^ZA UVOD Mirjam Podsedenšek, Zavod RS za šolstvo svobo »Treba je ustvariti svet, besede bodo prišle same od sebe,« pravi Umberto Eco. Pa je res tako? Prispevki ustvarjalcev v tej številki temu pritrjujejo na prav poseben način. Večjezičnost kot norma in pristop pri pouku tujih jezikov, prispevek Liljane Kač, kaže, da je v besedi res piščeva moč in da njeni prvi pomeni lahko osmišljajo njegova iskanja v sodobnih, pestrih svetovih. Želi biti most k sočloveku, ki je samosvoj, išče in zmore biti tudi drugačen. O tem, kako lahko približamo živo, govorjeno besedo, tokrat piše ljubitelji ca in poznavalka gledališča in dramatike, Katarina Klajn v članku Govorna interpretacija dramskih besedil v osnovni šoli. Ob besedilih mladih, z letošnjega Tekmovanja za Cankarjevo priznanje, je, kot da vsak izmed njih v rokah drži majhno, krhko sonce svojih upanj in pričakovanj, tesno povezano s slovenskim, z domovino in domom. Včasih tudi jezik lahko postane novi dom. O vsakodnevnem povezovanju med jeziki, Svetu v malem, pri delu z najmlajšimi, spregovori Barbara Čop. Kako zelo pomembna je pravočasna vključenost učencev priseljencev v šolo in pouk, nas opozarja Danilo Badovinac, Zvonka Kajba pa, s Primerom obravnave Pavčkove pesmi Pesem, pokaže, kako je mogoče učencem tujcem približati poezijo, Katarina Germšek pa učencem obravnavo književnega besedila osvetli tudi tako, da pri pouku aktivno upošteva elemente in načela formativnega spremljanja, z željo, da bi učenci res iskali, poznali in razumeli. Besedo. Tisto pravo - in svet v njej.