KRALJEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 14 (4) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan l.Juna 1926. m ir TNI SPiS ŠT. 3649 FA. ALEX. FRIEDMANN, DUNAJ. Pretikač za odparne injektorje. Prijava z dne 12. decembra 1924. Velja od 1. maja 1925. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 30. maja 1924. (Avstrija). Izum se tiče priprave, s kojo se z odparo in svežo paro delujoč lokomotivni injektor takrat, ko vozi lokomotiva brez pare ali obstane, s čimer preneha dotok odpare, ne prekine v svojem delovanju, ker se ob prenehanju tlaka v turalni omari odpre druga pot sveže pare do injektorja, po koji dospe odparo nadomestujoča množina sveže pare v raznapetem stanju do injektorja. Risba predstavlja primerično izvedbeno o-bliko izumovega predmeta v podolžnem prorezu. Na njej označuje 1 vstopni štuc za od parodo injektorja, 2 pot za visoko napeto kotlovo paro, ki struji skozi notranjo parno šobo 3 k injektorju, 4 drugo pot sveže pare, po koji dospe kotelska para v raznapetem stanju do odporne šobe 5. 6 označuje proti-ventil, ki zatvarja s svojim zgorenjim večjim sedežem prostor 9a proti postoru 14, ki je v zvezi s kotlom po odprtini 13 in prostoru 10. Prostor 9a je proti prostoru 9 zatvorljiv po ventilu 12, dočim je prostor 9 sam zvezan po provodu 11 s turalno omaro ali z glavno parno cevjo lokomotive, koja (cev) vodi od regulatorja do turalne omare. Razdalja protiventiia 6 od ventila 12 je lahko manjša kot ventilov zamah od 6, tako da tvori ta treslico za ventil 12, ako počiva 6 na svojem zgornjem sedežu 8. Zgornja sedežna ploskev 8 protiventiia je tudi lahko prav malo skavernana ali se more na kojikoli drugi način ustvariti majhno nezagoščenje, po kojem morejo male množine pare tudi ob zaprtem ventilu dospeti iz prostora 14 v prostor 9a. Sedež ventila 12 je lahko na enaki način tako podelan, da navstane majhno nezago- ščenje in ravnotako more biti ta ventil po pritisku vzmeti pridvignjen od svojega sedeža in se zapreti šele tedaj, ko je parni tlak v 9 prekoračil gotovo mero. Način delovanja uredbe je sledeči: Ako vozi lokomotiva pod paro, vlada v prostoru 9, zvezanem s turalno omaro oziroma glavno parno cevjo, tlak, ki zaostaje več ali manj za tlakom v kotlu, in bodo majhne množine pare strujile skozi ozko raz-poro pri 8 iz prostora 10, v kojem vlada pri krmenju vedno polni kotlovni tlak, skozi prostor 14 in 9a v prostor 9. Dokler tlakov-na razlika med 10 in 9 in s tem tudi strujna brzina ne prekorači gotove mere, bo proti-ventil 6 ležal na svojem spodnjem sedežu 7 in zapiral pot pare skozi provod 4. Injektor deluje tedaj s skozi 2 strujajočo svežo paro in s skozi 1 strujajočo odparo. Ako se regulator stroja zapre, ako torej stroj vozi brez pare, nastopi v cevi 11 in ravnotako v prostoru 9 zmanjšanje tlaka, ki tako poviša brzino iz prostora 10 v protor 9 strujajoče pare, da se protiventil 4 pritisne na svoj zgornji sedež, tok pare proti prostoru 9 prekine in pot v prostor 4 odpre. Injektor deluje potem samo s svežo paro, pri čemur nadomešča skozi 4 strujajoča para odparo. Majhne množine pare, ki vstopijo pri tem vsled nezgoščnosti sedeža 8 ali vsled drugače narejene majhne odprtine skozi prostor 9 in provod 11 v turalno omaro, so sicer izgube, z ozirom na prav majhno množino pa brez pomena. Skozi provod 4 strujajoča, odparo nadomestujoča sveža para se mora pred vstopom Din. 10. v šobe gušiti. Ako se para guši na mestu 13, ki jo pasira pred dostopom v protiventil 6, bo ob na svojem zgornjem sedežu pre-dvignjenem protiventilu 6 v prostoru 14 vladal razmeroma majhen tlak in vsled tega ob zopetnem odpretju regulatorja zadoščal že maj-lien tlak turalne omare, da se potisne protiventil 6 zopet na svoj spodnji sedež in zapre provod 4. Patentne lastitve: 1. Samotvorna pretikalna priprava za z od-paro in svežo paro delujoče lokomotivne injektorje, označena z uredbo protiventila 6, ki ima dve različno veliki sedežni ploskvi in obvlada z manjšo sedežno ploskvijo vstopno odprtino za od kotla (skozi prostore 10 oziroma 14) v drugi provod (4) sveže pare k injektorju strujajočo svežo paro, z večjim sedežem (8) pa vstopno odprtino sa svežo paro v prostor (9a), ki je po odbojnem ventilu (12) zatvorljiv proti prostoru (9), ki stoji po provodu (11) v zvezi s turalno omaro, oziroma glavno parno cevjo, pri čemur se ob prekoračenju gotove tlakovne razlike med napetostjo v kotlu in tlakom v turalni omari protiventil (6) pritisne na zgornji večji sedež (8), odpre pot pare skozi po njej obvladani drugi provod sveže pare (5) k injektorju in obratno: zapre ob podkoračenju te razlike ta drugi provod (4). 2. Samotvorna pretikalna priprava po la-stitvi 1, označena s tem, da tvori protiventil (6) v pridvignjeni legi treslico za odbojni ventil (12) tako da le ta ne more dospeti na svoj sedež, dokler počiva protiventil (6) na svojem zgornjem sedežu 8. 3. Samotvorna pretikalna priprava po la-stitvi 1, označena s tem, da se vrši gušenje odparo nadomeščujoče sveže pare pred njegovim dostopom k protiventilu (6). /)dpatent broj 360-9. . • ’ • • ■. 1 /' *>•''■* 1 >■ • ’ ,■ ■ ■ • 1 ' .i. -. ' f ' : ; ' • '■ V1'- ' JI' ' ’ 'A ... i. ;•; 'p 1 ■■ p: |... >■: ■ . . '' .. ■ .. . . ,'.V' . ., > . .. . „