Dopisi. Iz Babinec pri Ljutomeru. (Nadaljevalni kmetski poduk.) Deželni šolski svet je 22. nov. 1876. zaukazal ustanovo kmetijske nadaljevalne šole v Ljutomeru. Skrb prevzel je vrli učitelj g. Gabrijel Postružnik ter je faute poduceval v vaeh gospodarskib vednoatib, ki so potrebne v vsakem oziru. Kaj takega se ne sinc grajati in zametavati, posebno zdaj ne, ko je začel biti kmetovalee, ali vsaki poljedelec, od vsake straui stiskan zastran plačila. Ako se pa od poljedelca tirja ztnirom več in več, naj se tudi skrbi za to, da 86 gospodarjem pokaže pot in ponudijo pripomočki, da si po lastuib okolisčinab zamorejo pripraviti kak dobitek, ali pa ae vsaj umakniti ovači neizogibljiveoj.il kantu in propadu. Imamo sicer že veliko kujig, spisanih in pripravljenib za branje, za marljivti učenje; tudi ae slišijo sem ter tje kaki govori o gospodarstvu. Ali to navadno oatane brez zdatnega uspeba. Znano je, da ni vsaka re6 za vsaki kraj; tudi nikdo ne bo tajil, da se mnogokrat priporoča kmetu kaj takega, čeaar mu pri naj boljšej volji ni mogoče dognati. Slabejši kmetovalec iz malega ne more veliko stvariti; priailjen je ravnati le tako, kakor je prepri6an, da s težkim trudom pridobljenega scmena ne potrati. Le preuiožnejšim je uiogoče napravljati poaebne akušnje. To nalogo ioiajo zlasti gospodarske sole, kterim primankljej zalagajo davkoplačilci. Sole posnemajo druatva. Posamezniki pa z mirno dušo labko novo opravilo začnejo ae le takrat, ko se je ta ali ona poskušuja v doti6nem kraju dobro obnesla. Komur pripuičajo sredstva (pripomočki), uaj poskusi v.sakojako ; kar sc potem spozna za dobro, tega ae bodo revnejai gotovo popiijeli brez premišljevanja, ako ne6ejo biti sovražniki sami aebi. Posebno hralevredna je taka šola, v kterej se tnladi avet pripra^lja za dobre gospodarje. Velezaslužni in neutrudlji^i g. Postružnik je podu5e7al fante od 12—26 leta 7 pra7 lepej slo7enš5ini in razumlji76j ter prijaznej besedi. Vpiaanih je bilo 113 u5ence7 in tem 7sem je g. ucitelj za 87oje denarje papir in 87in5nike delil. Na^adno pa jih je 7sako nedeljo poslušalo okoli 80, ker so nekteri iz raznih uzroko7 izostajali. Ako se je pred nekterimi leti denarnim mogotcem pomagalo z 120 milijoni, ki so jih priskrbeli kmetski žuli, tedaj se brez d^ombe naj tirja, da se vlada tudi nekoliko ozre na stiskanega kmetovalca. Morebiti, da ustrežem, 5e tukaj gradi7o predmeto7 podam, ki so se nam razlagali od 8. dec. 1.1. do 30. marca t. 1. Naj torej skratka na7edem gla^ne točke, kakor sem si jih pobilježil ali popisal po nedeljskem redu. To pa naj bi pogledali in brali tisti, ki pra^ijo: ,,orati znam, živini pokladati tudi, .... kaj bom pa bodil poslušatV" Mar otrok, ki pozna 5rke, utnč tudi že gladko brati? Todi 5itajo5e občinstvo naj iz^e o rečeb, o kterib nas je skušeni gospod uril med šolekimi stenami. Pr7a nedelja. Pismu prijatelju, razni go7ori. Druga nedelja. Na^od k pobožnemu zadržanju. 0 dolžnosti Boga ljubiti in častiti. Kaka mora biti priprava in kedaj, kdor bo5e poslopja zidati, sta^ljenje poslopja za ljndi, ži^ino in druge potrebe, in na kakih prostoiih? 0 za7aro7anj« poslopij. Upli7 podnebja na rastlinsko življenje; deli rastlin, zrak, upli7 s^etlobe, toplote itd. na rastlinsko življenje. Tretja nedelja. 0 člo^eku in člo7eškem rodu. Kiščanska dolžnost bližnjega ljubiti. KraSanska dolžnost samega sebe spošto^ati. Velja^a člo^eškega ži^ljenja. Clo7ek 7 z^ezi z ljudmi. Potem o različnih vrstah prsti: ilovaata, apnena, laporna, 5rna, kamenita, moČ7irua zemlja. Č e t r t a uedelja. Kiš5anska ljubezen luati prave edinosti. Krščauske priljudnosti in lepega zadržanja velika, vreduost; pravega spoštovanja in lepega zadržanja nas le 87. 7era uči. Potem o kra7orejst7U. Kake kra^e so najboljše za plenie, njib lastnosti pri dojenju in pogubi mleka, in kteri so uzroki. Kaki 7oli 80 za hribe in kaki za ra^nine? Naposled o no^ej meri in vagi. Meterska mera. Pomnože^anje in plojenje rastlin. (Konec prih.) Iz Konjic. 22. apr. (Slovensk župan, kakoršni bi imeli vsibiti.) nPomagaj si sam in Bog ti bo pomagal" — imamo lep in resni5en prigo7or za medle ljudi, ki roke križem držijo in se le na Boga zanašajo. V narodnib in političnib re5eb bi pa rekli: nPomagaj 8i sam in oblastnije se ti ne bodo usta^ljale, ker ne sme jo." — Tega se drži vrli župan, oče Jurse iz sv. Jerneja pri Konjicah, ko dopiauje 7sem oblastuijain 7 slo^enskeni jeziku, in dobiva tndi večjidet od njih slo^enskih odgo7oro7, raspiso^ in dopiso7 in drugib re5i. To tirja piavica, po posta^i nam zagoto7Ijena, tirja pa tudi s p