Maja Šivec razstava novo Milan Ketiš sprejeti člani 9. 6. - 4. 7. 2020 Špela Kobal galerija DLUM 1 Špela Kobal Svobode, 2020, oglje, akril na platnu, 150 x 150 cm 3 Špela Kobal Predstavitev najnovejših del Špele Kobal je po uspemo zlahka povezati v zgodbo. Avtorica nas naključju razporeda terminov dveh sosednjih preko asociacij spodbuja k razmisleku, da sami galerij na Židovskem trgu, nadaljevanje umetničine iščemo odgovore. Izzvani smo v iskanje odgovorov razstave Ničninič v sosednji Galeriji Media Nox. kaj nam predstavljajo podobe same na sebi in Tukajšnji cikel treh slik, nastal v preteklih mesecih, kaj jim je skupnega v nastalem kontekstu. Pred je avtorica enostavno poimenovala Interpretacija nami so tako abstrahirane kompozicije, na katerih svobode. Z njimi še vedno ne želi miselno usmerjati prepoznavamo človeško telo, obraz in njegove dele. gledalca. Bolj kot naslikana zgodba jo zanima Na platnih večjih dimenzij se prepletata risarska proces ustvarjanja. Kaj je tisto, kar človeka spodbudi in slikarska poteza, pri čemer nobena od njiju ne k ustvarjanju. Prepričana je, da je ustvarjanje izstopa. Z ogljem skicirani obrisi mrkega človeškega česarkoli v vsakem od nas. Proces nastajanja slike obraza in nakazano telo dopolnjuje dinamična in dojema kot skupek reči, kot so barve, čopiči, oglje in ekspresionistično hipna poteza akrila v črni, sivi platno, ki zaživijo drugače skupaj kot same zase. Saj ali rumeni. Na eni od slik se nam ob pozornejšem slika nastane v sožitju vseh naštetih materialov in po pogledu v ospredju presenetljivo izriše podoba končanem procesu doseže moč umetnosti, ki ima sedečega severnega medveda. sposobnost nagovarjati opazovalca. S pronicljivo domišljeno likovno govorico Špela Kobal Posebno vlogo v Špelinem izražanju imajo močno razvija lasten in svojevrsten ustvarjalni izraz, naslikanimi motivi. Posamezne podobe na platnih ki ga udejanja tudi v drugih oblikah vizualnega polja, so tako različne, da jih ob površnem pogledu ne kot sta tetoviranje in kiparstvo. 4 Špela Kobal (1988, Maribor) Leta 2011 je diplomirala na Pedagoški fakulteti v Mariboru na oddelku Likovne pedagogike, Univerze v Mariboru. Že v času študija se je začela ukvarjati s tetoviranjem, kar je s časoma osvojila do te mere da ji predstavlja način preživetja. Od leta 2018 se ponovno posveča kiparstvu in slikarstvu. Predstavlja se na samostojnih in skupinskih razstavah. V letu 2019 je postala članica DLUM. Živi in ustvarja med Mariborom in svetom. https://iamdada.blog Interpretacija, 2020, oglje, akril na platnu, 100 x 150 cm 5 Maja Šivec Golo žensko telo kot najvišjo obliko naravne lepote Maja Šivec je letošnjo pomladno družbeno izolacijo je uporabila za prispodobo likovne umetnosti. V izkoristila za nov fotografski cikel. V izpraznjenem baročno opremljenem preddverju mariborskega mestnem središču je posnela serijo motivov, ki gradu je v prazno polkrožno nišo postavila živo skušajo zaobiti nevzdržno situacijo in kljubovati figuro. Tako je opozorila na manjkajoči kiparski detajl kulturnemu mrtvilu. Med sprehodi po praznih ulicah osrednjega spomenika kulturne dediščine v mestu. in trgih mimo zaprtih restavracij, galerij ter muzejev Medtem je na tisti trenutek zaprto Umetnostno je dobila idejo, da prednje postavi golo človeško telo. galerijo Maribor pokazala z golo mladenko, ki nemo Tega se je lotila z drugačnim konceptom kot smo kot antična skulptura usmerja v hram likovnem bili vajeni do sedaj. V svojem ustvarjalnem opusu se umetnosti. večinoma posveča aktu. Spomnila se je tudi na literaturo. Med aprilskim Za fotografsko kuliso je postavila subjekt ali festivalom Slovenski dnevi knjige se je odzvala s manjšo skupino. V tem primeru je izbrala vsem serijo fotografij golega para, ki namesto zaščitne poznane mikrolokacije v neposredni bližini treh protivirusne opreme uporabljata knjigo. kulturno-umetniških institucij. V intimen in slikovit Cikel fotografij Maje Šivec nastalih v negotovem kotiček mesta, »balkon Maribora« kot radi rečemo času je osebno izpoveden. V njih se odraža odnos Židovskemu trgu, je večkrat razporedila tri gole do mesta v katerem živi in ustvarja. Prepričana je, da moške v različnih držah. Na enem od posnetkov jih so iskreni človeški odnosi, spoštovanje in negovanje vidimo pred vhodom v Fotogalerijo Stolp, kako z kulturne dediščine ter umetnosti pomembne vrline jasnimi gestami nakazujejo nekatere človeške hibe; za boljše življenje, tako kot je lepota človeškega prvi si pokriva oči, drugi ušesa ter zadnji usta. telesa izvorni in sestavni del narave. 6 Maja Šivec (1975, Slovenj Gradec) Leta 2002 je diplomirala na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru, 2013 pa tudi na Oddelku za likovno umetnost na Pedagoški fakulteti iste univerze. Glavna tema njene fotografije je golo človeško telo. Udeležuje se različnih fotografskih delavnic in jih prireja tudi sama. Od leta 2010 organizira likovni dogodek Eko Drava, ki združuje fotografijo, likovno umetnost in ekologijo. Imela je več kot trideset samostojnih razstav. Za svoje delo je bila nagrajena doma in v tujini. http://majasivec.weebly.com/ Zaprto, 2020, čb-fotografija, 45 x 45 cm 7 Dan knjige, 2020, čb-fotografija, 30 x 45 cm 8 Mizaru Kikazaru Ivazaru, 2020, čb-fotografija, 40 x 60 cm 9 Milan Ketiš Milan Ketiš se podobno kot Špela Kobal ustvarjanja posebno slikarsko materijo. Praviloma akrilnim barvam loti spontano, brez vnaprejšnje vizije, kaj želi dodaja naravne elemente, kot so zemlja, ilovica in povedati. Inspiraciji sledi organsko. Barvite pesek. S tem pridobi spremenjeno barvno strukturo, abstraktne pokrajine odsevajo op-artistično ki je bolj groba in oprijemljiva, kar daje kompoziciji likovno govorico, za katero je značilno premišljeno občutek materialnosti. To na sliki gledalca odvrne, da matematično zaporedje ponavljajočih se bi njeno sporočilo dojemal le na osnovi asociacij, za preprostih oblik in barv. Milan kompozicije sestavlja razumevanje katerih potrebuje um. Bistvo slike je tudi z vzporednimi in sekajočimi barvnih pasovi, med njena dejanskost, po umetnikovih besedah, ni le okno v katerimi so jasno ločene meje med ospredjem, svet idej, temveč je tisto kar zaznamo s čutili. ozadjem in robom platna. Vsi ti elementi skupaj ustvarjajo na sliki poglobljen prostorski učinek. Zdi se nam da vstopamo v novo dimenzijo. Avtor pri ustvarjanju uporablja različne medije in materiale, a je za to razstavo izbral le platna različnih dimenzij. Pojasnjuje, da ga za vizualizacijo idej pritegnejo abstraktne forme, ki jih utelesi s 10 Milan Ketiš (1992, Maribor) V letu 2017 je na ALUO je magistriral iz slikarstva. Bil je na študentski izmenjavi na akademiji v Helsinkih. V svojem delu uporablja različne medije in tehnike, s katerimi raziskuje človekov odnos do sebe, narave in duhovnosti. Razstavljal je na več skupinskih in samostojnih razstavah v Sloveniji in v tujini. https://www.milanketis.com/gallery Črte, 2020, arkril, mešane tehnike na platnu, 119,5 x 75 cm 11 Barvni tunel, 2020, akril, mešane tehnike na platnu, 94,5 x 69,5 cm 12 Črte 2, 2020, akril, mešane tehnike na platnu, 70,5 x 35 cm 13 Kolofon Naslov kataloga: Novo sprejeti člani: Špela Kobal, CIP - Kataložni zapis o publikaciji Maja Šivec, Milan Ketiš Univerzitetna knjižnica Maribor Katalog izdal: DLUM, Trg Leona Štuklja 2, Maribor 77.04(497.4)(083.824)(0.034.2) Založnik: DLUM, Maribor Zanj: dr. h. c. Vojko Pogačar KOBAL, Špela, 1988- Špela Kobal, Maja Šivec, Milan Ketiš [Elektronski Avtorica besedila: Mag. Mojca Štuhec vir] : razstava novo sprejeti člani : 9. 6. - 4. 7. 2020, Galerija DLUM, [Maribor] / [avtorica besedila Mojca Oblikovanje in tehnično urejanje: Vojko Pogačar Štuhec]. - 1. izd. - Spletna razstava. - Maribor : DLUM, Fotografije: Špela Kobal, str: 5 - 7, Maja Šivec, str: 2020 9 - 11, Milan Ketiš, str: 13 - 15 Način dostopa (URL): https://www.dlum.si/ 1. Šivec, Maja 2. Ketiš, Milan Izdaja: Prva izdaja COBISS.SI-ID 18264323 Tisk: Birocenter, Lenart sponzorja: Naklada: 100 izvodov Dostopno na: www.dlum.si Izid: Maribor, junj, 2020 Cena: Brezplačen izvod 15 16