Nekaj opazek k spisu »Dnevnik učiteljev". Uradne zapisnike in akte imamo učitelji razun dnevnika ali, da se deržimo postavnih določeb glej §. 33. šol. in uč. reda dne 20. avgusta 1870., tednika še dosti uredjene. Zdaj pride versta natednik. Dosihdob bilo nam je na prosto voljo dano, da si ga vsak po svoje osnuje. Ta prostost je pa nekoliko škodljiva, ker je mogoče, da še marsikateri naših tovarišev tednika niina, ter ne ve", kako bi si ga praktično priredil. Pri sedajnih obilnih učiteljevih opravilih, zlasti pri pisarijah, bodi - si za se, bodi-si za krajni šol. svet, je želja učiteljev opravičena, naj bi se za to delo postavile norme in tako delo olajšalo, ter prihranilo nekaj drazega časa, ki je za branje in daljno učiteljevo izomiko jako potreben. Sicer nam nasvetuje pisatelj »dnevnika učiteljevega", naj si za to naredimo knjigo iz praznih pol, sešitek, v kterem ima vsak šolski predmet svojo odločeno stran, ter daje potem idealen navod, kar naj se vanj vpisuje. Pravimo idealen, ker ravnaje se po onem napeljevanji, bi bil učitelj na visoki stopnji doveršenosti. Sploh pa menda ne moreino take natančnosti pri učiteljih konstatovati, da bi tako natauko in drobno svojo vest v šolskem delovanji izpraševali. Mogoče, da novo izšolani to spolnujejo, nad starejimi Bist der Stab gebrochen" (glej n. p. deželno postavo 29. aprila 1873 §. 87. in 30. štev. 22.), tako da nas skoraj ta misel nadleguje, da noben učitelj prejšne dobe ne pozna svojih dolžnosti in mu jih tudi ni treba spolnovati, češ, kaj bo star učitelj! No pa naj si že bode to tako ali tako; vendar se bodo od mladih in starih zahtevali tedniki, in menda pri teh večkrat v redu najdli, kakor pri onih. Sicer nečemo nikoga žaliti, a bojitna se, da bi se ne vresničilo. Skušnje se že kažejo. — Red je pervi pogoj vsakemu napredku. To je že stara reč, in dokler se ne vredi naše šolstvo, tudi ne moremo govoriti o napredku. Žalibogl da smo še na prelazu k redu. Kedaj ga bodemo dosegli, ne ¦vemo? Bojevati se nam je zanj in prinašati vsako žertev; kakšno in koliko? nam lepo razklada članek Bdnevnik učiteljev". Prostost glede sostave tednikove bi pa nekoliko radi omejili s tem, da bi priporočili v splošno rabo pridjan obrazec, ki ga je gospod založnik sestavil vsled mnogih naročil in poslanih načertov. Predalčki so razdeljeni po celi poli, veliki, kakoršni so v ^šolskem zapisniku" i. t. d. Ena stran je namenjena za celi mesec, vsak predmet ima svoj prostor odločen, tako da je spregled obravnovane tvarine enega tedna, meseca, ali celega leta jako olajšan. Učitelji bodo med sabo delovanje primerjevali, isto tako bodo nadzorniki mogli marljivost učiteljev s pravo mero razsojevati. Ker imamo vsi enake dolžnosti, ker nosimo enaka bremena, in je koristvsem enaka, morejo nam služiti tudi enaka sredstva v dosfego svojega namena. Sezite toraj, dragi tovariši, po tej osnovi tednika, pišite v njo in preiskujte jo, ali je vgodna za dejansko vpeljavo; gospod založnik je pripravljen pozneje obliko spremeniti, ako bi ta ne vgajala. Kdor si je pa misli o ,,učiteljevem dnevtoiku" k sercu vzel, bode vedel, da ta tednik ne izključuje drugega zapisovanja o šolskem napredku. Obrazec za šolski dnevnik. Mesee Šolski oddelek Teden in Btevilo! Bolskih dni Jezikov nauk Branje Slovnica Pravopis Spisje Steviljenje Prirodozn. •s. "5. > V O s S» Pisanje Oblikosl. in risanje Petje Telesne vaje Opom'ba Take polc se dobivajo pri gsp. Milicu, po 54 kr. bukve.