s knjigoRasti 14 Vzgoja, junij 2017, letnik XIX/2, številka 74 Na Osnovni šoli Drska smo aprila 2014 s posebno prireditvijo simbolično pristopili k projektu Rastoča knjiga, k projektu, ki nas povezuje v kulturi, dviga našo razvitost in zrelost, spodbuja rast vsakega posameznika, goji medsebojno spoštovanje, nas vzgaja v vrednotah, kot sta strpnost in skupno dobro, nas pelje po poti odličnosti. Rastoča knjiga kot pedagoško gibanje Osnovna šola Drska Začetki pri nas V Rastočo knjigo OŠ Drska smo prve bese- de pravzaprav zapisali že na samem začet- ku našega delovanja, v letu 2002, ko smo si zadali cilj, da bomo lepi in moderni stavbi nove osnovne šole v občini Novo mesto vdihnili dušo z bogato vsebino, odličnim znanjem, bogato ustvarjalnostjo in radoži- vostjo, z odprtostjo za vse, s sprejemanjem drugačnosti, z dobrimi odnosi. Tisti, ki spremljajo naše delo, vidijo, da naša knjiga raste. Prvim besedam smo dodali drugo, tretjo, jih povezali v prve stavke in povedi, ob 10-letnici delovanja, leta 2012, smo zapi- sali že prvo zaključeno zgodbo in pridobili Nevenka Kulovec, prof. slovenščine, je ravnateljica na OŠ Drska, ima 36 let delovnih izkušenj, od tega 15 let z vodenjem šole. »Življenjski cilj vsakega posameznika je vedno isti: napredovanje v dobrem.« (Lev Nikolajevič Tolstoj) naslov 'kulturna osnovna šola'. Naša knjiga torej lepo in počasi raste, raste, ker je od- prta za vse. Vanjo pišejo tudi starši in zu- nanji sodelavci, literati, glasbeniki, likovni ustvarjalci, plesalci. Povezujemo generacije in spoštujemo tradicijo, cenimo preteklost in ustvarjamo bodočnost. »Knjiga, ki jo piše OŠ Drska, je vedno odprta, ker vanjo pišejo nove in nove generacije. Naj bo tudi rastoča v prepletu že znanih spoznanj, uspehov in nove ustvarjalnosti,« smo zapisali na njeni prvi strani. Izredno počaščeni smo bili ob obisku dok- torja Janez Gabrijelčiča, očeta slovenskega projekta Rastoča knjiga, ki nas je prepoznal kot primerne kandidate za člane vse širše družine slovenske Rastoče knjige in nas je- seni 2013 povabil k sodelovanju. V prvem letu projekta (2013/14) smo naj- prej viharili možgane učitelji, raziskovali smo, kaj sploh je Rastoča knjiga, oblikovali smo osnutke naše Rastoče knjige, razmišlja- li smo, kako k ideji pritegniti učence, kako povezati in nadgraditi že aktivne projekte, vezane na knjigo: Veliki in mali prijatelj, Bralni nahrbtnik, Bralna značka, Naša mala knjižnica … Na široko zastavljenem kultur- nem dnevu smo k delu pritegnili tudi učen- ce, ki so se zagnano lotili ustvarjanja na temo vrednot. Vsak oddelek je na svojstven način pristopil k temu, kako oblikovati knji- go odličnosti. Drobce ustvarjalnosti, ki so nastali že v pr- vem letu aktivnosti, smo razstavili na otvo- ritveni slovesnosti, ko smo v šolski prostor umestili tudi simbolno skulpturo Rastoče knjige. Skulpturo so v začetku sestavljali trije stekleni kubusi, v katerih razstavljamo glasila, knjige, zbornike, koledarje in drugo pisno in likovno ustvarjalnost učencev šole ter delo gostujočega ustvarjalca. Gost prve prireditve je bil slikar Janko Orač, ki je k projektu pristopil z 'rastočo' sliko. Povedal je, da se ga je projekt Rastoča knjiga močno dotaknil in ga je spodbudil k razmišljanju Rastemo s svojim delom, znanjem in sposobnostmi. S srčnostjo, človekoljubnostjo, poštenostjo in odprtostjo oblikujemo sedanjost in vstopamo v prihodnost. Foto: Silvo Šinkovec s knjigoRasti Vzgoja, junij 2017, letnik XIX/2, številka 74 15 o rastoči sliki. Tako je zrasla velika slika, ki ima svojo zgodbo videnja sveta skozi so- dobne medije in digitalizacijo. Slika še ve- dno krasi steno šolske jedilnice. V šolskem letu 2014/15 smo skulpturo nadgradili z novim kubusom, na katerem je upodobljena deklica z Rastočo knjigo. Na drugi list Rastoče knjige OŠ Drska smo kot moto delovanja zapisali: »Rastemo s svojim delom, znanjem in sposobnostmi. S srčno- stjo, človekoljubnostjo, poštenostjo in odpr- tostjo oblikujemo sedanjost in vstopamo v prihodnost.« Na pobudo dr. Janeza Gabrijelčiča smo učenci, strokovni delavci in tudi star- ši ustvarjali in poustvarjali na konkretno temo Abeceda odličnosti, mojstrstva in etike, kar smo s ponosom zaokrožili v knjigi z is- toimenskim naslovom. V knjigi so v obliki miselnih vzorcev zbrane vrednote, ki so jih učenci skupaj z učitelji nanizali od A do Ž in jih skozi različne aktivnosti udejanjajo tudi danes, zato je ta knjiga nekakšna izho- diščna točka za rojstvo novih idej. Iz projekta v gibanje In še več! Rastoča knjiga je na naši šoli pro- jekt, ki je prerasel v pravo gibanje. Ob le- tno določeni temi na šoli kar vre od idej in ustvarjanja. Povezujejo se strokovni delav- ci, raziskujejo učenci, vključujejo se starši, stari starši in drugi pomembni ljudje v naši okolici. Vključeni so prav vsi učenci; med rednim poukom, ob dnevih dejavnosti, v krožkih. Metode in načini dela so pestri, številna so srečanja s starši, krajani, starejši- mi krajani, starši učencev tujcev itd. Druga knjiga Podobe našega kraja – vodnik po KS Drska – je postala iskana knjiga in služi na- menu. »Podobo kraja ustvarjamo ljudje, ki imamo ta kraj radi.« Ob letno določeni temi na šoli kar vre od idej in ustvarjanja. Povezujejo se strokovni delavci, raziskujejo učenci, vključujejo se starši, stari starši in drugi pomembni ljudje v naši okolici. Vključeni so prav vsi učenci; med rednim poukom, ob dnevih dejavnosti, v krožkih. Ob nastajanju in še posebej ob svečani prireditvi, kjer je bil vodnik predstavljen širši javnosti, pa so se že rojevale ideje za raziskovanje nove teme o kuharstvu. V novem šolskem letu je završalo v šolski kuhinji. Kuhali so najmlajši, pa starejši, tudi učenci v bolnišničnem oddelku. Na- stala je nova knjiga, ki ni navadna knjiga receptov, temveč je knjiga, ki povzema in v spominu ohranja večletno kuharsko vr- venje naših učencev, njihovih mentorjev, staršev, starih staršev in naših gostinskih znancev iz lokalne skupnosti. V skupnih kuhinjah so vsi učenci ustvarjali, iskali nove ideje, obujali stare recepte, se urili v kuharskih veščinah, spoznavali, kaj je zdrava in kvalitetna hrana … Zelenjavna juha in kosilo, ki so ga skuhali sošolcem vrstniki v pravi šolski kuhinji, sta šla še posebej v slast. Prav tako žganci, štruklji, polenta, pa burek in sarme, ki so jih na zaključni prireditvi postregli starši, babi- ce in lokalni kuharji. »Verjamemo, da v življenju s spoštovanjem tradicije, z dobro voljo, lepo besedo in dobro hrano lahko premikamo gore.« Prava vrednost projekta Rastoča knjiga na naši šoli je v tem, da nas mobilizira, pove- zuje, osmišlja učenje, omogoča več izku- stvenega učenja, izpostavi najboljše in nas nagovarja k raziskovanju in izboljševanju šibkejšega področja. Predvsem pa krepi ob- čutek za skupnost, solidarnost, medsebojno spoštovanje, medsebojno pomoč, tovari- štvo, strpnost in solidarnost. Dviga šolsko kulturo. Foto: arhiv OŠ Drska Foto: arhiv OŠ Drska