Domoznanski oddelek 35 PTUJČAN 1999 352(497.12 Ptuj) 6005691,8 21. SEPTEMBER/KIMAVEC 1999 STARSI, KAKO (NE)VARNA JE POT VAŠEGA OTROKA V ŠOLO IN DOMOV? PREJEMNIKI PRIZNANJ MESTNI OBČINI PTUJ * NAJLEPSE OCVETLICENE HIŠE V MESTNI 03CINI PTUJ V LETU 1999 %, * A^ IZŽREBANI NAGRAJENCI KRIŽANKE :oto: Branko AMBROŽIČ V šolskem letu 1999/2000 je začelo s 7. septembrom obiskovati osnovno šolo preko 238 prvošolčkov na območju Mestne občine Ptuj. Za njihovo varnost na poti v šolo in domov skrbimo starši, učitelji, policisti, člani Združenja šoferjev in avtomehanikov Ptuj ter člani Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Ptuj (v nadaljevanju SPVCP). Policisti Policijske postaje Ptuj in člani sveta SPVCP so v času počitnic pregledali šolske poti, ki so določene v načrtih osnovnih šol. Potrebno bo obnoviti talne označbe, označiti šolske poti s talnimi označbami in vertikalno prometno signalizacijo, posamezne prometne znake pa zamenjati z novimi. Mnoge od šolskih poti niso prehodne, ker vozniki na njih parkirajo vozila in s tem izrinjajo pešce na vozišče ! SVET ZA PREVENTIVO IN VZGOJO V CESTNEM PROMETU MESTNE OBČINE PTUJ ovito je, če znaš slikati lepe rslike, postavljati arhitekturne mojstrovine, pisati odlične romane ali umeteljno govoriti pred množico. Toda obvladati samega sebe je še večji prispevek človeštvu in samemu sebi. Ravno to zadnjo sposobnost ima sila malo ljudi, kar je bilo še posebej opaziti v času glavne turistične sezone in z njo povezane povečane gneče in nevarnosti na naših cestah. Cneča in nevarnost so okoliščine, ki vplivajo na agresivnejše odzivanje udeležencev v prometu in ljudi nasploh. Vendar pa smo le ljudje tisti, ki se edini lahko v oteženih pogojih recimo vožnje odločamo ali bomo ohranili »mirno kri« in trezno presodili, da nam zaenkrat še ne grozi fizična poškodba in da ni ogroženo naše življenje ter da najbolje ravnamo, če se v gostem prometu in zastojih na cesti prilagodimo trenutnim razmeram in okolici ali pa bomo »izgubili živce« in se ravnali po «nagonskih programih naše nižje zavesti«, ki je našim prednikom pomagala, da so preživeli sredi vsakdanjih groženj smrti in nevarnosti v divjini -s takšnimi nasilnimi poskusi obvladovanja nepričakovanih situacij v prometu sprožamo najbolj dramatične razplete na naših cestah in temu smo vsi, ki smo vsakodnevno prometni udeleženci, pogosto priče. Trezne presoje, razumevanja in prizanesljivosti smo sposobni le ko smo umirjeni in te lastnosti bi morali imeti šoferji, še posebej v tem mesecu, ko se je pričelo šolsko leto in so se na cestah, ob špicah prometa znašli šolarji, med njimi tudi najmlajši, še nevešči ravnanja in vedenja v gneči in hrupu. Sodobna civilizacija nas je pripeljala tako daleč, da smo razvrednotili lastnosti kot so razumevanje, prizanesljivost, ... ter usodno posegla v spremembo vlog, ki jih vsakodnevno igramo, predvsem pa je nekaterim (največkrat materam) naložila veliko pretežko breme obveznosti in odgovornosti za obnavljanje naroda, kot jo zmorejo prenesti. Tako zaradi nenaravne delitve odgovornosti, predvsem pri zagotavljanju eksistenčnih pogojih za življenje, vse pogosteje vse več ljudi svojo nemoč izraža na agresivne, nesprejemljive načine in to kjerkoli, tudi na cesti. Napadalno vedenje je v naši družbi dobilo izredno veliko pojavnih oblik; od odkritih fizičnih napadov na predmete in osebe, verbalnega nasilja, do nešteto nians rafiniranega psihičnega nasilja, katerih posledice niso tako transparentne kot pri fizičnem, zato pa veliko globlje in trdovratnejše. Na pohodu so avtoagresivne oblike vedenja, posebej značilne za Slovence, kot so psihosomatske motnje in bolezni (povišan krvni pritisk, bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen), prisilna vedenja in motnje prehranjevanja kot sta bolezni anoreksija in bulimija (ti dve usodni bolezni se pojavljata pri otrocih in mladostnikih, najpogosteje pri dekletih), zasvojenosti s poživili, mamili, pomirjevali, tabletami, televizijo, reklamami, zasvojenost s pripadnostjo neki etnični ali rasni skupini, organizaciji, združenju (posledica česar je diskriminacija drugačnih npr. rasizem kot najskrajnejša oblika) ..., izpostavljanje nevarnostim pri mladostnikih npr. divja vožnja in kot najhujša oblika nasilja nad sabo poskusi samomora kot opozorilo in na koncu samomor Avtoagresivno (npr. alkoholizem) in agresivno vedenje nasploh (npr. znašanje nad otroki) so strokovnjaki pričeli v zadnjih letih pogosteje opažati pri ženskah. S pridobitvijo ekonomske in družbene osamosvojitve si je ženska pridobila višji položaj v družbi, hkrati s tem pa je prevzela dodatno breme - tisti del nalog, za katere je bil zadolžen moški. Poleg materinstva je prevzela tudi skrb za zadovoljevanje materialnih potreb svoje družine. Posledica tega je na eni strani utesnjevanje in onemogočanje poslanstva matere, po drugi pa izgubljena identiteta moškega - očeta. V mnogih družinah je porušeno ravnotežje med partnerjema zaradi potrebe moškega, da bi dokazoval svojo vlogo, ki jo v resnici ne opravlja več. Zato svojo nemoč in izgubljenost izraža na različne nesprejemljive načine kot je npr. izkazovanje fizične premoči, ... Pogosto je zaradi tradicionalnih patriarhalnih vrednot odrinjen tudi od vzgoje otrok in gospodinjskih opravil oz. njegova vloga tukaj ni enakovredna z vlogo matere. Zaradi moralno priznanih vlog, ki bi jih v naši družbi naj opravljali moški, si marsikateri oče še ne upa prevzeti nalog in odgovornosti, ki jih družina dandanes potrebuje. Kljub veliko preventivnim in kurativnim programom in ogromnim finančnim sredstvom, ki jih družba vlaga v preprečevanje in odpravljanje ali vsaj lajšanje posledic nasilja, ni opaziti zmanjšanja nasilnega vedenja. Najbolj zaskrbljujoče je nasilje v družini kot osnovni celici družbe. Vedno več je ljudi in organizacij, ki se ukvarjajo s problemom naraščajočega nasilja. Nekatere »ženske« organizacije pri nas in v svetu, ki kot najbolj perečo obliko nasilja izpostavljajo nasilje nad ženskami in otroci kot fizično šibkejšimi, pripisujejo moškim največ odgovornosti za takšno stanje. Izhajajo pa iz dejstva, da so na vodilnih in odločilnih mestih v družbi pretežno moški in imajo zato tudi največ možnosti in vpliva na oblikovanje odnosov med ljudmi. In smešno je to, da na aktivnosti teh organizacij zaide malo moških, tistih torej, ki imajo po njihovem prepričanju moč in bi jih treba Policija bo nadzirala prekoračitev največje dovoljene hitrosti z merilci hitrosti zlasti v bližini vrtcev in osnovnih šol ob katerih potekajo prometne poti z gostejšim prometom (Rogaška cesta, Grajena, Volkmerjeva c.) Ob začetku šolskega leta naj šole starše predšolskih in šolskih otrok temeljito seznanijo z izbranimi varnimi šolskimi potmi. STARŠI ¡no sodelovanje v Pripravite otroke za s ^ spVCP vam prometu. Osnovne ¡nformacijami. lahko pomagaj s st oko ŠOLSKIH OTROKE SAMI POPPL*,nevarnos,i, prometni POTEH! Opozarjal j ozarj„jte pred red i„ (ih kasneje » somo p0 odhodom od doma, « varal poti da šole- vidljivosti otroci noj ponoc. ra ob z ^ ^ ^ „osl)0 (megla, močno sni* I > Ma„ i0,arfi in otroci 1:" po oporoPljojo zraven odsevmEo '£%%0 RUTICO oEolivroto. m W. sftirmS) pritegniti ter »ozavestiti«. Na njihovih seminarjih, predavanjih, .. se namreč moški lahko identificirajo edinole z vlogo krivca. Zato pa tudi tiste redke posamezne moške, ki tjakaj zaidejo po službeni dolžnosti, iz radovednosti ali iz kakega drugega nagiba, ne pritegnejo, temveč odbijejo. S to namenjeno jim vlogo nasilneža in krivca se ne more noben sprijazniti, počuti se namreč diskriminiran. Verjeno ni potrebno poudarjati, da so tudi moški žrtve nasilja, tudi ženskega. Svetovno priznani psihoanalitiki, ki so preučevali množično psihologijo (K. C. jung, S. Freud, Adler) so prišli do zaključka, da so si množice skozi zgodovino človeštva na vodilne položaja vedno izbirale in postavljale posameznike, ki so izžarevali moč, trdnost, samozavest, odločnost, ...To so lastnosti, s katerimi se množica želi identificirati. In kot zgodovina potrjuje so taki posamezniki največkrat moški (že po svojem biološkem ustroju), ženske pa izjemoma. Moški sami po sebi torej niso krivi, da jih je narava obdarila s temi lastnostmi in igrajo vloge vodilnih. Žensk niso namenoma odrinili od teh ključnih družbenih pozicij. Pogosto se prav na teh položajih moški počutijo ujete. Najslabše kar lahko ženske naredijo sebi, je to, da svoj položaj rešujejo tako, da moške označujejo kot nasilneže, krivce, ..in zahtevajo posebne privilegije zase, da bi bile zaščitene pred njimi. Tako samo poglabljajo konflikt med spoloma in umetno ustvarjajo nestrpnost še tam, kjer je doslej ni bilo. Če se želi ženska počutiti enakovredno moškemu, si mora najprej priznati, da je za življenje, čeprav drugačna, prav tako dobro usposobljena kot moški in da sta za vsak konflikt potrebna najmanj dva. Če eden izmed njiju ne želi spora, tega ne bo. Kajti kriv ni samo tisti, ki žali, ampak tudi tisti, ki žalitve sprejema oz. jih dopušča. Ženske in vsakdo izmed nas, ki želi spreminjati in ozaveščati druge (npr. po principu raznih feminističnih organizacij - moški so nasilneži, ženske je potrebno pred njimi zaščititi, ženskam morajo odpreti vrata do vodilnih položajev, ženske ne smemo dovoliti, da nam moški delajo krivice in nas izkoriščajo, itd. in tako bo družba postala srečnejša, ljudje pa enakopravnejši) se mora zavedati, da mora te druge najprej sam sprejeti takšne kot so, brez postavljanja pogojev. Ko lahko človek sprejme soljudi; partnerja, otroke, sodelavce, starše, sorodnike, prijatelje,... takšne kot so in se ga zaradi njihovega ravnanja ne lotevajo čustva kot so bes, jeza, ljubosumje, nevoščljivost, obup, ... šele takrat bo morda opazil, da se drugi do njega obnašajo strpnejše, prijaznejše. Predvsem pa mora sprejeti sam sebe takšen kot je. Kar pa ne pomeni, da moramo prenehati s svojimi dejavnostmi, postati pasivno orodje v rokah drugih in jim slepo slediti ter zatirati svoja čustva in naravnanosti. Večina ljudi si celo življenje prizadeva, da bi prilagodili svet in ljudi svojim notranjim predstavam o tem, kakšni bi moral biti. In zato porabijo vso svojo energijo in celo zdravje. In to kljub temu, da jih lasten organizem in okolica nenehno opozarjajo, da so taka prizadevanja brezplodna. Ta boj se na koncu vedno pokaže kot jalov. Ljudje se včasih res zelo trudimo, da bi trpeli. Zapustimo to slepo ulico in osvobodimo se zasvojenosti, ki obvladujejo naš um in nam preprečujejo, da bi se uskladili s finejšimi vibracijami ljudi in okolja. Odkrijmo potenciale, ki so nam vsem dani kot človeškim bitjem. Največ kar lahko naredimo, je, da ozavestimo sami sebe in se uskladimo z okolico ter živimo v sozvočju z ostalimi. Da bi to dosegli, pa bomo verjetno potrebovali celo svoje življenje, večini pa še to ne bo dovolj. Najbolj spreminjamo in vzgajamo z dobrim vzgledom. Izdajatelj: Mestni svet Mestne občine Ptuj. Naslov uredništva: Mestni trg 1, Ptuj. Ž.R. 52400 - 630 - 20701. Odgovorna urednica: Milena TURK, telefon: 771-651, 772-731, telefax: 771-783, e-mail:moptuj@ptuj.si. Tajnik uredništva: Aleš Šprah. Oglaševanje: Liljana VOGRINEC, telefon: 040 23-99-11, telefax: 773-078. Oblikovanje, teh. urejanje, lektoriranje in tisk: GRAFIS d.o.o., Požeg 4, Rače, telefon 835-192, 835-230. Uredništvo: Konrad R1ŽNER - LDS, Franc SAMOjLENKO - SKD, Hilda SLEKOVEC - SDS, Slavko BRGLEZ - SLS, Simon STARČEK - ZE Ptuja, Milan ZUPANC - DESUS, Boris GORNIK -ZLSD, jože MAUČEC - Lista KS mesta Ptuj, Peter LETONjA - SNS, Ignac VRHOVŠEK - DS. Naklada: 8.750 izvodov, javno glasilo Ptujčan po Sklepu o programski zasnovi objavlja članke o delu občinskih organov, občinskega urada in svetov mestnih in primestnih četrti, o delovanju političnih strank, informacije in komentarje o dogajanjih in rezultatih poslovanja na področju gospodarstva in družbenih dejavnosti, pisma, odzive in pobude bralcev, reklamna in propagandna sporočila. Glasilo brezplačno prejmejo gospodinjstva Mestne občine Ptuj. Na podlagi zakona o DDV sodi glasilo PTUJČAN med proizvode, za katere se obračunava DDV po stopnji 8%. Uredništvo si pridržuje pravico krajšanje prispevkov in spremembe naslovov. MESTNI SVET PtrBjptranvfillfsis Mfiflmm TFBSPiR NA 8. SEJI KONČNO IZGLASOVALI SKLEP O SOFINANCIRANJU GIMNAZIJE Že skoraj dva meseca je minilo od zadnje redne seje mestnega sveta. To poročilo o odločanju in razpravljanju svetnikov torej ne bo prav sveže, saj ste si verjetno marsikaj že prebrali v drugih lokalnih časopisih. Kot minula leta tudi letos Ptujčan v avgustu ni izšel, tako vam lahko poročamo o pomembnejših odločitvah z 8. seje šele sedaj. 8. seja je zaradi obsežnosti dnevnega reda potekala v dveh delih, 26. in 29. julija popoldne. Izjemoma so se je udeležili Matjaž Vrčko, državni sekretar za investicije pri Ministrstvu za šolstvo in šport RS, Branko Kumer, direktor Šolskega cen- tra Ptuj, in Meta Puklavec, ravnateljica Gimnazije Ptuj. Na sejo so bili povabljeni, da bi spremljali odločanje o predlogu sklepa o sofinanciranju izgradnje gimnazije na Ptuju in podrobneje predstavili projekt izgradnje gimnazije ter svetnikom dali dodatna pojasnila. {¡štLKP © §®(P0KE(M©0(M[MUy ©OiMaspl IM (FfdOcDdJ) O predlaganem deležu Mestne občine Ptuj pri sofinanciranju novogradnje ptujske gimnazije je tekla obširna razprava že na 7. seji mestnega sveta, o kateri smo poročali v julijskem Ptujčanu. Želja po izgradnji gimnazije na Ptuju, je že precej stara. Zadnja rešitev, da bi prišli do nove gimnazije, je bila predstavljena v projektu investiranja v šolski prostor v predlogu Zakona o najetju kreditov pri Skladu Sveta Evrope za socialni razvoj. Ta zakon je bil sprejet v državnem zboru že lansko leto na 23. izredni seji. V tem projektu je predvidena tudi izgradnja ptujske gimnazije, in sicer s sredstvi evropskega kredita (predvidena so sredstva v višini 981.079 milijonov SIT). To je torej zakonska osnova, na podlagi katere lahko pridobivamo sredstva v letošnjem letu in v letih 2000 ter 2001. Želimo pa, da bi bila finančna konstrukcija za gradnjo gimnazije zaključena; tako bi bila zagotovljena možnost, da gimnazija v šolskem letu 2000/2001 sprejme dijake v novem objektu. Dodatnih 140 milijonov SIT, (glede na že podpisano pogodbo z MŠŠ o 68 milijonih SIT, ki jih bo prispevala MO Ptuj) naj bi mestna občina zagotovila deloma za nadstandard kulturne dvorane, ki si ga moramo sami finan- cirati, deloma pa kot prispevek, da bi bila gimnazija čim prej zgrajena. 200 milijonov SIT naj bi mestna občina prispevala k investiciji v objekt gimnazija, ki v celoti znaša 1.320 milijonov SIT. Na poziv župana, predsedujočega na seji, je Matjaž Vrčko, državni sekretar za investicije MŠŠ, pojasnil delež sofinanciranja naše občine v izgradnjo gimnazije. "Razlog, da iz leta v leto prelagamo investicijo v ptujsko gimnazijo, je preprost - pomanjkanje denarja. Zato se prelagajo projekti, ki še niso v izvajanju. Lani se je pokazala možnost za dodatna sredstva za investiranje v Republiki Sloveniji iz t. i. pariškega kredita. Ta sredstva pa so manjša, kot so bila predvidena v zakonu o najetju kredita. Zato so se na ministrstvu odločili, naj lokalne skupnosti, ki želijo novogradnjo ali adaptacijo srednjih šol, svoj interes izkažejo s sofinanciranjem v višini 25% vrednosti investicije. Skratka, lokalne skupnosti delno sofinancirajo investicijo, ko je že v teku, kajti vračilo pariškega kredita gre v breme države oz. ministrstva za finance. Iz programa pariškega kredita je za ptujsko gimnazijo predvidena 1 milijarda SIT. Zaradi dodatnih zahtev, ki naj bi izboljšale delo v gimnaziji, pa tudi zaradi izvajanja določenih aktivnosti, pomembnih za lokalno skupnost, je investicija nekoliko višja. Vložek MO Ptuj v višini 200 milijonov SIT, ki bi jih MŠŠ potrebovalo v letih 2000 in 2001, bi omogočil, da bi MŠŠ uresničilo izgradnjo gimnazije do prihodnjega šolskega leta. Verjetno bi se izgradnja gimnazije začela v predvidenem roku, četudi občina ne bi zagotovila tega deleža, zamaknil pa bi se rok za dokončanje ali pa bi bil objekt gimnazije manjši," je razložil Matjaž Vrčko. V izčrpni razpravi, v kateri so sodelovali Miroslav Letonja (SNS), Ana Ostrman (ZLSD), Lidija Majnik (LDS), Marija Strelec (SKD), Vladimir Aracki (SDS) in Rajko Fajt (SDS), je bilo državnemu sekretarju postavljeno več vprašanj. Med drugim je bilo izpostavljeno, da je ptujska občina doslej že zelo veliko prispevala h gradnji srednješolskega prostora s samoprispevki. Svetniki so tudi želeli zagotovilo, da je teh 200 milijonov SIT zadnji denar, ki ga bo morala MO Ptuj prispevati za srednješolski prostor. Po večurni razpravi so svetniki soglasno sprejeli obravnavani sklep. Nato pa še sklep, da sofinanciranje gimnazije na Ptuju ne bo vplivalo na izgradnjo osnovnošolskega prostora v MO Ptuj. Sprejeta šolska zakonodaja je s svojimi podzakonskimi akti, predvsem z odredbo o pogojih za ustanavljanje javnih osnovnih šol, lokalnim skupnostim naložila, da si morajo pridobiti soglasje tiste oz. tistih lokalnih skupnosti, na območje katerih segajo njihovi šolski okoliši. Eden izmed pogojev za državne investicije v osnovne šole je urejen šolski okoliš. Problem OŠ Dornava, ki želi pridobiti državna sredstva za gradnjo šole (dela so že v teku), je v tem, da jo obiskujejo tudi otroci iz naselij, ki spadajo v MO Ptuj. Zato občina Dornava potrebuje soglasje k šolskemu okolišu OŠ Dornava, ki predvideva, da se v njihov šolski okoliš vključita naselji Sp. Velovlek in Pacinje, ki ležita na območju MO Ptuj. Otroci iz teh krajev obiskujejo OŠ Dornava že leta nazaj in tako tudi v bodoče želijo njihovi starši. Mestni svetniki so o te razpravljali na 4. seji sklepa smo poročali v a takratnem predlogu sklepa je bilo predlagano, da bi naša občina odstopila del šolskega okoliša (deli naselja Kicar, Pacinje, Podvinci in Sp. Velovlek), od kdder hodijo otroci v OŠ Dornava, sicer pa spada v OŠ Ljudski vrt, za dobo petih let Občini Dornava. Po petih letih pa bi isti del šolskega okoliša vrnil v MO Ptuj. "Takšen sklep bi bil nesmiselen in brezpredmeten (Vlada RS ga ne bi upoštevala), saj bi se pozneje lahko zgodilo, da bi bila OŠ Dornava prevelika. Občini se torej morata dogovoriti, ali se obravnavani del šolskega okoliša OŠ Ljudski vrt za vedno odstopi OŠ Dornava ali pa ostane v šolskem okolišu OŠ Ljudski vrt. Če se občini med seboj ne moreta dogovoriti glede šolskih okolišev, potem odloči vlada RS na predlog Ministrstva za šolstvo in šport RS. Dosedanja praksa MŠŠ pa je, da se odločijo v prid šole, ki jo otroci obiskujejo že leta nazaj," je pojasnil stališče ministrstva Matjaž Vrčko, ki je spremljal di to točko dnevnega reda. Po razpravi podžupana Milana Čučka (LDS), podžupana Mitje Mrgoleta (DESUS), Ignaca Vrhovška (DS), Milana Petka (SDS), Janeza Svrženjaka (DESUS), Ane Ostrman, Lidije Majnik in Rajka Fajta je podžupan Ervin Hojker, takrat predsedujoči na seji, ocenil, da je bila predlogu sklepa izražene podpora, zato je predlagal glasovanje. Svetniki so z večino glasov sprejeli sklep, da MO Ptuj da soglasje k šolskemu okolišu OŠ Dornava za območje naselij Pacinje in Sp. Velovlek in s tem ne prevzema nobenih obveznosti do investicije in materialnih stroškov za dejavnost OŠ Dornava. Tako je otrokom iz omenjenih naselij omogočeno, da obiskujejo šolo, ki jim je zgodovinsko bližja in prometno varnejša, hkrati je upoštevana želja njihovih staršev. Občina Dornava se bo tako lahko prijavila na razpis za državna sredstva za investicijo v šolo, s tem pa je prevzela vse obveznosti za vzgojo in izobraževanje osnovnošolskih otroke, ki spadajo v njihov šolski okoliš. MESTNI SVET OSNUTEK ODLOKA O ORGANIZACIJI IN DELOVNEM PODROČJU OBČINSKE UPRAVE Ta odlok je eden izmed osnovnih aktov občine. Z njim se določa delovno področje notranjih organizacijskih enot občinske uprave: urada župana (prej tajništvo župana), oddelka za splošne zadeve, oddelka za gospodarsko Infrastrukturo (prej oddelek za okolje, prostor in gospodarsko infrastrukturo), oddelka za družbene dejavnosti, oddelka za finance in oddelka za gospodarske dejavnosti in druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave. Zaradi sprememb Zakona o lokalni samoupravi v novembru 1998 in zaradi ustanovitve Skupne občinske uprave s 1.7.1999 je potrebna sprememba Odloka o ustanovitvi in delovnem področju občinske uprave MO Ptuj. Z odlokom, ki sedaj ureja organizacijo in delovno področje občinske uprave, je bil ustanovljen Občinski urad Mestne občine Ptuj. Po Uredbi o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave, ki se smiselno uporablja za organe lokalnih skupnosti (občin), je urad notranja organizacijska enota, zato je s tem osnutkom odloka predvidena sprememba iz "občinskega urada" v "občinsko upravo", kakor jo tudi imenuje Zakon o lokalni samoupravi. Osnutek odlok navaja šest notranjih organizacijskih enot: urad župana (prejšnje tajništvo župana) in pet oddelkov. V drugih členih osnutka odloka so predvi- dene naloge posameznih oddelkov in urada župana. Pri oddelku za gospodarsko infrastrukturo se je obseg nalog zmanjšal, saj je del teh nalog prevzela s 1.7.1999 ustanovljena Skupna občinska uprava. Pri tem oddelku je tudi na novo naveden režijski obrat, ki je bil ustanovljen z Odlokom o gospodarjenju s stavbnimi zemljišči na območju MO Ptuj, kot to zahteva Zakon o stavbnih zemljiščih. bi bil zadolžen za vodenje investicij. Sledila je konkretna in natančna razprava po posameznih členih osnutka odloka. Medtem so se svetniki z glasovanjem opredelili do vsake pripombe posebej, kar pomeni da bo izglasovane pripombe predlagatelj upošteval, preučil in v okviru veljavnih predpisov vnesel v predlog odloka. Namesto naziva tajnik občinske uprave se bo uporabljal naziv direktor občinske uprave v skladu z možnostjo, ki jo daje spremenjen Zakon o lokalni samoupravi. ^ V NADALJEVANJU SEJE V ČETRTEK, 29. JULIJA Mestni svet je z večino glasov sprejel predlagani osnutek odloka z vsemi izglasovanim pripombami svetnikov med razpravo in pripombami Odbora za splošne zadeve ter Statutarno pravne komisije. V načelni razpravi o osnutku odloka je Miroslav Letonja predlagal, naj se vodenje investicij (kadar MO Ptuj nastopa kot investitor) črta iz seznama opravljanja nalog pri vseh tistih oddelkih občinske uprave, kjer so te naloge v osnutku odloka opredeljene. Zato naj župan imenuje strokovnega delavca v občinski upravi, ki POBUDE IN VPRAŠANJA Pri pobudah in vprašanjih, ki so po pravilu druga točka dnevnega reda, so svetniki ponavadi zelo aktivni. In čeprav je bila točka zaradi dolgih, včasih morečih In brezplodnih razpravljanj omejena na pol ure in je bilo s poslovnikom določeno, da svetniki dajo pobude in vprašanja pisno (ne le ustno na seji), se je tudi tokrat vlekla več kot dve uri. Najodmevnejša so bila vprašanja in pobude v zvezi z dokončno ureditvijo kabelskega sistema na Ptuju, ki jo je dal Miroslav Bernhard (DESUS). Ustanovitev neodvisne delovne komisije za ureditev razmer v sistemu CATV so svetniki podprli, hkrati pa dopolnili, naj bodo v njej predstavniki vseh mestnih četrti in ne le iz MČ jezero in MČ Center, kot je bilo predlagano v pobudi. Naloge delovne skupine naj bi bile: ugotovitev sedanjega stanja kabelske televizije v organizacijskem in tehničnem pogledu, ugotovitev lastnika in lastninskih razmerij, zagotovitev vpogleda v poslovanje, predlog nove organizacijske strukture po veljavnih predpisih, zagotovitev vpogleda v odnos CATV-ja in kabelskega operaterja Ingel, d.o.o.,... Vladimir Čuš (ZELENI) je predlagal, da naj bi v neodvisni delovni komisiji bili tudi predstavniki Nadzornega odbora MO Ptuj. župan je pojasnil, da bi s tem posegli v naloge nadzornega odbo- Svetniki so brez razprav in oklevanj sprejeli poslovna poročila o delu javnih zavodov na področju družbenih dejavnosti za leto 1998, poslovna poročila Podjetja za stanovanjske storitve Ptuj, Čistega mesta Ptuj, Komunalnega podjetja Ptuj, G IZ Poetovio Vivat in poslovno poročilo o izvedbi razstave Dobrote slovenskih kmetij. Ob poročilu iz Čistega mesta so se svetniki zanimali, kje bo bodoča deponija, kajti sedanja deponija bo zapolnjena v letu in pol in kako je s termično obdelavo odpadkov. Župan je v pojasnilo odgovoril, da že imamo nekaj potencialnih možnosti za pridobitev nove lokacije za odlagališče smeti, ki jo iščemo skupaj z petnajstimi občinami. Za novo odla- ra. Ta ima namreč sam določene težave, do nekaterih nesoglasij znotraj njega je prišlo tudi zaradi CATV sistema. Pred nedavnim je (na seji NO MO Ptuj dne 20.07 1999) nepreklicno odstopil Martin Berden, predsednik Nadzornega odbora MO Ptuj in sicer je svoj odstop utemeljil s sprejetjem sklepa nadzornega odbora dne 20.07, s katerim je ta zavrnil njegove dopolnitve poročila o nadzoru Mestne četrti Ljudski vrt. V dopolnitvah je postavil zahtevo, da se pogodba s podjetjem Ingel o prevzemu upravljanja CATV sistema Ptuj dopolni z ekonomsko finančnega področja, tako da bi bila možna kontrola in pregled poslovanja CATV, ker gre po njegovem mnenju za javna sredstva. Anica Vidovič, pravnica iz Oddelka za splošne zadeve je dopolnila pojasnilo župana: naloge nadzornega odbora so določene z Zakonom o lokalni samoupravi in Statutom MO Ptuj in niso združljive z nalogami te komisije. Predlog Miroslava Letonje, naj bi bili v komisijo vključeni tudi predstavniki političnih strank, so svetniki zavrnili z obrazložitvijo, da komisija ne bi delovala neodvisno. gališče bo potrebno poskrbeti do srede leta 2002. Projekt termične obdelave odpadkov, ki ga izvaja podjetje Talum iz Kidričevega, bo predvidoma predstavljen v jeseni. Slavko Brglez je opozoril še na delitev dobička Čistega mesta, ki ga je sprejela skupščina družbe, občina pa nima na to nobenega vpliva. To podjetje je namreč pred leti, ko se je znašlo v finančnih težavah, obrnilo na občino in iz proračuna tudi prejelo finančno pomoč. Župan je obrazložil, da Čisto mesto ni javno podjetje, ampak delniška družba, v Sloveniji namreč ni več javnih podjetij. Občina lahko izvaja le nadzor nad javnimi sredstvi, izven tega konteksta pa ne vlaga proračunskih sredstev. Pohvale vredni sta naslednji pobudi; - pobuda Slavka Brgleza (SLS) o solidarni pomoči naše občine KS Leskovec v občini Videm zaradi nastale škode ob nedavnem neurju. Pomoč naj bi bila zagotovljena v višini 300.000 SIT. Sprejet je bil sklep, da se iz sredstev občinskega proračuna zagotovi 100.000 SIT. O delu prispevka, ki naj bi ga po predlogu Slavka Brgleza zagotovili svetniki iz svojih svetniških plač, pa se je vsak svetnik odločil sam. V nadaljevanju seje, ki je potekalo čez tri dni, 29. julija, so svetniki in župan zbrali še 242.000 SIT in se s podpisi zavezali, da jih bodo prispevali za pomoč omenjenim krajem (kar je bilo že realizirano do 15. septembra) - pobuda Ane Ostrman, da naj MO Ptuj v najkrajšem možnem času omogoči invalidom na vozičkih dostop v svoje prostore ter opozori upravno enoto in ostale ustanove na Ptuju, kot so davčni urad, gledališče, železniška in avtobusna postaja, TIC, CIZ, ki še vedno niso odstranili arhitektonskih ovir, da to storijo še v tem letu. Tako bodo zagotovljeni enaki pogoji za vse občane. VI VPRAŠUJETE - Ml ODGOVARJAMO Odgovori na vprašanja svetnikov £ Pobuda svetnice ga. Marije Strelec: Strokovno se naj pristopi k reševanju problema kanalizacije na koncu Belšakove ulice pri vseh treh prizadetih družinah, kot izhaja iz predloženega pisma g. Marjana Podgorška iz Belšakove 7a. Odgovor: Pristojna strokovna služba bo proučila problem kanalizacije na koncu Belšakove ulice. Ogled je bil opravljen (v prisotnosti g. župana) in rešitve nakazane . Pobuda svetnice ga. Marije Strelec: MO Ptuj, kot lastnica parcele in hiše v Belšakovi ulici, naj poskrbi za potrebno čiščenje parcele: Odgovor: MO Ptuj je Komunalnemu podjetju Ptuj naložila, da uredi okolje parcele. Vprašanje svetnice ga. Marije Strelec: Ali je v Mestni občini Ptuj že imenovana komisija za izdajanje dovoljenj za postavitev reklamnih tabel ? Odgovor: Komisija je v postopku imenovanja na podlagi Odloka o izveskih na Ptuju. Vprašanje svetnika g. Miroslava Letonje: Kdo je zadolžen za vzdrževanje sejmišča na Ormoški cesti ? Odgovor: Za vzdrževanje sejmišča je zadolžen Obdravski zavod za veterinarstvo in živinorejstvo Ptuj Vprašanje svetnika g. Miroslava Letonje: Ali imamo komisijo za nadzor nad izvajanjem koncesijskih pogodb ? Odgovor: Nadzor nad izvajanjem koncesijskih pogodb opravlja ustrezna strokovna služba Občinskega urada MO Ptuj. Vprašanje svetnika g. Miroslava Letonje: Kako daleč so aktivnosti za izgradnjo podhoda za pešce pod železniško progo ? Odgovor: Pridobiva se gradbeno dovoljenje in s tem povezana soglasja soglasodajalcev na projekt PGD,PZI. Ni pa rešeno financiranje in gradnja objekta. Herbert Glavič Odgovor na vprašanje svetnika Miroslava Letonje "Kdo in kdaj je imenoval Strokovno komisijo za razporejanje sredstev za sofinanciranje športnih prireditev, akcij in mednarodnih nastopov in kateri so njeni člani?" Odgovor: Komisijo za sofinanciranje športnih prireditev, akcij in mednarodnih nastopov v Mestni občini Ptuj v letu 1999 je v skladu z Odredbo o načinu oddajanja subvencij, dotacij in drugih transferov iz sredstev proračuna RS (Uradni list RS št. 5/98) in na podlagi 20. člena Statuta Mestne občine Ptuj imenoval z odločbo župan Mestne občine Ptuj g. Miroslav LUCI v mesecu marcu 1999. Ivan VIDOVIČ ^ Vprašanje svetnice ga. Lidije Majnik: Kdaj bodo dokončno urejeni pločniki na Vičavi, ki jih je sicer Telekom po opravljenem delu asfaltiral, ostalo pa je nekaj makadamskih lukenj, ki se naj popravijo oz. vrnejo v prvotno stanje ? Odgovor: Sanacija ni opravljena v poglobljenem delu pločnika, kjer je bila dana pobuda (MČ) za izravnavo, niso pa še pridobili soglasja lastnikov ob pločniku. #gk> -si* ^ "F- Vprašanje svetnika g. Konrada Rižnerja: Kdo je dovolil, da se ponovno odlaga odpadni material ter ostali klasični odpadki v opuščeno in pred leto dni sanirano gramoznico pri Spuhlji v Čajkah, ki jo ima v uporabi Lovska družina Ptuj ? Odgovor: Odlaganje se izvaja brez dovoljenja in bo komunalna inšpekcija MO Ptuj ustrezno ukrepala. Ntj gl* nL- ■TN «IN Pobuda svetnika g. Emila Mesariča: V Cankarjevi ulici proti Prešernovi se naj postavi talna označba z omejitvijo hitrosti vožnje 30 km/h. Odgovor: Pobuda je že v izvajanju. gl? «f« Pobuda svetnika g. jureta Šarmana: Začrta se naj parkirišče H pred Osojnikovo 21 in 22. 1 in r Vprašanje svetnika g. jureta Šarmana. Kako se lahko uveljavi odškodninski zahtevek pri zavarovalnici za poškodovani avto na takem nezačrtanem parkirišču in zakaj na parkirišču pred blokom na Osojnikovi 21 in 22 ni črt ? Odgovor: Odškodninski zahtevek zavarovalnici za poškodovani avto na nezačrtanem parkirišču se lahko uveljavlja z ozirom na način in pogoje zavarovanja v zavarovalni polici, ki je bila sklenjena z zavarovalnico, črte na parkirnih površinah pred omenjenim blokom niso potrebne, saj so parkirne površine omejene z robniki, ki točno definirajo parkirni prostor. Vprašanje svetnika g. Janeza Rožmarina: Kdo je dolžan vzdrževati most čez Studenčnico pred križiščem Mariborske in Zagrebške ceste, ki ni le zanemarjen, temveč tudi dotrajan ? Odgovor: Most čez Studenčnico je v lasti države, ki bi morala skrbeti za svoje cestne objekte. (MPZ) Pobuda svetnika g. janeza Rožmarina: Uredijo se naj prehodi za pešce na Rogaški cesti, Rogaška-Zagrebška in Zagrebška cesta pri Suhi veji. Odgovor: Prehodi za pešce na omenjenih lokacijah se bodo začrtali Pobuda svetnika g. janeza Rožmarina: Postavi se naj znak, ki bo označeval mesto Mitrejev na Mariborski cesti. Odgovor: Postavitev neprometnih znakov v MOP, ki označujejo kulturne spomenike, naselja itd., so še v pripravi. gL> gL? gt» Pobuda svetnika g. Franca Štrucla: Sanitarije na avtobusni postaji na Ptuju morajo ostati odprta in prepreči se naj, da jih Certus ne bo zapiral. Odgovor: MO Ptuj bo zahtevala od Certusa, kot lastnika sanitarij in drugih porabnikov na avtobusni postaji, da le te ponovno usposobi. Herbert Glavič Pobuda svetnika g. Franca Štrucla: Podvoz pod železniškim mostom na Zagrebški cesti je bil ob nalivu ponovno pod vodo. Naj se končno uredijo pro-pusti in uredijo se naj brežine. Odgovor: Ureditev odvodnjavanja na Zagrebški cesti je izvajan leta 1993/94 v sistemu prečrpavanja vode v kanal kanalizacije Kidričevo. Pri nenormalnih nalivih prihaja do preliva vode v črpališče, katera se razlije na cestišče. Dokončna rešitev je izgradnja meteorne kanalizacije ob Zagrebški cesti. Milan Pavlica Pobuda svetnika g. Franca Štrucla: V zvezi z odstranitvijo dveh cvetličnih korit izpred avtobusnega postajališča na Bregu naj MO Ptuj, kot sofinancer postajališča s podnajemnikom uredi, da se eno korito odstrani, eno korito ob steni pa naj ostane. Odgovor: Ponovno poudarjamo, da je avtobusno postajališče na Zagrebški cesti postavljeno nezakonito na privat zemljišču. Korita si je postavil najemnik poslovnih prostorov pred vhod v lokal, da mu vozniki ne zaparkirajo vhoda. Z najemnikom bomo poskušali doseči dogovor, da bo prestavil korito. Zdenka MATJAŠIČ Pobuda svetnika g. Franca Štrucla: Na peš mostu čez Dravo se naj popravijo plošče, ki so v sredini mostu odstopile. Na levi in desni strani mostu se naj odtoki obrnejo navzdol. Odgovor: Izvajalca del na mostu smo opozorili na pomanjkljivosti, ki jih mora odpraviti do konca meseca julija. Pobuda svetnika g. Franca Štrucla: Ukrepati je treba, da ne bodo tovornjaki parkirani na avtobusnem postajališču v križišču pri Kosu na Turniščah, ker ovirajo preglednost križišča in otežkočajo promet proti hajdinski železniški postaji. Predlaga, da se prostor ogradi s količki. Odgovor: Predlog je podan pristojni komisiji - prav tako je ukrepal komunalni inšpektor. Herbert Glavič IZ MESTNE HIŠE OBVESTILO 9. seja mestnega sveta bo v četrtek, 30. septembra ob 13. uri. PROJEKT PTUJSKE TROJKE V ponedeljek, 6. septembra 7 999 bej pomemben projekt PTUISKE sta Pošta Slovenije in Telekom TROJKE nadaljuje tudi v tretjem, dokončno prevzela prostore v torej zadnjem delu. novem poštnem poslopju in na Ptuj in okolica pa sta z novim razdelilnih postajah. Mestna poštnim poslopjem in predvsem z občina Ptuj pa je prevzela stavbo moderno opremo za telekomu-stare pošte. nikacije pridobila desetletno pred- S tem dejanjem je omogočeno, da nost pred mnogimi drugimi v se lahko obsežen in za Ptuj pose- slovenskem prostoru. Z 22. JULIJEM JE PRIČELA NA PTUJU DELOVATI SKUPNA OBČINSKA UPRAVA V juliju so v prostorih MO Ptuj župani občin Destrnik, Dornava, Gorišnica, Hajdina, juršinci, Markovci, Podlehnik, Sv. Andraž v Slovenskih Goricah, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale in župan Mestne občine Ptuj podpisali Sporazum o medsebojnih obveznostih in pravicah med občinami ustanoviteljicami Skupne občinske uprave in Skupno občinsko upravo. Skupna občinska uprava deluje na delavec na področju urejanja naslednjih področjih: urejanje prostora in en delavec s polovično prostora, varstvo okolja, inšpekci- delovno obvezo na področju jske službe in gospodarska infra- komunalne inšpekcije, struktura (samo za nekatere Za vse ostale občine izmed občin ustanoviteljic). ustanoviteljice bo na področju Sprejet je bil tudi Sklep o imeno- urejanja prostora delal en delavec vanju predstojnika Skupne in en delavec s polovično delovno občinske uprave in sicer je bil na obvezo kot komunalni inšpektor, to mesto imenovan Stanislav Za vse občine ustanoviteljice bo Napast, prof. geo., dosedanji delal en delavec na področju vodja oddelka za okolje, prostor varstva okolja, in gospodarsko infrastrukturo na Financiranje je urejeno na podlagi MO Ptuj. V upravi je zaposlenih števila prebivalcev in obsega devet delavcev in en s polovično storitev. delovno obvezo. Sedež Skupne občinske uprave je Mestna občina Ptuj financira v drugem nadstropju mestne hiše. stroške za zaposlitve za 7,3 ODLOK o ustanovitvi SKUPNE delavce, ostale občine pa za 2,2 OBČINSKE UPRAVE je bil objavljen v delavca. Uradnem listu št.57/16.07.1999. Za mestno občino bodo opravljali dela trije redarji, en nadzornik, en Pripravila: Milena Turk k STRANKE MESTNEGA SVETA SPOROČAJO [Ptrtis¡pmlkB sdtraomlk s ed&ec. rC/1cupq/ 6etrw riadtl INTERN ATIONAL BOEM schoroftar schwäller ■ JUNIORSKA ŠOLA KARATEJA: VPIS NOVIH ČLANOV j od 5. oktobra 1999 dalje KARATE KEHDO AIKIDO d. AKADEMIJA BORILNIH ŠPORTOV PTUJ KARATE / KENDO: TO REK, ČETRTEK OD 190° DO 22°o AIKIDO: SREDA, PETEK: OD 20«o DO 213« OŠ DR, LJ. PIVKA PTUJ TRIM KABINET ŠPORTNA DVORANA CENTER PTUJ ■> torek in četrtek od 17. do 19, ur OŠ Dr. Lj. Pivka Ptuj tel.: 778-036 Zensfr DOMINO CENTER SALON Trstenjakova 5, PTUJ, tel. 062/ 779-226 Osojnikova 11, PTUJ, tel. 062/ 776-456 DODAJNA OPREMA ZA AVTOMOBILE II DOZA MONTAŽA IN PRODAJA . V*' -aT

« cJftn n#l © JUDO ŠOU nadaljevalni tečeji 2|,Qn ® IN VRHUNSKI ŠPORT UrG SAMOOBRAMBA zo ženske ■Kunnoi kemna JUDO CCNTCR DR0VR PTUJ ul. 8, Ptuj (SD Mladiko) (€ 041 716 276 773 064 po 16.00 url