URN_NBN_SI_doc-K3S9ED8Z
37 Digitalna kultura na obronkih: vloga izvenšolskih iniciativ pri kultivaciji digitalne pismenosti Digital culture on the edges: the role of co-curricular initiatives for the cultivation of digital literacy Katja Koren Ošljak, Tanja Oblak Črnič Oddano: 31. 1. 2018 – Sprejeto: 25. 4. 2018 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific article UDK 004:37.014.22 Povzetek Namen: Cilj prispevka je ugotoviti, katere izvenšolske iniciative se v Sloveniji ukvarjajo s poučevanjem računalništva, informatike in digitalnim opismenjevanjem, ter pred staviti njihovo delovanje. Pri tem se osredotočamo na identifikacijo tistih iniciativ, ki prihajajo iz neinstitucionalnega izobraževalnega okvira. Namen članka je zato prika zati organizacijsko strukturo, idejno poslanstvo in metode dela izvenšolskih iniciativ ter izrisati morebitne modele njihovega delovanja. Metodologija: Z metodo spletnega vprašalnika smo v kvantitativni raziskavi zajeli 26 različnih iniciativ: 13 zavodov, 4 društva, 3 podjetja, 6 pa jih deluje brez pravne osebe, ki na različne načine spodbujajo in razvijajo digitalno pismenost. Podatki so analizira ni s pomočjo opisnih statistik. Rezultati: Študija ugotavlja, da izvenšolsko digitalno opismenjevanje v veliki meri te melji na prostovoljnem, celo neplačanem delu, kar vnaša mnoge strukturne dileme in odpira nova vprašanja o pomenu sodobne digitalne pismenosti, ki se na področju sodobnega izobraževanja zdi še precej marginaliziran fenomen. Omejitve raziskave: Zaradi nepopolne odzivnosti nekaterih izvenšolskih iniciativ tu kajšnjih ugotovitev ne moremo posploševati na celotno populacijo tovrstnih akterjev. Izvirnost/uporabnost raziskave: Gre za prvo kvantitativno raziskavo delovanja izvenšol skih iniciativ s področja digitalnega opismenjevanja znotraj slovenskega konteksta, ki omogoča tudi nadaljnje bolj poglobljeno raziskovanje. Ključne besede: digitalna pismenost, izvenšolske iniciative, digitalna kultura, kvantita- tivna raziskava
RkJQdWJsaXNoZXIy