64 Razredni pouk 1/2016 Sredica Pomen raznovrstne prehrane Uvod V 2. razredu smo pri pouku angleščine obravnava- li pomen raznovrstne prehrane. Učni cilji po učnem načrtu za tuji jezik v 2. in 3. razredu Poslušanje in slušno razumevanje Učenci: – razumejo pogosto rabljeno besedišče v skladu z vsebino (food, fruit, vegetables, sweets, an apple, a pear, a banana, a strawberry, grapes, an orange, …, a tomato, a carrot, a pepper, a broccoli, …, a cake, a chocolate, an ice cream, a lollipop, …); – se nebesedno odzivajo na navodila za delo v skupini (»come closer«, »let’s make a circle«, »look, listen, stand up, sit down, ...«). Govorno sporočanje in sporazumevanje Učenci: – se usposabljajo za govorno sporazumevanje in sporočanje (poimenujejo hrano ob slikovnih karticah, opisujejo preprosto delitev hrane – »This is healty/unhealty food.«); – postavljajo vprašanja: »Is it a fruit/a vegeta- ble,¸...?«, »How many blocks?«, v angleščini preštevajo kocke, povedo število. Povezava učnih ciljev za tuji jezik z učnimi cilji matematike in spoznavanje okolja Učni cilji predmeta matematika Učenci: – ocenijo, primerjajo in merijo maso z nestandar- dno enoto (link kocke); – poznajo merilne inštrumente za merjenje mase – tehtnico; – preproste podatke predstavijo s prikazom s stolpci. Učni cilji predmeta spoznavanje okolja Učenci: – poznajo pomen raznovrstne prehrane; – vedo, da jim zdrav način prehranjevanja omo- goča rast in razvoj, da jim pomaga ohranjati zdravje; – eksperimentirajo in napovedujejo (ravnovesje na previsni tehtnici). V prvi uri smo spoznali angleško besedišče za sadje, zelenjavo, slaščice ..., razvrščali slikovne kartice v obroče (zdravo/ nezdravo, sadje/ zelenja- va/slaščice) in na večji plakat v obliki prehranske piramide. Nato smo s sličicami iz revij sestavljali krožnik z raznovrstno prehrano. V povezavi s predmetom matematika pa smo pravo sadje teh- tali z nestandardno mersko enoto (z link kockami) na previsni tehnici. Najprej so učenci predvidevali in ocenili, koliko kock bi lahko tehtala npr. jagoda, nato pa so na drugo stran polagali link kocke. Ugotovitve so zapisali v tabelo. Nazadnje so po- datke prikazali še s stolpčnim prikazom. V naslednji uri smo učno snov utrjevali. Za utr- jevanje sem izdelala namizno igro. Učence sem razdelila v skupine po 4. V vsako skupino sem poskušala razporediti učenca, ki ima bogatejše besedišče v angleškem jeziku. Družabna igra ZDRAVA PREHRANA Potrebujemo: plastificirana namizna podlaga za igro, igralne kocke s pikami, igralne figurice (po mojih izkušnjah so najbolj praktične figurice, ki se pritrdijo na plastificirano podlago, npr. »Stikeez« figurice). Cilj igre: Zmaga tisti, ki prvi pride na cilj. Jasna Ovnik Osnovna šola Gorica Velenje Razredni pouk 1/2016 65 Potek igre: Igro prične učenec, ki vrže največje število pik na kocki. Igra poteka v smeri urinega kazalca. Učenec, ki je na vrsti, se premakne za toliko polj naprej, kot je pik na kocki. Učenec naj skuša na glas šteti po angleško. – Če pride na polje s hrano, naj jo skuša poime- novati z angleško besedo. Če je ne ve, naj mu pomagajo sošolci. Nato mora povedati, ali je ta hrana zdrava ali nezdrava (»It’s healty /unhe- althy.«). Sošolci mu lahko pomagajo z vpraša- njem (»Is it healty?«). – Če pride na polje z gibanjem (»clap, jump, stomp«), to gibanje ponovi tolikokrat, kolikor pik je na kocki. – Če pride na oranžno polje, naj se prestavi za 4 polja naprej; – Če pride na zeleno, naj zapoje pesem v angle- škem jeziku, ki smo se jo naučili; – Če pride na modro, naj se prestavi nazaj na začetek. Nekaj polj na igralni plošči je praznih, tam učenec nima naloge. Lahko pa učitelj na ta polja doda svoje sličice ali navodila. Učence spodbujam, da uporabljajo fraze: »Your turn.« in »Roll the dice.« Po potrebi pomagam z dodatnimi razlagami. Literatura 1. Pevec Semec, K. (ur.) (2013). Učni načrt. Program osnovna šola. Tuji jezik v 2. in 3. razredu (elektronski vir). Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Dostopno na: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov. si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_TJ_2._in_3._ra- zred_OS.pdf (24. 11. 2015).