Na svitlobo dane kmetijske dražbe. Tečaj V. srédo 5. vélikiya travna 1847. List 48 FautoTska. s*» m ^ m. Io v Ljubljano 1 Fantje vi z mano Î Svitli naš cesar soldatov želi; Tamkaj med Nemci, Vogri no Pemci Serčno sukáli se bodemo mi! Bolne naj tape ? Mil naj šlap V hiši per peci si hlače suše Mi korenjaki, Kje so še taki? Borno nosili pa puške světlé. ? Dobre volje biti, kar je práv in spodobno, nam liihče ne more braniti. Tudi fantam, ki grejo k vojaški nabéri, se ne more spodobna dobra volja braniti, de so veseli, kadar grejo Cesarju v službo. Za té je pricijoča pesem pisana. Naj jo z veseljem pojó, namesto de upijejo kot tolovaji, se vinjeni obnašajo kot živina, pretépajo in pobijajo , in tudi druge mirne ljudi nadlegvajo. Vredništvo. B hodili j naše bilo Se veselili Kot de bi povsod Mlade pa Nemkc, Lahinje, Pemke Vsaka prijazno postregla nam bo Serčni soldatje, Volje ko svatje Borno za véro, cesarja in dóm V boj i streljali, Strašno mahali V verste sovražnikov tak kakor gróm Naš' generali Bodej dj ali prav'ga serca. ? Krajnski junaki so Možko stopajmo Juhe ukajmo! Kaj bi se bali, le serčnost veíjá! Poženčan. v Se eiikraf proiiuio Ivmetijska družba si je na vso moč prizadevala, de bi v pratiki oznanjeni somnji resnični nekterih prijatlov že tudi več zmót pogreškov; takó popravila, ki sovpervih tečajih bile. Pri vsim smo slišali, de je poslednji somenj vNovim mestu h ili, in je s pomocjo tem pa vunder pratika še ni brez v tvorek pred sv. Jurjem, ne pa po sv. Jurji, kakor v letašnji pratiki pa tudi v nemških bukvah stoji, ki jih c. k. Ljubljansko poglavarstvo pod imenam „Provinzial-Handbuch des Laibacher Gouverne- 6 , de moramo od tacih pornot slišati, in ments" na svitlo daje. In tacih pomót je morebiti še več. T T ' 1 • í i ř \f « « i i %j mi Ck * Kér se ljudje na našo pratiko zlo zanašajo, nani je prav žal nam je toliko bolj žal, kér bi se takó lahko vse pomóte popraviti dale!! V vsakiin kraji je en clovek, kterimu je na svojim domaćinstvu kaj ležeče: — ko bi tedej v vsakim kraji vunder saj saj eden somnje svojiga kraja, ki jih na tanjko vé, v pratiki oznanil, kar pregledati hotel, in nam potem prijazno vse njegove stroške je napeniga, bi v enim letu lahko vse pomóte popravljene bile. Hvalezni mu borno povernili, in pošto ali posla plaćali. Prosimo tedej, prosimo še enkrat in práv lepó! Vredništvo Novic in Pratike. » ®đ pletve. Plev tat Na snažnih njivah se vidi lepo in visoko zito z na njivi. dolgiin in debelim klasam; na plevélnatih njivah pa star pregovor, je žito majhno s kratkim in medlim klasam. To sle pazlj sedanjih časih mora kmetovavec V f herni člověk lahko razumi. gledati, s kter si zamore svoje pridelke poviksati. To veljá tudi od plet, 1VU„I)11UV. f„ulJlvlu , Pletva žita je silno potrebna in koristna reč. debele rastejo ; močnej'ši slamo in lepši klas poga snažnih njivah žito vso rejo iz zemlje dobi, in žitne koreninice imajo prostora dovelj; dolge in 7 O njajo Vse drugači pa na plevélnatih njivah. kraji naredi. Škodljive korenine veliko prostora in se nica bolje vec reje i z zemlje vzamejo, de žitne je zemlja suha, kjer je jam jamnice se morajo z diljami nice slabe ostanejo in i le medio obložiti, in dobro je, med krompir peska in vogel niga nasuti. De imajo zraka klasje iri drobno zernje rodijo. To je perva škoda med krompir postavijo leséni žlebovi plevéla. Druga škoda je, de kadar žito po njih noter in vun gre , naj se de zrak nesnažni njivi plevel mota, kakor torica i ■ * W - potare. 5 žitnih steblih gori slak, ter žitolj se na m uci m i r j e m T r e t j a je i de med žitnim potem nj a ; žito se glote znajde, kolikor pravicniga zer , kar njegovo obdelovanje in hranjenje zadéva, so kmetovavci večidel gerdó in nespanietno ravnali. Sploh mislijo, de je v saka ^oteni ai i nemore prodati ? ali pa zemlja, vsak prednji sadež, vsaktero obdelova veliko bolji kup. Moka in kruh ništa lepa, in če se tako nesnažno žito seje, se potem še več malopridne nje za krompir dobro, z eno besedo, de se ne dá glote přiděla. Pametni gospodar tedej skerbno spriditi. tedaj za WÊm , i . anas je pa drugači učila! Skerbimo neprecenljivi dar božji takó, kakor sker bimo za druge veliko menj vredne rastljine, in pri pletvo opravlja; kar nemore s svojimi ljudmi opra viti opravi z najenmiki. Spomladi, poprej kakor se žito sklasuje r „ ? je cas za pletvo. Ni sicer mogoče, de bi plevica vsako vunder se mora škodljivo zeliše vidila in izr pažljivo obnašati, de ni od ene strani preveč ne mariia, od druge pa de dobriga žita preveč ne po taptávali clo izruje. Plevel je pa dober za živino. Če pa kmetovavec hoće svoje njive prav dobro pravili bomo ljubi krompirček spet k njegovi nekda nji tečnosti! — Temu tukaj ob kratkim popisanimu ravnanju se mora pisavec tega zahvaliti, de mu ni v letu 1845 nič kaj v letu (846 pa clo nič in sicer brez de bi bil seme preménil — občna krom pirjeva bolézin tega sadii vzela. osnažiti in izcistiti, in prav cistiga zernja pridelati v ? naj eno leto ene, drugo leto pa druge z deteljo obseje ali pa s tako robo, která mora večkrat oko lan ^ola za rej i* iiiiirlmilt drevesc in - židitili ^©seaie. pana in oplétá biti, kakor je korenje repa 5 krompir in tursica. ? zelje 5 ? Ka Štajarskim se je pred nekirni leti družba pri-čela, ktere namen je: rejo murbnih dreves in židni pridelk povzdigniti. Zató je tudi na svojim velikim vertu poleg Gradca (Bayerndorf) šolo napravila, kjer sle- SCl'aiek ili lallko razumljiv JI O d lik • herni človekiz kakoršne dežele si bodii brez plačila od kakó krompir saditi in z njim ravnati, de se bo prihodnjić gnjilobe obvaroval. (Konec.) V. Kakó krompir do prihodnje sađitve hraniti. maliga travna noter do konca maliga se r pana polno podučenje dobiti zamore, stanu veliko učencov v to po- De bi iz kmetiškiga prišlo, dobijo kmetiški fantje iz vsake dežele stanovanje brez plačila j za naj bo ze kakoi Krompir, po tem poduku domu spravij hoče 5 se mora, berz ko je dovolj presušen, koj pregledati in prebrati. Kadar se nagnjiti ali sicer bolan, kakor tudi ranjen ali poškodovan krompir odbéra, se mora ob enim tudi živež pa imajo vsaki dan le 12 krajcarjev odrajtati ; zraven tega jim je pa tudi pripušeno, siše kaj posebej zaslužiti. Práv bi bilo, ko bi se iz več krajev, kjer se z židorejo pečajo, pridni kmetiški fantje v to šolo podali. tišti odiočiti, ki je prihódnjo saditev po poduku naménjen; takó se ga tri sorte dobi ljudem in živini za živež in za . razdelku m v loben Navadno ni ves bolni krompir enak • • irajii§kim ziviiioređiiikaiii na znanje Na vadna delitva daril za posebno lepe bike bo letas vNotrajnskim v naslednjih krajih : naVerhniki bolj gnjiloben sem gnji 20. dan tega mesca dopoldan za živinorednike iz Verh koj koj za treti; pol in le nekoliko nagnjiti se da se marsi niške in Idriske komisije; v starim Tergu pole kako oberniti: na pol štérko, lemalo nao nj it 1 pa za pi Loža 22. dan tega mesca za Postojnsko, Šnepersko ti za žganje ali za in Planinsko komisijo; vlpavi pa 25. dan tega mesca ? se mora iztrebiti. Govedu naj se pa nikar ne daja tak krompir za mléko nikoli veliko ne tekne. . Za živež in za seme odločeni krompir se mora v suhih kletih (keldrih)* ali sicer v tacih shrambah hraniti, kiso zračne (Iju ft ne), pa tuđi mraza obvarov dile sténah. de se tode nagnjiio za ipavsko, Senožeško in Prenisko komisijo. Na Dolenskim bo ta delitva: v Mirni za Mo-kronoško, Trebinško, Boštajnsko in Mirniško komisijo 14. v • 1 r /r dan tega mesca; ane. Ce se niso, se morajo po tleh položiti, ki na tramovili leže : ravno takó ob v Višnji gori za Zati- činsko, Zužemberško in Višnjogorsko komisijo v Lašcah za Rib nisko, Ko- 15. 7 elan tega mesca dan tega mesca - j • V f tisi rompir mokre zemlje ali sten ne m e p na debel ce se morajo zavoljo prostora veliki je dobro med krompir suhiga pésk prahu ka, se mora za velikim mrazu ? in ? uti srediti gelni ^a zra- primerne okna skerbeti, ktere se v čevsko in Turjaško komisijo 17. v Tergu za Krupško in Poljansko komisijo 1Í). dan v Kostanj e vici za Novomeško, Kerš- tega mesca up ali ko in Kostanjeviško komisijo 21. dan do poklan. tega mesca ---—-- ---'----• " ^ ^ v1* * 1 natrésti. De dobiva krompir potrebni NaGorenskim: v Ljubljani vo dan tega mesca za Ljubljano, Ljubljansko in Smeledniško komi dobro zapréti daj dan tega mesca za Mekinsko, Poslednjič se mora rompir pozimi vec krat pregledovati in prebérati, de se vsaki sijo; v Luko v ci 27. Zaloško, Krumpéřsko, in Berdško Krajnji 28. dan tega mesca za Kraj nj sk o in ? V v L o s k o gnjilobi, berž ko komisijo; v Jeseni ca h 29. dan (ega mesca za Ra O. Ivdor hoče kromp se pokaže, v ókom priti zamore, dolsko in Teržiško komisijo in za komisijo vKrajn v nicah) hraniti, mora skerbéti ? de jih h (zasip v pravšnim ski Gôri. Svarjeiije! V 41. listu lanjskih Novicah so cerne bukve osramotile tište razsajavce, ki pridejo iz kmetov v Ljubljano na ogled za vojaško nabéro (rekrutirengo}. Kér se je 3. dan tega mesca spet vojaška nabéra pričela, ie potréba, de se za vojaški stan odločeni fantje imeno-vaniga svarjenja takó opomnijo, de bi sicer veseliga sonce, de Tvoji nameni niso le prazne besede, ampak ki kalijo iz mladih sere, kterim je bila . kér žive delà y de milosercnost do zival ze zgodej vcepljena se clo ne prederznejo z živaljo neusmiljeno inhudobno ravnati, tudi s svojim bližnjim ne bodo gerdó ravnali. serca čeravno ukaje na ogled hodili, gerdiga Kdor mladost milosercnosti do zival vadi, je enak pridnimu vertnarju, ki na divje drevesca žlahtne čepiće cepi — in kér od tacih vertnarjev Ti rada nadleževanja, pretepanja in sploh živinskiga vedenja pa se skerbno varovali. 1 • v • V slisis ? smo Ti pisali to pismice Vredništvo Novic. Zraven tega je potreba mlade fante še ene druge gerde razvade opomniti, to je, samovoljniga pokvar-jenja svojiga života in svojih udov. Najdejo se pri pregledovanji fantje obdani s takimi telesnimi madeži V Castno vpel janje Njih milosti novoposvečeniga Teržaško-Kopriški ga škofa gosp. gosp. Jerneja Leyata v Terstu. ktere so si sami naredili. Nekteri imajo zobé pobité ali popiljene; drugi imajo rudeckaste in vnete oči; Drugo nedeljo po 1 11 f V t veliki noci ? to je ? 18. dan ma ne drugi imajo perste poséka kteri imajo na nogah rane; ne, sključene ali pa kako drugačipopačene ; nekterim teče liga travna so nastopili milostljivi skof stol Teržaško-Kopriške škofije v Terstu s toliko slavnostjo, de to p razno vanje kakor laski Teržaški časopis piše ni iz ušeš smerdljiva sokrovca i. t. d. Za take gerdúne so bilo le slovesno duhovno obhájilo, temuč dan vesélja černe bukve premalo černe — oni se postavnih kazin za celo Teržaško mesto, ktero je očitno na znanje dalo (štrafing) vredne storé, in postanejo černi vès čas svo- kakó ljubi so vsimu ljudstvu novi škof. ? jiga življenja pred Bogam in pred ljudini. Samovoljni Ze pred poldevetemi zjutraj so se zbrali v novi pokvarjenc prelomi pervic bozjo zapoved, ki si svoj cerkvi sv. Antona gosp. korarji in druga duhovšina, život, shrambo neumerjoče duše in božje podobě, svojimu c. k. mestna gosposka, mestno odborstvo, učeniki c. k. nebéškimu stvarniku nasproti, popači; — prelomi dru- kupčijske in brodniške šole, tudi učeniki c. k. latinskih g i č cesarsko postavo ? zató se ima po strahovavnih bukvah šol, vodja c. k. glavnih nemških šol i. t. d. i. t. d. Nad II. déla samosvoje pokvarjenje (Selbstverstummlun ječo od 14 dni do treh mescov cr » m c Ck z se ?5 Ve je pokvarjenje zató storilo, de bi se prestopnik vojaski cerkvijo je bil v latinskim jeziku sledeei nadpis: selíte in radujte se mest nj ani, vsi prebiva v ci in gosti! On sam je tukaj, naš željno pričako- rnu stanu odtegnil, bo on, kader je kazin dostal, tišti, vojaški službi vversten, per kteri ga, k vani škof Jernej. Bog te sprimi serčno za ce ali na goljufijo na ravno poškodovaniga, rabiti morejo. Samovoljno pokvarjenje telesa rejene rane in bolezni zdravniki koj spoznajo in goljuf je sebe nar bolj goljufal. željeni! veselje pobožnih; lep s škofjo kapo se lepši pa zavoljo svoje kreposti. Vsiganio gocni Bog naj te blagoslovi in ohrani!" Ko so škof v cerkev prišli, Jih je glavár mestne gospóske s serčnim nagovoram sprejel. Potem je bila Nehajte tedaj take malopridne děla dopernašati, tiha maša. Po maši se je podala cela procesija čez terg , v po kterih le pomanjkanje sramožljivosti in prave hrabro- sv. Petra, kjer je bila mestna straža postavljena sti (kuráže) razodévate in svojo neumnost kažete po cerkev sv. Marije, kjer so škof kratko duhovno opra mislite, de je veliko bolji, stopiti v castno vojasko službo, vilo imeli, in od tod v stolno cerkev sv. Justa. Pro ki so jo milostljivi Cesar na S let perkrajsali, kakor cesija je bila tako vverstena, de so nar pervi šli ubogi vès čas svojiga življenja imeti spačene ude, in očitno iz mestne ubožnice sparama; potem razne bratovšine z znamnje na sebi nositi, de ste se hotli kadaj lesici na banderi sparama; poglavitna mestna šola, po štirje v rép vsesti! M. A. Odperto i>i$miee Goriški družbi zoper terpincenje zival versti; poglavitne nemske sole ravno takó; pevci ravno takó; latinske šole sparama; akademija ravno takó; skofovi služabniki. Za temi je prišla duhovšina, korarji stolne cerkve, za njimi pa milostljivi in prečastiti škof; za škofam mestna gosposka in mestno odborstvo. ospoda kaplana pri M. D. v P. blizo Ljub- Na obéh stranéh od duhovšine do mestnih odbornikov ijane smo slišali, de je pri velikonočnim izpraše- je spremila straža procesijo, kteri se je pridružilo silo Od cr va nj i — po dokončanim cerkvenim poduku — malim otro- veliko ljudstva. I 1 •• • 1 V i 1 V . ! 1 1 -.v, , . - zival razlagal, kam obojiga spola milosercnost do povesti s podobami ž njimi bral in serca otročičev takó Hiše po vsih ulicah, kjer je proce sija šla, so bile na vso moc okinčene ? in veseliga Ijud mocno za milost do uboge živali vnel, de so mu ko je bilo toliko, de se je vse tèrlo. Tudi so spet k izpraševanji prišli, vselej nespodobne stolna cerkev sv. Justa je bila od zunej praznično okin- stva, ki je blagoslov přejeti hotlo svojiga noviga škofa viditi in od Njega cena; ko so skof s procesijo v to cerkev prišli, so pevci delà, ki so jih med tem od ljudi dopernašati vidili, zatožili in sicer s takó očitno nevoljo od njih zapeli zahvalno pesem, ki jo je slavni laški mojster, govorili, de jih je bilo veselje poslušati. Tožili so po- L. Ricci, kakor tudi muziko za škofovo mašo nalaš za sebno tudi čez Labe, ki v tem kraji železnico delajo, ta dan zložil. de na vso moč mačke lové, jih neusmiljeno ubivajo kože devajo in jedó. Hvale vredni gospod delijo med otroke tudi . ? y ÍZ po Zdaj so nastopili milostljivi škof svoj sedež in v popolni škofji obleki s pastirsko palico v roki in mitro na glavi so opravljali navadne obrede in potem so sveto vesti s podobami", natisnjene od Tebe in našiga maso péli, pri kteri so deželni poglavár grof Stadion milostljiviga kneza in škofa. Kér so jim pa te bukvice z veliko množico deželne gosposke in ljudí iz vsih sta- v ze pošlé 5 smo v hvalo taciga lepiga ravnanja jim po nov dařili unidan 10 iztisov Tvojih povést kér 5 pa tudi starši, brata in sestri milostljiviga škofa vemo i de Ti tako prizadevanje iz serca rada podpiraš. Castitljivi ospod kaplan so tudi vTvojo družbo zapisani in bia- • v • • v, 1 pncijoci bili. o* » g or Ti ce imaš In takó so bile cerkevne svete opravila dokončane ! Preden je bilo krasno kosilo napravljeno, pri kte- veliko tacih udov! Po tacih podpor- rim je bilo veliko duhovnih in deželskih gospodov zbra nikih bo seme milosti ? ki Ti po peterih deželah nih, so se prečastiti škof podali k ubogim, kterim so sejes ? veliko sladkiga sadii přineslo, in očitno bo kot v praznovanje veseliga dneva — mestnjani napravili prav f bogato cr » še ostijo in sleherniga razun kosila z obleko in tudi z denarjem, h kterim so lostljivi škof obile darove pridjali. Ljubeznjivi škof so „bili in v pijanosti eden še obdarovali „zvesto deržé. To je neizreeeno vesela reč, ce se so ravno ti Indijani malo p o p r e silni pijanci tudi mi » 7i pomisli, de se prav po ocetovsko nekoliko casa pogovarjali z uboz » druziga ubijali in vec druzih pregreh dopernasali. Ali ne osramotijo ti divji ljudjé ciki, ki so se od veselja jokali, de se jim je taka čast „naših omikanih narodov, ki se visoko cez nje povzdigujejo zgodila, in milost spoda škofa kušniti. m ? so hrepeneli rokó milostniga go ?? in vunder toliko moci v sebi nimajo, de bi zamôgli „pregresnim razvaclani slovo dati ! Pri ti priliki so Pri krasnim kosil u je bilo zdravice, ki so se vse veseliga serca y m napivale, so veselje še povikšale. Pervo zdravico so napili Njih ekscelencija deželni poglavar „presvitlimu Cesar ju Ferdinandu;" potem milostljivi škof „svetimu Očetu Papežu, vikšimu duš nimu pastirju » skof tudi 5 odrasenih ajdov v ti okolici (L* Ansel ki so bili edini nekeršeni Indijani tukajšne misijonske okraj ne." „kerstili, in y vsim njegovim ljubim ovčicam;" v Sišk I&ramarija Mpri Movaéu 4 / pole £ Ljublj gosp. Ferdinanda S mid v kterih imenu je potem predstojnik mestne gosposke je oznanila kmetijski družbi zdravico napil „visoko častitimu novim u škof u." y Veliko spostovanje do milostljiviga noviga skofa očitno na znanje dati, je v spomín tega dneva mestno v s i h dre vi š uj ej d n i h i il de bo napravila zalogo tudi novih semen detelj, trav, avci popra- in druzih sadezev, po kterih kmetovavci Tudi bo vsako naročilo za ptuje semena odborstvo dalo krasne bukve natisniti, v kterih se bere prevzela. Kér se kmetijska družba ne more s semen- anjem pečati, nam je to zgodovina Teržaške škofije, njenih škofov in več druzih skim kupcevanjem in lepih reči. Iz teh bukev je bila tudi vzeta lepa pesem . V y oznanilo toliko Ijub v • y ki je bila v poslednjim Novičnim listu natisnjena, in kjer stojijo tudi še 2 latinski, ena laska in ena nemška pesem enaciga namena. — Kakor vsakteri novoizvoljeni škof dajo pri nastopu svoje škofije pastirski list na svitlo, so ga dali tudi Teržaško-Kopriški škof in sicer v latinskim in v slo- ga laškim jeziku; nam pa so prijazno přivolili venski jezik prestaviti. Drugo pot bomo přinesli svojim bravcam tišti del Njih pastirskiga lista, ki so lostljivi škof posebno svoji čedi — ljudstvu ga mi namenili Pismo iz Amerike. kramanja prizadevalo, vsakimu kup blagam in po cen i postreči. kér vémo, de se bo imenovana )vavcu z dobrim Vredništvo Oznanilo pri jat lam južno slovanské literature« Od slavniga in bravcam „Danice" in „Zore" dobro znaniga pesnika Mirka Bogovica so ravno na svitlo prišle različne poezije pod nadpisam: Smilje in Ivovi-lje. Cena lepo natisnjene knjige je 30 krajc. v srebru. Od ravno tega pesnika se u zamorejo V se tudi nekteri iztisi „Ljubice" dobiti, cena je 20 krajc. — V bukvar nici gosp. Lerherja v Ljubljani so na prodaj. Is p osle d nj i ga pisma, ki so ga naš častitljivi roják, svoji sestri gospé Amálii gosp Miroslav Baraga, Ores eh] movca p važniši vlastnici Trebnišk 1 y • V • iz Mak pisali grajsine 24 Ki y nam je perpušeno ? verstice tudi v Novicah razglasiti Celo je polno veselih novic, kakó srečno se med Indij pismo li ka- toljška véra razširjuje tudi tole pišejo : y gosp Baraga pa na dalj se » Nidavnej, kar sim iz Detroita nazaj přišel n sim skozi dva mesca bil. de sim nov t naših mi sijonskih bukvić v indijanskim jeziku poskerbel. Vsa arizu natisnjenih bukev,nam „zaloga v letu 1837 v P „je vecidel pošla, in brez teh bukvić bi tukajš • • misno „narji ne mogli shajati, zakaj silno veliko Indij „brati, in vsi imajo veliko dopadajenje nad molitevskimi n bukvami Ti pustil Neke dni preden sim indijanski kraj L' A , kjer je milostljivi Bog mojim opravilam za n „blagoslov dodelil, posebni i škof. gosp. Lefe svojo goreč y so prišli ljudomili Detroit ski èmkej in so s svojo prijaznostjo in s besedo odrašeni kei T) rs r> Y) „deržali listke, sano stalo kristjanov 5vete vére takó tra]; &rtU y gotovo prav de bo tukaj zasejano seme naše veselo kalilo. Pri ti priložnosti so tù tudi z veliko slove snostjo družbo treznosti osnovali, v ktero so vsi bili Ind i j teg pr • V stopili. Ginj serca smo Visoko častitljivi škof v praznični ško obleki so stali pr mizi sv. obhajila , in so v rokah n T) r> il r> za sim te i selej Bogá, loje o jj J na kterih je v indijanskim jeziku zapi I I. se o d p popol in m hudim d b kim pijačam, in p mi svojo p bljube milostlj loc za dodeli zbrani Indij ko pil p olnj enj e ' Zdej so zaporedama pred škofa pokleknili ki je k ti družbi pi m so sleherniga blagoslovili, y so jim podali listek imenovane družbe. Z veseljem so ljubi Indijani to obljubo storili in jo tudi t Zalostno oznanilo. 29. dan malima travna umerl Goriški rar , visokocastitljivi gosp. Balant Stan i g, viksi šolski ogleda, začetnik družbe zoper terpinčenje ži- val i. d. Z njim zgubi Goriška škofija na vse strani pridniga, neutrudljiviga neprecenljiviga moza tudi slove usina goreciga prijatla njegovo življenje podpornika, ki zasluži, de Novicah popisano bilo. čana 1774 B o d r e š u Rojen Goriškim. Sve- Ci gale. Tudi Novice se jokajo na grobu rajnciga, ki jim je perviga začetka noter jatel Spodobi tedej, Novicah zadnje ure zvest njegov spomin tudi ž i vi j e nj opisu ohrani, za kteriga častitiga dopisnika, njegove prijatle v Gorici gosp. Cigaleta pràv lepo prosimo, nam poslali. zdru ženo pomocjo sostavili in Vredništvo. L Vganjka v poslednjim listu je: ? ktera le od sonca svojo svitlobo dobiva hitili kup (Srednja cena). Xtjubljaní 1. Vélikiga travna. cold. mernik Pšenice domaće • banaške 1 > > 1 > Turšice • 1 > Soršice • 1 > 1 > Jecmena 1 > 1 > í » • « Vrednik Dr Jane O Bleiweis Natiskar in záložník Jozef Blaznik v Ljubljani