valdes, Ana Vovk Pezdir, Petra Pikalo in Vlasta Veselko; za plesno pripravnico Matej Selan, Jana Kovač Valdes, Alenka Tomc in Iko Otrin. Dopolnitve učnih načrtov (minimalne standarde znanja in didaktična priporočila za doseganje minimalnih standardov znanja) ter znanja izvajalcev za programe Predšolska glasbena vzgoja, Glasbena pripravnica, Plesna pripravnica, Glasba in Ples, ki jih je določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje na 218. seji dne 16. 12. 2021, je pripravila Nacionalna komisija za glasbeno šolstvo v sestavi: red. prof. mag. Ivan Florjanc – predsednik, Drago Arko, dr. Dimitrij Beuermann, Magdalena Međeral, Helena Meško, Helena Valerija Krieger, Marko Možina, Dejan Prešiček, dr. Nejc Sukljan in Boris Štih. Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Kazalo vsebine 1 OPREDELITEV PREDMETA ............................................................................................................................. 6 2 SPLOŠNI CILJI PREDMETA ............................................................................................................................. 6 3 OPERATIVNI CILJI PREDMETA – DEJAVNOSTI ............................................................................................... 7 4 OPERATIVNI CILJI PREDMETA – VSEBINE ..................................................................................................... 9 5 STANDARDI ZNANJA ................................................................................................................................... 15 5.1 MINIMALNI STANDARDI ZNANJA ........................................................................................................ 15 6 DIDAKTIČNA PRIPOROČILA ......................................................................................................................... 18 7 IZVEDBENI STANDARDI IN NORMATIVI ...................................................................................................... 18 ZNANJA IZVAJALCEV .................................................................................................................................. 18 1 OPREDELITEV PREDMETA Bobni so nepogrešljivi sestavni del večine jazzovskih zasedb, zasedb popularne glasbe in sodobnega repertoarja pihalnih, revijskih in simfoničnih orkestrov. Predmet jazz bobni na ravni osnovnega izobraževanja skupaj z drugimi strokovnimi predmeti vzgaja in izobražuje mlade glasbenike, jim omogoča pridobitev temeljnega praktičnega in teoretičnega znanja in postavlja trdne temelje za nadaljnje glasbeno izobraževanje in amatersko udejstvovanje. Pri predmetu jazz bobni se učenci razvijajo na estetskem, intelektualnem, psihomotoričnem in čustvenem področju. Razvijajo tudi kritično-analitični odnos do glasbe. Pri tem si oblikujejo odnos do glasbenega dela od začetne stopnje branja notnega zapisa prek improvizacije do končnega, ustvarjalnega dogodka. Pri pouku se učenci spoznajo s osnovnimi tehnikami igranja, različnimi glasbenimi slogi in osnovnimi vlogami bobnarja znotraj različnih glasbenih zasedb – od manjših zasedb na nižji stopnji do velikega jazzovskega orkestra na višji stopnji osnovnega glasbenega izobraževanja. Učenci spoznavajo proces glasbenega ustvarjanja in poustvarjanja. Izbira literature naj bo prilagojena posameznikovim sposobnostim; dopolnjujemo jo v skladu z učnim načrtom in novimi dognanji v pedagoški praksi. 2 SPLOŠNI CILJI PREDMETA Učenci:  razvijajo glasbeno nadarjenost, ljubezen do glasbe in veselje do igranja na bobne;  ob igranju na bobne razvijajo glasbene sposobnosti, veščine, glasbeno mišljenje in interese;  spoznavajo glasbeno literaturo, ustvarjalce, poustvarjalce, zakonitosti gradnje glasbenih del in vlogo glasbe v družbenem kontekstu v različnih časovnih obdobjih in okoljih;  skrbijo za prenos in ohranjanje nacionalne in občečloveške glasbene dediščine in identitete;  razvijajo pozitiven odnos do glasbene umetnosti in kulture s posebnim poudarkom na slovenski umetni in ljudski glasbi kot delu svetovne glasbene zakladnice;  se razvijajo v pretanjene in kritične poslušalce in se oblikujejo v bodočo koncertno publiko;  v skladu s svojimi zmožnostmi in znanji vrednotijo izvedbe glasbenih del;  razvijajo zmožnosti vživljanja v umetniška dela, občutljivost, strpnost, spoštovanje drugačnosti in odprtost za sodelovanje z različnimi ljudmi;  funkcionalno uporabljajo glasbena znanja in veščine v različnih oblikah glasbene komunikacije s soizvajalci glasbenih del in poslušalci;  se oblikujejo v vsestranske in ustvarjalne osebnosti s pozitivnim odnosom do dela in interesom za osebno rast in razvoj;  skozi različne oblike glasbenega udejstvovanja razvijajo čustveni in socialni potencial in ozaveščajo njegovo vsestransko dobrobit;  razvijajo čustveno inteligenco kot temeljni pogoj za učenje ter čustveno in socialno zrelost;  smiselno in kritično uporabljajo sodobno tehnologijo;  ozaveščajo pomen in vlogo glasbenega udejstvovanja v povezavi s trajnostnim razvojem;  v skladu z zmožnostmi in interesi pridobivajo znanja in izkušnje, ki jih vodijo v nadaljnje ljubiteljsko glasbeno udejstvovanje v ansamblih, orkestrih in pevskih zborih, ali v nadaljnje profesionalno glasbeno izobraževanje. 3 OPERATIVNI CILJI PREDMETA – DEJAVNOSTI NIŽJA STOPNJA VIŠJA STOPNJA Učenci: 1., 2., 3. in 4. razred 5. in 6. razred igrajo na  spoznavajo bobne in ostale tolkalne  utrjujejo in izpolnjujejo znanja z nižje bobne; inštrumente, stopnje z večjo zahtevnostjo,  usvojijo pravilno držo palic in razvijajo  spoznajo igranje z metlicami, gibljivost zapestja,  nadgrajujejo koordinacijo,  spoznajo tradicionalno in moderno držo  krepijo samozavest z rednim palic, nastopanjem na šolskih nastopih in  razvijajo koordinacijo za igranje tudi izven šole, kompleta bobnov,  širijo glasbeni repertoar,  razvijajo osredotočenost, vztrajnost in  razumejo in prepoznavajo jazzovske delovno disciplino, oblike (rhythm changes, standardne  usvajajo muzikalne prvine: forme AABA, ABA), dinamiko in občutek za tempo,  prepoznavajo enostavnejše harmonske  razvijajo pozitivno samopodobo, postope, potrebno za javno nastopanje,  interpretirajo težje skladbe,  razvijajo samozavest in suverenost z  nadgrajujejo obvladovanje muzikalnih odrskimi nastopi; prvin,  nadgrajujejo svoj odrski nastop; solfeggiirajo;  se urijo v branju ritma in ritmično-  razumejo, prepoznajo in igrajo vsa melodičnih zapisov, notna trajanja in pavze v četrtinskih in  pojejo osminske ritmične osminskih taktovskih načinih, vzorce s triolskim fraziranjem,  spoznavajo sestavljene taktovske  berejo in razumejo notni zapis, načine,  nadzirajo tempo igranja;  razvijajo branje notnega materiala a vista,  transkribirajo bobnarske sole in ritme,  analizirajo skladbe; spoznavajo,  poslušajo skladbe iz repertoarja  poslušajo zahtevnejšo instrumentalno ocenjujejo zabavne in jazzovske glasbe, literaturo, in  krepijo svoj glasbeni spomin,  širijo svoje znanje o slovenski jazz in vrednotijo  spoznavajo slovensko glasbo in zabavni glasbi ter pomembnejših glasbo; pomembnejše slovenske skladatelje, slovenskih ustvarjalcih in  spoznajo osnovne ritme v stilu swinga, poustvarjalcih na tem področju, rocka, funka ter latinskoameriške  podrobneje spoznavajo značilnosti glasbe, različnih glasbenih stilov na področju  razumejo in prepoznavajo jazzovske jazza in zabavne glasbe ter njihove oblike (blues, balada), interpretacije na inštrumentu,   prepoznavajo in vrednotijo različne kritično vrednotijo različne glasbene zvrsti in izvedbe glasbe; zvrsti in izvedbe,  analizirajo lastne avdio in video posnetke; ustvarjajo  ustvarjajo lažje ritmične vzorce in  krepijo ustvarjalnost, glasbo in enostavne ritme za bobne,  tvorijo zahtevnejše ritmične vsebine, uporabljajo  razvijajo igranje po posluhu,  samostojno oblikujejo bobnarske ritme učno  uporabljajo avdio in video opremo, in sole v različnih glasbenih stilih, tehnologijo;  se snemajo in analizirajo svoje igranje;  uporabljajo avdio in video opremo z namenom poslušanja in analiziranja lastne izvedbe skladb; skupinsko  se usposabljajo za individualno in  sodelujejo v kompleksnejših muzicirajo. skupinsko izvajanje glasbe, instrumentalnih sestavih.  se urijo v skupinskem igranju v jazz zasedbi. Dodatni pouk Intenzivnejše razvijanje tehničnih in muzikalnih prvin do stopnje celovitega uresničevanja ciljev in brezhibnega obvladovanja vsebin, predpisanih za posamezni razred oziroma stopnjo izobraževanja. 4 OPERATIVNI CILJI PREDMETA – VSEBINE 1. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  se uči pravilne drže palic za bobne (tradicionalna in/ali sodobna drža (matched grip),  se uči repeticije zapestja,  igra enojne in dvojne udarce (z zapestjem),  razume in izvaja dinamiko: p, mf, f,  razvija tehnike igranja basovskega bobna,  spoznava, razume in igra notne vrednosti celinke, polovinke, četrtinke, osminke in osminske triole in z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  razvija občutka za krajše glasbene celote (dvo- in štiritaktni ritmični vzorci). Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  G. Bomhof: Schule für Drumset 1 (De Haske)  J. Curnow: 1st recital series for snare drum (Curnow Music) Etude  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Demonstracija enojnih in dvojnih udarcev na malem bobnu  Etuda za mali boben  Skladba za komplet bobnov s spremljavo 2. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  igra enojne, dvojne in trojne paradidle ter enojne predložke,  razume in izvaja dinamiko pp do ff,  spoznava, razume in igra poudarek (akcent) na osminkah,  spoznava, razume in igra šestnajstinke z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  usvaja tehniko igranja hi-hata z nogo (closed),  zapisuje lažje ritme za bobne,  razvija občutek za glasbene oblike: osem- in šestnajsttaktne celote,  usvaja triolsko fraziranje osmink. Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  G. Bomhof: Schule für Drumset 2 (De Haske)  J. Curnow: 1st recital series for snare drum (Curnow Music)  T. Calis: 10 Pieces for Drumset (De Haske) Etude  E. Keune: Schule fur kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Demonstracija vseh oblik paradidlov na malem bobnu  Etuda za mali boben  Solo za komplet bobnov  Skladba za komplet bobnov s spremljavo 3. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  igra dvojne predložke, inverted paradidle, paradidle didle, zaprti tremolo,  igra dvojne udarce z basovskim bobnom,  igra koordinacijske vzorce z eno roko in eno nogo v osminkah,  razvija občutek za glasbene oblike: dvanajsttaktna celota – blues,  igra tehniko splash na hi-hatu,  igra poudarke (akcente) na triolah in šestnajstinkah,  spoznava, razume in igra šestnajstinske triole in sekstole z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  igra osnovni swingovski vzorec (feathering). Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  G. Bomhof: Schule für Drumset 2 (De Haske)  T. Calis: 10 Pieces for Drumset (De Haske) Etude  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Literatura  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing)  G. Bomhof: Schule für Drumset 2 (De Haske)  T. Calis: 10 Pieces for Drumset (De Haske) Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Demonstracija dvojnega predložka, inverted paradidle in paradidle didle na malem bobnu  Dve etudi za mali boben  Solo za komplet bobnov  Skladba za komplet bobnov s spremljavo 4. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  nadgrajuje zaprti tremolo, uvaja tehniko za dvojne udarce push-pull,  igra enostavne vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (osminke),  igra koordinacijske vzorce z obema rokama in eno nogo v osminkah,  razvija občutek za glasbene oblike (16- in 32-taktne oblike),  bere enoglasne spremljevalne vzorcev v swingu,  igra swing shuffle. Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  T. Igoe: Groove Essentials 1.0 (Hudson Music)  G. Bomhof: Schule für Drumset 2 (De Haske)  G. Bomhof, Andre Waignein: 10 drum solos for snare drum and piano (De Haske)  J. Riley: The Art of Bop Drumming (Manhattan Music Publications) Etude  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Dve etudi za mali boben  Solo za komplet bobnov  Skladba za komplet bobnov s spremljavo Napredovanje Učenec, ki je uspešno opravil izpit ob koncu nižje stopnje izobraževanja in je pozitivno ocenjen iz drugih predmetov po predmetniku, se lahko vpiše na višjo stopnjo izobraževanja, če je mnenje izpitne komisije in učiteljskega zbora o nadarjenosti učenca pozitivno. 5. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  igra 5-, 7- in 9-stroke roll,  uči se prstne tehnike,  razume in izvaja kvintole in septole,  igra z metlicami (osnovni swing vzorec, balada, enojni in dvojni udarci),  igra vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (osminske triole in šestnajstinke),  igra koordinacijske vzorce z obema rokama in nogama,  spozna standardne jazzovske oblike (blues, jazz waltz, balada, rhythm changes, standard AABA, ABA, ABC idr.),  bere dvoglasne spremljevalne vzorce v swingu v triolskem gibanju osmink (mali boben in basovski boben kombinirano),  spozna osnovne latinskoameriške ritme (bossa nova, baiao, samba, cha-cha-cha),  igra štiritaktne improvizirane vsebine na kompletu bobnov. Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  T. Igoe: Groove Essentials 1.0 (Hudson Music)  J. Riley: The Art of Bop Drumming (Manhattan Music Publications)  G. Chester: The New Breed (Modern Drummer Publications) Etude  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  M. Goldenberg: Modern school for snare drum (Alfred Publishing)  C. Wilcoxon: The All-American Drummer (Ludwig Master) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Demonstracija tehničnih in koordinacijskih prvin na kompletu bobnov  Etuda za mali boben  Rudimentalni solo za mali boben  Dve skladbi za komplet bobnov s spremljavo 6. RAZRED Tehnične in muzikalne prvine Učenec:  igra 11-, 13-, in 15-stroke rolls,  spozna vseh 26 tradicionalnih rudimentov,  se uči igranja v sestavljenih asimetričnih taktovskih načinih (5/8, 7/8),  igra swing spremljavo v počasnem in hitrem tempu,  improvizira daljše oblike v različnih stilih,  spozna stile jazz rock, salsa, reggae, funk,  igra vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (triole in šestnajstinke),  bere dvoglasne spremljevalne vzorce v swingu v triolah (mali boben in basovski boben kombinirano). Šole/metode  G. L. Stone: Stick Control (Stone & Son, Inc.)  T. Igoe: Groove Essentials 1.0 (Hudson Music)  J. Riley: The Art of Bop Drumming (Manhattan Music Publications)  G. Chester: The New Breed (Modern Drummer Publications) Etude  E. Keune: Schule für kleine Trommel (DVfM Leipzig)  J. Wanamaker: Rudimental contest solos (Alfred Publishing)  C. Wilcoxon: The All-American Drummer (Ludwig Masters)  J. Morello: Master studies (Modern Drummer Publications) Skladbe Skladbe s primerno tehnično zahtevnostjo iz repertoarja jazza in zabavne glasbe. Opombe Poleg navedenih šol/metod, etud ipd. lahko uporabljamo tudi drugo ustrezno literaturo. Izpitne vsebine  Demonstracija tehničnih in koordinacijskih prvin na kompletu bobnov  Etuda za mali boben  Rudimentalni solo za mali boben  Tri skladbe s spremljavo ansambla v različnih stilih (vsaj ena swing) 5 STANDARDI ZNANJA Nižja stopnja Po končani nižji stopnji šolanja so učenci sposobni samostojno nastopati in ob spremljavi izvajati skladbe (glej navedbe v predlaganih vsebinah) tako po notnem zapisu kot tudi na pamet. Pridobili so osnovno tehnično znanje, koordinacijo, ritmično natančnost in dinamično urejenost igranja na bobne. V manjših zasedbah so sposobni izvajati enostavne skladbe iz repertoarja jazzovske in zabavne glasbe. Višja stopnja Po končani višji stopnji šolanja so učenci usposobljeni samostojno nastopati v različnih sestavih, pri čemer izvajajo tudi zahtevnejši repertoar. Poznajo tudi osnove igranja v jazzovskem orkestru (big band) in so usposobljeni izvajati bobnarsko literaturo za potrebe pihalnih in simfoničnih orkestrov. So tehnično, koordinacijsko in muzikalno pripravljeni za igranje v različnih glasbenih situacijah. 5.1 MINIMALNI STANDARDI ZNANJA Minimalni standardi znanja opredeljujejo dosežke učenca in so mejna kategorija, ki se izkazuje z oceno zadostno (2). Vključujejo obseg in kakovost znanj, spretnosti in veščin, ki jih v skladu z operativnimi cilji (dejavnosti in vsebine) v učnem načrtu predmeta jazz bobni učenec razvija med šolskim letom in izkaže ob koncu šolskega leta ter so nujno predznanje za nadaljnje učenje v naslednjem razredu. Za minimalni standard učenci izvajajo program z nekaterimi pomanjkljivostmi v artikulaciji, dinamiki, poudarkih ipd., v počasnejšem tempu od zahtevanega, a s povečini natančnimi ritmičnim izvajanjem, kljub temu pa je učenčeva izvedba še vedno prepoznavna. 1. razred Učenec še zadovoljivo:  igra enojne in dvojne udarce (z zapestjem),  izvaja osnovne dinamične stopnje: p, mf, f,  igra notne vrednosti celinke, polovinke, četrtinke, osminke in osminske triole z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 2. razred Učenec še zadovoljivo:  igra enojne dvojne in trojne paradidle,  igra enojne predložke,  izvaja dinamiko v razponu pp do ff,  igra poudarek (akcent) na osminkah,  igra šestnajstinke z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  izvaja triolsko gibanje osmink,  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 3. razred Učenec še zadovoljivo:  igra dvojne predložke, inverted paradidle, paradidle didle,  igra zaprti tremolo,  igra dvojne udarce z basovskim bobnom,  igra poudarke (akcente) na triolah in šestnajstinkah,  igra šestnajstinske triole in sekstole z istoimenskimi pavzami v dvo-, tri- in štiričetrtinskem taktovskem načinu,  igra osnovni swingovski vzorec (feathering),  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 4. razred Učenec še zadovoljivo:  izvaja tehniko za dvojne udarce push-pull,  igra enostavne vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (osminke),  bere enoglasne spremljevalne vzorcev v swingu,  igra swing shuffle,  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 5. razred Učenec še zadovoljivo:  igra 5-, 7- in 9-stroke roll,  igra kvintole in septole,  igra z metlicami (osnovni swing vzorec, balada, enojni in dvojni udarci),  igra vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (osminske triole in šestnajstinke),  igra koordinacijske vzorce z obema rokama in nogama,  pozna standardne jazzovske oblike (blues, jazz waltz, balada, rhythm changes),  bere dvoglasne spremljevalne vzorce v swingu v triolskem gibanju osmink (mali boben in basovski boben kombinirano),  pozna osnovne latinskoameriške ritme (bossa nova, baiao, samba, cha-cha-cha),  igra štiritaktne improvizirane vsebine na kompletu bobnov,  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 6. razred Učenec še zadovoljivo:  igra 11-, 13-, in 15-stroke rolls,  igra v sestavljenih asimetričnih taktovskih načinih (5/8, 7/8),  igra swing spremljavo v hitrejšem tempu,  improvizira v različnih stilih,  pozna stile jazz rock, salsa, reggae, funk,  igra vaje za linearno koordinacijo na kompletu bobnov (triole in šestnajstinke),  bere dvoglasne spremljevalne vzorce v swingu v triolah (mali boben in basovski boben kombinirano),  igra v manjših glasbenih zasedbah,  izvaja lažje etude in skladbe iz literature, navedene v operativnih ciljih predmeta/vsebine, ali iz druge ustrezne literature po izboru učitelja. 6 DIDAKTIČNA PRIPOROČILA Osnovna naloga, ki jo morajo učitelji izpolniti ob učnem načrtu, je razviti pri učencih ljubezen do glasbe in ustvariti v njih željo po muziciranju. Zaradi individualnega načina poučevanja naj učni načrt s sistematično razvrščenim gradivom ne bo toga učiteljeva obveznost, temveč orientacija in pomoč pri vzgoji bodočih glasbenikov. Priporočljivo je, da učenci usvojeno znanje čim večkrat pokažejo na internih in javnih nastopih. 7 IZVEDBENI STANDARDI IN NORMATIVI MATERIALNI POGOJI Primerno velika, zvočno izolirana učilnica, dva kompleta bobnov, paradni mali boben s stojalom, vadbeni blazini, manjša latinskoameriška tolkala; klavir ali pianino, avdio-vizualna oprema za predvajanje gradiva, veliko stensko ogledalo in vsa potrebna strokovna literatura. POGOJI ZA VPIS Primerna starost, glasbene ter fizične dispozicije za igranje bobnov, ki jih kandidat izkaže na sprejemnem preizkusu. PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA Preverjanje in ocenjevanje znanja se izvaja v skladu s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v glasbenih šolah. ZNANJA IZVAJALCEV  visokošolskega izobraževanja jazz bobnov Jazz bobni  katerega koli visokošolskega izobraževanja ali Učitelj srednješolskega izobraževanja jazz bobnov po določilih 93. člena ZOFVI