Ormož, 02.07.2007 Letnik 5 Številka 10 VSEBINA 31. ODLOK o občinskih taksah v občini Ormož 32. ODLOK o načinu izvajanja lokalne gospodarske javne službe sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina 33. ODLOK o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormožu 34. PRAVILNIK o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2007 - 2013 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o občinskih taksah v občini Ormož - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07) bodo pri obravnavi predloga odloka sodelovali: - Mateja Zemljak, v.d. tajnica Občine Ormož - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 02.07.2007 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 31. Na podlagi 9. člena Zakona o financiranju občin (Ur. List RS 123/06), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 – uradno prečiščeno besedilo), 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS 3/07-UPB) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05, 12/06) je občinski svet občine Ormož na ____seji, dne ____ sprejel ODLOK o občinskih taksah v občini Ormož I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se določi obveznost plačevanja občinske takse v občini Ormož, vrsto in višino Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 takse, zavezance za plačilo takse ter postopek odmere, obračuna in plačila takse. V občini Ormož se plačujejo občinske takse za : 1. za uporabo javnih površin za prirejanje razstav in zabavnih prireditev, 2. za oglaševanje na javnih mestih, 3. za parkiranje na javnih površinah, 4. uporabo javnega prostora za kampiranje. 5. druge oblike uporabe javne površine, ko tako določa zakon. Plačilo občinske takse za dejavnosti iz drugega odstavka tega člena se ne zahteva, če je to za posamezne primere z zakonom prepovedano, ali je predpisan ali s pogodbo dogovorjen drug način plačila. 2.člen Za javna mesta in javne prostore po tem odloku štejejo javne površine, površine ali objekti, ki spadajo v grajeno javno dobro ter površine v lasti občine Ormož, ki so namenjene splošni javni rabi. Javne površine po tem odloku so javne površine, katerih raba je pod enakimi pogoji namenjena vsem in so opredeljene kot takšne po predpisih o urejanju prostora in graditvi objektov, površine ali objekti, ki spadajo v grajeno javno dobro ter površine v lasti občine Ormož, ki so namenjene splošni javni rabi. 3. člen Takse se določajo v točkah. Višina taks za posamezne taksne predmete je določena v posebnem delu – tarifi občinskih taks, ki je sestavni del tega odloka. Za taksne tarife, ki imajo izračun takse po dnevih, se upoštevajo koledarski dnevi, za taksne tarife, ki imajo izračun takse na leto, pa se v primeru časovno krajše uporabe taksnih predmetov, taksa ustrezno preračuna na dneve. Vrednost točke na dan uveljavitve odloka znaša 0,04 EUR. Vrednost točke se lahko s sklepom župana, do konca januarja tekočega leta, uskladi z indeksom cen življenjskih potrebščin, ki ga ugotovi Statistični urad Republike Slovenije. II. TAKSNI ZAVEZANCI 2 02.07.2007 5. člen Občinske takse ne plačujejo državni ter občinski organi in krajevne skupnosti v občini Ormož ter javni zavodi in agencije , katerih ustanovitelj ali soustanovitelj je občina Ormož. Glede na namen se občinska taksa ne plačuje za kulturne, športne in humanitarne prireditve, prireditve, ki jih organizirajo društva, ustanovljena v javnem interesu s sedežem v občini Ormož za tradicionalne letne sejme: sejem na cvetni petek, Jakobov sejem in Martinov sejem, ter za objave sponzorjev teh prireditev na prireditvenem prostoru. Občinska taksa se ne plačuje za objave političnih strank in neodvisnih kandidatov v predvolilnem obdobju. Župan občine Ormož lahko v izjemnih primerih, ko gre za širši družbeni interes in taksni zavezanec ali namen prireditve ni naveden v prejšnjih odstavkih, oprosti taksnega zavezanca plačila občinske takse, kadar gre za prireditev ali dejavnost, ki je posebnega pomena za razvoj turizma, kulture ali športa v občini Ormož III. ODMERA OBČINSKIH TAKS 6.člen Takse so določene v dnevnih in letnih zneskih za posamezne taksne predmete. Najnižja višina občinske takse, ki se odmeri zavezancu v odločbi, če je izračun takse po tarifnih številkah nižji, znaša 250 točk. Taksna obveznost v primerih, ko je taksa določena v letnem znesku, nastane z dnem namestitve taksnega predmeta oziroma pričetkom uporabe, preneha pa s potekom meseca, v katerem je zavezanec pisno obvestil občinsko upravo občine Ormož o odstranitvi taksnega predmeta oziroma prenehanju njegove uporabe ali z dnem odstranitve taksnega predmeta, ter s potekom dneva zadnje uporabe taksnega predmeta, če je taksa določena v dnevih. Okoliščina, zaradi katere taksnega predmeta zavezanec začasno ni mogel uporabljati, ne vpliva na taksno obveznost. Taksa za uporabo javnih površin za namen postavitve letnih vrtov se odmeri ne glede na število predvidenih dni slabega vremena. 4. člen 7. člen Taksni zavezanec je pravna ali fizična oseba, ki uporablja predmete ali izvaja storitve, za katere so uvedene občinske takse. Taksni zavezanec je dolžan nastanek taksne obveznosti prijaviti občinski upravi občine Ormož pred začetkom uporabe oziroma namestitve taksnega predmeta, prenehanje pa z dnem odstranitve oziroma uporabe le-tega. Prijava taksne Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 obveznosti mora vsebovati: podatke o zavezancu, čas in kraj uporabe oziroma namestitve taksnega predmeta in opis taksnega predmeta (površina, število ipd.). Za prijavo taksne obveznosti šteje tudi vloga za pridobitev dovoljenja za uporabo javnih površin. Taksni zavezanec je dolžan občinski upravi občine Ormož prijaviti vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na obračun občinske takse. Če taksni zavezanec ne prijavi taksne obveznosti in vsake spremembe o taksnih predmetih, se odmeri občinska taksa po evidencah taksnih predmetov v istem koledarskem letu za tekoče leto ali podatkih, ugotovljenih s strani službe komunalnega nadzora občine. 3 02.07.2007 lastnih vlaganj, če so ta vlaganja utemeljena in nujna. Višino oprostitve določi občinska uprava. 11.člen Občinska taksa za letne vrtove se odmeri vnaprej za število dni, v katerih bo letni vrt postavljen. Taksni zavezanec ne more uveljavljati za preteklo obdobje morebitnih deževnih dni ali dni slabega vremena, v katerih javne površine ni uporabljal. Lahko pa taksni zavezanec določene dni v terminu postavitve letnega vrta vnaprej izvzame iz uporabe, ob pogoju, da se v teh dneh vsi elementi letnega vrta popolnoma odstranijo in se javna površina v teh dneh vzpostavi v prvotno stanje. 12.člen 8.člen Takso odmerja pristojen organ Občine Ormož, izterjuje pa pristojni davčni organ po predpisih o davčni izvršbi. Za zapadle in neplačane občinske takse po dokončnosti odločb, se zaračunavajo zakonite zamudne obresti. Občinske takse plačujejo zavezanci vnaprej, če ni v tem odloku ali tarifi občinskih taks drugače določeno. Taksnemu zavezancu se plačilo odmeri z odločbo občinske uprave Občine Ormož. Osnova za odmero občinske takse so podatki, pridobljeni na podlagi prijav zavezancev, izdanih dovoljenj pristojnih organov, prijav pristojnih inšpekcijskih služb ter prijave službe komunalnega nadzora. Taksni zavezanec je dolžan takso plačati v 15 dneh od dokončnosti odločbe. O plačilu občinske takse se taksnemu zavezancu na njegovo zahtevo izda ustrezno potrdilo. 9.člen Občinska taksa za uporabo javnih površin po tem odloku se odmeri hkrati z izdajo dovoljenja za posebno uporabo javne površine, v skladu s predpisi o ureditvi cestnega prometa v občini Ormož. V primeru, kadar je predmet uporabe površina v lasti občine Ormož, ki je namenjena splošni javni rabi, se izda dovoljenje in odmeri občinska taksa, kadar so taksni predmeti začasne narave ali gre za postavitev letnega gostinskega vrta. 10.člen Taksni zavezanec, ki je opremil javno površino ali je imel stroške v zvezi z vzdrževanjem te površine in to izkazuje z ustrezno dokumentacijo, je oproščen plačila takse za vse taksne predmete, katere uporablja, vendar največ do višine 80% Občinske takse po tem odloku so prihodek proračuna Občine Ormož in se namensko uporabijo za vzdrževanje javnih površin. IV. NADZOR NAD IZVAJANJEM ODLOKA 13.člen Pristojne inšpekcijske službe ugotavljajo, ali je uporaba oziroma namestitev taksnega predmeta prijavljena ter preverjajo resničnost podatkov na prijavah taksne obveznosti. V primeru, ko taksna obveznost ni bila prijavljena ali so bili v prijavi taksne obveznosti navedeni neresnični podatki, ki vplivajo na odmero taksne obveznosti, ali občinska taksa ni bila plačana ali plačana v celoti v roku, navedenem v odločbi, lahko pristojni občinski organ za inšpekcijski nadzor odredi na stroške taksnega zavezanca odstranitev taksnega predmeta z javne površine ali prekinitev izvajanja storitev na javni površini za čas do izpolnitve pogojev, ki jih za postavitev in uporabo taksnega predmeta ali za izvajanje storitve na javni površini določa ta odlok. V. GLOBE 14. člen Z globo 250,00 EUR se kaznuje za prekršek posameznik ali odgovorna oseba pravne osebe, – če ne prijavi nastanka taksne obveznosti po tem odloku, – če v prijavi taksne obveznosti navaja neresnične podatke, ki vplivajo na odmero taksne obveznosti, - če uporablja javno površino brez pridobitve dovoljenja, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 4 02.07.2007 - če ne upošteva odredbe inšpekcijskega organa iz 2.odstavka 13.člena tega odloka. vrednosti predmeta, dejanskem dohodku. Z globo 830,00 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba in podjetnik posameznik, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena s samostojnim opravljanjem dejavnosti. Predloženi odlok tako ureja: 1. člen: V 1. členu so navedeni taksni predmeti, za katere se lahko predpiše občinska taksa, katerih podlaga je v ZFO-1. 2. člen: V 2. členu so podrobneje opredeljeni pojmi javnega mesta in javne površine ter javna površine. Občina tako lahko odmerja občinske takse za takšne predmete, ki so nameščeni na javnih mestih in javnih prostorih, to pa so lahko samo javne površine kot grajeno javno dobro ter površine v lasti občine, ki so namenjene splošni javni rabi. 3. člen: Določa način določanja takse, vrednost točke in uskladitev vrednosti točke z indeksom cen življenjskih potrebščin. 4. člen: Opredeljuje pojem taksnega zavezanca. 5. člen: Določa oprostitve plačevanja občinskih taks. V tretjem odstavku je podrobneje opredeljen širši družbeni interes, zaradi katerega je lahko taksni zavezanec oproščen plačila takse, če gre za prireditve ali dejavnosti, ki so posebnega pomena za razvoj turizma, kulture ali športa. 6. člen: V prvem odstavku je določena najnižja višina občinske takse, ki se odmeri zavezancu v odločbi. Drugi odstavek pa opredeljuje nastanek in prenehanje taksne obveznosti. 7. člen: Ureja način prijave taksne obveznosti 8. člen: Prvi odstavek 8. člena ureja odmero občinske takse. Drugi odstavek pa se nanaša na način plačila občinske takse. 9. člen: Ureja način odmere občinske takse za uporabo javnih površin. Občinska taksa se odmeri hkrati z izdajo dovoljenja za posebno uporabo javne površine. 10. člen: Ureja oprostitev plačila takse v primerih, ko je taksni zavezanec opremil javno površino ali je imel stroške v zvezi z vzdrževanjem te površine. 11. člen: Podrobneje ureja odmero takse za letne vrtove. 12. člen: Določa, da so občinske takse prihodek občine in njihovo namensko porabo za vzdrževanje javnih površin. 13. člen: Prvi odstavek določa nadzor nad izvajanjem odloka. Drugi odstavek pa podrobneje ureja ukrepanje organa za inšpekcijski nadzor v primeru neprijave ali neplačila taksne obveznosti. 14. člen: Določa višino kazni oziroma globe. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 15. člen Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati določila Odloka o komunalnih taksah v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 11/92, 21/93, 35/93, popr. 10/94, Uradni vestnik občine Ormož, št. 12/97). 16. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Šifra: V Ormožu, dne Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV: Komunalne takse za uporabo javnih površin, za reklamne napise, objave in oglase na javnih mestih ter uporabo glasbenih avtomatov ter igralnih sredstev v javnih lokalih je doslej v občini Ormož urejal Odlok o komunalnih taksah v občini Ormož iz leta 1992, z manjšimi spremembami v letu 1993 in v letu 1997. Pravna podlaga za citirani odlok je bil Zakon o komunalnih taksah (Uradni list SRS, št. 26/65, 5/68, 7/70, 7/72 in Uradni list RS, št. 18/91), ki pa je bil z uveljavitvijo novega Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/2006), z dnem 1.1.2007 razveljavljen. Zakon o financiranju občin (v nadaljevanju ZFO-1) tako v 9. členu določa nove podlage za predpisovanje občinskih taks in sicer za: - uporabo javnih površin za prirejanje razstav in zabavnih prireditev, - oglaševanje na javnih mestih, - parkiranje na javnih površinah, - uporabo javnega prostora za kampiranje in - druge zadeve, če tako določa zakon. Občinsko takso predpiše občina z odlokom, s katerim predpiše vrsto in višino takse ter zavezance za plačilo takse. Višina takse se ne določi po dejanskem prometu ali TARIFE OBČINSKIH TAKS: Tarifna številka 1: Določa višino takse za uporabo javnih površin za prirejanje razstav in zabavnih prireditev. Tarifna številka 2: Se nanaša na višino tarife za oglaševanje na javnih mestih kot so: - reklamni objekti (table, prenosni ulični panoji, elektronske table, svetlobni panoji, prikazovalniki, vitrine, reklamni, plakatni in svetlobni stebri, transparenti in zastave, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 - 5 reklamni napisi in transparenti na fasadah objektov, jumbo panoji….) zvočni objekti in naprave. Tarifna številka 3: Določa takso za začasno parkiranje na javnih površinah za potrebe javnih prireditev. Višina takse je primerljiva z občinami Kranj, Koper in Murska Sobota. Tarifna številka 4: Uporaba javnega prostora kampiranje je nov taksni predmet, ki ni bil zajet v odloku o komunalnih taksah, ga pa določa ZFO-1 in je možno tudi za namen uvesti občinsko takso. Tarifna številka 5: Druge oblike uporabe javnih površin zajemajo taksne predmete, ki niso zajeti v prej navedenih tarifnih številkah in sicer gostinski vrtovi, kioski in stojnice, gradbišča in drugi začasni nameni ter reklamne vitrine na javnih površinah. Pravica do izdaje dovoljenj za posebno uporabo javnih površin, s tem pa tudi za odmero občinskih taks kot neke vrste nadomestila ali odškodnine za zmanjšano splošno uporabo teh površin, ki jo ima občina kot lastnica javnih površin, izhaja iz splošne civilnopravne zakonodaje in upravnih predpisov, ki urejajo grajeno javno dobro ter upravljanje s premoženjem države in občin. Stvarnopravni zakonik tako določa, da lastninska pravica zajema 02.07.2007 pravico imeti stvar v posesti, jo uporabljati in uživati na najobsežnejši način ter z njo razpolagati. Zakon o javnih cestah pa določa, da je na površinah ob javnih cestah, ki so določene za opravljanje dejavnosti, namenjenih udeležencem v prometu mogoče za opravljanje teh dejavnosti pridobiti posebno pravico uporabe. Pridobitev pravice uporabe nepremičnin v lasti občine ali države je možna tudi v skladu z Uredbo o pridobivanju, razpolaganju in upravljanju s stvarnim premoženjem države in občin in sicer v obliki najema, kar pomeni, da uporaba teh površin ne more biti brezplačna. Javne površine, na katerih so lahko nameščeni taksni predmeti, so torej bodisi v lasti občine, bodisi so to javne površine, ki imajo status javnega dobra in so v naravi pločniki, postajališča, obcestni pasovi itd. Na teh površinah je torej možno postavljati taksne predmete, kot so navedeni v tarifni številki 5 in zaračunavati občinsko takso, ker izhajajo ta upravičenja iz predpisov, ki urejajo grajeno javno dobro, predpisov, ki urejajo razpolaganje in upravljanje s stvarnim premoženjem države in občin ter iz civilnopravnih predpisov. TABELA: Preračun višine takse v EUR po tarifnih številkah TARIFNA ŠTEVILKA 1 – uporaba javnih površin za prirejanje razstav in zabavnih prireditev v EUR 5 točk 0,20 1.1. cirkusi, zabavni parki in razstave, za vsak m 2 dnevno 1.2. javne prireditve s profitnim namenom, za vsak m 2 dnevno 10 točk 0,40 TARIFNA ŠTEVILKA 2 – oglaševanje na javnih mestih 2.1. reklamni objekti: 2.1.1. reklamne table – do 1 m2, letno – za vsak nadaljnji m2, letno 2.1.2. prenosni ulični panoji – do 1m2, dnevno – za vsak nadaljnji m2, dnevno 2.1.3. elektronske table, svetlobni panoji, prikazovalniki, vitrine: – elektronske table do 2 m2, letno – elektronske table nad 2 m2, letno – reklamne stenske vitrine – svetlobne vitrine – svetlobni panoji in prikazovalniki do 6 m2, letno – svetlobni panoji in prikazovalniki do 12 m2, letno 2.1.4. reklamni, plakatni in svetlobni stebri – reklamni in plakatni stebri – svetlobni stebri 2.1.5.transparenti in zastave – transparenti, do 10 m2, dnevno – zastave do 2 m2, letno – zastave nad 2 m2, letno 2.000 točk 1.000 točk 80 40 10 točk 8 točk 0,40 0,32 2.500 točk 3.500 točk 2.000 točk 6.000 točk 10.000 točk 20.000 točk 100 140 80 240 400 800 5.000 točk 6.000 točk 200 240 80 točk 1.400 točk 1.500 točk 3,2 56 60 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 6 2.1.6. reklamni napisi in transparenti na fasadah objektov: – reklamni napisi, za vsak m2 letno – transparenti velikih dimenzij na fasadah objektov, letno, do 50 m2, – za vsak nadaljnji m2, dodatno 2.1.7. jumbo panoji – dvostranski, kom, letno – enostranski, kom, letno 2.1.8. drugo oglaševanje na javnih površinah: – reklamni napisi na javnih prevoznih sredstvih, letno – toplozračni in drugi baloni ter reklame, dnevno, kom 2.2. zvočni objekti in naprave: 2.2.1..zvočni objekti in naprave izven javnih lokalov, pavšal za vsakih 100 m2 talne površine, dnevno 02.07.2007 200 točk 10.000 točk 200 točk 8 400 8 10.000 točk 5.000 točk 400 200 2.000 točk 25 točk 80 1 50 točk TARIFNA ŠTEVILKA 3 – parkiranje na javnih površinah 3.1. parkiranje na javnih površinah, za vsak m2 dnevno - asfaltirane, tlakovane in podobne utrjene površine - druge površine TARIFNA ŠTEVILKA 4 – uporaba javnega prostora za kampiranje 4.1. uporaba javnega prostora za kampiranje, za vsak m2 dnevno - asfaltirane, tlakovane in podobne utrjene površine - druge površine TARIFNA ŠTEVILKA 5 – druge oblike uporabe javnih površin 5.1. gostinski vrtovi: 5.1.1. gostinski vrtovi, postavljeni v letni sezoni od 1.maja do 30.septembra, za vsak m2 dnevno 5.1.2. gostinski vrtovi, v ostalih mesecih, za vsak m2 dnevno 5.2. kioski in stojnice: 5.2.1. kioski in stojnice za gostinsko dejavnost, za vsak m 2 dnevno 5.2.1.1. kioski in stojnice za drugo dejavnost: - do 1 m2 letno - za vsak nadaljnji m2 letno 5.2.2. kioski in stojnice za drugo dejavnost, za vsak m 2 dnevno 5.2.2.2. kioski in stojnice za gostinsko dejavnost: - do 1 m2 letno - za vsak nadaljnji m2 letno 5.3. gradbišča in drugi začasni nameni: 5.3.1. gradbišča, prekopi in drugi začasni nameni, za vsak m 2 dnevno - če uporaba javne površine traja do 3 mesece: - za uporabo javne površine nad 3 mesece : 5.4. reklamne vitrine: 5.4.1. vitrine, v katerih se razstavlja blago zunaj poslovne stavbe, za vsak m 2 letno 2 2 točki 1 točka 0,08 0,04 2 točki 1 točka 0,08 0,04 3 točke 1,5 točke 0,12 0,06 10 točk 0,40 900 točk 400 točk 8 točk 36 16 0,32 900 točk 400 točk 36 16 1 točka 2 točki 0,04 0,08 2500 točk 100 OBČINSKA UPRAVA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 7 02.07.2007 32. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o načinu izvajanja lokalne gospodarske javne službe sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07) bodo pri obravnavi predloga odloka sodelovali: - Mateja Zemljak, v.d. tajnica Občine Ormož - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 02.07.2007 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBČINSKI SVET ORMOŽ OBČINSKI SVET SREDIŠČE OB DRAVI 2. člen (definicije) Na podlagi 6. in 29. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Ur.l. RS. Št. 32/1993, 30/98, 127/06), 30. člena Energetskega zakona (Ur.l. RS št. 27/07- UPB2), 16. statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05, 12/06). 15. člena Statuta Občine Središče ob Dravi, sta Občinski svet občine Ormož na svoji ____seji, dne _______ in Občinski svet občine Središče ob Dravi, na svoji______ seji, dne __________sprejela Izrazi v tem odloku imajo enak pomen kot so definirani v predpisih, ki urejajo energetsko dejavnost ter varovanje okolja. Za potrebe tega odloka se uporabljajo tudi naslednje definicije: - ODLOK o načinu izvajanja lokalne gospodarske javne službe sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina odloka) Ta odlok ureja način izvajanja lokalne gospodarske javne službe (v nadaljevanju: javna služba) dejavnosti sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina (v nadaljevanju: dejavnost sistemskega operaterja). Ta odlok je hkrati tudi koncesijski akt za podelitev koncesije lokalne gospodarske javne službe dejavnosti sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina. - distribucijsko omrežje zemeljskega plina: je omrežje plinovodov, ki so funkcionalno zgrajeni na zaključenem geografskem območju, določenem s strani lokalne skupnosti kot območje izvajanja javne službe dejavnosti sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina, in po katerem se izvaja distribucija zemeljskega plina do končnih odjemalcev; Javna agencija Republike Slovenije za energijo: Agencija za energijo; odjemalec: pravna ali fizična oseba, ki je na pogodbeni osnovi oskrbovana z zemeljskim plinom za lastno rabo ali nadaljnjo prodajo; omrežnina: je del cene zemeljskega plina za uporabo omrežja, ki jo uporabnik plačuje sistemskemu operaterju, za izvajanje javne službe. 3. člen (območje izvajanja javnih služb) Javna služba se izvaja na območju Občine Ormož in Občine Središče ob Dravi. Kolikor se javna služba izvaja na ožjem območju, to odločita lokalni skupnosti s koncesijskim aktom. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 8 02.07.2007 - II. DEJAVNOST SISTEMSKEGA OPERATERJA TER IZVAJANJE DEJAVNOSTI SISTEMSKEGA OPERATERJA 1. Opredelitev javne službe in izvajanje - izdaja splošne pogoje za dobavo in odjem zemeljskega plina iz distribucijskega omrežja, izdaja sistemska obratovalna navodila daje soglasje k projektnim rešitvam skladno s predpisi o graditvi objektov za posege in projektnimi pogoji, ki se nanašajo ali imajo vpliv na omrežje, s katerim upravlja sistemski operater. 4. člen (opredelitev javne službe) Gospodarska javna služba dejavnost sistemskega operaterja obsega: - zanesljivo, varno in učinkovito distribucijo zemeljskega plina, - obratovanje, vzdrževanje in razvoj omrežja, - zagotavljanje dolgoročne zmogljivosti omrežja, da omogoča razumne zahteve za priključitev in dostop do omrežja, - zanesljivost oskrbe z zemeljskim plinom s tem, da zagotavlja ustrezno zmogljivost in zanesljivost omrežja, - nediskriminatorno obravnavanje uporabnikov omrežja, - zagotavljanje potrebnih podatkov drugim sistemskim operaterjem z omrežji katerih je omrežje, ki ga upravlja, povezano, - zagotavljanje potrebnih podatkov upravičenim odjemalcem, da lahko učinkovito uveljavljajo dostop do omrežja, - napoved porabe zemeljskega plina z uporabo metode celovitega načrtovanja, z upoštevanjem varčevalnih ukrepov pri porabnikih. 5. člen (opredelitev izvajalca) 3. Financiranje javne službe 7. člen (omrežnina) Vse naloge in dejavnosti, ki predstavljajo javno službo sistemskega operaterja, se financirajo iz omrežnine, ki jo plačujejo uporabniki omrežja sistemskemu operaterju. Višino omrežnine določi sistemski operater v skladu z akti, ki jih na podlagi Energetskega zakona izda Agencija za energijo. Pred objavo omrežnine v Uradnem listu RS mora pridobiti soglasje Agencije za energijo. Sistemski operater zaračunava uporabnikom omrežnino, v skladu z Energetskim zakonom, aktom, ki ureja določitev metodologije za določitev obračunavanje omrežnine in kriterijev za ugotavljanje upravičenih stroškov za distribucijsko omrežje zemeljskega plina in drugimi predpisi. 8. člen (drugi prihodki sistemskega operaterja) Sistemski operater pridobiva prihodke tudi od priključitev in ostalih prihodkov, ki izvirajo iz opravljanja dejavnosti sistemskega operaterja. Dejavnost sistemskega operaterja izvaja pravna ali fizična oseba. 4. Obveznosti sistemskega operaterja 2. Javna pooblastila 6. člen (javna pooblastila) Sistemski operater ima pri izvajanju javne službe naslednja javna pooblastila: - daje smernice in mnenja na prostorske akte skladno s predpisi o urejanju prostora, - določa projektne pogoje pred začetkom izdelave projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja, - izdaja sistemska obratovalna navodila, 9. člen (pregled zmogljivosti) Sistemski operater vsaki dve (2) leti pripravi in objavi pregled, ki vsebuje: - manjkajoče proizvodne in transportne zmogljivosti, - potrebe po medsebojni povezavi z drugimi omrežji, - napoved porabe zemeljskega plina za naslednjih 5 (pet) let. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 10. člen (sistemska obratovalna navodila) Sistemski operater izda oziroma uskladi v roku 6 mesecev po objavi tega odloka sistemska obratovalna navodila za distribucijsko omrežje zemeljskega plina (v nadaljevanju: sistemska obratovalna navodila), ki urejajo obratovanje in način vodenja distribucijskega omrežja zemeljskega plina. Sistemska obratovalna navodila predvsem obsegajo: - tehnične in druge pogoje za obratovanje omrežij z namenom zanesljive in kvalitetne oskrbe z zemeljskim plinom, - način zagotavljanja sistemskih storitev, - postopke za obratovanja distribucijskih omrežij v kriznih stanjih, - tehnične in druge pogoje za priključitev na distribucijsko omrežje, - tehnične pogoje za medsebojne priključitve in delovanja omrežij različnih sistemskih operaterjev. Pred objavo sistemsko obratovalnih navodil mora sistemski operater pridobiti soglasje Agencije za energijo. Sistemski operater mora sistemska obratovalna navodila objaviti v Uradnem glasilu občin Ormož in Središče ob Dravi in na svoji spletni strani. 11. člen (splošni pogoji) Splošne pogoje za dobavo in odjem zemeljskega plina iz distribucijskega omrežja (v nadaljevanju: splošni pogoji) pripravi in sprejme oziroma uskladi v 6 mesecih po objavi tega odloka po javnem pooblastilu sistemski operater v skladu z metodologijo, ki jo določi Agencija za energijo. Pred objavo splošnih pogojev je potrebno pridobiti soglasje Agencije za energijo. Sistemski operater mora splošne pogoje objaviti v Uradnem glasilu občin Ormož in Središče ob Dravi in na svoji spletni strani. Splošni pogoji morajo obsegati tudi: • ukrepe varstva potrošnikov, ki se nanašajo na vsebino pogodbe med izvajalcem in odjemalcem, • zagotavljanje ustreznega vnaprejšnjega opozorila o spremembah pogodbe in podatkov o tarifi in cenah, ter le – te imeti objavljene na svoji spletni strani • pravico odjemalca do zamenjave dobavitelja brez plačila stroškov, 9 02.07.2007 • • • • postopke odločanja o pritožbah odjemalcev, razloge za ustavitev distribucije zemeljskega plina iz razlogov navedenih v šesti alinei prvega odstavka 76. člena Energetskega zakona, postopek in pogoje dostopa do distribucijskega omrežja, postopek in pogoje priključitve na distribucijsko omrežje. 12. člen (program ukrepov) Sistemski operater mora vzpostaviti program ukrepov za doseganje ciljev iz 31.b. člena Energetskega zakona ter spremljati njihovo izvajanje. O programu in izvajanju mora letno poročati Agenciji za energijo in poročilo objaviti. 13. člen (informiranje odjemalcev) Sistemski operater mora najmanj enkrat letno informirati na svoji spletni strani odjemalce o gibanjih in značilnostih porabe zemeljskega plina na distribucijskem omrežju, kjer sistemski operater opravlja javno službo. 14. člen (kataster omrežja in infrastrukture) Sistemski operater je dolžan voditi kataster primarnih omrežij in infrastrukture, ki jih upravlja, vključno z zbirko podatkov o odjemalcih, o uporabnikih in trošilih in oboje posredovati občinama, kolikor to občini zahtevata. 5. Distribucijsko omrežje 15. člen (definicija distribucijskega omrežja) Distribucijsko omrežje je omrežje plinovodov, ki so funkcionalno zgrajeni na zaključenem geografskem območju, določenim s strani lokalnih skupnosti kot območja izvajanja gospodarske javne službe dejavnosti sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina, po katerem se izvaja distribucija zemeljskega plina do končnih uporabnikov. Distribucijsko omrežje obsega primarne in sekundarne plinovode, priključne plinovode ter objekte in naprave, ki so namenjene oskrbi uporabnikov zemeljskega plina na tem omrežju, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 10 02.07.2007 vključno z glavnim zapornim elementom (požarno pipo) priključnih plinovodov. 19. člen (stroški priključitve na distribucijsko omrežje) Priključni plinovod je plinovod za dovod zemeljskega plina do posamezne zgradbe z glavnim zapornim ventilom in napravami na omrežju. Priključni plinovod zgradi ter ga tudi vzdržuje sistemski operater skladno s sistemskimi obratovalnimi navodili. Stroške izvedbe priključka na distribucijsko omrežje nosi sistemski operater, ki zagotavlja vzdrževanje priključka v skladu s sistemskimi obratovalnimi navodili. Uporabnik plača sistemskemu operaterju priključnino, stroške materiala po veljavnem ceniku, ki ga izdaja sistemski operater ter morebitne nesorazmerne stroške priključitve na distribucijsko omrežje v skladu z določbami koncesijske pogodbe in splošnih pogojev za dobavo in odjem zemeljskega plina. Če ni v pogodbi o priključitvi drugače določeno, postane sistemski operater lastnik priključnega plinovoda in ga mora vzdrževati v skladu s sistemskimi obratovalnimi navodili. 16. člen (priključitev na distribucijsko omrežje) Sistemski operater mora na primeren način, skladno s predpisi o graditvi objektov, obvestiti potencialne uporabnike o možnosti priključitve na distribucijsko omrežje. Priključitev na distribucijsko omrežje se opravi na način in pod pogoji določenimi z Energetskim zakonom, s tem odlokom, splošnimi pogoji za dobavo in odjem plina in sistemskimi obratovalnimi navodili. Priključitev uporabnika na omrežje lahko izvede le sistemski operater. 17. člen (vloga za priključitev) Sistemski operater mora na podlagi popolne pisne vloge izdati odločbo o soglasju za priključitev uporabnika na distribucijsko omrežje zemeljskega plina v roku, določenem s prepisi, ki urejajo splošni upravni postopek. Pogoji za izdajo soglasja ter za zavrnitev izdaje soglasja za priključitev so določeni v splošnih pogojih za dobavo in odjem zemeljskega plina iz prenosnega omrežja. O pritožbi zoper izdajo odločbe odloča Agencija za energijo. 18. člen (pogodba o priključitvi) Po dokončnosti odločbe o soglasju je dolžan sistemski operater priključiti uporabnika omrežja na distribucijsko omrežje, če priključek izpolnjuje tehnične in druge pogoje, določene s sistemskimi obratovalnimi navodili in splošnimi pogoji. Pred priključitvijo skleneta sistemski operater in uporabnik omrežja pogodbo o priključitvi, s katero uredita vsa medsebojna razmerja v zvezi s plačilom priključka, njegovo izvedbo, premoženjskimi vprašanji v zvezi s priključkom, vzdrževanjem priključka in druga medsebojna razmerja, ki zadevajo priključek in priključitev. 20. člen (pogodba o dostopu) Sistemski operater in uporabnik skleneta pogodbo o dostopu do distribucijskega omrežja, skladno z Energetskim zakonom, sistemskimi obratovalnimi navodili in splošnimi pogoji, v kateri se dogovorita o uporabi distribucijskega omrežja za odjem ali oddajo dogovorjene količine plina ob dogovorjenem času. S pogodbo o dostopu pridobi upravičenec zagotovljen dostop do distribucijskega omrežja za določeno zmogljivost in smer prenosa. Uporaba dostopa do distribucijskega omrežja je odvisna od obstoječih zmogljivosti dostopa do distribucijskega omrežja, predvsem glede rekonstrukcij ali dograditev obstoječega priključka ali odjemnega mesta. 21. člen (vzdrževanje in gradnja distribucijskega omrežja) Sistemski operater je dolžan vzdrževati in graditi distribucijsko omrežje, s katerim izjava javno službo tako, da ves čas ohranja njegovo nezmanjšano funkcionalnost, obratovalno usposobljenost in varnost delovanja, v skladu z obveznostmi določenimi v koncesijski pogodbi. III. OSTALE DOLOČBE ZA IZVAJANJE JAVNE SLUŽBE 1. Organizacijska zasnova izvajanja javne službe 22. člen (oblika izvajanja lokalne gospodarske javne službe) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 Javna služba se lahko opravlja v vseh organizacijskih oblikah, predvidenih v zakonu, ki ureja gospodarske javne službe. Za izvajanje javne službe se podeli koncesija. V koncesijskem aktu ali koncesijski pogodbi se določi tudi naslednje: - da mora sistemski operater, pod pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi ali koncesijskem aktu, zgraditi distribucijsko omrežje ter objekte in naprave, ki so potrebni za delovanje distribucijskega omrežja; - da pri gradnji distribucijskega omrežja, objektov in naprav občini lahko sodelujeta kot soinvestitor pri gradnji distribucijskega omrežja; - da ostane infrastruktura (distribucijsko omrežje, objekti in naprave) v lasti koncesionarja ali občine na območju katere leži oziroma se prenese na občino na območju katere leži ob prenehanju koncesijskega razmerja; - dolžnost koncesionarja, da odčitava števcev porabe plina, - dolžnost organizacije vzdrževanja, zamenjav in umerjanja plinomerov. Izvajalec pridobi s podpisom koncesijske pogodbe izključno pravico izvajanja javne službe na območju določenem v 3. členu tega odloka. Na podlagi te izključne pravice ima sistemski operater pravico in dolžnost priključiti na distribucijsko omrežje vsakega uporabnika oziroma odjemalca, ki izpolnjuje vse pogoje za priključitev na distribucijsko omrežje, določenimi s predpisi in splošnimi akti. 23. člen (postopek izbire izvajalca) Izbira izvajalca javnih služb se opravi v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe, koncesije gradenj oziroma koncesije storitev, z upoštevanjem nacionalnega energetskega programa ter lokalnega energetskega koncepta. 24. člen (upravljavski in organizacijski ukrepi) Sistemski operater mora zagotoviti izvajanje upravljavskih in organizacijskih ukrepov iz 31.b. člena Energetskega zakona, razen v primeru, če ima sistemski operater manj kot 100.000 priključenih odjemalcev. 11 02.07.2007 25. člen (pravice in obveznosti uporabnikov javnih služb) Uporabnik in/ali odjemalec, kolikor odjema zemeljski plin in/ali je uporabnik distribucijskega omrežja, mora imeti z izvajalcem javnih služb sklenjeno pogodbo o dostopu do distribucijskega omrežja in/ali oskrbi zemeljskega plina. 3. Nadzor nad opravljanjem javnih služb 26. člen (nadzor nad izvajanjem službe) Nadzor nad izvajanjem tega odloka izvajajo s predpisi določeni organi ter občinska inšpekcijska služba. IV. PODELITEV KONCESIJE ZA DEJAVNOST SISTEMSKEGA OPERATERJA 1. Podelitev koncesije za dejavnost sistemskega operaterja 27. člen (pogoji za pridobitev koncesije) Koncesionar mora imeti v času vložitve ponudbe za pridobitev koncesije in tudi v času postopka podelitve koncesije ter trajanja koncesijskega razmerja veljavno licenco za dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega omrežja zemeljskega plina. Poleg pogoja iz prejšnjega odstavka, mora koncesionar izpolnjevati tudi eno od naslednjih zahtev: - biti mora lastnik distribucijskega omrežja zemeljskega plina; - imeti mora z lastnikom distribucijskega omrežja sklenjeno pogodbo po četrtem odstavku 31.b člena Energetskega zakona ali mora izkazati za verjetno, da bo tako pogodbo z lastnikom omrežja sklenil po podelitvi koncesije; - izkazati mora za verjetno, da bo distribucijsko omrežje na območju koncesije zgradil. Koncesijo lahko pridobi pravna ali fizična oseba, ki ne opravlja druge dejavnosti razen dejavnosti sistemskega operaterja, razen v primeru, da ima izvajalec gospodarske javne službe sistemskega operaterja manj kot 100.000 priključenih odjemalcev. 28. člen ( začetek in trajanje koncesije) 2. Pravice in obveznosti uporabnikov javnih služb Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 Koncesijsko razmerje za dejavnost sistemskega operaterja nastane s sklenitvijo koncesijske pogodbe. Trajanje koncesijskega razmerja za dejavnost sistemskega operaterja je največ 35 let od sklenitve koncesijske pogodbe. 29. člen (prenos koncesije) Koncesionar ne sme brez dovoljenja koncendenta prenesti koncesije za dejavnost sistemskega operaterja, ali kateregakoli dela te koncesije, na drugo osebo. 30. člen (razvoj infrastrukture) Koncesionar je dolžan skladno z 18. členom Energetskega zakona načrtovati razvoj distribucijskega omrežja zemeljskega plina in ga izvrševati v rokih, ki so v njem določeni. 31. člen (zavarovanje) Koncendent mora v koncesijski pogodbi zagotoviti, da se v njej koncesionar zaveže kot dober gospodarstvenik skleniti z zavarovalnico zavarovalne pogodbe za zavarovanje infrastrukture in rizikov, ki so povezani z izvajanjem dejavnosti sistemskega operaterja, ki je predmet te koncesije. 32. člen (vzdrževanje in gradnja distribucijskega omrežja) Sistemski operater je dolžan vzdrževati in graditi distribucijsko omrežje s katerim izvaja javno službo tako, da ves čas ohranja njegovo nezmanjšano funkcionalnost, obratovalno usposobljenost in varnost delovanja, v skladu z obveznostmi določenimi v koncesijski pogodbi ter pod pogojem , da mu višina omrežnine to omogoča. 2. Ostale določbe za podelitev in izvajanje koncesije 33. člen (način izvajanja koncesije) Koncesionar je dolžan izvajati javno službo, ki je predmet koncesije, na način, kot je določen v Energetskem zakonu, drugih zakonih ter predpisih, ki urejajo način izvajanja posamezne javne službe, ki je predmet koncesije po tem odloku, sistemskih obratovalnih navodilih, splošnih pogojih za dobavo in odjem, in drugih predpisih ter splošnih aktih, izdanih po javnem pooblastilu. 12 02.07.2007 34. člen (način podelitve koncesije) Koncesija se podeli po ustreznem postopku, kot ga določajo predpisi, ki urejajo postopek podelitve koncesije gospodarske javne službe. Če o izbiri koncesionarja odloči koncendent z določbo v upravnem postopku, v postopku na prvi stopnji odloča občinska uprava, na drugi stopnji pa župan. 35. člen (obveščanje koncendenta in Agencije za energijo) Poleg podatkov in dokumentov, ki jih mora koncesionar po zakonih in drugih predpisih pošiljati državnim organom Republike Slovenije in Agenciji za energijo, mora pisno poročati koncendentu o vseh pomembnih dogodkih in okoliščinah, ki bi lahko bistveno vplivale na izvajanje te javne službe, kot so primeroma: - odločitev Agencije za energijo o sporih v zvezi z dostopom do distribucijskega omrežja; - postopki poravnave, arbitražni postopki ali sodni spori koncesionarja v zvezi s koncesijo; - stavke in drugi dogodki, zaradi katerih pride do motenj v izvajanju javne službe, tudi če ne predstavljajo višje sile; - poškodbe infrastrukture, ki onemogočajo izvajanje koncesionirane dejavnosti, tudi če ne predstavljajo višje sile. Koncesionar mora vsako leto do 31. marca koncendentu dostaviti revidirano letno poslovno poročilo, ki se nanaša na opravljanje te javne službe na področju občine. 36. člen (varstvo zaupnosti podatkov in dokumentov) Koncesionar in kondendent sta dolžna varovati zaupnost poslovno občutljivih dokumentov in podatkov, ki lahko povzročijo škodo koncesionarju ali drugim izvajalcem energetskih dejavnosti in lahko vplivajo na konkurenčnost trga zemeljskega plina v Republiki Sloveniji, tudi če niso določeni kot tajni podatki ali poslovna tajnost. 37. člen (nadzor) Poleg inšpekcijskega in drugega s predpisi določenega nadzora, ima koncendent tudi pravico neposredno pri koncesionarju nadzirati izvajanje gospodarske javne službe, ki je predmet koncesije in drugih obveznosti koncesionarja, določenih s koncesijsko pogodbo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 Način izvajanja nadzora se določi v koncesijski pogodbi. 38. člen (spremenjene okoliščine in višja sila) Koncesionar je dolžan v okviru objektivnih možnosti opravljati koncesijske dejavnosti tudi ob spremenjenih okoliščinah ter v primeru višje sile. Za višjo silo se poleg okoliščin višje sile obligacijskega prava šteje tudi spremembe pogojev izvajanja koncesijskih dejavnosti, ki nastanejo na podlagi spremembe zakonov in drugih predpisov Evropske skupnosti ali Republike Slovenije, če izpolnjujejo siceršnje pogoje višje sile po pravilih obligacijskega prava. V primeru iz prejšnjih dveh odstavkov tega člena ima koncesionar pravico zahtevati od občine povračilo stroškov, ki so nastali koncesionarju zaradi višje sile in/ali spremenjenih okoliščin. 39. člen (prenehanje koncesijskega razmerja) Koncesijsko razmerje preneha: - s prenehanjem koncesijske pogodbe; - z odvzemom koncesije; - zaradi stečaja koncesionarja; - zaradi prenehanja koncesionarja; - v drugih primerih, določenih z zakonom. V primeru prenehanja koncesijskega razmerja mora dotedanji koncesionar pod enakimi pogoji nepretrgano opravljati gospodarsko javno službo, ki je predmet te koncesije, do dneva, ko opravljanje te javne službe prevzame drug izvajalec, če je to objektivno mogoče ali če zakon ne določa drugače, vendar najdlje 1 leto. V tem primeru ima koncesionar pravico zahtevati od občin povračilo stroškov, ki so mu nastali, če jih ne more pokriti iz omrežnine. 40. člen (prenehanje koncesijske pogodbe) Koncesijska pogodba preneha: - s potekom časa za katerega je bila sklenjena - z razdrtjem zaradi bistvene kršitve koncesijske pogodbe in - v drugih primerih, določenih v koncesijski pogodbi. Za prenehanje koncesijske pogodbe se uporabljajo splošna pravila pogodbenega prava. 13 02.07.2007 41. člen (odvzem koncesije) Koncendent z odločbo v upravnem postopku lahko odvzame koncesijo, če: - koncesionar bistveno krši ta koncesijski akt in druge predpise, ki urejajo izvajanje gospodarske javne službe, ki je predmet koncesije, pa to bistveno moti ali onemogoča izvajanje te javne službe; - če koncesionar ne ravna v skladu z izvršljivimi odločbami pristojnih državnih organov, občine ali Agencije za energijo v zvezi z izvajanjem pravic in obveznosti sistemskega operaterja distribucijskega omrežja in/ali dobavitelja zemeljskega plina tarifnim odjemalcem iz Energetskega zakona in tega odloka; - koncesionar ne izpolnjuje več pogojev, določenih v 27. členu tega odloka. 42. člen (odkup objektov in naprav infrastrukture) S koncesijsko pogodbo se uredi morebitna obveznost ali pravica koncendenta do odkupa dela ali celotne infrastrukture gospodarske javne službe, ki je predmet koncesije in je v lasti koncesionarja, po prenehanju koncesijskega razmerja. Vrednost odkupa objektov in naprav koncesije predstavlja tržna vrednost teh objektov in naprav na dan odkupa, ki jo oceni pooblaščen ocenjevalec vrednosti nepremičnin oziroma strojev in opreme, ki je vpisan v ustrezen register ocenjevalcev pri Slovenskem inštitutu za revizijo, v kolikor ni način odkupa oziroma prodaje ter vrednost infrastrukture urejen v koncesijski pogodbi. 43. člen (obveznost plačila koncesijske dajatve) Koncesionar je za izvajanje gospodarske javne službe sistemskega operaterja koncendentu dolžan plačevati koncesijsko dajatev v višini, določeni s tem koncesijskim aktom in koncesijsko pogodbo. Obveznost zaračunavanja in plačevanja koncesijske dajatve nastopi z dnem, ki se določi v koncesijski pogodbi. Obveznost plačevanja koncesijske dajatve preneha s prenehanjem koncesijskega razmerja. 44. člen (višina koncesijske dajatve) Koncesionar plačuje koncesijsko dajatev. Osnova za izračun koncesijske dajatve je standardni kubični meter distribuiranega zemeljskega plina po distribucijskem omrežju, kjer koncesionar opravlja dejavnost sistemskega operaterja distribucijskega Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 omrežja. Vrednost koncesijske dajatve ne Sm3 se določi v koncesijski pogodbi. 45. člen (način plačevanja) Koncesionar plačuje koncesijsko dajatev v dveh obrokih in sicer prvega do 31.6. tekočega leta in drugega ob zaključnem računu po fakturirani realizaciji. V. PREHODNE DOLOČBE 46. člen (uskladitev koncesijski pogodb) Izvajalec, ki je pridobil koncesijo za izgradnjo, oskrbo in upravljanje omrežja za distribucijo plina v Občini Ormož na podlagi Odloka o oskrbi naselij s plinom iz javnega plinovodnega omrežja v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 37/92, 33/95) in Odloka in pogojih in načinu podelitve koncesije za oskrbo z zemeljskim plinom (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 29/93) nadaljuje z opravljanjem javne službe, ki je predmet tega odloka, pri čemer se z aneksom k obstoječi koncesijski pogodbi ali z novo koncesijsko pogodbo uredijo področja, ki jih predpisi, ki so bili sprejeti po podpisu koncesijskih pogodb, urejajo na novo. Koncendent v roku 6 mesecev po objavi tega odloka s koncesionarjem z aneksom k obstoječi koncesijski pogodbi ali z novo koncesijsko pogodbo uskladi obstoječo koncesijsko pogodbo s tem odlokom in predpisi, na podlagi katerih je bil sprejet ta odlok. Z aneksom oziroma novo pogodbo se uredi tudi: - morebiten način podaljšanja koncesijske pogodbe; 14 02.07.2007 - uskladitev pravic, obveznosti in dajatev na takšen način in na podlagi novega izračuna rentabilnosti, da se koncesionarjev ekonomski in konkurenčni položaj ne bo poslabšal zaradi sprememb zakonov in drugih predpisov Evropske skupnosti ali Republike Slovenije, ki so bili sprejeti po podpisu koncesijske pogodbe. VI. KONČNE DOLOČBE 47. člen (prenehanje veljavnosti odloka) Z dnem uveljavitve tega odloka prenehata veljati odloka: - Odlok o oskrbi naselij s plinom iz javnega plinovodnega omrežja v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 37/92, 33/95) - Odlok o pogojih in načinu podelitve koncesije za oskrbo z zemeljskim plinom (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 29/93). 48. člen (začetek veljavnosti) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK l.r. Številka: Središče, dne ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 15 02.07.2007 33. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormožu osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07) bodo pri obravnavi odloka sodelovali: - Mateja Zemljak, v.d. tajnica Občine Ormož - Boštjan Najžar, vodja Oddelka za okolje in prostor Ormož, dne 02.07.2007 Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Na podlagi 14. člena Zakona prostorskem načrtovanju (Uradni list RS št.: 33/07), sprejetega Programa priprave izdelave občinskega lokacijskega načrta za naselje pri vinski kleti (Uradni vestnik Občine Ormož št. 17/2006 ter 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni Vestnik občine Ormož, št: 11/99, 7/01, 19/05, 12/06) je Občinski svet občine Ormož na ……….. seji dne ……………….. sprejel ODLOK o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormožu I. naprav in ureditev, pogoje za prometno in komunalno urejanje območja, okoljevarstvene ukrepe, etapnost izvajanja posegov, obveznosti investitorjev in izvajalcev, tolerance in nadzor nad izvajanjem odloka. II. SESTAVINE OPPN 3. člen (1) OPPN iz prejšnjega člena vsebuje tekstualni in grafični del. (2)Tekstualni del vsebuje: odlok obrazložitev smernice in mnenja pristojnih nosilcev urejanja prostora (3) Grafični del vsebuje: SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se sprejme »Občinski podroben prostorski načrt za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormožu« (v nadaljnjem besedilu OPPN), ki ga je izdelala ZEU - Družba za načrtovanje in inženiring d.o.o., Staneta Rozmana 5, Murska Sobota, pod številko LN 40/06 v maju 2007 (osnutek) in ga na osnovi stališč do pripomb in predlogov iz javne obravnave in javne razgrnitve ter dodatnih usklajevanj korigirala ter dopolnila v juniju 2007. 2. člen Vsebina OPPN Z njim se določa meja območja urejanja, funkcija območja, lego, potek, zmogljivost ter velikost objektov in naprav, pogoje za urbanistično krajinsko in arhitekturno oblikovanje objektov, List 1 Izsek iz planskih aktov Občine Ormož List 2 Kopija katastrskega načrta z območjem obdelave List 3 Geodetski načrt List 4 Arhitektonska zazidalna situacija List 5 Zbirna situacija komunalnih vodov List 6 Tehnični elementi za zakoličenje gradbenih parcel List 7 Tehnični elementi za zakoličenje objektov List 8 Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami List 9 Variantne idejne rešitve pozidave ob združevanju parcel III. OBSEG OPPN 4. člen Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 16 (1) Meja obravnavanega območja zajema predvsem njivske površine na območju SV-no od vinske kleti, med Vinarsko cesto, Ulico dr. Ozvalda in Dolgo Leso. V celoti se nahaja v katastrski občini Ormož. Zajema naslednje parcele, ali dele parcel: 1318, 1320, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032/2, 1032/3, 1024/1, 1024/2, 1032/1, 1032/167, 1032/168, 1032/169, 1032/16. (2) Na sosednjih zemljiščih, ki neposredno mejijo na območje obdelave, se lahko izvaja komunalna in cestna infrastruktura za potrebe funkcioniranja območja, ki je določeno v tem OPPN. IV. FUNKCIJA OBMOČJA 5. člen (Funkcija območja) (1) Območje je ena morfološka enota, velikosti 7,25 ha, ki vsebinsko določa namensko rabo za posamezne površine: pozidane površine prometno, komunalno in energetsko infrastrukturo (2) Območje je namenjeno zazidavi z enodružinskimi stanovanjskimi hišami, ali drugi obliki stanovanjske gradnje pod pogoji, ki so navedeni v nadaljevanju. (3) Mogoča je tudi mirna obrtna dejavnost, ki obogati kvaliteto bivanja znotraj soseske (npr.: frizerski salon, čevljar…) ob upoštevanju vseh predpisov za izgradnjo in obratovanje izbrane dejavnosti. Gostinska dejavnost v tem območju ni predvidena. (4) Razen tega, je dovoljeno: rekonstrukcija in nadomestna gradnja objektov znotraj okvira predpisanih pogojev za urbanistično in arhitekturno oblikovanje stavb; vzdrževalna dela na objektih in napravah; odstranitev objektov in druga dela, ki so povezana s pripravo stavbnega zemljišča za gradbeni poseg; postavitev enostavnih objektov; vzdrževalna dela, rekonstrukcija in gradnja prometne, energetske in komunalne infrastrukture; urejanje in vzdrževanje odprtih površin (hortikulturna ureditev zelenih in parkovnih površin, parkirnih prostorov, pešpoti, sanitarnih otokov…), parcelacija zemljišč; 02.07.2007 V. POGOJI ZA URBANISTIČNO ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE IN 6. člen Parcelacija območja (1) Vzdolž predvidene cestne mreže območja, ki se navezuje na obstoječo prometno infrastrukturo, so razvrščeni različno dolgi nizi parcel povprečne velikosti cca 8 a. Takšna organizacija zazidave omogoča racionalnejšo izvedbo infrastrukturnih priključkov. 7. člen Združevanje parcel (1) V primeru gradnje večstanovanjskih objektov se lahko več parcel združi v enotno območje za gradnjo. (2) Velikost območja, ki se združi, lahko znaša največ 4 parcele v enem nizu, ali skupno največ 6 parcel v dveh nizih, ki se združijo, oz. imajo funkcijo ene večje gradbene parcele. Združevanje parcel je mogoče le znotraj, s tem PP načrtom določene cestne mreže. 8. člen Površina za pozidavo (1) Znotraj posamezne stavbne parcele je določena površina za gradnjo, znotraj katere se lahko poljubno postavi objekt. (2) V primeru združitve več parcel v eno večjo območje, predstavlja novo mejo za gradnjo tista zunanja robna meja površine posamične površine za gradnjo, ki je v območju združenih parcel zunanja. 9. člen Oblikovanje objektov in ureditev (1) Gabariti objektov: - etažnost objektov: (K)+P+M ali (K)+P+1 - višina obodnega zidu objekta znaša: - največ 4,50 m do nivoja kapne lege – za etažnost (K)+P+M - največ 6,00 m do nivoja kapne lege – za etažnost (K)+P+1 ; - nivo pritličja je največ 0.5 m nad nivojem asfaltirane prometnice iz katere je glavni dostop v objekt oz. na parcelo; - streha: simetrična dvokapnica z naklonom 35 stopinj; - ravna streha; (2) Odmiki: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 17 Minimalni odmik od sosednje parcelne meje predstavlja robna črta površine za pozidavo. 10. člen Enostavni objekti Enostavni objekti se lahko locirajo tudi zunaj površine za pozidavo pod pogoji, ki jih določa veljavna zakonodaja s področja postavitve zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektov. 11. člen Oblikovanje objektov : (1) Nadstreški, vetrolovi, balkoni, pokrite terase in stopnišča ki so sestavni del objekta samega se predvidijo znotraj območja za gradnjo, kot je razvidno iz grafične situacije; (2) Brunarica kot tip stanovanjske hiše iz lesenih brun, ni predvidena na tem območju obdelave. 12. člen V primeru združevanja parcel zaradi tipa stanovanjske gradnje, ki je ta PP načrt posebej ne prikazuje, je potrebno z idejnim projektom dokazati primernost predvidene gradnje same kot tudi sprejemljivost za sosednje parcele. VI. POGOJI ZA IZVEDBO PROMETNEGA, KOMUNALNEGA IN ENERGETSKEGA OMREŽJA 13. člen (1) Infrastrukturno opremljanje zemljišč, stavb, objektov in naprav se izvaja na osnovi pogojev podanih v smernicah in mnenjih nosilcev urejanja prostora in so del PP načrta. (2)Dovozne poti do objektov in manipulativne površine morajo biti zadovoljivo utrjene, v protiprašni izvedbi ( asfaltirane) ter odvodnjavane. Vse prometne površine se označijo z ustrezno vertikalno in horizontalno signalizacijo. (3) Kanalizacija, vodovodi, plinovod, telefonski in drugi vodi ter podobne naprave, se smejo napeljevati v območju ceste in njenega varovalnega pasu le pod pogoji, ki so določeni v smernicah in mnenjih tega PP načrta. (4) Da se preprečijo škodljivi vplivi posegov v prostor ob občinskih cestah in na ceste same ter promet na njih, je raba prostora v varstvenih pasovih cest omejena v skladu z določili Odloka o občinskih cestah. 02.07.2007 1. PROMETNA UREDITEV Prometnice, ki se na novo urejujejo se v načelu navezujejo na obstoječo prometno mrežo tega dela mesta. Nove prometne ureditve predstavljajo sistem funkcionalnega prometnega oskrbovanja novourejenega stanovanjskega območja z obstoječim mestom. Cesta Skupna širina cestnega sveta znaša do 10,00 m. Posamezna nova prometnica je širine 5,50 m, praviloma z dvostranskim pločnikom. Vse ceste na območju so dvosmerne z navezavo na obstoječo cestno mrežo. Radij zavoja na križišču in stičišču cest znaša praviloma 5 m oz. toliko, da je omogočen dostop intervencijskim vozilom. Krožišče Na stičišču Ceste ob ribniku, Ceste dr. Ozvalda in Dolge Lese se predvidi krožno krožišče zaradi izboljšanja prometne varnosti križišča in sočasnega izboljšanja varnosti pešcev in kolesarjev širšega območja. Osnovno dimenzioniranje krožišča se določa na podlagi kategorije tangiranih cest, vrste prometa, ki se bo odvijal po njej in štetja prometa ter njegove 20 letne prognoze. Na lokacijo krožnega križišča vpliva več dejavnikov, zlasti pa objekt na parceli št: 1055 in obstoječa ograja v sklopu parcele. Glede na navedene dejavnike znaša prečni prerez krožišča praviloma 28 do 30 m in se lahko spremeni, če se s strokovno analizo ugotovi, da je to potrebno. Pločniki Pločnik se izvede praviloma vzdolž vseh prometnic območja, tudi obodnih obstoječih cest. Širina pločnika je povsod minimalno 1,25 m. Vse peš površine za pešce morajo biti zaradi varnosti pešcev iz nedrsečih materialov, tehnične lastnosti pločnikov, kot so širina, prečni in vzdolžni nagibi morajo ustrezati veljavnim normativom. Invalidom ne sme biti oviran dostop do peš površin. Pločniki morajo imeti ob prehodu za pešce poglobljene robnike. 2. ZUNANJE UREDITVE (1) Območja na katerih zaradi poteka komunalnih vodov ni mogoča gradnja objektov in druge proste površine se zazelenijo in hortikulturno uredijo tako, da se oblikuje smiselna in skladna zunanja ureditev in zasaditev. Zasnovana mora biti tako, da sooblikuje podobo uličnega prostora, poudarja osnovne smeri, vedute in poglede v prostoru ter ustvarja prijetne ambiente v prostoru. (2) Ekološki otok za ločeno zbiranje odpadkov se uredi kot tlakovan in ograjen prostor. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 Ograje Vzdolž ceste se zasadi živa meja vrste liguster ali podobno. Obcestna ograja se zasadi 0,5 m v notranjost parcele. Višina žive meje je do 1,20 m. Njena višina je podrejena prometni varnosti z vidika preglednosti območja. Med parcelami se ograja postavlja na parcelno mejo in je lahko tudi iz drugih materialov. 3. VODOVODNO OMREŽJE Vse novogradnje se priključijo na vodovodno omrežje pod pogoji, ki jih je podal upravljavec naprav in so podani v smernicah k PP načrtu. Vodovodni sistem območja se izvede iz primarnega voda PE DN fi 125 , ki poteka po Opekarniški cesti s parcelno številko 1316/1. Vodovod iz območja obdelave se naveže na navedeni obstoječi vodovod s pomočjo predvidene vodovodne cevi, ki poteka po poti s parcelno številko 1060. Vzdolž ceste Dr. Ozvalda sicer poteka vodovod, vendar njegova zmogljivost – prerez fi 90 ne zadošča povečanim potrebam vodovodne oskrbe predvsem zaradi požarnovarstvenih zahtev ki predvidevajo prerez cevi minimalno fi 100. 4. HIDRANTNO OMREŽJE Hidrantno omrežje temelji na krožni povezanosti vodovodnega sistema in mora biti vezano na javni vodovod za odjemnim mestom. Izvede se nadzemna hidrantna mreža območja v skladu z določili upravljavca. 5. KANALIZACIJSKO OMREŽJE Izvede se ločeni sistem kanalizacije. Fekalna kanalizacija Fekalna kanalizacija območja se spelje v obstoječe kanalizacijsko omrežje na cesti ob ribniku. Obstoječa fekalna kanalizacija, ki funkcionira kot mešani kanalizacijski sistem vzdolž Ulice dr.Ozvalda, se prekvalificira samo v fekalno kanalizacijo. Meteorne vode se speljejo v novo predvideno meteorno kanalizacijo. Obstoječa mešana fekalna kanalizacija iz območja vinske kleti z navezavo na na enako kanalizacijo na ulici dr.Ozvalda se zunaj meje kompleksa ukine. Obstoječi del kanalizacije iz vinske kleti se priključi na predvideno fekalno kanalizacijo na novi cesti, katera poteka vzdolž severne meje kompleksa. Fekalna kanalizacija območja je zasnovana tako da sledi naravnemu padcu terena v smeri proti predvidenemu krožišču. Tukaj je tudi mesto navezave na obstoječe kanalizacijsko omrežje. Meteorna kanalizacija Meteorna voda s cest in javnih površin se po meteorni kanalizaciji, katera poteka po sredini cestišč, odvaja v jarek, kateri poteka vzdolž ceste na Dolgo Leso oz. ceste ob ribniku. 18 02.07.2007 Meteorno vodo s parkirišč in drugih utrjenih površin je potrebno pred izpustom v sistem kanalizacije očistiti v ustrezno dimenzioniranih lovilcih olj. 6. OGREVANJE Ogrevanje objektov in priprava sanitarne tople vode bo v končni fazi temeljilo na sistemu ogrevanja z javnim nizkotlačnim plinovodnim omrežjem, ki že poteka ob obravnavanem območju. Do izgradnje plinovoda se določi lokalni vir plinskega ogrevanja za posamični objekt ali skupino objektov, kateri se po priključitvi na javni sistem plinifikacije odstrani. Upoštevati je ustrezne odmike objekta in drugih komunalnih vodov od plinovodnih cevi. 7. ELEKTRIČNO OMREŽJE Obstoječi 20 kV daljnovod, ki poteka med trafo postajama Vinska klet in Dolga lesa se ukine oz. prestavi na ustreznejše mesto v cestnem svetu novih predvidenih cest. Enako se ukine elektrovod, ki povezuje TP Vinska klet in električni vod na cesti dr. Ozvalda. Prestavi se v novoodmerjeni 2metrski pas ob obstoječem plinovodu. Predvideni objekti se preko razdelilnega priključka priključujejo na obstoječo trafo postajo TP Dolga lesa. Za priključitev novopredvidenih stavb na električno omrežje se zgradi novi nizko napetostni razvod. 8. JAVNA RAZSVETLJAVA Območje bo opremljeno z omrežjem javne razsvetljave, ki se priključi na obstoječe omrežje na ulici dr.Ozvalda. Predvidi se minimalna javna razsvetljava, ki še Zagotavlja-ob zmanjšani naravni svetlobi ali ponoči- varen in pravilen potek prometa. Postavijo se enotno oblikovane tipske svetilke višine cca 7m. 9. TELEKOMUNIKACIJE Na obravnavanem območju poteka zemeljsko telekomunikacijsko omrežje. Določa se zemeljski razvod omrežja do vseh uporabnikov v območju urejanja. Pri posegih je potrebno obstoječe TK omrežje ustrezno zaščititi ali prestaviti skladno s predhodno izdelano projektno dokumentacijo. Novi telefonski priključki se navežejo na obstoječe kabelsko telefonsko omrežje oz. obstoječo TC v neposredni bližini območja urejanja. 10. KABELSKO KOMUNIKACIJSKI – CATV SISTEM Za novo predvidene objekte se določa priključitev na kabelski TV sistem z izvedbo podzemnih razvodov. Kablovodi morajo biti vkopani in v zaščitnih ceveh v predpisanih vertikalnih in horizontalnih odmikih od ostalih komunalnih vodov. Načeloma trasa kablovoda poteka izven vozišča cest, oziroma v hodnikih za pešce. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 19 11. VODNOGOSPODARSKE UREDITVE Vse sanitarne odpadne vode območja so speljane v javno kanalizacijsko omrežje z odvodom na čistilno napravo. Vsi predvideni objekti se priključijo na kanalizacijski sistem. Vse meteorne vode z zelenic in strešin se preko peskolova vodijo v ponikovalnico, enako vse meteorne vode s povoznih površin s tem, da so te predhodno speljane v lovilec olj. Vse morebitne tehnološke odpadne vode z območja morajo biti pred izpustom v kanalizacijo primerno predčiščene v skladu z zakonodajo (Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod). Vse odpadne vode s cestnih površin morajo biti speljane in očiščene na način kot to predvideva Uredba o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja. VI. VARSTVO OKOLJA, MERILA ZA VARSTVO NARAVE IN BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI TER MERILA IN POGOJI ZA BIVANJE IN DELO 14. člen Javna higiena območja se zagotavlja z določitvijo mest ločenega zbiranja komunalnih odpadkov in njihovim rednim odvozom s strani pooblaščene organizacije. Odpadki se zbirajo in odvažajo ločeno. Odpadna embalaža se zbira in vrača dobaviteljem za reciklažo pri proizvajalcih, vse v skladu s programom ločenega zbiranja odpadkov. 15. člen Investitorji morajo pri izdelavi projektne dokumentacije zagotoviti zakonsko določene zaščitne ukrepe za varstvo podtalnice, tal in preprečevanje morebitnih možnosti nastanka prekomernega hrupa v naravnem in bivalnem okolju (III. stopnja varstva pred hrupom), prekomerne emisije dima prašnih delcev in drugih snovi, ki bi imele negativne posledice v okolju. Investitor mora zagotoviti takšno oblikovanje objektov in razporeditev prostorov, ki omogoča 45° kot osončenja za bivanje in delo namenjenih prostorov, oz. v nasprotnem primeru z mnenjem pristojne institucije pri izdelavi projektne dokumentacije dokazati ustreznost pogojev za bivanje. V nadaljnjem postopku priprave projektne dokumentacije je z izračunom določiti vse potrebe komunalnih infrastruktur in od upravljavcev pridobiti pisno soglasje, da imajo proste kapacitete ali okvirno opredeliti rešitve za deficitarne situacije. 16. člen 02.07.2007 Za zaščito v primeru nevarnosti elementarnih in drugih nesreč je potrebno zagotoviti ustrezne evakuacijske poti in površine za ljudi in materialne dobrine, intervencijske poti in površine, upoštevati vplive novih objektov, zagotoviti zadostne odmike med stavbami za preprečitev prenosa požara oziroma zagotoviti ustrezne druge ukrepe. VII. ETAPNOST IZVEDBE POSEGOV 17. člen OPPN območja se lahko izvaja v več etapah, ki so med seboj neodvisne glede na časovno zaporedje. Vsak objekt ali izvedba podobmočja lahko predstavlja svojo etapo, možna je izvedba le dela etape, v kolikor se v projektni dokumentaciji dokaže, da takšen del smiselno predstavlja zaključeno celoto. V okviru vsake posamezne etape je treba izvesti pripadajočo infrastrukturo in naprave v zadostnih kapacitetah. Pri izvajanju del v etapah je treba zagotoviti ustrezne ukrepe za varstvo bivalnega in delovnega okolja. 18. člen Začasna namembnost zemljišč, ki se ne preoblikujejo v prvi oziroma predhodnih etapah ostaja enaka dosedanji. Za njih veljajo obstoječi režimi s tem, da se na teh zemljiščih dovoljujejo posegi v prostor, ki so potrebni za nemoteno realizacijo predhodnih etap. VIII. OBVEZNOSTI IZVAJALCEV INVESTITORJEV IN 19. člen Investitorji in izvajalci so dolžni zagotoviti: - zgraditev komunalnih naprav znotraj območja sočasno z izgradnjo stavb oziroma predhodno, če je to potrebno, vse na podlagi predhodno izdelanega programa komunalnega opremljanja območja; pred pričetkom realizacije posamezne etape pridobiti pisno soglasje upravljavcev komunalnih infrastruktur o zadostnih kapacitetah; izvedbo ustreznih ukrepov za preprečitev morebitnih vplivov podtalnice na gradnjo in bodoče uporabnike v predelih, kjer ta možnost obstaja; - izvedbo ukrepov za varovanje bivalnega in delovnega okolja pred negativnimi vplivi iz okolice; IX. ODSTOPANJA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 20 20. člen Odstopanja od gabaritov predpisanih s tem odlokom in grafičnim delom lokacijskega načrta so dovoljena v velikostih in smereh, ki niso omejene z gradbeno linijo, kot je označeno v grafičnem delu PP načrta. Za cestišče in komunalno infrastrukturo odstopanje znaša do 50 cm, za pločnike do 50 cm. Spremembe namembnosti zemljišč, stavb, objektov in naprav, razen tistih, ki so dovoljene s tem odlokom, načeloma niso dovoljene, razen v smislu bistvenih izboljšav pogojev za bivanje in delo. Večja odstopanja od grafičnih prilog so možna pod pogojem, da ni ogrožena požarna, zdravstvena in ekološka varnost objektov in ljudi. V takih primerih je potrebno ponovno preveriti pogoje tega odloka z novo ustrezno strokovno podlago, ter si je pred izdajo dovoljenja za gradnjo pridobiti projektne pogoje in soglasja k projektom. Odločbe tega člena se nanašajo tudi na posege, ki niso predvideni in prikazani v grafičnih prilogah. X. KONČNE DOLOČBE 21. člen Ta OPPN je vsem zainteresiranim na vpogled na pristojnem oddelku Občine Ormož. 22. člen Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe. 23. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem Vestniku Občine Ormož. 02.07.2007 zazidljivo območje površine dobrih 7 ha namenjenih za gradnjo enodružinskih ali večstanovanjskih hiš (vrstne hiše, vila bloki,…). Odlok določa pogoje za urbanistično in arhitekturno oblikovanje, parcelacijo, oblikovanje objektov in ureditev, odmike in drugo. Na območju obdelave ali v njegovi neposredni bližini je že vsa komunalna oprema; vodovodno omrežje, kanalizacijsko omrežje, električno omrežje, javna razsvetljava ter telekomunikacije. OPPN določa tudi pogoje za prometno ureditev. Postopek za izdelavo lokacijskega načrta je stekel na pobudo Občine Ormož. in se je pričel skladno z Zakonom o urejanju prostora. Prva prostorska konferenca je bila izvedena dne 07. 09. 2004 v sejni sobi Občine Ormož. Program priprave za občinski lokacijski načrt za naselje pri vinski kleti (OLN) je bil sprejet dne 19.09.2006 in objavljen v Uradnem Vestniku Občine Ormož, št. 17/06. Dne 23.01.2007 so bile zaprošene smernice od pristojnih organov in organizacij. Po prejemu smernic s strani nosilcev urejanja prostora je bil pripravljen osnutek OLN ter sklicana druga prostorska konferenca na kateri so se pregledale in uskladile smernice nosilcev urejanja prostora. V tem času je bil sprejet Zakon o prostorskem načrtovanju, ki je spremenil postopek in poimenovanje prostorskih aktov. Skladno z novo zakonodajo je bil OLN javno razgrnjen od 14.05.2007 do 13.06.2007 ter s Sklepom o nadaljevanju priprave občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN) za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormožu preimenovan v Občinski podrobni prostorski načrt za stanovanjsko naselje pri vinski kleti v Ormož. Dne 30.05.2007 je bila organizirana javna razprava na kateri ni bilo vsebinskih pripomb na osnutek odloka. OBČINSKA UPRAVA Številka: 350-008/2006 222 Datum:……………… Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV Predmet občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko naselje pri Vinski kleti v Ormožu (v nadaljevanju OPPN) je ureditev stanovanjske soseske v JV delu mesta Ormož. Gre Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 21 02.07.2007 34. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07), pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: PRAVILNIK o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2007 – 2013 - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01, 24/06, 8/07) bodo pri obravnavi predloga pravilnika sodelovali: - Mateja Zemljak, v.d. tajnica Občine Ormož - Miran Klinc, svetovalec za kmetijstvo Ormož, dne 02.07.2007 Na podlagi 36. člena Zakona o kmetijstvu – uradno prečiščeno besedilo (Uradni list RS, št. 51/06ZKme-UPB1) in 16. člena Statuta Občine Ormož (Uradni Vestnik Občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05, 12/06) je Občinski svet občine Ormož na ……seji dne ………….. sprejel PRAVILNIK o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Ormož za programsko obdobje 2007 - 2013 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina pravilnika) (1) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje ter vrste državnih pomoči za kmetijska gospodarstva v skladu z Uredbo komisije (ES) št. 1857/2006 z dne 15. 12. 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri državni pomoči za majhna in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov, in o spremembi Uredbe (ES) št. 70/2001 – za primarno kmetijsko proizvodnjo. (2) (2) Za mala in srednja velika podjetja se po tem pravilniku štejejo podjetja skladno s Prilogo 1 Uredbe (ES) 70/2001 z dne 12. 01. 2001 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri pomoči za majhna in srednje velika podjetja. Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 2. člen (način zagotavljanja sredstev) Sredstva za izvajanje ukrepov ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja se zagotavljajo v proračunu občine, njihovo višino pa določi občinski svet z Odlokom o proračunu Občine Ormož (v nadaljevanju: občina) za tekoče leto. 3. člen (oblika pomoči) Pomoči po tem pravilniku se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v določeni višini za posamezne namene v obliki dotacij, subvencioniranih oblik storitev ter dodelitvijo kreditov pod ugodnimi pogoji. 4. člen (izrazi) Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen: (1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz 87. člena (1) Pogodbe, (2) »kmetijski proizvodi « pomenijo proizvode iz seznama v Prilogi 1 pogodbe ES, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva, zajetih v Uredbi Sveta (ES) št. 104/2000, proizvode, ki se uvrščajo v oznake KN 4502, 4503 in 4504 (plutasti izdelki), proizvode, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode, kakor je navedeno v členu 3(2) Uredbe EGS št. 1898/87, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 (3) »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetijah za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo, (4) »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponudbe za prodajo, dobave ali katerega koli drugega načina dajanja v promet, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu in vsake dejavnosti priprave proizvoda za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih, (5)»mladi kmetje« so mlajši od 40 let in prvič kot nosilci kmetijskega gospodarstva prevzemajo kmetijsko gospodarstvo in imajo ustrezna poklicna strokovna znanja. (6) »bruto intenzivnost pomoči« pomeni znesek pomoči, izražen kot odstotek stroškov, za katere je projekt upravičen do pomoči. Vsi uporabljeni zneski so zneski pred odbitkom neposrednih davkov. 22 02.07.2007 - II. NAČIN, POGOJI IN KRITERIJI ZA DODELJEVANJE POMOČI 7. člen (način dodeljevanja pomoči) 1. 2. 3. 5. člen (vrste pomoči) Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se sredstva za izvajanje ukrepov usmerjajo preko naslednjih ukrepov: 1. Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo 2. Pomoč v zvezi z boleznimi čebel 3. Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijstvu 6. člen (upravičenci do pomoči) Upravičenci do pomoči so: - pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oz. v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine oziroma tisti upravičenci kmetijskih gospodarstev, ki imajo svojo MID številko in so s tem vpisana v register kmetijskih gospodarstev, - člani kmetijskega gospodinjstva, ki imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca dejavnosti; - organizacije, ki so registrirane za izvajanje aktivnosti, znotraj tehnične pomoči na področju kmetijstva, - registrirana stanovska in interesna združenja in zveze, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine, pravne in fizične osebe, ki se ukvarjajo z dopolnilno dejavnostjo na kmetiji, imajo stalno bivališče oziroma sedež v občini, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti oz. v uporabi kmetijska zemljišča, ki ležijo na območju občine. 4. 5. 6. Zahtevke za dodelitev pomoči za razvoj kmetijstva in podeželja vložijo upravičenci na osnovi javnega razpisa, objavljenega v Uradnem vestniku Občine Ormož in na spletni strani Občine Ormož. Upravičenci uveljavljajo pravico do pomoči na podlagi vloge na javni razpis in prilog, ki so opredeljene v javnem razpisu. Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev vodi komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Komisijo sestavljajo predsednik in dva člana. Zahtevki se odpirajo po zaporednem vrstnem redu prispetja vlog. Odpiranje vlog ni javno. Po pregledu vlog na podlagi pogojev in kriterijev iz tega pravilnika komisija pripravi predlog prejemnikov sredstev. Občinska uprava na predlog komisije upravičencem izda odločbo o dodelitvi sredstev za posamezen ukrep. Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom se uredijo s pogodbo. 8 . člen (merila in kriteriji) Merila in kriteriji za dodeljevanje pomoči po tem pravilniku bodo podrobneje določeni v javnem razpisu. 9. člen (javni razpis) 1. Javni razpis mora vsebovati: - namene, za katere se dodeljujejo pomoči (vrste pomoči in ukrepe), - predmet podpore, - rok do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev pomoči, - pogoje in kriterije upravičenosti za dodelitev sredstev, - upravičence za dodelitev sredstev, - upravičene stroške, - morebitne omejitve, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 - - finančne določbe (intervencijsko stopnjo bruto pomoči, najmanjši/največji znesek dodeljene pomoči), okvirno višino razpisanih sredstev za posamezni ukrep, merila za ocenjevanje vlog, navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi, vsebino zahtevka rok za vložitev zahtevkov, naslov za vložitev zahtevkov in pridobitev razpisne dokumentacije, način reševanja vlog, odpiranje vlog, rok, do katerega bodo prosilci obveščeni o izidu razpisa, druga obvezna določila, navedena v Pravilniku o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije. 2. Zahtevki morajo vsebovati z razpisom zahtevane podatke, predvsem: - osnovne podatke o prosilcu (ime, naziv, sedež), KMG-MID številko, davčno številko, številko računa za nakazilo sredstev, - namen zahtevka, - izjavo o točnosti navedenih podatkov, - izjavo, da upravičenec za ta namen v tekočem letu še ni prejel sredstev iz državnega ali občinskega proračuna ali mednarodnih virov, če pa je, njeno višino pridobi občina od izplačevalca oz. njeno višino dokaže vlagatelj z ustrezno dokumentacijo, - v primeru naložb izjavo, da upravičenec ni v težavah, - druge zahtevane priloge. 23 02.07.2007 I. Namen ukrepa: Sredstva so namenjena upravičencem za izvedbo manjših zemeljskih del, ki ne pomenijo večjega posega v prostor, kot so: krčenje drevesne zarasti in grmičevja, planiranje terena, čiščenje naplavin melioracijskih jarkov,ureditev dovoznih poti in niso predmet objektov in naprav melioracijskih območij občine Ormož, vse z namenom izboljšanja pogojev obdelovanja kmetijskih zemljišč. II. Specifični pogoji upravičenosti: - kopija katastrskega načrta - zemljiškoknjižni izpisek ali posestni list, dokumenti so lahko stari največ 1 leto. - zakupne pogodbe, sklenjene za obdobje najmanj 5 let, v primeru zakupa zemljišč - pri izvajanju večjih agromelioracijskih del (nad 15 strojnih ur oziroma nad 500 € predračunske vrednosti skupnih del) se obvezno izdela investicijski program pristojne strokovne službe; - predračun ureditve dovozne poti s popisom del, ki ga izdela delavec gradbene stroke. SKUPINSKE IZJEME ZA KMETIJSTVO III. Upravičeni stroški: - za izvedbo malih melioracij do 15 strojnih ur sofinanciramo do 40% upravičenih stroškov investicijske vrednosti storitve, - za izvedbo večjih melioracij s predhodno izdelanim investicijskim programom pristojne strokovne službe sofinanciramo do 40% upravičenih stroškov investicijske vrednosti storitve v nižinskem območju, - za območja z omejenimi dejavniki za kmetijsko dejavnost pa sofinanciramo do 50% upravičenih stroškov storitve oz. za mlade kmete do 60% upravičenih stroškov storitve, - za izvedbo ureditve dovozne poti sofinanciramo do 40% upravičenih stroškov materiala in strojnih del v nižinskem območju oz. do 50% upravičenih stroškov materiala in strojnih del . 10. člen (Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo) ( 4. člen Uredbe komisije (ES) št. 1857/2006) IV. Finančne določbe: - najmanjši znesek dodeljene pomoči je 150 €, najvišji znesek pa 1.000 € na kmetijsko gospodarstvo na leto. III. UKREPI I. Predmet pomoči Pomoči bodo dodeljene naložbam v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga 1 k Pogodbi; - Urejanje kmetijskih zemljišč - Dodelitev kreditov pod ugodnimi pogoji. 1. UREJANJE KMETIJSKIH ZEMLJIŠČ 2. DODELITEV KREDITOV POD UGODNIMI POGOJI ZA POSPEŠITEV RAZVOJA KMETIJSTVA I. Namen ukrepa Vezava depozita za dodelitev kreditov pod ugodnimi pogoji, najete za naslednje namene: - graditev, prenovo, adaptacijo gospodarskih objektov kmetije , Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 - razširitev, posodobitev ter pridobivanje novih zmogljivosti v osnovni kmetijski dejavnosti ter v registrirani dopolnilni dejavnosti na kmetiji, - nakup zemlje, opreme, nove in rabljene kmetijske mehanizacije. II. Specifični pogoji upravičenosti Krediti se bodo dodeljevali z naslednjimi pogoji: - kredit je lahko odobren v višini do 50% vrednosti naložbe, - dodatne pogoje določi banka, - dokumentacija za pridobitev kredita v skladu z navodili banke. III. Upravičeni stroški: - regresirana obrestna mera najetih kreditov za pospešitev razvoja kmetijstva. 11. člen (Pomoč v zvezi z boleznimi čebel) (10. člen Uredbe komisije (ES) št.1857/2006) I. Predmet podpore: Med podpore štejejo nadomestila kmetom za stroške preprečevanja in izkoreninjenja bolezni varoe čebel, to je nakupa opreme in zdravil. Upravičenci: Upravičenci do dodelitve pomoči so čebelarji, ki imajo sedež na območju občine Ormož. II. - Splošni pogoji upravičenosti: dokazila o stroških preventivnih ukrepov. III. - Upravičeni stroški: Stroški nakupa in uporabe zdravil za zatiranje varoe, Stroški nakupa hlapilnikov za zdravljenje čebel. - IV. Finančne določbe: - bruto intenzivnost pomoči: • Pomoč se dodeli do 100 % stroškov v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem. 12. člen (Zagotavljanje tehnične podpore) (15. člen Uredbe komisije (ES) št. 1875/2006) I. Namen ukrepa: Namen ukrepa je omogočiti kmetom pridobivanje novih znanj in novih tehnologij kmetijske proizvodnje ter možnosti koriščenja storitev svetovanj. Za zagotavljanje tehnične podpore se štejejo: - usposabljanje in izobraževanje kmetov v okviru društvene dejavnosti; 24 02.07.2007 - izobraževanje, usposabljanje in informiranje kmetov in članov njihovih družin. II. Cilji ukrepa: Cilj ukrepa je povečevati strokovno usposobljenost nosilcev kmetijskih gospodarstev in s tem konkurenčnost kmetijskih gospodarstev. III. Splošni pogoji upravičenosti: - če tehnično pomoč zagotavljajo društva morajo k vlogi predložiti letni program dela, - pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na ustreznem območju in to na podlagi objektivno opredeljenih pogojev, - če tehnično podporo zagotavljajo skupine proizvajalcev ali druge kmetijske organizacije za vzajemno pomoč, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov skupine ali organizacije se omeji na stroške za zagotavljanje storitve. IV. Upravičeni stroški so: (1) Na področju organiziranja in izvedbe programov izobraževanja in usposabljanja kmetov in delavcev na kmetijskem gospodarstvu se pomoč dodeli za kritje:stroškov organiziranja programov usposabljanja. (2) Na področju svetovalnih storitev, ki jih opravijo tretje strani se štejejo honorarji za storitve, ki ne spadajo med trajne ali občasne dejavnosti niti niso v zvezi z običajnimi operativnimi stroški podjetja, (na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje). (3) Na področju organizacije forumov za izmenjavo znanj med gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanje na njih se štejejo stroški udeležbe, - stroški izdaje publikacij, najemnine in opremljanje razstavnih prostorov, materialni stroški priprave in dostave izdelkov za razstave, - ocenjevanja pridelkov. (4) Stroški na področju širjenja znanstvenih dognanj (prikazi in demostracijski poskusi, delavnice, forumi in predavanja za širšo javnost) pod pogojem, da posamezna podjetja, znamke ali poreklo niso imenovani, z izjema proizvodov iz Uredbe Sveta (ES) št. 510/2006- in Uredbe Sveta (ES) št. 1493/1999, kjer so posamezna podjetja, znamke in poreklo imenovani. (5) Stroški publikacij, katalogov, spletišč, ki predstavljajo dejanske podatke o proizvajalcih iz dane regije ali proizvajalcev danega proizvoda, če so informacije in predstavitve nevtralne in imajo zadevni proizvajalci enake možnosti, da se predstavijo v publikaciji (kritje stroškov priprave in tiska katalogov, kritje stroškov vzpostavitve internetne strani). Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 (6) Pod promocijo se štejejo stroški priprave in tiska publikacij, katalogov in stroški oblikovanja in priprave spletišč. V. Pomoč se ne odobri za: že izvedene aktivnosti, aktivnosti, ki se izvajajo izven območja občine, aktivnosti razširjanja znanstvenih dognanj, kakovosti za proizvode iz drugih držav, generičnih proizvodov in prehranjevalnih koristi generičnih proizvodov, stroške storitve povezane z običajnimi operativnimi stroški podjetja, na primer rutinsko davčno svetovanje, redne pravne storitve ali oglaševanje. VI. Bruto intenzivnost pomoči: pomoč se lahko krije do 100 % upravičenih stroškov v obliki nepovratnih sredstev, pomoč se dodeli v obliki subvencioniranih storitev in ne sme vključevati neposrednih plačil v denarju proizvajalcem, pomoč mora biti dostopna vsem upravičencem na območju občine, članstvo v nevladnih organizacijah ne sme biti pogoj za dostop do storitev. VII. Upravičenci so: pooblaščene organizacije, ki opravljajo storitve na področju kmetijstva za kmetovalce iz občine, registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine ali regije in območja Slovenije, ki vključujejo člane iz občine Ormož. III. NADZOR IN SANKCIJE 13. člen (Nadzor in sankcije) Nadzor nad namensko porabo sredstev opravlja komisija iz 7. člena tega pravilnika. V primeru nenamenske porabe sredstev, pridobljenih po tem pravilniku, mora prejemnik sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonskimi obrestmi. Prejemnik izgubi tudi pravico do pridobitve drugih sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti. 25 02.07.2007 14. člen Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja kmetijstva v Občini Ormož (Uradni Vestnik Občine Ormož, št.3/05). 15. člen Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož in se uporablja od dneva potrditve priglasitve državne pomoči na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Šifra: Datum: Alojz SOK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ OBRAZLOŽITEV : V letu 2006 se je zaključilo tri letno prehodno obdobje, v katerem so se državne pomoči na področju kmetijstva dodeljevale na podlagi občinskih pravilnikov o pospeševanju razvoja kmetijstva. Konec leta 2006 je sprememba evropskih predpisov (Uredba komisije št. 1857/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES pri državni pomoči za majhne in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kmetijskih proizvodov in o spremembi Uredbe ES št. 70/2001, Uredbe komisije ES, št. 1998/2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči »de minimis«) prinesla strožja merila, tako, da morajo nove države članice Evropske unije obstoječe sheme državnih pomoči uskladiti z omenjenimi uredbami Evropske komisije. S predlaganim pravilnikom o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v Občini Ormož za programsko obdobje 2007-2013 Občina Ormož izpolnjuje zakonske obveznosti zgoraj navedenih predpisov skupne kmetijske politike na področju državnih pomoči, kar pomeni dodeljevanje nepovratnih sredstev v določeni višini za posamezne namene v obliki dotacij, subvencioniranih oblik storitev ter dodelitev kreditov pod ugodnimi pogoji preko naslednjih ukrepov: - Naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo - Pomoč v zvezi z boleznimi čebel - Zagotavljanje tehnične podpore v kmetijstvu. OBČINSKA UPRAVA IV. KONČNI DOLOČBI Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 10 26 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 02.07.2007