2 Razredni pouk 1-2/2012 Galerija Kako ustvarjalni smo na Osnovni šoli Železniki Franc Rant, ravnatelj Osnovna šola Železniki Povzetek: Osnovna šola Železniki je ena tistih šol v Sloveniji, ki ima poleg centralne šole in vrtca v Že- leznikih še štiri podružnice in čipkarsko šolo. Šola je usmerjena v razvoj tako na tehničnem in pedago- škem področju, zelo veliko pa vlagamo v ljudi ter skrbimo za dobro sodelovanje med učenci, učitelji in starši. Sodelujemo v različnih nacionalnih in evropskih projektih. Spodbujamo raziskovalno dejavnost učencev in njihovo ustvarjalnost in se pri tem povezujemo z okoljem. Spodbujamo umetniško ustvarja- nje učencev, skupaj skrbimo za celostno podobo šole, izdelujemo voščilnice in koledarje, izdelali smo tudi lastna priznanja, pohvale, šolske mape, knjižne kazalke in zložili šolsko himno. Pohvalimo se lahko s številnimi pevskimi zbori in plesnimi skupinami, ki se predstavljajo na šolskih prireditvah in priredi- tvah v kraju ali zunaj njega. Smo prejemniki Kumerdejevega priznanja za uspešno sodelovanje z ZRSŠ. Ključne besede: centralna šola, podružnice, čipkarska šola, likovno ustvarjanje učencev, pevski zbori, plesne skupine, računalniška dejavnost šole, projekti. Abstract: Železniki Primary School is a school which, in addition to the central school and kindergarten in Železniki, has four branch schools and a school of lace-making. It is focused both on pedagogical and technical development, and a great deal of resources are being invested in people and enabling good cooperation between pupils, teachers and parents. We take part in various national and European projects, encourage pupils’ creativity and research activities, and integrate ourselves into the local environment. The pupils’ artistic creativity is being encouraged, we jointly construct the school’s image, make greeting cards and calendars, we have made our own awards and certificates, school folders, and we have even written our school’s anthem. We are proud to have numerous dance and singing groups, which represent our school at school recitals and other events in our town and beyond. Our school has been awarded the Kumerdej award for successful cooperation with the National Education Institute. Keywords: central school, branch schools, lace-making school, pupils’ artwork, choirs, dance groups, school’s computer activity, projects. V šolski okoliš Osnovne šole Železniki spada 29 naselij v zahodnem delu Selške doline. Šola vključuje podružnice – Davča, Dražgoše, Selca in Sorica – ter vrtec. Za živahno razpoloženje skrbi 700 učencev osnovne šole in 250 otrok v vrtcu. V okviru šole deluje tudi čipkarska šola, v katero je vsako leto vključenih okoli 150 učencev. S tem pomagamo ohranjati tradicijo našega kraja. Lahko bi rekli, da je naša šola usmerjena v prihodnost, saj smo z računalniškim opismenje- vanjem začeli že leta 1994. Danes je šola sodobno opremljena, poučevanje pa je ustrezno temu. Zavedamo se, da so dobre rešitve v ljudeh in ne v stvareh, zato vzporedno z razvojem sodobnih uč- nih pripomočkov razvijamo tudi dobro sodelovanje med učenci, učitelji in starši. Razredni pouk 1-2/2012 3 Pestrost naše dejavnosti je vidna tudi iz sodelova- nja v projektih. Naj jih omenimo le nekaj: Rastem s knjigo, Ekošola, E-šolstvo, V sožitju z nara- vo, Čustva odpirajo um, ŠKL – nogomet, Zdrav življenjski slog, Shema šolskega sadja, MEPI. V sožitju z naravo je že naš tretji evropski (Comeni- us) projekt. Učenci naše šole dosegajo zelo dobre uspehe na mnogih področjih, od športa do matematike in umetnosti. V zadnjih letih smo bili dvakrat naj- bolj športna šola v Sloveniji, zmagovali smo na kopnem, na snegu in v vodi, posamezno in skupin- sko. Šola je že bila med dobitniki Kumerdejevega priznanja, letos smo postali ekošola in prejeli zeleno zastavo. Posebno ponosni smo na raziskovalno dejavnost naših učencev. Letos so namreč na naš razpis Ustvarjalnost za prihodnost prijavili trinajst raziskovalnih nalog. Pri tem tesno sodelujemo s krajevnimi podjetji. Ustvarjalnost učencev še posebej razvijamo na umetniškem področju, kar se odraža tako v notra- njosti naše šole kot v njeni celostni podobi ter ne nazadnje tudi v odnosu učencev do šole. Umetnost je del naše dejavnosti, ne samo pri likovni in glas- beni vzgoji ter interesnih dejavnostih. Uspešno jo vključujemo v razne projekte in tudi k drugim predmetom. Postala je del naše vsakdanjosti. Svoj prispevek »umetnostnemu mozaiku« naše šole daje čipkarska šola, v okviru katere učenci ustvar- jajo svojevrstne umetnine. Skupaj z učenci smo iz- delali šolsko zastavo, priznanja za učence, šolske mape, knjižne kazalke ... Nastala je tudi šolska himna. Vsako leto z izdelki učencev opremimo naš 4 Razredni pouk 1-2/2012 bilten Prvi stik in izdamo voščilnice, pogosto pa tudi koledarje. V vsak naš izdelek sta vtkana tako znanje kot delo naših učencev. Učitelje in učence spodbujamo k sodelovanju na likovnih natečajih, na katerih tudi dosegamo odmevne uspehe. Velik poudarek dajemo tudi glasbenemu področju, kar se odraža tako v številčnosti kot v kakovosti naših otroških pevskih zborov, saj ti dosegajo lepe uspehe in sodelujejo na raznih prireditvah. Kjer je glasba, je tudi ples. Mnogo naših učencev se udeležuje interesnih dejavnosti ritmika in folklora ter izbirnih predmetov s teh področij. V devetem razredu so prav vsi učenci vključeni v izbirni predmet starinski in družabni plesi. Brez plesal- cev in folklore ne mine nobena od naših prireditev. Učenci vsako leto na šolskem plesnem festivalu prejmejo precej zlatih priznanj, vidne uspehe pa dosegajo tudi na folklornem področju. Delujemo v skladu z našo vizijo »Vzgoja, zadovolj- stvo in učenje – most v nadaljnje življenje«. Ožbolt Kuhar, 4. r. Mentorica: Danica Mohorič