URN_NBN_SI_DOC-GMROO7B0

KNJIŽNICE IN UPORABA BIBLIOGRAFSKIH SERVISOV mag. Primož Južnič, Centralna medicinska knjižnica, Ljubljana UDK 019:681.3 Povzetek Besedilo je pregled delovanja bibliografskih servisov, tako kot jih vidijo same knjižnice. Bibliografski servisi so organizacijsko predstavljali uresničitev dveh konceptov razvoja inform acijske in s tem tudi knjižničarske dejavnosti. Prvi je bil uspeh specializiranih centrov in servisov v ponudbi velikih specializiranih zbirk podatkov, d ru g i pa tradicija povezovanja in kooperacije m ed knjižnicami, izražena predvsem v rasti m edknjižnične izposoje. Prvi je izboljšal dosegljivost informacije sam e, drugi pa dosegljivost prim arnega gradiva. Bibliografski servisi so postali eden od pogojev sodobnega dela knjižnic in knjižničarjev. V Sloveniji im am o že dobro vpeljan sistem vzajem ne katalogizacije in s tem tu d i opravljen ta del avtomatizacije delovanja knjižnic. N e smemo pa * pozabiti, da je to le ena od knjižničnih dejavnosti in d a je potrebno prav tako razvijati tudi druge. O snova vsega pa je dobro razvita akadem ska m reža in hitre ter zanesljive elektronske povezave med knjižnicam i in m ed knjižnicami in uporabniki. UDC 019:681.3 Summary The paper review s bibliographic services perform ance as seen by the libraries. In organizational sense bibliographic services have resulted from tw o concepts of inform ation and library activities. One is the concept of specialized centers and services w ith big specialized data bases, w hile the other is the tradition of interaction betw een libraries, w hich dem onstrates itself prim arily through grow ­ ing volum e of interlibrary loan. In consequence they both im proved the accessi­ bility of inform ation and prim ary docum ents respectively. Bibliographic services enable librarians and libraries to be efficient. In Slovenia we already have well introduced shared cataloguing, w hich m eans library auto­ m ation as well. H ow ever, we are not to forget that this is just one part of the library procedures and that we ought to develop others too. Well developed academic netw ork and quick and reliable electronic interactive com unication betw een libraries and users are crucial for efective work. JUŽNIČ, mag. Primož: Libraries and Use of Bibliographic Services. Knjižnica, Ljubljana, 36 (1992) 2, 75-84

RkJQdWJsaXNoZXIy