SZDL IN VOLITVE V zvezni ustavi je poudarjena vloga SZDL kot oblike najširšega sornoupravljanja občanov in kot bistvene-nega elementa našega političnega sistema, ki zogo-tavlja občanotn uveljavljanje njihovih demokratičnih pravic. Zvezna ustava je hkrati posebej opozorila na vlogo SZDL v našetn volivnem sistemu. To je podrob-neje obdelal tudi novi volivni zakon. Prihaja čas, ko postaja SZDL res to, kar bi na pod-lagi ustave in raznih sprejetih resolucij in sklepov morala biti. Prav tako pa nam mora biti jasno, da se bo SZDL lahko samo v konkretnem vsakodnevnem delu med množicami utrdila in uveljavila kot aktivno, vsebinsko bogata in ustvarjalna tribuna samouprav-Ijavcev, ki združujejo vse napredne sile naše družbe. Če hočemo uveljaviti SZDL na območjih posamez-nih krajevnih skupnosti in na območju vse naše ko-mune kot obliko najširšega samoupravljanja obča-nov, bomo morali: — najprej sami obračunati z dosedanjo večjo ali manjšo obremenjenostjo s starimi pojmovanji, s sta-rimi predsodki in z ostanki starih metod delovanja le ,,po direktivah od 2goraj navzdol", — res zajeti in zadovoljiti interese in potrebe ob-čanov, pa naj se pojavljajo kot delovni Ijudje ali kot uporabniki, predvsem pa — doseči popolno odprtost in najširšo javno zavze-manje stališč o vseh skupnih vprašanjih itd. Nobenega dvoma ni, da se morajo krajevne orga-nizacije SZDL (in tudi občinska) še hitreje spreminjati v aktivno organizacjo, kjer se bodo občani v obširnih razpravah dogovarjali predvsem o oblikovanju svoje lokalne družbene politike. Nedvomno se bo SZDL na terenu uspešno uveljavila: — če bodo imeli vsi njeni člani res vse možnosti za neposredno angažiranost v boju proti odtujeva-nju njihovih sredstev in pravic, v boju proti malome-ščanstvu, paničarstvu, demagogiji, birokraciji itd., skratka — če bodo člani SZDL resnično imeli več samo-upravnih možnosti za hitrejše in učinkovitejše ures-ničevanje doslednega samoupravljanja in delitve po delu kot izhodišča za uspešnejše uveljavljanje gospo-darske in družbene reforme itd. Posebna priložnost za takšno praktično uveljavlja-nje SZDL na terenu so med drugim zlasti politične in kadrovske priprave na bližnje volitve v občinsko, mestno, republiško in zvezno skupščino. 0 Volitev ne smemo in ne moremo prepustiti go-lemu slučaju (stihiji). Volivec naj ve, la katerega kan-didata se je zavestno odločil in zakaj se je prav tako odločil. 0 Ne vrzimo se torej slepo v agitacijo za enega ali več kandidatov v isti volivni enoti, niti ne v slepo agitacijo samo za tega ali onega možnega kandi-data! 0 Predvsem pojasnjujmo kriterije (merila), po ka-terih bomo poiskali in izvolili najustreznejše, sposob-ne in aktivne kandidate za svoje predstavnike v vseh skupščinah, od občinske do zvezne! 0 Omogočimo vsakemu občanu, da bo lahko sam zavestno ocenil, kakšni Ijudje so v današnji, težki pre-hodni dobi uveljavljanja reforme ali samoupravljanja potrebni za uspešno opravljanje družbenih funkcij v naših skupščinah in njihovih organih! 0 Storimo vse, da bodo vse politične in kadrovske priprave na spomladanske volitve čimbolj javne, da bodo vsi občani od začetka pa do konca lahko sprem-Ijali ves kandidacijski postopek in tudi vplivali nanj! 0 Končno besedo pa naj imajo zbori volivcev.