i i “1406-Delac–Felda-0” — 2010/8/17 — 14:29 — page 1 — #1 i i i i i i List za mlade matematike, fizike, astronome in računalnikarje ISSN 0351-6652 Letnik 27 (1999/2000) Številka 4 Stran 215 Darja Delač Felda: MARIJAN IN STANA PROSEN: PRVI POGLED Ključne besede: nove knjige, astronomija, osnovna šola, devetletka. Elektronska verzija: http://www.presek.si/27/1406-Felda.pdf c© 2000 Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije c© 2010 DMFA – založništvo Vse pravice pridržane. Razmnoževanje ali reproduciranje celote ali posameznih delov brez poprejšnjega dovoljenja založnika ni dovo- ljeno. INo ve knjige Marijan in Stana Prosen: P RVI P OGLED CA.! OGLEDPRVI V zbirki Govorica neba, ki naj bi na zanimiv in prij eten, a kolikor se da enostaven in nevsiljiv način posredovala znanje astronomij e v vseh razredih bodoče devetletke, je izpod peresa avtorjev Marijan a in Stane Prosen nast ala pr va knjižica Prvi pogled. Vsebuje snov, ki je pr edvidena za prvo triletj e bodoče osnovne šole. Avtorja, ki sta se že večkrat izkazala z velikim poslu- hom , kako astronomske vsebine pri- bližati najmlaj šim, sta se zavedala starost i bralcev oziroma bolje opa- zovalcev, zato sta si učbenik zami- slila kot pobarvanko in hkrati tudi kot priročnik za učitelj e in starše. Kot učbenik je knj ižica dobro zas novana. Snov je razdeljena na posamezna poglavj a , vsako obsega dve strani in je zaklj učena celota. Predstavljena je s pri srčnimi ilustracijami Eda Podreke, v kater ih nasto- paj o deček , deklica , bik in ptič . Kadar nastopaj o skupaj , ot roka izvaj ata vse vaj e pr avilno, bik pa vedno narobe. Ptič igra vlogo opaz ovalca, pa tudi ocenj evalca dejavnosti obe h otrok in bika. Ilustracije, ki so sa mo delno pobarvan e, igrajo dvojno vlogo . Preprosto in nazorno nam pri- bližajo astronomske vsebine, s svojo hudomušnostjo pa pritegnejo otroke k opaz ovanju, bar vanju in aktivnemu sodelovanju . Posebnost učbenika je tudi v tem , da želi otroke vzp odbuditi in pritegniti k op azovanju narave. Otroci naj ne bi bili le poslušalci v razredu, temveč naj bi si določene poj ave ogledali na prost em in ob tem t udi pridno telovadili. Kot priročnik za učitelj e in st ar še pa učbenik prin aša metodične napotke. Prikaže nam cilje in namene določenega poglavj a in nam ponudi nasvet e, kako posamezne dejavnosti izp eljati bodisi v razredu bodisi na prostem. Ob koncu nam učbenik ponudi t udi t ri pr eskuse znanj a na treh težav- nostnih stopnjah . Razveselili se jih bodo t ako učitelji kot starši, najver- jetneje pa tudi ot ro ci, saj zelo radi preverij o, koliko so se naučili . Darja Delač Felda