URN_NBN_SI_DOC-JVF872ND
Library Trends 20. Vol. 1971/72 Revija je ostala zvesta svoji tra diciji, da obravnava vsaka njena številka posebno temo. Prva šte vilka nas seznanja s problem i o razvoju osebja v knjižnici in z nje govim perm anentnim izobraževa njem . Avtorji poudarjajo, da je to, k ar je dobro za uslužbence, dobro tudi za knjižnico. Z drugim i bese dami: produktivnost knjižnice ni odvisna samo od tehnoloških iz boljšav, am pak tudi od osebja. Zato je treb a posvetiti veliko po zornost pravilni razm estitvi usluž bencev, rek ru tiran ju kadrov in sploh skrbeti, da bi se vsak na svojem delovnem m estu k ar naj bolje počutil. Poudarjajo, kako važno je, pravilno zainteresirati uslužbence za njihovo delo. Ugo tavljajo, da dela osebje najbolje tam , k jer sodeluje pri upravljanju. Ta vidik po m nenju avtorjev so dobni učbeniki o upravljanju knjiž nic prem alo upoštevajo. Uspešno lahko deluje le knjižnica, ki im a dobro usklajene m edosebne odno se in dober odnos do obiskovalcev. Za dosego tega cilja uporabljajo m etodo behaviorističnih znanosti. Več člankov obravnava perm a nentno izobraževanje, ki ga ime nujejo tudi tretjo dim enzijo izo braževanja in pomeni skupaj z razvojem osebja najvažnejši pro blem sodobnih knjižnic. Stalno naj bi se izobraževalo vse osebje v knjižnici, ne samo knjižničarji. Stanje je danes takšno, da se o perm anentnem izobraževanju veli ko razpravlja, ni pa še bilo veliko storjenega za njegovo organizacijo. Vodje knjižnic kažejo v splošnem zanj prem alo zanim anja. Odgovor nost bodo m orala nositi tudi bi bliotekarska društva in šole. V člankih so razloženi modeli in pro gram i takega izobraževanja. V drugi številki se seznanimo s knjižničarskim i program i in uslu gami za prizadete. Pod tem poj mom so m išljeni socialno, kultur no, duševno in telesno prizadeti. 21 člankov nam razlaga to proble m atiko z najrazličnejših vidikov. Seznanimo se s tem, kakšna je in kakšna bi m orala biti knjižnična pomoč drugim etničnim skupinam , kot so Indijanci, črnci in mehiški Španci, te r revnim pokrajinam , kot je Appalachia. Tudi problem e priseljencev obravnavajo. Zanimiv je članek o funkcionalni nepism e nosti in ju trišn jih nepismenih. Razpravlja o tem, kaj bodo m orali knjižničarji storiti. Knjižnične usluge izkazujejo tudi bolnim ose bam dom a in v zavodih. Več član kov obravnava še posebej prizade to mladino. Končno izvemo, kako bo treba vzgojiti knjižničarje za obravnavano področje in kakšni so zvezni program i zanj. T retja številka prikazuje vlogo am eriškega bibliotekarstva v svetu po drugi svetovni vojni. Ta vloga se izraža na več načinov. Knjižni darovi različnim deželam sveta im ajo že tradicijo, največji obseg pa so zavzeli v letih 1953—1967; zadnja leta je opaziti upadanje. N ekatere am eriške založbe sodelu jejo s tujim i založbami. Agencija za m ednarodni razvoj ( A I D ) po m aga deželam v razvoju tudi pri njihovi založniški dejavnosti. Zelo pom em bna je vloga am eriških bi- bliotečnih svetovalcev po svetu. Nekaj jih je vključenih v program UNESCA za pom oč deželam v raz voju na področju knjižničarstva in dokum entacije. Izdatna je am eri ška pomoč pri knjižničarski vzgoji. Po svetu so zelo razširjene am eri ške knjižnice in inform ativni cen tri. Mnogo je tudi am eriških voja ških knjižnic, ki tudi vplivajo na razvoj knjižničarstva v deželah, k je r so nameščene. Največ zvez s svetom im a Li brary of Congress. Ze v 19. stoletju je prevzela skrb za zameno am eri ških publikacij s tujino. Sedaj do biva ta knjižnica v zameno čez 500.000 publikacij letno. Po svojih zastopnikih kupuje po vsem svetu vse publikacije, ki so kakorkoli K njižnica 17/1973 189
RkJQdWJsaXNoZXIy