Breda Arnejšek Mostovi XXXIX, št. i, 2005, 112-114 Breda Arnejšek Dramske tehnike pri učenju jezika Maley, Alan and Duff, Alan. 2004. Drama Techniques in Language Leaming - A resource book ofcommunication activities for language teachers. Cambridge Handbooks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press - ISBN 0 521 28868 1. Izšel je že enaindvajseti ponatis druge, pre¬ novljene in dopolnjene izdaje dela Drama Techniques in Language Leaming, izredno za¬ nimivega priročnika Alana Maleyja in Alana Duffa; učitelji angleščine oba poznajo kot avto¬ rja številnih del, ki pomagajo razvijati ustvar¬ jalnost učencev. To je tudi eden izmed name¬ nov te knjige. Posebnost in prednost predlaganih dramskih aktivnosti je v tem, da vsakemu učencu omo¬ gočajo izražanje njegove osebnosti. Pri ustvar¬ janju prizorov in dvogovorov uporabi domiš¬ ljijo in oživi svoje izkušnje, ki bi bile drugače mogoče pozabljene. Ne gre za učenje dramske¬ ga besedila na pamet in igranje pred pasivnim občinstvom. Kot avtorja poudarita v uvodu h knjigi, je vrednost teh aktivnosti v njih samih, v procesu in ne v končnem cilju, saj so občinstvo samo tisti, ki so vključeni v aktivnosti. Vse prepogosto je pri učenju jezika poudar¬ jen le njegov intelektualni vidik, učimo se be¬ sede in slovnico, čustva so zanemarjena. Prav tako iz tradicionalnih učbenikov ne izvemo nič o tem, kako prilagoditi govor osebi, s katero se pogovarjamo. Čeprav ima beseda ali poved lahko več pomenov, odvisno od intonacije, pa tudi od mimike in telesne drže, učenci pravilo¬ ma na to niso opozorjeni. Avtorja zagovarjata mnenje, da naj bi bili že primeri v učbeniku za začetnike vzeti iz resničnega življenja, del situ¬ acij, v katerih bi učenci začutili potrebo po ko¬ municiranju, želeli izraziti svoje mnenje in svo¬ ja čustva. Drama Techniques in Language Leaming * f. A KMitiru- h