TY - NEWS TI - Psihološka prilagoditev nadarjenih učencev ID - 57984257 IS - 2 VL - 57 = 123 PB - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije N2 - V naši deskriptivni raziskavi bomo osvetlili odnos med inteligentnostjo in psihološko prilagoditvijo z novejših vidikov. Raziskave na tem področju postajajo bolj izpopolnjene in proučujejo bolj celostna vprašanja. Tako se proučuje širši obseg karakteristik, povezanih s psihološko prilagoditvijo, kot na primer, samopodoba, težnje k samouresničitvi, socialna samoocena in psihološke motnje. Poleg tega sodobne tovrstne študije nadarjenih učencev proučujejo primerjalno prilagoditev dečkov in deklet, nadarjenih učencev v različnih starostnih obdobjih, učencev različnih novojev sposobnosti in učencev na posameznih področjih talentov. V prilagajanju z vidika spola so nadarjena dekleta pokazala boljšo prilagojenost, vendar pa nižjo samopodobo v primerjavi z dečki. Pomembne razlike so se pokazale samo v socialni samopodobi. Z vidika starosti so raziskave soglasne. Nadarjeni ljudje so na splošno dobro prilagojeni v vsem življenskem ciklusu. Obstajajo pa kritična obdobja, ki lahko brez ustrezne pomoči vodijo do prilagoditvenih problemov. Zanimanje za osebnostne karakteristike učencev s specifičnimi talenti se je povečalo z Gardnerjevo teorijo multiple inteligence in Bloomovimi študijami nadarjenih odraslih s specifilnimi talenti. Predstavljeni so tudi stereotipi akceleraciji in razvrščanju v skupine po sposobnostih. Razvrščanje v skupine po sposobnostih in akceleracija nadarjenih povečujeta intelektualno stimulacijo ter možnosti za prijateljsko druženje z intelektualnimi vrstniki. LA - slovenski JO - Sodobna pedagogika DA - 2006 A1 - Ferbežer, Ivan KW - nadarjenost KW - nadarjeni učenci KW - samopodoba ER -