Ana Vogrinčič Konstrukcija bralke: analiza treh tekstov iz slovenske ženske revije Žensko občinstvo, gledalke in bralke, so si v moderni zahodni družbi iz produktov in podob vladajoče množične popularne kulture ustvarile svoj svet -zalogo fantazij, ki dajejo pomen in smisel njihovim vsakdanjim izkušnjam. Takšno imaginacijo omogočajo tudi ženske revije, ki skozi različne repertoarje kreirajo - in s tem tudi že nagovarjajo - posamezne aspekte identitete svojih bralk in jim omogočajo imaginacijo (ene mnogih) idealnih samopodob. Branje ženskih revij se kot kulturna praksa razvije v poznem 18. in zgodnjem 19. stoletju, ko se v zahodni meščanski družbi jasno loči javno od zasebnega, znotraj tega pa se diferencirajo oblike prostočasja in s tem potrošništvo. To je prostor vznika občinstva popularne kulture, tudi žensk bralk. Z 'ženskim' kot določilom izbrane množičnokulturne forme imenujemo tisto, kar se v zahodnem svetu veže na žensko sfero, tj. na ženski interes in ženski svet.1 Bistvena predpostavka za konstitucijo polja ženskosti, s tem pa tudi prvih ženskih žanrov2 v 19. stoletju, je obstoj podobe ženske kot homogenega subjekta z določenimi in določljivimi lastnostmi. Ženska revija pri tem igra pomembno vlogo v produkciji | dominantnih kulturnih predstav o ženski, saj jo s svojimi vsebinami umešča v I kontekste, ki se po diktatu vladajočih družbenih razmerij prepoznavajo kot ženski