DO 1. JULIJA JE TREBA POHITETI NOVA PODOBA TRGA MDB Del naše občine, sicer ne velik,a vendar med naj-bolj prometnimi — Trg mladinskih delovnih brigad — prav v teh dneh spreminja svojo podobo. Iz oz-kega prometnega grla se bo spremenil v široko mo-derno križišče, na katero bo priključena nova šti-ripasovnica — nova Prešernova cesta ob železni-ci, ki bo odprla pot proti morju. Graditelji nove Prešernove ceste ob železnici (cestna dela je prevzelo podjetje Slovenija ceste, objekte — podvoz in podhode pa Gradis) nimajo več veliko časa na razpolago, če hočejo načrtovano delo opraviti do obljubljenega in postavljenega roka — 1. julija letos. Res je, da delajo na vsej trasi in na vseh objektih, vendar je dela še veliko. Zima res ni bila naklonjena izvajalcem, saj je bila dolga in mrzla, moča pa še sedaj ovira delo, tako da ne more napredovati tako hitro, kakor bi v boljših vremenskih razmerah. Voda je namreč zalila vse objekte in gradbene jame in jo je treba črpati, za-pletlo pa se je pogosto tudi pri polaganju komunal-nih vodov in še prej, pri dogovarjanjih, kako in kdaj bo delo potekalo. Marsikje je bilo treba spremeniti načrte, včasih zato, da bi okrepili podzemne komu-nalne vode, včasih pa tudi zato, ker ti načrti niso bili povsem izdelani in jih je bilo treba sproti dopolnje-/ati in zboljševati. Če pogledamo, kakšno je trenutno stanje na vsej gradbeni trasi nove Prešernove ceste, bi težko rekli, da je položaj rožnat, čeprav zaenkrat še ni slišati o zamudah oziroma o podaljšanem roku. Največje gradbišče je trenutno na Trgu mladin-skih delovnih brigad, kjer bo urejeno sodobno prometno križišče, ki ne bo več krivo za prometne zastoje tako v prometnih konicah kakor tudi ob vrhu turistične sezone. Tržaška cesta je že pokazala svoj »trebuh«, vka-terega bodo položili komunalne vode in nad njimi speljali lepo cesto. Precej težav je s kanalizacijo, saj bo malo dlje od novega križišča — že skoraj ob podvozu na Erjavčevi cesti, položena okrog osem metrov globoko. Veliko skrbi je investitorju — sa-moupravni skupnosti za gradnjo cest v Ljubljani — povzročila zgradba na Tobačni 1. Kar trikrat so prestavili rok začetka gradnje križišča, ker so bili pod to hišo speljani najpomembnejši komu-nalni vodi, ki jih je bilo treba prestaviti, da bi z osta-limi deli na križišču sploh lahko začeli. Ovira je sedaj odstranjena in delo poteka brez zadržkov. Najtežji za gradnjo je podvoz pod tremi prometnimi objekti — novo cesto, železnico in peš potjo — na Erjav-čevi cesti. Narejeni so že vsi temelji in delavci se bodo kmalu lotili podolžnih gred in nato še plošče. Prav gotovo je bilo delo na tem objektu zamudno, saj je bilo treba precej prestaviti tirnice in nato zakopati globoko v zem-ljo. Prav tako je bilo treba globoko v zemljo zakopati za podhod v Jakopičevem drevoredu, kjer delavci Gradisa že delajo talno ploščo, pri podhodu v podaljšku Puhar-jeve ceste pa so že narejeni temelji in pripravljajo stene. Takšno je torej trenutno stanje na gradbišču nove Prešernove ceste, ki bo, ko bo dograjena, voznikom res odprla pot proti morju. MOJCA KAUČIČ