Prvi koraki - prve izkušnje Piše: Karel Gornik, predsednik zbora združenega dela Skupščine občine Šiška Prve delovne seje zborov skupšoine ter Skupščine občine Šiške kot celote po novem delegatskem principu so nam dale tudi prve dobre rezultate in izkušnje. Na sejah delegacij in konferenc delegacij se pravzaprav že začenjajo seje zborov ozi-roma skupščine; to se pravi, da vsebinsko oblikovanje stališč v delegacijah in v sode-lovanju s samoupravnimi organi ter zbori delovnih Ijudi in občani pomeni osnovni smo-ter povezave in vpliva delovega človeka ali občana pri pomembnem izvrševanju politič-ne oblasti. Delegati tako prihajajo na seje občinskih organov skupščine z že izoblikovanimi stali-šči, ki so izraz sredine, kjer se nahajajo de-legati in delegacije. Večje število delegatov novega skupščinskega sistema in boljša struktura zastopanosti delegatov pa narn tu-di daje veliko zaupanja v nova delegatska razmerja. Čutiti je pozitiven in aktiven od-nos delegatov pri usklajevanju stališč, ki se oblikujejo na samih sejah zborov in občin-ske skupščine. Diskusija delegata ni več ozko razmišljanje posameznika, pač pa je rezultat največkrat temeljito in precizno pripravlje-nega stališča delegacije ali konference dele-gacij. Razumljivo je, da smo po prvih izkuš-njah ugotovili tudi nekaj pomanjkljivosti, ki pa niso bistvene in velike; mogoče bi jih lahko imenovali neutečenost nekaterih po-stopkov na račun še neizdelanih poslovni-kov o načinu, relacijah, terminih in delu skupščine ter zborov občine. Opaziti je, da je še zmeraj premalo časa za pripravo in oblikovanje stališč posebno tam, kjer se po sporazumu sestajajo konference delegacij. Posledica je stara praksa nastopanja dele-gata v njegovem lastnem imenu. Tudi preobširni dnevni redi bodo morali v bodoče dobiti pravo mero. Mnogo je bilo besed in zahtev delegatov ter razmiš-Ijanj o vprašanju, kakšno naj bo gradivo za razpravo v delegacijah. Mnenja so raz-lična, enotna pa je ob tem ugotovitev, da nam bo na to pomembno vprašanje odgovo-ri;a praksa. Ena najpomembnejših zadev v sedanjem trenutku pa je prav gotovo prava vloga de-legata, delegacije ali konferenc delegacij. Osnovna naloga je, da mora delegacija in delegat v skupščini izražati neposredne av-tentione interese sredine, iz katere izhaja. To je zelo zahtevna in odgovorna naloga, terja pa stalno povezanost delegata in dele-gacije z delovnimi ljudmi in občani, ki so jih izvolili. Delegacija mora torej sodelovati s samoupravnimi organi, zbori delovnih Iju-di, družbenopolitičnimi organizacijami in v drugih oblikah samoupravnega odločanja v temeljnih samoupravnih in interesnih skupno-stih. Tako sodelovanje delegacije ali konfe-rence delegacij pa mora biti opredeljeno tu-di v samoupravnih dokumentih TOZD ali druge temeljne samoupravne skupnosti. Delegat, ki je, kot vemo, s pooblastilom delegacije — delovnih ljudi ali občanov, kot njihov zastopnik, poslan na sejo skupščine, pa ima v tem momentu še posebne naloge in odgovornosti. Nikakor ne more biti njegovo (Nadaljevanje na 2. strani) (Nadaljevanje s 1. strani) delo avtomatizem prenašanja že oblikova-nih stališč iz sredine, od koder prihaja, pač pa je njegovo delo soočiti stališča, ki jih prinaša s stališči in interesi drugih delegatov ter v delu skupščine skupno oblikovanje naj-ustreznejšega zaključka ali sklepa, ki naj zadovolji skupne ali splošne družbene inte-rese ter potrebe. Delegat, ki je torej sodeloval na skupščin-Ski seji ali na seji kateregakoli zbora skup-sčine, pa ima v nadaljnjem postopku svo-jega mandata tudi pomembno nalogo prena-šanja povratne informacije: tega, kar je bilo dogovorjeno ali sklenjeno na seji skupščine občine ali posameznega zbora občinske skup-ščine. Povratna informacija se po isti poti, kot se je stališče oblikovalo, od delovnega človeka ali občanov navzgor, vrača kot od-lok, sklep ali druga važna odločitev — pre-ko vseh posrednih nivojev do slehernega de-lovnega oloveka ali občana. Zato1 si funkcioniranja delegatskega siste-ma in skozj njega izvrševanja oblasti delov-nega človeka ali občana ne moremo zami-sliti brez temeljitega komuniciranja in se-znanjanja slehernega delovnega človeka ali občana z vsemi dogajanji in odločitvami v družbi. Danes je že jasno, da je potrebno uporabiti vse elemente današnjih komuni-kacij y prid nove kvalitete razvoja samo-upravnih odnosov. Poleg dnevnega tiska, radia in televizije, je že in bo v bodoee glasilo SZDL občine Ljubljana-Šiška — »Javna tribuna« postalo torišče obveščanja delovnih Ijudi in obča-nov, kaj obravnavajo delegati in kaj je skle-njeno rv celotnem skupščinskem in delegat-skem sistemu. Posebno vlogo naj bi v bo-doče odigrala v obveščanju tudi razna kra-jevna glasila ter informatorji, tovarniški li-sti ipd. Celotne komunikacije in informacije pa bodo morale biti med seboj povezane in usklajene. Da bi delegacije in delegati v najboljš; meri sodelovali v vsakem momentu in na vseh ravneh skupščinskega sistema pa je nujno sistematično in stalno usposabljanje delegatov. Nujno je, da delegat pozna teore-tične zasnove in praktično organizacijo de-legatskih razmerij. V kolikor delegat še ni seznanjen s temelji ustavne ureditve in osta-limi družbeno-ekonomskimi, družbenopolitič-nimi ureditvami, se bo moral odzvati akci-jam izobraževanja in usposabljanja delega-tov, ki bodo tudi v naši občini organizirane v jesenskih dneh. Sredi septembra se bomo delegati zopet srečali na delovnih sejah zborov in skupšči-ne ter obravnavali in odločali o pomembnih zadevah, ki so objavljene tudi v prilogi da-našnje Tribune.