Risanje v Ijudski šoli po sedanjih zahtevah. Spisal Fr. Suher. (Dalje.) 5. Šolsko leto. N a I o g a. Eisanje po predmetu se pomakne za eno stopnjo više. Barvne, prostolehtne vaje, izrezovanje, kombinaeije; perspektiva enostavnih voglatih teles v frontalui leži in od vogla (risano samo s črtarni). Projekcijsko risanje in risanje na pamet. Zgledi a) Prostolehtne vaje: Ponavljanje osnovnih oblik (krog, elipsa, osmica); špirala, njene kombinacije in uporabe; zavoj, njegove kombinacije in uporabe. b) Proste vaje s čopičem in barvne vaje. Slikanje raznih listov in predmetov po obliki in barvi. Študije o njib po naravi: 1. ploskev, 2. skiea, 3. žilični presledki: a) glavni b) stranski in glavni, 4. barvna vaja, 5. izrezovanje, 6. uporaba — Snovni uzorci. c) Perspektiva. Predmet od vogla z dvema bežiščema: kvarta, kuverta, škatla, miza, svetiljka (navadna prizmatična), kovček, klop itd. d) Projekcijsko risanje in izrezovanje mrež: eilinder, piramida (4 stranična), stožec in razni uporabni predmeti. e) Po spominu: razni predmeti jn ilustriranje. 1 ura na mesec. Materijal in oblika risb kakor za 4. šolsko leto. 6. Šolsko leto. Naloga. Eisanje po predraetu zavzema prvo mesto, opazujejo se glavne sence, (nasebne in odsebne in izražajo se preprosto tudi s samimi črtkami). Barvne, prostolehtne vaje, perspektiva enostavnih porabnih posod in risanje po spominu. Zgledi. a) Perspektiva: manšeta, vratnik, podstavek za cvetični lonec, cvetični lonec, pokrov, okrožnik, skleda itd., dleto, kladivo, oblič itd. b) Proste vaje s čopičem: listi in njih uporaba, ptičje perje; snovni vzorci; sadje: črešnja, češplja, breskva, hruška, jabolko in oblične vaje (silhuete) raznih predmetov. e) Linearno risanje: 3 projekeije 4 in 6 stranične prizme (in mreže), projekeije raznih tehniških predmetov, n. pr. klopi. Za dekleta namesto tega: risanje krojev, monogramov itd. d) Prostolehtne vaje: špirala in nje raba, kombinacije in razni predmeti; zavoj. e) Eisanje po sporainu: razni predmeti iz perspektivnega risanja in iz narave; študije po gibajočih se predmetih. — Ilustriranje. Materijal: kakor za 5. šolsko leto. 7. Šolsko leto. Naloga. Eisanje porabnih predmetov, svežih vej in cvetic z barvo ia otenjavo stopi v ospredje. Barvne vaje po listih (jesenskih najbolj), sadju, ptičjera perju in nekterih metuljih. Prostolehtne vaje, linearno risaDJe in risanje na pamet. Zgledi. a) Perspektiva: Listi na rastlinah in njih obrati, polževa luščina, klobuk, košarica, skleda, razno orodje in sadje itd. b) Proste vaje s čopičem. Sveže rastline in cvetice: zvonček, vijolica, mačka, pasji zob, tulipan, sadje: kakor v 6. šolskem letu z višjimi zabtevami, kostanj, limona in oranža; metulji: glogov belin in kapusov belin z belo barvo na teman papir, rumenjak (Zitronenfalter), rjavi hrošč itd. c) Prostolehtne vaje: špirala in zavoj in njih uporaba. d) Linearno risanje: Okrajšana piraraida in okrajšan stožec; razni predmeti iz prirodoslovja in drugih strok, n. pr. terraometer, tarometer, sesalka itd. (Dekleta rišejo vzorce, geometriške ornameute). e) Eisanje po spominu kakor v 6. šolskem letu. Materijal kakor prej in še risalno pero za roko, šestilo, deska itd. Oblika risb, če mogoče, večja. 8. Šolsko leto. N a 1 o g a. Ponavljanje snovi iz prejšnih let in nje razširanje. Eisanje težjib predmetov, zlasti posod, sestava (slikovita) skupin in lahkih tihožitij, deli sobe, interjeri, hiše in nje deli, pogledi na prosto. Prostolehtne, barvne vaje, projekcijsko risanje in po spominu. Zgledi. a) Perspektiva: Glej snov, navedeno v nalogi za 8. šolsko leto. b) Barvne vaje: cvetice, metulji, hrošči, školjke in polži; šamotne plošče, pečnice; ribe, nagačeni ptiči itd. c) Prostolehtne vaje: Palmete ia razni drugi okraski naravnost s predmetov; vrtice v renesančnem slogu, arabeske itd. d) Linearno risanje: Za dečke razni deli strojev in drugih tehniških predraetov, črteži hiš, situacijsko risanje. Za dekleta: risanje vzorcev, monogramov, izvirne korapozicije (preproste) za ročua dela. e) Risanje na pamet kakor v 6. in 7. šolskera letu z višjimi zahtevami. (Ročna dela). Materijal: kakor v 7. šolskem letu. Oblika risb (če mogoče) večja. D o d a t e k. Na vseh stopnjah: opazovanje umetnin (Konee.)