Kaj naj Ijudski učitelj stori, da bode učitelj mladini in narodu. Ljudski učitelj naj ne bode le učitelj izročene rau mladine, ampak izobraževalno naj deluje na vso okolico, v katerej živi. On naj bode v svojem domačem in javnem življenji najlepši vzgled dobrega, poštenega in značajnega človeka, rodoljuba in državljana. Z dostojnim in ljubeznjivim obnašanjem naj se povsod kaže pravega in odkritoserčnega prijatelja svojemu narodu. Ljudski učitelj naj zagovarja in pospešuje vsako podjetje, ki deluje na nravni in dejanski dobiček, napredek in razvitek človeškega blagostanja, in to že posebno, ako je na korist njegovemu narodu ali pa občini. Da pa ljudski učitelj to toliko lepo nalogo izvršuje, treba mu je, da s pozornim očesom opazuje vse svetovne dogodke, posebno pa napredovanje narodnega izobraženja. Dobro naj Be seznanja z vsemi šegami, navadami, potrebami in z vrlinami svojega naroda in posebno pa še s potrebami svoje okolice in svoje občine. Vedno naj prevdarja in misli, kako bi vsakemu posameznemu občanu in sploh vsem vkup in narodu pomagal in pripomogel k napredku in zboljšanju. Ljudski učitelj v pravem pomenu besede nljudski" (narodni) skrbi, da se med ljudstvo širijo doraače, v materinem jeziku pisane knjige ter pri vsakej priliki Ijudstvu priporoča one naiodne zbore in društva, katera delajo v izobraženje in razširjanje dornačega književstva. Domoljubni ljudski učitelj, kadar in kjerkoli more svojemu domačemu ljudstvu svetuje, poučuje ter ga po svoji zmožnosti v vseh okoliščinah podpira brez vsake sebičnosti in brez koristoljubja. Ljudskemu učitelju bodi vedno in povsod pred očmi posebno pa pri poučevanji mladine dejanska svrha narodne izomike. » — š —.