DOLENJSKI LIST - št. 17 (1^02) - 24. aprila 1980 SKUPSCINSKI DOLENJSKI LIST za občine ČRNOMELJ, KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO. RIBNICA IN TREBNJE Letnik XVII. Novo mesto, 24. aprila 1980 VSEBINA St. 10 OBČINA NOVO MESTO 64. Družbeni dogovor o izvajanju kadrovske poli tke v An/^lrti — a. - 65. občini Novo mesto Poročilo o izidu referenduma na območju krajevne skupnosti Straža za krajevni samoprispevek 66. 67. 68. Sklep o uvedbi krajevnega samoprispevka za območje krajevne skupnosti Straža Poročilo o izidu lokalnega referenduma za občane vasi Zalog in Loke v krajevni skupnosti Straža Sklep o uvedbi lokalnega krajevnega samoprispevka za občane vasi Zalog in Loke v krajevni skupnosti Straža Občina Novo mesto 64. Z namenom, da uresničujemo izvajanje družbeno dogovorjene kadrovske politike kot neločljive sestavine socialističnega samoupravnega razvoja ter da - bo planiranje vseh potreb po kadrih sestavina razvojnih programov organizacij združenega dela in drugih organizacij ter skupnosti, — bomo zagotavljali pogoje za enotno in organizirano delovanje vseh nosilcev kadrovske politike, - bomo zagotavljali takšne družbene razmere in možnosti, v katerih se bo oblikovala in uveljavila neodtujljiva samoupravna pravica delovnih ljudi in občanov kot osnovnih nosilcev kadrovske politike, — bomo podružbljanje in izvajanje kadrovske politike stalno spodbujali in usmerjali in uresničujoč določila ustave SR Slovenije, določila družbenega dogovora o izvajanju kadrovske politike v SR Sloveniji (Uradni list SRS št 20/79), stališča in sklepe družbenopolitičnih organizacij, določila zakona o združenem delu ter izhajajoč iz interesa delovnih ljudi se v svoji vsakodnevni samo-upravljalski politični aktivnosti zagotovijo uresničevanje načel in nalog kadrovske politike pri socialističnih samoupravnih odnosih SKLENEMO — temeljne organizacije združenega dela in druge delovne organizacije in skupnosti, — samoupravne interesne skupnosti, — skupščina občine Novo mesto, — občinska konferenca SZDL Novo mesto, — občinski svet zveze sindikatov Novo mesto, — občinska konferenca ZSMS Novo mesto, — občinska konferenca ZKS Novo mesto, — Medobčinska gospodarska zbornica za Dolenjsko in — združenje samostojnih obrtnikov Novo mesto DRUŽBENI DOGOVOR o izvajanju kadrovske politike v občini Novo mesto TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Udeleženci družbenega dogovora (v nadaljevanju dogovora) določamo s tem dogovorom smotre in naloge pri oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini Novo mesto. 2. člen Udeleženci dogovora bomo s svojo .aktivnostjo skrbeli za: - doslednost pri izvajanju načel s tem družbenim dogovorom določenih nalog, - ustvarjanje takih delovnih pogojev, ki bodo zagotavljali nenehen dvig izobrazbe, kvalifikacije, usposabljanja ter uveljavitev delovnega človeka, da bo v združenem delu s svojo sposobnostjo in pridobljenim znanjem uspešno sodeloval pri ustvarjanju in delitvi dohodka, pri nenehnem izboljševanju modernizacije in organizacije dela, - za dolgoročno, srednjeročno in kratkoročno planiranje potreb po kadrih, - za oiganizirano in sistematično spremljanje kadrov ter racionalno razporejanje kadrov v skladu z njihovim strokovnim znanjem, pridobljenimi strokovnimi izkušnjami, uspešnostjo opravljanja del in nalog, samoupravne politične aktivnosti ter njihovega interesa za izobraževanje ter izpopolnjevanje strokovnega in splošnega znanja, - za demokratičnost in javnost vseh kadrovskih postopkov, - za organizacijo, oblikovanje in razvoj kadrovskih služb ter nenehno usposabljanje delavcev v kadrovskih službah, - za uresničevanje kadrovske politike na področju mednarodnih odnosov (stalno evidentiranje ustreznih kadrov). 3. člen Udeleženci dogovora bomo: - zagotavljali izdelavo, usklajevanje in načrtovanje skupnih osnov in kriterijev za razvide del in nalog; - sprejemali programe idejnopolitičnega, strokovnega, družbeno-eko-nomskega izobraževanja; - sprejemali plane potreb po pripravnikih in štipendistih; - določali in razporejali sredstva za izobraževanje in usposabljanje kadrov; - spodbujali oblikovanje celotnega izobraževanja za delo, ob delu in iz dela, da bo ustrezal smotrom in potrebam združenega dela; - izvajali določila samoupravnih splošnih aktov in preveijali izvajanje sprejete kadrovske politike. 4. člen Udeleženci dogovora si bomo prizadevali, da bodo priprave kadrov za opravljanje družbenih funkcij sestavni del delovnih in samouprav-ljalskih obveznosti delavcev, samoupravnih organov in družbenopolitičnih organizacij. Skrbeli bomo za stalno evidentiranje in družbenopolitično usposabljanje možnih kandidatov za opravljanje družbenih funkcij v organih samoupravljanja, družbenopolitičnih organizacij, občinske skupščine in drugih skupnosti. Udeleženci dogovora se obvezujemo, da bomo zagotavljali vse pogoje za uspešno opravljanje nalog in dolžnosti delegatov v vseh zborih občinske skupščine, v skupščinah in organih samoupravnih interesnih skupnosti, krajevnih skupnostih in družbenopolitičnih organizacijah. 5. člen Družbenopolitične organizacije, skupnosti za zaposlovanje, samoupravni organi v organizacijah združenega dela in kadrovska služba skupščine občine bodo o vseh problemih, nalogah in izsledkih s področja kadrovske politike redno informirali delavce in občane ter jim tako omogočili tvorno sodelovanje pri oblikovanju samoupravnih odločitev na področju kadrovske politike. RAZVIDI DEL OZIROMA NALOG 6. člen Pri izdelavi razvida del in nalog je potrebno upoštevati tekoče in perspektivne potrebe organizacij in skupnosti. Zato je potrebno naloge v razvidu opisati tako, da bodo služile: - racionalni in smotrni razdelitvi dela, pravic in obveznosti, - določanju pogojev,- ki jih mora delavec izpolnjevati, - oblikovanju razpisov in ibjav del oziroma nalog, - izbiri, zaposlovanju in razporejanju delavcev po njihovi izobrazbi in izkušnjah, - pripravi programov izobraževanja, - ustreznemu zaposlovanju invalidov, težje zaposljivih oseb in zaposlovanju Romov, - ureditvi drugih organizacijskih in kadrovskih postopkov. 7. člen Udeleženci dogovora bomo pri določanju del oziroma nalog, ki naj bi jih opravljal delavec, skrbeli za čimboljšo izrabo delovnega časa in sredstev za delo pri določanju obsega nalog ter za čimboljše izkoriščanje strokovnega znanja. Pri določanju obsega nalog je potrebno upoštevati tudi psihofizične sposobnosti delavca. 8. člen Udeleženci dogovora bomo v svojih samoupravnih splošnih aktih določili postopek, način in kriterije za ugotavljanje z delom pridobljene delovne zmožnosti. 9. člen Za delovno zmožnost se šteje tista pridobljena strokovnost ter razvite spretnosti in psihofizočne sposobnosti, ki si jih je delavec pridobil in razvil pri opravljanju del in nalog ter s trajnim izobraževanjem ob delu. 10. člen Z delom pridobljeno delovno zmožnost delavca ugotavlja strokovna komisija, ki jo imenuje delavski svet temeljne organizacije združenega dela. Komisijo se imenuje za vsak primer posebej. Sestavljajo jo delavci z istega strokovnega področja, z vsaj eno stopnjo višjo izobrazbo in večjimi delovnimi izkušnjami kot jih ima delavec, za katerega se ugotavlja z delom pridobljena delovna zmožnost Komisija predloži oceno z delom pridobljene delovne zmožnosti delavca delavskemu svetu v potrditev. 11. člen Komisija za ugotavljanje z delom pridobljene delovne zmožnosti lahko tudi delavcu, ki ob sklenitvi delovnega razmerja predloži oceno o svoji delovni zmožnosti, to ponovno ugotavlja, če smatra, da je to potrebno. 12. člen Organizacija združenega dela mora podati pismeno oceno o delavčevi, z delom pridobljeni delovni zmožnosti. 13. člen Samoupravni organi in organizacija združenega dela, s katero želi delavec skleniti delovno razmerje, lahko zahtevajo oceno o pridobljeni delovni zmožnosti, če si jo je delavec pridobil že v drugi organizaciji združenega dela. 14. člen Ce organizacija združenega dela nima v samoupravnem splošnem aktu opredeljenega postopka, načinov in kriterijev za ugotavljanje z delom pridobljene delovne zmožnosti, ne sme v razpisih in objavah del in nalog poleg izobrazbe alternativno zahtevati tudi z delom pridobljene delovne zmožnstl 15. člen Udeleženci dogovora bomo v samoupravnih splošnih aktih opredelili dela oziroma naloge, ki se lahko opravljajo na podlagi pogodbe o delu in določili kriterije, ki bodo zagotavljali smotrnost in družbeno opravičeno zaposlovanje upokojencev. Zavzemali se bomo za dosledno izvajanje zakonskih določil glede spremljanja in prevetjanja zaposlovanja upokojencev. Udeleženci dogovora bomo upoštevali možnosti nadomestitve zaposlenih upokojencev z notranjimi premestitvami delavcev in zaposlovanjem nezaposlenih. NAČRTOVANJE KADROV IN IZOBRAŽEVANJA 16. člen Plani potreb po kadrih in izobraževanju so integralni del dolgoročnih, srednjeročnih in kratkoročnih planov družbenoekonomskega razvoja temeljnih organizacij združenega dela kot tudi širše družbenopolitične skupnosti. 17. člen Sestavni elementi kadrovskih planov so: - pregled delavcev po njihovi dejanski izobrazbi in z delom pridobljenimi delovnimi izkušnjami; - potrebno število delavcev, ki bodo opravljali naloge, sprejete s plani; - plan potreb po štipendistih in pripravnikih; - potrebna sredstva za uresničitev plana kadrovskih potreb; - plan izobraževanja in usposabljanja delavcev ob delu, iz dela ter pred vstopom na delo; - plan strokovnega izpopolnjevanja delavcev; - način razporejanja, preusmerjanja delavcev (prekvalifikacija, dvo-kvalifikacija); - predvidena iluktuacija delavcev (vojaške obveznosti, upokojitve, premestitve); -ukrepi za razvoj inovacijske dejavnosti; - program in naloge pri evidentiranju kandidatov za opravljanje odgovornih nalog v občini, republiki in federaciji, samoupravnih organih v TOZD, samoupravnih interesnih skupnostih in drugih skupnostih. 18. člen Udeleženci dogovora se bomo zavzemali, da bomo v skladu s svojimi razvojnimi plani sprejemali ukrepe glede notranjega razporejanja delavcev, zagotavljanja izobraževanja, štipendiranja, izvajanja pripravništva ter zaposlovanja invalidov, težje zaposljivih oseb in za delo manj zmožnih oseb. Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za vračanje naših zdomcev in njihovo zaposlitev v domovini ter hitrejše zaposlovanje Romov. 19. člen Udeleženci dogovora s tem sprejemamo obveznosti: - da bo vsak investicijski elaborat vseboval tudi podroben načrt pridobivanja, usposabljanja in izobraževanja delavcev; - da bomo plane kadrovskih potreb tekoče dopolnjevali in usklajevali s potrebami organizacije; - da bomo z ustrezno politiko štipendiranja vplivali na poklicno usmerjanje že v času osnovnega šolanja; - da bomo zagotavljali primerne pogoje bivanja in dela v domovih za učence in študente. USMERJENO IZOBRAŽEVANJE, POKLICNO USMERJANJE 2(1 člen Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za uresničevanje smotrov in nalog na področju usmerjenega izobraževanja. 21. člen Delavcem je potrebno omogočiti vključevanje v izobraževanje ob delu ter druge oblike izobraževanja in usposabljanja. Zato moramo udeleženci dogovora sodelovati z izobraževalnimi organizacijami in sodelovati pri sestavi njihovih programov. Pospeševati moramo poklicno usmerjanje mladine in odraslih v Eobraževanju in nadaljnje usposabljanje. Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje pripravnikov za samostojno delo, zagotavljanje proizvodnega dela učencem in študentom, organizirali stalno in dopolnilno izobraževanje, strokovno prakso in specializacijo, organizacijo mentorstva, izobraževanje v zvezi z varstvom pri delu ter družbenopolitično izobraževanje. 22. člen Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za dosledno uresničevanje določil samoupravnega sporazuma o štipendiranju učencev in študentov v občini Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 9/7). Najuspešnejše mlade delavce bomo predlagali na osnovi dogovorjenih meril in kriterijev za štipendiste posebnih skladov. Samoupravni splošni akti morajo biti usklajeni s samoupravnim sporazumom o štipendiranju. 23. člen Delavci v organizacijah združenega dela in skupnostih bodo v samoupravnih aktih določili kriterije, pravice in obveznosti delavcev, ki se izobražujejo ob delu in iz dela. O pravicah in obveznostih delavcev, ki se izobražujejo ob delu in iz dela, mora biti sklenjen dogovor (pogodba) v pismeni obliki. Delavec, ki se izobražuje ob delu ali iz dela, ima pravico do povrnitve stroškov izobraževanja, če obstajajo v organizaciji ali skupnosti potrebe po kadrih s tako izobrazbo, če so družbenopolitično aktivni ter ča se obvežejo, da bodo ostali v organizaciji toliko časa, kolikor je trajalo njihovo šolanje. 24. člen Udeleženci dogovora imamo pri izobraževanju ob delu in iz dela svojih delavcev pravice in obveznosti: - kriti stroške izobraževanja (šolnina, prevozni stroški), - omogočiti izrabo študijskega dopusta, - zahtevati povračilo stroškov v primeru prekinitve pogodbe s strani delavca zaradi neuspešnega šolanja ali prenehanja delovnega razmerja na lastno zahtevo ali po lastni krivdi 25. člen Delavec, ki se izobražuje ob delu in iz dela, ima pravice in obveznosti: - redno opravljati izpite in druge š dske obveznosti, - končati šolanje v rednem roku, - koristiti študijski dopust, - predložiti najmanj enkrat na leto potrdilo o uspešnosti šolanja, - zahtevati povračilo stroškov, nastalih s potekom šolanja, - ostati v organizaciji toliko časa, dokler je trajalo šolanje, - vrniti vse stroške, ki so nastali s šolanjem, v kolikor le-tega ni končal po lastni krivdi 26. člen Vzgojno-izobraževalne organizacije, skupnost za zaposlovanje in strokovne službe udeležencev dogovora bodo izvajale funkcijo poklicnega usmerjanja. 27. člen Organizacije združenega dela in skupnosti bodo za izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje namenile tolikšna sredstva, da bodo svoje plane izobraževanja vedno izpopolnjevale in širile. NAČELA IN MERILA KADROVANJA ZA OPRAVUANJE NAJODGOVORNEJŠIH NALOG IN FUNKCIJ 28. člen Družbena skupnost oblikuje in koordinira mnenje o kandidatih za poslovodni organ preko koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL. Mnenje podajo v pismeni obliki razpisni komisiji 29. člen Udeleženci dogovora bomo pri izbiri kandidatov za individualne poslovodne organe, predsednike in člane kolegijskih poslovodnih organov in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi upoštevali celovitost - strokovnih, - družbenopolitičnih (odnos do socialistične revolucije, bratstva in enotnosti narodov in narodnosti Jugoslavije, zavzetost za razvijanje socialističnih samoupravnih odnosov), - etičnih meril (odnos do dela, moralna odgovornost za gospodarjenje z družbenimi sredstvi, sposobnost za povezovanje pravic, obveznosti in odgovornosti) in - samostojnost in uspešnost opravljanja del oziroma nalog ter - družbenopolitična aktivnost. 30. člen Udeleženci dogovora se bomo zavzemali za uveljavitev načela, da bodo delavci ki i opravljajo vodilna in vodstvena dela in naloge, ko izpolnijo pogoje za upokojitev, prenehali opravljati te dolžnosti Lahko pa jo opravljajo še naprej, če to narekuje širši družbeni interes. KADROVANJE NA PODROČJU MEDNARODNIH ODNOSOV 31. člen Udeleženci dogovora bomo medsebojno sodelovali pri zadovoljevanju kadrovskih potreb na področju mednarodnih odnosov v občini, republiki in federaciji. Skrbeli bo mo, da bodo kadrovski načrti obsegali tudi potrebe po kadrih za delo na področju mednarodnih odnosov doma in v tujini, skrbeli bomo za stalno evidentiranje kadrov, za spremljanje razvoja kadrov, za ustrezen izbor in pripravo kadrov. Usklajevanje kadrovskih načrtov bodo opravljali koordinacijski odbori za kadrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL. 32. člen Udeleženci dogovora si bomo prizadevali za stalno evidentiranje kandidatov za delo na področju mednarodnih odnosov v OZD, DPO, na ravni občine in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih. 33. člen Kadri na področju mednarodnih odnosov so: - delavci v mednarodnih organizacijah, — delavci v skupnih gospodarskih predstavništvih v tujini in predstavništvih organizacij združenega dela, - delavci v mešanih podjetjih v tujini, - delavci v okviru mednarodnega kulturnega, prosvetnega, znanstvenega in tehničnega sodelovanja, - dopisniki v tujini, - poklicni prevajalci in lektorji, - učitelji in profesorji za dopolnilni pouk v materinščini, - predstavniki družbenopolitičnih organizacij. 34. člen Nosilci evidentiranja v občini Novo mesto so: - družbenopolitične organizacije, - samoupravne interesne skupnosti, - organizacije združenega dela, - koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja pri občinski konferenci SZDL, - komisija za volitve, imenovanja in administrativne zadeve pri skupščini občine Novo mesto. 35. člen Udeleženci dogovora se zavezujemo, da bomo delavcem, zaposlenim na področju mednarodnih odnosov, zagotovili možnost, da se bodo ob povratku v domovino vrnili v organizacijo združenega dela, v kateri so bili nazadnje zaposleni Enako pravico je potrebno zagotoviti tudi zakoncem teh delavcev. KADROVSKE SLUŽBE V ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA IN KADROVSKA SLUŽBA V OBČINI 36. člen Udeleženci dogovora so si enotni, da je za dosledno uresničevanje določil kadrovske politike in določil družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politike v SR Slovenji potrebno organizirati kadrovske službe v organizacijah združenega dela in v občini 37. člen Za učinkovito izvajanje kadrovske funkcije morajo kadrovske služ- be v organizacijah združenega dela opravljati naloge predvsem z naslednjih področij: načrtovanje kadrov, kadrovska evidenca, programiranje izobraževanja, usmerjanje v izobraževanje, usposabljanje kadrov za strokovno, družbenopolitično in samoupravno delo, organizacija pripravništva, izbira kadrov za najodgovornejše naloge in funkcije, informiranje, priprava samoupravnih splošnih aktov, varstvo pri delu in družbena samozaščita, urejanje življenjskih, kulturnih, socialnih in delovnih razmer zaposlenih. Glede na naštete naloge v kadrovskih službah je potrebno zagotoviti tudi ustrezno število strokovnih delavcev. Zaradi novih spoznanj in metod se moramo udeleženci dogovora zavzemati za stalno strokovno izpopolnjevanje delavcev v kadrovskih službah. 38. člen Pri izvajanju kadrovske politike in politike zaposlovanja sta pomemben člen kadrovska služba skupščine občine in skupnosti za zaposlovanje. 39. člen Da bi se zagotovil enoten postopek pri vodenju evidence kadrov, je bila z Resolucjo o osnovah kadrovske politike v SR Sloveniji in z Odlokom o statistični raziskavi za vzpostavitev kadrovske evidence v SR Sloveniji uvedena leta 1975 enotna kadrovska evidenca oziroma register kadrov. Zato bomo udeleženci dogovora zagotovili v skladu že sprejetega enotnega oblikovanja kadrovske evidence stalno ažuriranje, spremljanje in posredovanje podatkov o kadrih. Na ta način bo omogočen stalen pregled kadrov, spremljanje gibanja kadrov in uresničevanja sprejetih kadrovskih načrtov. Udeleženci dogovora moramo v samoupravnih splošnih aktih opredeliti določila o zavarovanju in zaščiti podatkov kadrovske evidence kot gradivo zaipnega značaja. Udeleženci dogovora in uporabniki kadrovske evidence bomo vplivali na postopno razširitev kadrovske evidence. 40. člen Udeleženci dogovora se zavzemamo za podelitev družbenih priznanj zaslužnim delovnim ljudem in občanom ter organizacij an združenega dela in drugin organizacijam in skupnost in. Skrbimo, da politika odlikovanja SFRJ in drugih družbenih priznanj postane sestavina kadrovske politika V organizacijah združenega dela in drugih organizacijah in skupnostih morajo imeti stalna ali občasna telesa, ki skrbjo za predlaganje odlikovanj. IZVAJANJE DRUŽBENEGA DOGOVORA 41. člen Udeleženci dogovora smo odgovorni za izvajanje posameznih nalog dogovora, vsak na svojem področju delovanja, za spremljanje izvajanja, javno obveščanje o izvajanju nalog, za kontrolo izpolnjevanja obveznosti in da najmanj enkrat na leto obravnavajo izpolnjevale svojih nalog in spejemajo ustrezne ukrepe. Udeleženci smo družbenopolitično odgovorni če se ne ravnano po obveznostih tega dogovora. 42. člen Kadrovska služba skupščine občine skrbi za: - vodenje stalne ažurne kadrovske evidence, - izvajanje politike odlikovanj SFRJ, - nudenje strokovne pomoči organizacijam združenega dela, - enotno ev^anje dogovora na območju občine Novo mesto, - spremljanje izvajanj a dogovora in enkat letno poročanje skupščini - skrbi da udeleženci v roku 6 mesecev od podpisa dogovora uskladijo samoupravne splošne akte z določili tega dogovora, v kolikor ni z z konom določeno drugače. Skupnost za zaposlovanje skrbi za: - izvajanje politke zaposlovanja, - načrtovnje in ukrepanje pri usmeijanju zaposlitve delavcev, - načrtuje politko izobraževanja, izpopolnjevanja in usposabljanja invalidov, - pcklicno usmerjanje mladine in odraslih, - izvajanje politike š tipendiranja, - nudenje strokovne pomoči organizac jam združenega dela, - oiganizirano vračanje zdomcev z začasnega dela ter rjfliovo z poslovanje, - izvajanje z poslovanj a težje zaposljivih oseb in Romov. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 43. člen Podpisnki dogovora ustanovimo odbor za spremljanje uresničevanja dogovora. Odbor sestavlja 9 delegatov. Pet delegatov delegira zbor združenega dela skupščine občine, po enega delegata pa delegirajo skupnost za zaposlovanje Novo mesto, izobraževalna skupnost Novo mesto, občinska konferenca SZDL Novo mesto ter ostale družbenopolitične organizacije enega delegata. Odbor na svoji prvi seji izvoli emed sebe predsednika odbora. K delu odbora se pritegne tudi delegati v odboru udeležencev družbenega dogovora o uresničevanju kadrovske politke v SRS. 44. člen Za obravnavanje zadev večjega družbenega pomena lahko odbor skliče zbor podpisnikov. Zbor podpisnikov sestavljajo delegati vseh podpisnikov dogovora. 45. člen Strokovna, tehnična in administrativna opravila zapotrebe odbora za spremljanje uresničevanja dogovora opravi ja kadrovska služba skupščine občine. 46. člen Kršitve družbenega dogovora so: - če v določenem roku niso usklajeni samoupravni splošni akti ki urejajo delovna rzmerja in druga vprašanja s področja kadrovke politike; - če niso izdelani plani kadrovskih potreb in izobraževala; - če ni zagotovljeno uresničevanje pravic in »doložnosti delavcev gede strokovnega in družbenopolitičnega usposabljanja; - če se nedosledno izvaja štipendijska politika. 47. člen Kršitev družbenega dogovora ugotavlja odbor za premij anje -izvajanje dogovora. Ce dobi obvesti- lo, da nekdoizmed udeležencev krii določbe dogovora, mora o tem razpravljati in predlagati ukrepe za' odpravo nepravilnosti S svojimi ugotovitvami mora seznaniti ustrezni samoupravni oigan in družbenopolitične organ iz acfe udeleženk dogovoril Pristojni samoupravni organ je dolžan v 30 dneh po sprejemu obvestila o kršitvi dogovora o tem razpravljati, ukrepati in zagotoviti dosledno izvajanje in spoštovanje določil tega dogovora. 48. člen Odbor opravlja tudi naloge v zvezi s spremembami in dopolnitvami dogovora. 49. člen Udeleženci dogovora bomo s svojo aktivnostjo skrbeli za čimbolj dosledno uiesničevanja dogovora skupaj s koordinacijskim odborom za kadrovk a vprašanja pri občinski konferenci SZDL. 50. člen Evidenco podpisnikov družbenega dogovora vodi kadrovska služba občinske skupščine, ki tudi organizira vse aktivnosti v zvezi s sprejemanjem, podpisovanjem in z objavo tega dogovora. 51. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo najkasneje v 6 mesecih od dneva objave tega dogovora uskladili svoje samoupravne akte z določili tega dogovora. 52. člen Da je dogovor sklenjen, ugotovi odbor podpisnkov na svoji seji takrat, ko ga podpišejo pooblaščeni organi oziroma predstavniki 2/3 udeležencev. 53. člen Z dnem, ko začne vejati ta dogovor; preneha veljati družbeni dogovor o osnovah kadrovske politike v občini Novo mesto (Skupšči-nki Dolenjski list št 2/74). 54. člen Dcgovor se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 117-2/71 Datum: 7. 3.1980 PODPISNIKI DOGOVORA: 65. KRAJEVNA SKUPNOST STRAŽA VOLILNA KOMISIJA Poročilo o izidu referenduma Volilna komisij a Krajevne skupnosti Straža ugotavlja, da je na referendumu na območju krajevne skupnosti Stra- ff^Eywyy*vyT iy*tfiffl^ivM *w«vwf; fr |r 'i* p ^rf ža za krajevni samoprispevek za sofinanciranje komunalnih del v krajevni skupnosti Straža dne 30. 3. 1980 od 2162 glasovalnih upravičencev glasovalo 1951 ali 90%, od tega „ZA” uvedbo krajevnega samoprispevka 1425 glasovalnih upravičencev ali 73 %, „PROTI uvedbi krajevnega samoprispevka 469 glasovalnih upravičencev ali 24 %, neveljavnih glasovnic je bilo 57 ali 3 %. Referendum je uspešen, ker se je glasovanja udeležilo 90 % vseh glasovalnih upravičencev in je „ZA” uvedbo krajevnega samoprispevka glasovalo 73 % vseh glasovalnih upravičencev. Številka: 10/2—80 Datum: 30/3 1980 Predsednik volilne komisije: STANE TAVČAR, 1. r. . T ajnica volilne komisije: MAGDA VIRANT, 1. r. Član volilne komisije: IVAN KELENC, 1. r. •«. 66. Skupščina krajevne skupnosti Straža je po 2. členu zakona o samoprispevku (Uradni list SRS št 3/73) potem, ko so se delovni ljudje in občani na referendumu dne 30. 3. 1980 vnaprej izrekli za uvedbo krajevnega samoprispevka, na seji dne 10. 4. 1980 sprejela SKLEP o uvedbi krajevnega samoprispevka za območje krajevne skupnosti Straža 1. člen Za območje celotne krajevne skupnosti Straža se uvede kra-- jevni samoprispevek v denarju . za sofinancirvvnje srednjeročnega programa KS Straža. Krajevni samoprispevek se uvede za dobo 4 let, in sicer od 1. 5. 1980 do 1. 5. 1984. Program zajema naslednja dela: H- • 1. večje popravilo in asfaltiranje ceste Hruševec - Loke - Zalog, 2. kanalizacija in asfaltiranje ceste ». v Dol. Straži, 3. kanalizacija in asfaltiranje ceste .. v Rumanji vasi, 4. kanalizacija v Jurki vasi, 5. kanalizacija na Potoku, 6. kanalizacija in asfaltiranje ceste ' v Vavti vasi. 7. kanalizacija in asfaltiranje ceste ; v Gor. Straži, 8. polaganje beton asfalta na . cesto v Praproče, 9. javna razsvetljava v Podgori, 10. javna razsvetljava v Drganjih . selih v 11. delovni prostori krajevne skupnosti v Straži. 2. člen S sredstvi, zbranimi s krajevnim samoprispevkom, bodo sofinancirana dela, navedena v 1. členu tega sklepa. Dela bodo začeta v letu 1980, nadaljevana po etapah in predvidoma končana v letu 1985. 3. člen Skupna investicijska vrednost objektov bo znašala 18,300.000 dinarjev po cenah iz leta 1979. Od tega zneska bo s krajevnim prispevkom zbrano 6.000.000 dinarjev; ostala sredstva v višini 12,000.000 dinarjev bo zagotovila krajevna skupnost iz drugih virov. 4. člen Če bo s krajevnim samoprispevkom zbranih več sredstev kot je predvideno v 3. točki tega sklepa, bodo sredstva uporabljena za ftnan-c ir a nje drugih del v krajevni skupnosti Straža na način in pod pogoji, kot bo to določeno na zborih delovnih ljudi in občanov. 5. člen Krajevni samoprispevek plačujejo delovni ljudje in občani, ki stalno prebivajo na območju krajevne skupnosti Straža; 1. vsi zaposleni občani od svojih čistih osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov, od katerih se plačujejo prispevki iz osebnega dohodka in aavki po zakonu o davkih občanov, po stopnji 1 % mesečno razen tistih, ki prejemajo zajamčeni osebni dohodek; 2. zavezanci za davek od osebnega dohodka od kmetijske dejavnosti v višini 1 % katastrskega dohodka letno razen tistih, ki jim je kmetijska dejavnost edini vir preživljanja, njihov katastrski dohodek pa znaša manj kot 3.000 dinatjev; 3. delovni ljudje, ki opravljajo gospodarsko in negospodarsko dejavnost ali intelektualne storitve s samostojnim osebnim delom (samostojne poklicne dejavnosti), v višini 1 % od čistega osebnega dohodka in zavezanci povšalisti 1% od dohodka; 4. upokojenci po stopnji 1 % od pokojnine mesečno razen tistih, ki prejemajo mesečno pokojnino z varstvenim dodatkom in tistih, katerih pokojnina je nižja od 3.000 dinarjev. 6. člen Krajevni samoprispevek se ne plačuje: od socialnih podpor, invalidnine, pokojnine z varstvenim dodatkom, otroškega dodatka, štipendij učencev in študentov ter od nagrad učencev v gospodarstvu in regresa za letni dopust. Krajevnega samoprispevka ne plačajo invalidne osebe s 100 % invalidnostjo od osebnega dohodka iz delovnega razmerja kmetijske dejavnosti gospodarske in negospodarske dejavnosti ter intelektualnih storitev, opravljenih s samostojnim osebnim delom in od pokojnin. 7. člen Sredstva krajevnega samoprispevka se bodo zbirala na zbirnem računu št 52100-842-037-822 pri podružnici SDK Novo mesto. 8. člen Krajevni samoprispevek zavezancev iz L in 4. točke 5. člena tega sklepa obračunavajo in plačujejo izplačevalci osebnih dohodkov in dragih osebnih prejemkov ter pokojnin. Krajevni samoprispevek iz 2. in 3. točke . člena tega sklepa obračunava in izteijuje za dohodke pristojni organ občinske skupščine Novo mesto po postopku v rokih, ki veljajo po zakonu o davkih. 9. člen Pravilnost obračunavanja in odvajanja krajevnega samoprispevka kontrolira SDK in občinski organ, pristojen za dohodke. 10. člen Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 10/2-80 Datum: 10.4. 1980 Predsednik skupščine KS: FRANC IVANETIČ, L r. 67 KRAJEVNA SKUPNOST STRAŽA VOLILNA KOMISIJA Poročilo o izidu referenduma Volilna komisija krajevne skupnosti Straža ugotavlja da je na lokalnem referendumu za občane vasi Zalog in Lok, KS Straža, za krajevni samoprispevek za sofinanciranje komunalnih del v KS Straža (večje popravilo ceste) Zalog - Loke dne 30. 3. 1980 od 162 glasovalnih upravičencev glasovalo 153 ali 94 %, od tega „ZA uvedbo lokalnega krajevnega samoprispevka 131 glasovalnih upravičencev ali 86 %, „PROTI“ uvedbi lokalnega krajevnega samoprispevka 19 glasovalnih upravičencev ali 12%, neveljavne glasovnice so bile 3 ali 2 %. Referendum JE uspešen, ker seje glasovanja udeležilo 94 % vseh glasovalnih upravičencev in je ,,ZA“ uvedbo lokalnega krajevnega samoprispevka glasovalo 86 % vseh glasovalnih upravičencev. Številka: 10/2-80 Datum: 30. 3. 1980 Predsednik volilne komisije: STANE TAVČAR, L r. Tajnica volilne komisije: MAGDA VIRANT, L r. Član volilne komisije: IVAN KELENC, L r. 68. Skupščina krajevne skupnosti Straža je po 2. členu zakona o samoprispevku (Uradni list SRS št 3/73) potem, ko so se delovni ljudje in občani vasi Zaloga in Loke na referendumu dne 30. 3. 1980 vnaprej izrekli za uvedbo lokalnega krajevnega samoprispevka, na seji dne 10.4. 1980 sprejela SKLEP o uvedbi lokalnega krajevnega samoprispevka za občane vasi Z doga in Loke KS Straža 1. člen Za delovne ljudi in občane vasi Zaloga in Loke KS Straža se uvede lokalni krajevni samoprispevek v denarju za sofinanciranje srednjeročnega programa del KS Straža oz. za večje popravilo ceste Zalog-Volavče. Lokalni krajevni samoprispevek se uvede za dobo dveh let, in sicer od 1. 5. 1980 do 1. 5.1982. 2. člen S sredstvi, zbranimi z lokalnim krajevnim samoprispevkom, bodo sofinancirana dela, navedena v 1. členu tega sklepa. Delo bo začeto v letu 19817 3. člen Skupna investicijska vrednost objekta bo znašala 3.306.000 dinarjev po cenah iz leta 1979. Od tega zneska bo s lokalnim krajevnim samoprispevkom zbrano 225.000 dinarjev, ostala sredstva v višini 3,081.000 bo zagotovila krajevna skupnost iz drugih virov. 4. člen Če bo z lokalnim krajevnim samoprispevkom zbranih več sredstev kot je predvidelo v 3. točki tega sklepa, lx>do sredstva uporabljena za financiranje drugih del v krajevni skupnosti Straža na način in pod pogoji, kot bo to določeno na zborih delovnih ljudi in občanov. 5. člen Lokalni krajevni samoprispevek plačujejo delovni ljudje in občani, ki stalno prebivajo na območju krajevne skupnosti Straža: 1. vsi zaposleni občani od svojih čistih osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov, od katerih se plačujejo prispevki iz osebnega dohodka in davki po zakonu o davkih občanov po stopnji 1,5% mesečno razen tistih, ki prejemajo zajamčeni osebni dohodek; 2. zavezanci za davek od osebnega dohodka od kmetijske dejavnosti v višini 1,5 % katastrskega dohodka letno razen tistih, ki jim je kmetijska dejavnost edini vir preživljanja, njihov katastrski dohodek pa znaša manj kot 3.000 dinarjev; 3. delovni ljudje, ki opravljajo gospodarsko in negospodarsko dejavnost ali intelektualne storitve s samostojnim osebnim delom (samostojne poklicne dejavnosti), v višini 1,5 %od čistega osebnega dohodka in zavezanci povšalifil,5 %od dohodka: 4. upokojenci po stopnji 1,5 %od pokojnine mesečno razne tistih, ki prejemajo mesečno pokojnino z varstvenim dodatkom in tistih, katerih pokojnina je nižja od 3.000 dinarjev. 6. člen Lokalni krajevni samoprispevek še ne plačuje: od socialnih podpor, invalidnine, pokojnine z varstvenim dodatkom, otroškega dodatka, štipendij učencev in študentov ter od nagrad učencev v gospodarstvu in regresa za letni dopust Krajevnega samoprispevka ne plačujejo invalidne osebe s 100 % invalidnostjo od osebnega dohodka iz delovnega razmerja, kmetijske dejavnosti ter intelektualnih storitev, opravljenih s samostojnim osebnim delom in od pokojnim 7. člen Sredstva lokalnega krajevnega samoprispevka se bodo zbirala na zbirnem računu št. 52100- 842-037-822 pri podružnici SKD Novo mesto. 8. člen Lokalni krajevni samoprispevek zavezancev iz 1. in 4. točke 5. člena tega sklepa obračunavajo in plačujejo izplačevalci osebnih prejemkov ter pokojnin. Lokalni krajevni samoprispevek iz 2. in 3. točke 5. člena tega sklepa obračunava in izteijuje za dohodke pristojni organ občinske skupščine Novo mesto po postopku v rokih, ki veljajo po zakonu o davkih. 9. člen Pravilnost obračunavanja in odvajanja lokalnega samoprispevka kontrolira SDK in občinski organ, pristojen za dohodke. 10. člen Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 10/2-80 Datum: 10. 4. 1980 Predsednik skupščine KS: FRANC IVANETIČ, L r. DOLENJSKI LIST — št. 17 ( l^rOž) — 24. aprila 1980 :f! J STRAN 21