URN_NBN_SI_doc-K3S9ED8Z

37 Digitalna kultura na obronkih: vloga izvenšolskih iniciativ pri kultivaciji digitalne pismenosti Digital culture on the edges: the role of co-curricular initiatives for the cultivation of digital literacy Katja Koren Ošljak, Tanja Oblak Črnič Oddano: 31. 1. 2018 – Sprejeto: 25. 4. 2018 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific article UDK 004:37.014.22 Povzetek Namen: Cilj prispevka je ugotoviti, katere izvenšolske iniciative se v Sloveniji ukvarjajo s poučevanjem računalništva, informatike in digitalnim opismenjevanjem, ter pred­ staviti njihovo delovanje. Pri tem se osredotočamo na identifikacijo tistih iniciativ, ki prihajajo iz neinstitucionalnega izobraževalnega okvira. Namen članka je zato prika­ zati organizacijsko strukturo, idejno poslanstvo in metode dela izvenšolskih iniciativ ter izrisati morebitne modele njihovega delovanja. Metodologija: Z metodo spletnega vprašalnika smo v kvantitativni raziskavi zajeli 26 različnih iniciativ: 13 zavodov, 4 društva, 3 podjetja, 6 pa jih deluje brez pravne osebe, ki na različne načine spodbujajo in razvijajo digitalno pismenost. Podatki so analizira­ ni s pomočjo opisnih statistik. Rezultati: Študija ugotavlja, da izvenšolsko digitalno opismenjevanje v veliki meri te­ melji na prostovoljnem, celo neplačanem delu, kar vnaša mnoge strukturne dileme in odpira nova vprašanja o pomenu sodobne digitalne pismenosti, ki se na področju sodobnega izobraževanja zdi še precej marginaliziran fenomen. Omejitve raziskave: Zaradi nepopolne odzivnosti nekaterih izvenšolskih iniciativ tu­ kajšnjih ugotovitev ne moremo posploševati na celotno populacijo tovrstnih akterjev. Izvirnost/uporabnost raziskave: Gre za prvo kvantitativno raziskavo delovanja izvenšol­ skih iniciativ s področja digitalnega opismenjevanja znotraj slovenskega konteksta, ki omogoča tudi nadaljnje bolj poglobljeno raziskovanje. Ključne besede: digitalna pismenost, izvenšolske iniciative, digitalna kultura, kvantita- tivna raziskava

RkJQdWJsaXNoZXIy