Iz deržavnega zbora. 7. febr. V budgetnem odseku se je pričela debata o notranjem ministerstvu. Posebni poročevalec poslanec Czerkawski zahteva v svojem poročilu reorganizacij v naučnem ministerstvu in šolah po potrebali posamnih kronovin, na katere se pri zdanjej organizaciji in vsled postopanja uradnikov ne ozira dovolj. Naučni minister baron Conrad izjavi se zoper vsakeršno reorganizacijo v naučnem ministerstvu, posebno pa še zoper to, da bi se v naučnem ministerstvu nastavili poročevalci za posamne dežele, ter je zagovarjal zdanje uradnike in poročevalce v tem ministerstvu. Poslanca Zeithammer in HenrikClam hočeta, da bi se o tej stvari posvetavalo v zbornici. Czerkavvski zagovarja svoj predlog o osnovanji deželnih poročevalcev in oddelkov v naučnem ministerstvu za posamne dežele. Odsek je potem ^iasoval samo o številkah naučnega ministerstva, Czerkawskega predlog pa se je odložil, ker bode celo svoje poročilo popravil. V budgetnem odseku se je pritožil Dr. Vošnjak, da na srednjih šolah na Štajerskem še ztnirom nij paralelnih razredov se slovenskim učnim jezikom. Naučni minister je pa na to odgovoril, da se Še nij nobena potreba pokazala za take slovenske paralelke, sicer je pa tudi pre- malo učnih močij in učnih sredstev!! Dr. Vošnjak je to odbijal in grajal vladino postopanje nasproti Slovencem. Naučni minister odgovori, »da on stvar dobrohotno prevdarja in da ga vodijo samo dejanjski in pedagogični uzroki«. Lienbacher-jev pmllog1 za znižanje šolske dolžnosti se glasi popravljen tako-le: Po tistih kraljevinah in deželah, za katere ni merodajaven §. 75 drž. šl. postave 14. maja 1869 (drž. zak. št. 62), prideržuje se deželnemu zakono- stavstvu, da določi, kako in v kakem razmerji ima stopiti v scdmem šolskem letu namest vsakdanjega poučevanja ponavljavni ali nadaljevalni pouk. Iz šole se sme stopiti, ako se je dosegel šolski smoter, odločen v postavi 14. maja 1869 vsaj v kerščanskem nauku, branji pisanji in številjenji. Pri določitvi števila učnih moči (učečih) §. 11. omenjene postave ni se ozirati na one učence, ki imajo obiskovati le ponavljavno ali n^daljevalno šolo. Tak je predlog večine, ki pride te dni na versto; manjšina ima tudi svoj predlog, ki je na stališču osemletne šolske dolžnosti, a za zadnja dva leta pripušča olajšave. — Lani se gospod naučni ministor ni hotel udati za šestletno d6bo, a letos menda bolje kaže. — Trošek, trošek, to je tista skala. ob kateri se ima razbiti marsikatera naprava modernega šolstva.