Predlog Na podlagi 38., 137. in 138. člena zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 1/80), 129. člena staluta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 2/78, 31/81 in 8/82) in smernic za pripravo plana druž-benega razvoja občine Ljubljana-Šiška v letih 1986—1990 sklenemo organizacije združenega dela, samoupravne interesne skupnosti in druge samoupravne organizacije in skupnosti, krajevne skup-nosti, izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška, občinski svet zveze sindikatov Ljubljana-Šiška, poslovne banke, gospodarska zbornica občin Ijubljanskega območja (v nadaljnjem besedilu udeleženci) DOGOVOR o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-Siška za obdobje 1986—1990 Podpisniki celotnega dogovora: Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška, Gospodarska zbornica občin Ijubljanskega območja, Ljubljanska banka Gospo-darska banka Ljubljana, Ljubljanska banka Stanovanjsko-komu-nalna banka, Jugobanka Temeljna banka Ljubljana, Beograjska banka Temeljna banka Ljubljana, Invest banka Poslovna enota Ljubljana, Občinski svet Zveze sindikatov Slovenije občine Ljub-Ijana-Šiška, Občinska konferenca Socialistične zveze delovnega Ijudstva občine Ljubljana-Šiška. I TEMELJNI CILJI RAZVOJA 1. člen Udeleženci s tem dogovorom prevzemamo obveznosti za za-gotovitev hitrejšega in skladnejšega družbenoekonomskega ra-zvoja občine, kot je opredeljen v Družbenem planu občine Ljub-Ijana-Šiška za obdobje 1986—1990, izhajajoč iz Dolgoročnega prograrria gospodarske stabilizacije in temeljnih usmeritev razvoja občine, mesta Ljubljane in SR Slovenije do leta 2000. S tem dogovorom udeleženci opredeljujemo svoje materialne obveznosti in ukrepe za realizacijo nalog, ki jih bomo uresničevali na podlagi planskih aktov za obdobje 1986—1990. II NALOGE NA PODROČJU GOSPODARSTVA 1. Ekonomski odnosi s tujino 2. člen Povečanje deviznega priliva predvsem z vidika zmanjševanja stopnje zadolženosti v tujini, narekuje vsem nosilcem, da se po-spešeno vključijo v izvoz. Organizacije združenega dela, ki imajo negativno razliko v zunanjetrgovinski menjavi, jo morajo v srednje-ročnem obdobju 1986—1990 zmanjšati oziroma odpraviti. Vse organizacije združenega dela morajo v največji možni meri izko-riščati domačo surovinsko osnovo. Delovne organizacije s področja gospodarstva se zavezujemo, da bomo v okviru gospodarske zbornice in SISEOT pospeševale povezovanje v reprocelote v vsej Jugoslaviji s ciljem večanja izvo-za izdelkov višje stopnje predelave. Nadaljevale bomo s samoupravnim združevanjem sredstev v SISEOT za spodbujanje deviznega konvertibilnega izvoza na ravni republike. Medobčinska gospodarska zbornica bo v okviru Gospodarske zbornice SRS pripravila programe izvoza z opredelitvijo posa-meznih nosilcev po področjih. Podpisniki bomo pospeševali povezovanje OZD za zagotavlja-nje skupnega in prodornejšega nastopanja na tujih trgih pri vklju-čevanju v višje oblike mednarodnih ekonomskih odnosov, pred-vsem pri izvozu tehnologije in znanja. - . 2. Prestrukturiranje gospodarstva 3. člen Udeleženci dogovora bomo spodbujali nadaljnje prestrukturira-nje gospodarstva v korist razvojno intenzivnih izvozno usmerjenih dejavnosti in sicer predvsem v tiste programe, ki z večjo udeležbo visokostrokovnih kadrov, z večjo inovativno sposobnostjo in zna-njem, z visoko avtomatizirano proizvodnjo, z višjo stopnjo pre- delave in z večjo uporabo domačih surovin zagotavljajo višji do-hodek na zaposlenega in na vložena sredstva ter konvertibilni izvoz. Za uspešno prestrukturiranje bomo pri odločanju o investicijskih naložbah upoštevali merila prestrukturiranja slovenskega in Ijub-Ijanskega gospodarstva, kot jih opredeljujeta Dogovor o temeljih družbenega plana SR Slovenije in Dogovor o temeljih družbenega plana mesta Ljubljane za obdobje 1986—1990. V sodelovanju s splošnimi združenji in Gospodarsko zbornico občin Ijubljanskega območja bomo pripravili konkretne programe prestrukturiranja proizvodnje, možnih načinov finančnega pokritja teh programov in dinamike izgradnje. 3. Ustvarjanje in razporejanje dohodka 4. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo na podlagi večje produk-tivnosti dela, racionalne porabe energije in surovin ter s tem izbolj-šanjem ekonomičnosti poslovanja in smotme uporabe vseh vrst poslovnih sredstev, zaposlovanjem visoko strokovno usposoblje-nih kadrov, vlaganjem v sodobne, tehnološko zahtevne, razvojno intenzivne, izvozno naravnane in ekološko ugodne industrijske panoge, dosegli dinamično rast družbenega proizvoda in stabilen gospodarski razvoj. 5. člen Osnovna naloga za vse udeležence ostaja stabilna in dinamična rast dohodka. Udeleženci bomo spoštovali družbene usmeritve, ki bodo opre-deljevale obveznosti temeljnim nosilcem na področju razporejanja razpoložljivega dohodka za osebne, skupne in splošne potrebe. Zavezujemo se, da bomo dohodek razporejali v okviru možnosti tako, da se bodo intenzivneje večala sredstva za razširitev mate-rialne osnove dela. Za vzpodbujanje produktivnosti dela bomo pri delitvi sredstev za osebne dohodke uveljavili metode. ki bodo odražale načelo delitve po delu in vzpodbujale k učinkovitejšemu upravljanju z družbenimi sredstvi. 6. člen Pri zasledovanju lemeljnih gospodarskih ciljev bomo udeleženci izhajaii iz nujnih sprememb v gospodarskem sistemu in tekoči ekonomski politiki ter poiskali vse možnosti v okviru lastnih organi-zacij, da bomo uresničili intenzivnejše gospodarjenje, stabilnejši razvoj in dinamično rast obsega proizvodnje. Vse to bomo uresni-čevali ob spromenjenih razmerjih, manjše uporabe dela in mate-riaia na enoto proizvoda. Z racionalnim gospodarjenjem bomo do-segli.da se ekonomičnost poslovanja ne bo več slabšaia. Vključili se bomo v dograjevanje sistema, ki bo na osnovi delovanja eko-nomskih zakonitost! nagrajeval predvsem tržno zanimivo, produk-tivno, rentabilno in ekonomično proizvodnjo. 7. člen ' Samoupravno se bomo sporazumeli za združevanje sredstev med organizacijami združenega dela s sodelovanjem bank, tako da bomo ustvarili večjo mobilnost in koncentracijo sredstev aku-mulacije za uresničevanje skupnih razvojnih projektov. Na podlagi samoupravnih sporazumov o temeljih planov delovnih organizacij in sestavljenih organizacij združenega dela bomo združevali delo in sredstva za uresničevanje skupnih programov razvojnih raz-iskav. 8. člen Pripravili bomo strokovne osnove za raznovrstne oblike združe-vanj, kjer pa so že oblikovane, pregledali in izpolnili samoupravne sporazume o združitvi in druge akte glede pogojev za uresničeva-nje skupnih razvojnih interesov na podlagi združevanja dela in sredstev. 4. Elementi za usklajevanje z dogovorom o temeljih druž-benih planov mesta Ljubljane in SR Slovenije Industrija Podpisniki: SOZD ZPS TZ Litostroj, SOZD Iskra, SOZD Kemija DO Donit, DO Lek, DO Aero Celje TOZD Tovarna celuloze in pa-pirja Medvode. 9. člen V okviru republiške prioritete izgradnje težke strojegradnje bodo Titovi zavodi Litostroj nadaljevaii z investicijami v proizvodnjo opreme za velike hidroenergetske objekte, proizvodnjo nuklearne opreme in numerično krmiljenih težkih obdelovalnih strojev. 10. člen SOZD Iskra si bo v skladu s svojo dolgoročno usmeritvijo tudi v srednjeročnem obdobju 1986—1990 prizadevala povečati, tako na domačem tržišču kot na izvoznih tržišrih, delež profesionalne investicijske opreme, ki jo bo čim več vključevala v kompleksne sistemske ponudbe. Kot osnovo za vse svoje prog"arne i-i k-.t pomemben izvozni program bo Iskra širila in razvija!a m~oz isko, asortimansko in kvahtetno profesionalne elektro.ske in elekti omehanske elemen-te. Najpomembnejša med njimi bo mik oe 'ronika kot mfraslruk-tura za vso elektronsko industrijo naložb -: vanjo pa morajo imeti pnoriteto v okviru republiškega dogovora. Velike pozornosti bodo deležne tudi druge komponente, kot so :.pr. aktivni in pasivni elek-tronski elementi, senzorji, prikazalniki, elektrooptični elementi, sti-kalni elementi, elementi za pretvorbo energije in baterije ter ustrezni materiali zanje, kot npr. profes cnalna keramika. Med najbolj propulz'vne programe Isk^e bo sodila akcijska infor-matika z računalniškimi, mikroračunalniškimi in elektronskimi si-stemi in napravami za avtomgtizacijo v e.iergetiki, vključno z na-pravami za pretvorbo in racionaiizacijo porabe energije za avto-matizacijo v prornetu za numerično krmpier>je in za vodenje indu-strijskih in drugih procesov ter za nadzor objektov. Sem spadajo tudi regulacijske in merilne naprave, vkljucno z elektrooptičnimi. 11. člen DO Donit bo v skladu s svojo dolgoročno usmeritvijo v srednje-ročnem obdobju 1986—1990 povečala izvoz na usmerjeno pro-izvodnjo filtrov, visokokakovostnih tehrvčnih laminatov in tesnilnih materialov ter tesnil. Zato bo v tem obdobju organizirala proizvod-njo filtrov v novi industrljski coni v Vodicah. Ob izgradnji novih pro-izvodmh zmogljivcst; bedo v Vodicah zgrajene tudi večnamenske zmoghivosti — skladiščni prostori in orodjarna. V novi industrijski coni Vodice bo Donit zaposloval 350—400 delavcev, pretežno iz bližnje okolice. Vzporedno z izgradnjo proizvodnih in večnamen-skih zmogljivosti v Vodicah se bo Domt vkljuceval v urbano ureja-nje prosto a, zlasti pri stanovanjski gradnji m komunalnem urejanju kraja. 12 člen LEK bo ob pospešenem razvoju farmacevtske industrije usmeril razvoj v novo perspektivno proizvodnjo, za katero že tečejo raz-iskovanja. Delovna organizacija bo zmanjšala licenčno odvisnost z razvo-jem proizvodov. ki vključujejo velik delež intelektualnega dela in s tem povečala delež lastnega asortimana proizvodov nad 70 %. Farmacevtsko proizvodnjo bodo modernizirali s prehodnim pro-gramom organske sinteze s program biosinteze II faza, organske sinteze II fazj in proizvodnje te- finalizacije drog. 13 čle-i Razvoj celotne delovne organizacije Aero Celje temelji na izho-diščni predpodstavki večjih dcbav papirja, katerega bo proizvajala TOZD Tovarna ceiuloze in papirja Medvode. Temeljna organizacija bo v obdobju 1986—1990 izvedla rekon-strukcijo obstoječega papirnega stroja, avtomatizacijo in meha-nizacijo proizvodnega procesa, povečanje proizvodnje pinotana in energije ter pričela z izgradnjo novega papirnega stroja, s čimer bo povečala dobavo papirja ostalim TOZD, povečala dskrbljenost jugoslovanskega trga s potrebnimi kvalitetami papirja, povečala izvoz tako direktno, predvsem pa kot skupni izvoz finalnih proizvo-dov. Energetika Podpisniki. SIS za energetiko Ijubljanskih občin, DO Energetika Ljubljana, SOZD Petrol, DO Zemeljski plin in SOZD Petrol DO Trgovina. 14. člen V Ljubljani se bomo skupno dogovorili o možnostih oskrbe me-sta s posameznimi energetskimi viri (daljinsko ogrevanje, plin iz omrežja tekoči naftni plin, elektrika, trda in tekoča goriva in osta-!o). Pednost pred ostalimi energetskimi vni bom¦•¦ dali razvoju daljmske oskrbe s topiotno energi o m phnom iz omrežja in v ta namen zgradiii nove vročevode in plinovode na območju občine Šiška 15. č!en Ker v obdobju 1981—1985 ne bo dokončno ures^ičona repub-liška naloga pridobitve dodatnega energetskega vira za slovensko gospodarstvo, bo Petrol — DO Zemeljski p!in zagotcil priključitev obstoječega phnovodnega sistema na italijanski pl.novodni sistem. Pohtika oblikovanja cen zerneljskega plina v SRS naj upošteva potrebe po pokrivanju vseh stroškov in po obiikovanju poslovnega sklada iz katerega bo možno pokrif vse obve^nosti do najetih posojil in dei za razširjeno reprodiikcijo Kmetijstvo Podpisniki: SOZD Mercator KIT KZ Medvode, SOZD Emona, Agroemona, TOZD Poljedelstvo — govedoreja, KmetLjska zemlji-ška skupnost občine Ljubljana-Šiška, Skupnost za pospeševanje kmetijstva občine Ljubljana-Šiška, Območna vodna skupnost Ljubljanica-Sava, Samoupravna interesna skupnost gozdarstva, Občinska zveza čebelarskih društev, Ribiška družina Medvode. 16. člen Udeleženci s področja krnetijstva se zavezujemo, da se bomo dogovorili o obsegu tržne proizvodnje pomembnejših kmetijskih proizvodov, o obsegu ureditvenih posegov na kmetijskih zemljiščih (komasacije, agromelioracije, hidromelioracije itd.), o obsegu in načinu združevanja sredstev in o njihovem usmerjanju. Opredelili bomo pogoje, kriteriie vlaganj in načine združevanja sredstev za proizvodnjo hrane. Žavezujemci se, da bomo z inten-zivnimi ukrepi vzpodbudili prestrukturiranje kmerijske proizvodnje in intenzivirali proizvodnjo na vseh površinah, ki smo jih pridobili z zakonom o zaščiti namembnosti kmetijskih zemljišč. Pospeše-vali bomo razvoj čebelarstva in ribištva. pri čemer bomo sodelovali z nosilci kmetijske proizvodnje in s tem zagotavljali večjo proizvod-njo hrane. Na podlagi gozdarstva bomo-povečali število gozdnih poti in vlek za povečanje odprtosti gozdov. Sistematično bomo pogozdo-vali površine, ki za kmetijsko proizvodnjo niso interesantne. Promet . Podpisniki: Železniško gospodarstvo Ljubljana, Železniško transportna organizacija Ljubljana, SOZD Integral Ljubljana, Ko-munalna skupnost Ijubljanskih občin. 17. člen Železniško gospodarstvo Ljubljana — ŽTO Ljubljana bo v skla-du s programom razvoja ŽG Ljubljana v obdobju 1986—1990, opredeljenim s Samoupravnim sporazumom o temeljih plana SIS za železniški in luški promet, uiesničevala na območju občine Ljubljana-Šiška naslednje srednjeročne investicijske naloge: — gradnja desnega tira Ljubljana-Šiška-Vižmarje, — gradnja in obnova industrijskih tirov za različne uporabnike, — projektna in prjpravljalna dela za hitro železnico Jesenice— Ljubljana. Za financiranje začrtanega obsega razvoja železniške infra-strukture v Ijubljanskem železniškem vozlišču je predvidena ude-ležba razpoložljivega dela iastnih sredstev (amortizacija), zdru-žena sredstva članic SIS za železniški in luški promet, krediti ter neposredno interesno združevanje sredstev. 18. člen odelovali bomo pri družbeni verifikaciji pomena dejavnosti jav-nega cestnega tovomega prometa v SRS in se zavzemali za ustrezne delitve dela med prevczniki tovora po železnicah in ce-stah. 19. člen Integral — DO LPP bo z drugimi prometnimi sistemi (predvsem z železnico) oblikoval enoten javni prometni siPtem na območju Ijubljanske regije ter s tem zagotovil večjo funkcionalnost promet-nega sistema. Prometne organizacije se bodo vključile v pripravo na spremembo tehnologije prometa, kot je predvidena z dclgo-ročnim družbenim planom mesta. V Dogovoru o temeljih družbenega plana mesta Ljubljane in občin v širšem prostoru Ljubijane bomo opredelili naloge za izbolj-šanje kvalitete prevoznih storitev za obnovo in razširitev voznega parka, ter za obnpvo in izgradnjo delavniških kapacitet za vzdrže-vanje vozil mestnega in obmestnega prometa. Trgovina Podpisniki: ABC Pomurka DO Loka TOZD Prodaja na drobno, Mercator Rožnik — TOZD Grmada Emona Merkur TOZD Centro-merkur Prodaja na drobno, ABC Pomurka DO Delikatesa TOZD Prodaja na drobno, Metalka TOZD Skladišča. 20. člen Organizacije združenega dela s področja trgovine bodo zagoto-vile, da bo preskrbljenost prebivalstva ostala na dosedanji ravni, z novimi investicijami pa bodo izboljšale kvaliteto svoje ponudbe. Ena od pornembnejših nalog trgovine v tern siednjeročnem ob-dobju je tudi izboljšanje postrežbe, za kar si bodo prizadevale vse trgovinske organizacije združenega dela. Ker je šišenska občina predvsem v okoiiških krajih slabo pokrita s preskrbovalno mrežo, bo v tem srednjeročnem obdobju ABC Pomurka DO Loka TOZD Prodaja na drobno z izgradnjo novega blagovnega centra v Medvodah in samopostrežne trgovine v Gori-čanah bistveno pripomogla k boljši oskrbi na področju Medvod. Mercator DO Rožnik Grmada prenaša iz prejšnjega srednjeročne-ga obdobja izgradnjo trgovine v stanovanjski soseski Nove Drav-Ije. S preureditvijo skladiščnih prostorov v Lepodvorski uiici pa bo Emona Mercator TOZD Centromerkur Prodaja na drobno pridobil novo trgovsko prodajno enoto. V tem srednjeročnem obdobju se bo nadaljevala aktivnost za izgradnjo tržnice v Kosezah. Za hitrejši pretok blaga bodo grosistične organizacije posodobile svoje poslovanje. Metalka TOZD Skladišča bo zgradila nove skla-diščno prodajne kapacitete. Gostinstvo in turizem Podpisniki: Do Mercator — Hoteli — Gostinstvo Ljubljana TOZD llirija; Železniško gospodarstvo Turizem, transport, gostinstvo; SOZD Integral DO Golfturist TOZD Gostinstvo, Nastanitveni cen-ter Šiška v ustanavljanju; Srednja šola za gostinstvo in turizem — Hotel Bellevue: DO Kompas TOZD Magistrat — Motel Medno: Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška; Gospodarska zbor-nica občin Ijubljanskega območja, Ljubljanska turistična zveza; Turistična poslovna skupnost. 21. člen V okviru Dogovora o temeljih plana mesta Ljubljane se bomo dogovorili o skupnih osnovah za razvoj rekreacijskih centrov v Ljubljani in o prioriteti izgradnje. V turistično ponudbo bomo vključevali predvsem Zbiljsko jezero, Trbojsko jezero, Mostec, Šmarno goro, rekreacijski pas ob Savi in Sori. Koseški bajer ter območje Polhograjskih Dolomitov. Organizacije združenega dela se bomo dogovorile o kompleti-ranju gostinsko turistične ponudbe z organizacijami združenega dela iz drugih področij, ter nosilci samostojnega osebnega dela. V taki medsebojni povezavi bomo na dohodkovnih osnovah in združevanju dela in sredstev zagotovili izboljšanje turistične po-nudbe, sredstva za investicije in izboljšanje kadrovske strukture delavcev v tej dejavnosti. DO Kompas TOZD Magistrat, poslovna enota motel Medno bo izvedla nadgradnjo motela Medno. Srednja šola za gostinstvo in turizem hotel Bellevue bo preuredila hotel Bellevue v hotel visoke kategorije. Investitor kot podpisnik dogovora prevzema vso odgo-vornost za realizacijo investicije. Sodelovali bomo pri razvoju športno-rekreacijskih središč (Krva-vec, Sorica, Velika planina, Zaplana, Rakitna). Drobno gospodarstvo Podpisniki: Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška. med-občinska gospodarska zbornica, Samoupravna stanovanjska skupnost Ljubljana-Šiška, Obrtno združenje Ljubljana-Šiška, kra-jevne skupnosti, OZD s področja industrije, Elektrovod, Obrt — oprema. 22. člen Industrijske organizacije združenega dela bodo v svojih planskih dokumentih opredelile proizvodne programe, ki jih bodo prenesle v enote drobnega gospodarstva. 23. člen Izvršni svet skupščine občine: samoupravna stanovanjska skupnost, Obrtno združenje Ljubljana-Šiška in krajevne skupnosti cije za potrebe proizvodnega dela drobnega gospodarstva in sicer v naslednjih servisno proizvodnih conah: ŠP-4 in ŠP-5 (del) ob Celovški cesti, MeP-1/2 del Medvod in ŠM-11/2 in ŠS-11/2 Sta-nežiče. 24. člen Izvršni svet skupščine občine, samoupravna stanovanjska skupnost, Obrtno združenje Ljubljana-Šiška in krajevne skupnosti bomo s smotrnejšim oddajanjem družbenih poslovnih prostorov bolj učinkovito reševali vprašanje zagotavljanja ustreznih poslov-nih prostorov, predvsem za nekatere deficitarne storitvene dejav-nosti. 25. člen Izvršni svet skupščine občine, Medobčinska gospodarska zbor-nica, Obrtno združenje Ljubljana-Šiška in krajevne skuphosti bomo opredeljevali nadaljnji razvoj deficitarnih storitvenih dejav-nosti in dopolnjevali pregled dejavnosti ki imajo status deficitar-nosti z vidika celotne občine Ljubljana-Siška. III SKUPNI CILJI IN NALOGE NA PODROČJU UREJANJA PROSTORA IN VARS7VA OKOLJA Podpisniki: IS Skupščine občine Ljubljana-Šiška, Zavod za iz-gradnjo Ljubljane, SlS-i materialne proizvodnje Ljubljane in OVS Ljubljanica-Sava, SlS-i družbenih dejavnosti Ljubljana-Šiška in Ljubljana, OZD in TOZD s področja gospodarske infrastrukture, Sklad za urejanje stavbnih zemljišč občin in mesta Ljubljane. 26. člen Udeležertci dogovora se obvezujemo, da bomo na osnovi dolgo-ročnega plana občine in mesta Ljubljane in smernic za pripravo družbenega plana občine na področju urejanja prostora in varstva okolja vodili tako politiko, ki bo zagotavljala: — racionalno rabo prostora, — varovanje in izboljšanje življenjskega in delovnega okolja, — smotrno izkoriščanje kmetijske zemlje in naravnih bogastev, — varovanje narave in kulturne dediščine, — razvoj tistih dejavnosti, ki bodo prispevale k uresničevanju ekonomskih in socialnih ciljev, družbene samozaščite in splošne-ga Ijudskega odpora v občini. 1. Naloge za uresničevanje dogovorjenih ciljev 27. člen Udeleženci bomo s strokovno izdelanimi programi, ki opredelju-jejo investicijske posege v prostor občine v obdobju 1986—1990 sodelovali pri izdelavi strokovnih podlag za pripravo prostorskih sestavin družbenega plana občine in s finančnimi sredstvi zago-tavljali pogoje za pravočasno pripravo tistih prostorskih izvedbenih aktov, ki bodo osnova za realizacijo načrtovanih investicij v pro-storu. 2 Kmetijstvo in gozdarstvo Podpisniki: Kmetijska zemljiška skupnost Ljubljana-Šiška, OVS Ljubljanica-Sa\?a. SOZD Emona. Kmetijske TOZD in 'kmetijske zadruge, SIS za kmetijstvo in preskrbo občin mesta Ljubljana. 28. člen Organizacije in skupnosti s področja kmetijstva se obvezujemo, da bomo izdelale program vlaganj na osnovi izdelane agro karte ter opredelile pogoje in merila za posege v zaščiteni kmetijski prostor. 3. Gospodarske dejavnosti Podpisniki: IS Skupščine občine Ljubljana-Šiška, Gospodarska zbornica občin Ijubljanskega območja, Ljubljanska banka — Go-spodarska banka, Jugobanka — Temeljna banka Ljubljana, Beo-grajska banka — Temeljna banka Ljubljana, Invest banka, Ob-činski sindikalni svet Ljubljana-Šiška, Občinska konferenca SZDL Ljubljana-Šiška. 29. člen Nove proizvodne investicije bomo usmerjali v namensko opre-deljene proizvodne cone. Pri tem bomo upoštevali opremljenost proizvodnih con, kapitalno intenzivnost dejavnosti glede na po-trebne nove površine in možnosti medsebojnih funkcionalnih po-vezav OZD. Pri tehnoloških programih bomo poleg že omenjenih kriterijev dosledno upoštevali še kriterije z vidika varstva okolja in porabe energije. Novogradnje oz. dopolnilne gradnje k obstoječim proizvodnim kapacitetam so predvidene v proizvodnih conah ŠP 1 (Union), ŠP 2. ŠM 1 (ob kamniški progi), ŠP3 (Iskra-Stegne), ŠP4 in SP 5 (ob Celovški cesti), SP 6 (Agrostroj), ŠP 7 (Pržanj), SP 8 (Šentvid), ŠP9 (Vižmarje), ŠP 202/1 (Rašica), ŠP 218/1 (Vodi-ce), MeP1/1 (Preska), MeP1/2 (Color), MeP2 (Aero), MeP4 (Donit) in MeP 6 (Sora). Druge proizvodne investicije so načrfo-vane kot posamične akcije znotraj obstoječih proizvodnih obratov. V območju obstoječih proizvodnih con bomo ob upoštevanju prestrukturiranja gospodarstva prednostno zagotavljali prostorsko rešitev tistih OZD, ki najbolj ustrezajo kriterijem lociranja in inten-ziviranja rabe obstoječih proizvodnih con, druge dejavnosti pa preusmerjali v namensko ustreznejše proizvodne cone. Stroške preselitve bodo morale pokrivati tudi OZD oz. drugi subjekti, ki bodo pridobili tako izpraznjene površine. 4. Stanovanjsko gospodarstvo Podpisniki: Samoupravna stanovanjska skupnost Ljubljana in enota Ljubljana-šiška, Komunalna skupnost Ijubljanskih občin, SIS za energetiko Ijubljanskih občin, Območna SIS za PTT pro-met, Elektro Ljubljana-mesto in Elektro Ljubljana-okolica, Zavod za izgradnjo Ljubljane, OZD in TOZD, ki pripravljajo urbanistično izvedbeno dokumentacijo, projekte in izvajajo nadzor, OZD in TOZD s področja gradbeništva in instalacij, ki izvajajo gradbena, komunalna in druga dela za stanovansko gradnjo, Stanovanjsko podjetje Ljubljana. 30. člen Udeleženci, organizirani v samoupravnih skupnostih s področja materialne sfere in družbenih dejavnosti, ZIL-TOZD Urejanje, sklad za upravljanje s stavbami zemljišč občin mesta Ljubljana in Stanovanjsko podjetje Ljubljana bomo na področju stanovanjske-ga gospodarstva pristopili h gradnji novih stanovanj in spremljajo-čih objektov v zaključenih soseskah s pripadajočim javnim progra-mom. Zgradili bomo 1472 stanovanj v večdružinski in 605 v enodru-žinski gradnji, skupaj 2077 stanovanj. Blokovno in organizirano stanovanjsko gradnjo bomo usmerili na območja, ki so dogovorjena v okviru mesta Ljubljane. Območja stanovanjske graditve in prenove so: ŠS1/1, 2 (Stara Šiška), ŠS7/1 (Dravlje), ŠS12-12a (Podutik), ŠS107/1 (Zvezda), ŠO 4/2 (Valilnica), ŠO 6 (Šentvid), MeS 8/1 (Svetje) in SS 12/3a, 3c, 4c, 1b, 2b (Podutik), Ss 110/2 (Vižmarje), ŠS 218/3 (Vodice), MeS 16/3 (Pirniče), MeS 10/2 (Žeje), MeS 2 (Sora), ŠS 115/2, 3 (Stanežiče), ŠS 12/1b, 2b, 4c (Podutik). 31. člen Neorganizirano individualno gradnjo usmerjamo v primestna naselja v skladu z dolgoročnim planom občin in mesta Ljubljane. 32. člen Zagotovili bomo pogoje za prenovo starejših mestnih območij, kakor tudi določenih posameznih zgradb ter opredelili kriterije in pogoje odprave barakarskih naselij in stanovanj 6. in 7. kategorije. Prenovo stanovanjskega fonda v Medvedovi, Lepodvorski, Zi-bertovi, Ruski, Jesenkovi, Frankopanski in Malgajevi ulici bomo izvajali v okviru mestnega programa prenove, ki na tem območju predvideva 16.920m2 oz. 272 stanovanj (16.320m3) in 600m2 poslovnih površin. Udeleženci bomo izvršili obveznosti pri sanaciji blokov Draveljske gmajne po že sprejetem programu. 5. Varstvo okolja Podpisniki: IS SOb Ljubljana-Šiška, Komunalna skupnost Ijub-Ijanskih občin. OVS Ljubljanica-Sava, SIS za energetiko, OZD in TOZD (onesnaževalci), DINOS, Uniapapir. 33. člen Podpisniki dogovora se obvezujemo, da bomo varovali okolje pred škodljivimi snovmi in pred razvrednotenjem. Na ravni mesta bomo zagotovili sistemsko združevanje sredstev za celovito zajemanje informacij o virih onesnaževanja in o ogro-ženosti okolja ter za reševanje skupnih nalog s področja varstva zraka pred onesnaženjem, sanacijo območij vodnih virov, odstra-njevanje odpadkov, izboljšanja kvalitete vodotokov in za izgradnjo prve faze Ijubljanske centralne čistilne naprave v Zalogu. IV. NALOGE S PODROČJA GOSPODARSKE INFRASTRUK-TURE 1. Energetika Podpisniki: Poslovna skupnost za program gasifikacije, SIS za energetiko, DES Elektro Ljubljana-mesto in Elektro Ljubljana-oko-lica, SOZD Petrol, DO Kurivoprodaja, DO Energetika, TOZD Ko-munalna energetika, Plinarna in Butan plin. 34. člen Udeleženci, organizirani v skupnosti za energetiko, bomo zago-tavljali pogoje za energetsko oskrbo v okviru mesta. Za realizacijo teh nalog bomo dali prednost oskrbi novih sosesk, poslovni in industrijski gradnji, racionalni rabi energije, vključitvi odvečnih teh-noloških virov, sanaciji območij individualnih kurišč in kotlarn s pri-ključevanjem na obstoječi daljinski, toplovodni in plinovodni sistem po vsklajenem programu energetske in stanovanjske skupnosti Ljubljana. Najpomembnejša naloga je razširitev toplarne Šiška za 100 MW in vročevodi (Jama-Šentvid, TOŠ-Stanežiče), vročevod Stegne-železniška progra Za pokrivanje načrtovanih potreb po plinu iz omrežja bomo zgradili linijo za proizvodnjo mešanega plina v plinarni Verovškova in kompresorsko postajo za mešani plin v plinarni Koseze ter sani-rali obstoječe plinsko omrežje v obstoječih naseljih. 35. člen Udeleženci, organizirani v SIS za elektro gospodarstvo in pre-mogovništvo, bomo sodelovali pri zagotavljanju redne oskrbe z električno energijo. Od pomembnih investicij bo v Šiški zgrajena RTP 110/20 kV Litostroj (31,5 MVA), terzgradili objekte srednje in nizke napetosti. 2. Komunalno gospodarstvo Podpisniki: Komunalna1 skupnost Ijubljanskih občin, OO Vodo-vod-Kanalizacija, Komunalno podjetje Domžale, Vodovod Kranj, Komunalno podjetje Ljubljana s TOZD s področja komunale, Samoupravna stanovanjska skupnost Ljubljana, OVS Ljubljanica-Sava in LB-Stanovanjsko komunalna banka. 36. člen Udeleženci, organizirani v komunalnem gospodarstvu in KS, bomo v okviru DO Vodovod-Kanalizacija, Vodovod Kranj in Hidro-metal Mengeš zagotavljali potrebne količine in ustrezno vodo za oskrbo prebivalstva in dejavnosti v okviru centralnih sistemov lokalne vodooskrbe in individualnih potrošnikov. Najpomembnejše naloge za zagotavljanje oskrbe so: — izgradnja novih virov Skaručna in Šentvid, — izgradnja vodohranov Vojsko in Selo s pripadajočim cevo-vodom, — postopna sanacija lokalnih vodnih virov v upravljanju KS in prenos upravljanja, — magistralni vodovod: vodarna Skaručna-šmartno, — izgradnja primarnih vodovodov: Glince—Dolnice—Podutik, Gunclje—Medno—Roje, do Celovške, Skaručna—Bukovica, — ojačanje zmogljivosti na vodovodih v KS Pirniče, Sora, Pre-ska, Smlednik, Vodice in Šinkov turn. 37. člen Udeleženci organizirani v komunalnem vodnem in cestnem gospodarstvu ter v okviru centralnega sistema, lokalnih kanaliza-cijskih sistemov in individualnih objektov se obvezujemo, da bodo imela prednost območja zaščite vodnih virov, intenzivnejše pose-Ijena območja in dejavnosti, ki zahtevajo urejeno predčiščenje in transport odpadnih voda. Za realizacijo nalog, ki so skupne s stanovanjskim gospodar-stvom, bomo s kanalizacijo opremill Podutik (ŠS 12/a), zgradili povezovalni kanal Tacen—Vikrče—Verje, Tacen—Šmartno, raz-bremenili kanal od čistilne naprave Brod do Save, primarni kanal od ŠS 115/2, 3 Stanežiče do zbiralnika Brod-Medvode, obnovili čistilno napravo Brod in pričeli z izgradnjo lokalne čistilne naprave Vodice. Lokalne kanalske sisteme bomo pripravili za Vodice—Bukovica in Utik (z možnostjo navezave na kanal Brod—Šmartno) in za druga naselja, ki zahtevajo kanalizacijo z vidika sanitarne zaščite. S sekundarnim omrežjem bomo opremili naselje Podutik (12/2a), Svetje (MeS 8/1) in območja Podutik (ŽS 12/3a, 3c, 6c, 4c), Stanežiče (ŠS115) in Vodice (ŠS 218/3). Sanirali bomo kanalizacijo v območju varstvene cone (ulica F. Koširjeve, Štefan-čeva ulica in C. Jožeta Jame, (ŠS 110 Vižmarje), Pri malem kam-nu. Pri velikem kamnu, Pri borštu in naselje Gunclje Male Viž-marje. 38. člen Nadaljevali bomo z vključevanjem vseh KS v enoten odjem komunalnih odpadkov in sanirali krajevna odlagališča. Prednost pri sanaciji bosta imela pdlagališči Smlednik in Vodice. Komunalno podjetje Žale bo nadaljevalo s postopnim prevze-manjem lokalnih pokopališč. Razširili bomo obstoječa pokopališča v Vodicah, Preski in v Smledniku ter pripravili projektno dokumen-tacijo za novo pokopališče v Sadovnicah ter zgradili mrliške vežice v KS Šmartno, Vodice in Preska. Komunalno podjetje Ljubljana bo zgradilo novo tržnico v Kose-zah. Komunalno podjetje Rast bo postopno prevzelo v upravljanje vse urejene zelene površine, KPL Javna razsvetljava pa bo opre-mila vsa naselja, pomembne ceste in poti z javno razsvetljavo. 3. Prometna infrastruktura Podpisniki: DO Integral — Mestni potniški promet, ŽGP Ljublja-na, Komunalna skupnost Ijubljanskih občin, Skupnost za ceste Ljubljana, Območna skupnost PTT. 39. člen Udeleženci bomo, v okviru programov: 10-letnega programa cestne izgradnje, programa samoupravne skupnosti za ceste in programa komunalne skupnosti, nadaljevaN z izgradnjo in prenovo cestnega omrežja. pločnikov in kolesarskih stez ter zagotavljali pogoje za izboljšanje javnega potniškega prometa. V občini Ljubljana-Šiška bomo obnovilj oz. ojačali naslednje odseke regionalnih cest: Vodice—Moste, Šentvid—Vodice in Je-prca—Vodice. Na lokainih cestah, opredeljenih v družbenem pla-nu občine za obdobje 1986—1990, pa bomo opravili obnovitvena oz. vzdrževalna dela. 40. člen Na področju javnega potniškega prometa bomo z avtobusnimi povezavami oskrbeli slabše dostopna območja: Pirniče, Vodice-Šinkov turn, Rašica, Gameline, Stanežiče in realizirali naloge za boljši pnstop k primestni železnici. Končna postajališča (Brod) bo-mo opremili z objekti za voznike, opremili bomo postajališča in poenotili informiranje za uporabnike. 4 PTT 41. člen Udeleženci organizirani v Območni skupnosti za PTT promet Ljubljana bomo zagotavljaii pogoje za razvoj PTT omrežja, naprav in služb. Za realizacijo nalog bomo zgradili PTT enote: Stara cerkev in Celovška, konteinersko ATC v Stanežičah in Vodicah ter PTT enoto in RATC v Tacnu kot drugo prioriteto. Kabelska kanalizacija bo zgrajena na odsekih Poduliške ceste in Drage, s krajevno kabelsko mrežo bomo opremili Podutik in po prioriteti B: Medvode, Stanežiče, Vodice in Tacen. 5. Vodno gospodarstvo Podpisniki: OVS L|ubljanica-Sava Komunalna skupnost Ijub-Ijanskih občin, Savske elektrarne, Kmetijska zemljiška skupnost, Skupnost za ceste Ljubljana. 42. člen Udeleženci organizirani v Območni vodni skupnosti Ljubljamca-Sava, Območni vodni skupnosti Gorenjske in Zvezi vodnih skup-nosti Slovonije homo zboljšali gospodar|enje in zaščito voda na področju varstva pred poplavami, varstva pred škodljivim delova-njem hudournikov, varstva vodnih količin, varstva kvalitete voda in sodelovaii pri večnamenski rabi voda, predvsem vodooskrbi. Prednostne naloge na področju vodnega gospodarstva so: izved-ba ukrepov za zavarovanje vodnih količin in kvalitete voda na Savi in Sori ter podtalnici Sorškega in Skaručenskoga polja, ureditev vodotokov Skaručensko-Vodiške ravni in uredilev hudournikov na ohmorju Polhoqra|skih Dolomitov Postopno bomo urejali hudour-nike na Rožniku in Sišenskem hribu, med Šentvidom, Mednim in Ločnico, na Šmarni gori in Rašici. Regulirali in intenzivno bomo vzdrževali Gameljščico, Ločnico. Poljšak in Gračanico, Dvorski in Stanežiški potok ter hudournike v Pirničah in Rakovniku ter vodotoke, ki so prizadeti z izgradnjo avtoceste Nak!o—Ljubljana. Sanirali bomo Soro od Drage do izliva in pripravili programe za sanacijo Zbiljskega jezera. Prednostna naloga je tudi priprava vodnogospodarskih osnov, brez katerih ne bq mogoče uveljavljati kriterijev solidarnosti v re-pubiiškem merilu. 6. Stavbno zemljiško goepodarstvo Podpisniki: Komunalna skupnost Ijubljanskih občin, Sklad za urejanje stavbnih zemljišč, Zavod za izgradnjo Ljubljane in vse SIS materialne proizvodnje. 43. člen Udeleženci bomo za realizacijo nalog urejanja in upravljanja s stavbnimi zemljišči za stanovanjsko, industriisko, poslovno in dru-go gradnjo prevzemali obveznosti iz programa stanovanjske, po-slovne in industrijske graditve. Prednostno bomo zagotovili pogoje za izvajjanje programa orga-nizirane stanovanjske izgradnje na območju SS 12/11 faze 1 etape Podutik. Pri razreševanju kmetijske problematike, pridobivanju nadomestnih kmotijskih zemljišč bomo sodelovali z udeteženci, organizirani v kmetijski zemljiški skupnosti. Za realizacijo obveznosti bomo na področju pridobivanja zem-Ijišč poenostavili postopke in organizacijo pridobivanja in urejanja stavbnih zemljišč, tako, da borr.o izenačevali pogoje v merilu mesta Ljubljane in uslanovili sklad stavbnih zemijišč. 44. člen V obdobju 1986—1990 bomo za izvajanje posegov v prostor izdelali in sprejeii naslednje prostorske izvedbene akte: -, . , , . . , PIA po zakonu Zazldalni otok o urejanju naselij ŠP 1 Pivovarna UniOR ZN ŠP2/1.2. 3. 4 lnduc riiska cona ZN ŠM 1/1, 2, 3, 4, 5 ob i amni^ki progi 2M ŠR 2/1, ŠR 2/2, ŠS 1! '2/2 Hermes 2* ŠP 4. 30 2/2 Industrijska cona " ZN ŠP 5, ŠO 2/3 ob Celovški cesti • ZN ŠP 3 Iskra Stegne ZN vskladitev ŠP218/1 Vodice , 2H MeP 2 Aero ZH ŠP 14 Šport oprema ZN MeS 10/2 Žeje • ZN MeS 2/2. Mel 2 Sora • ZN MeS 16/3 Sp. Pirniče ZN ŠS 1/1, ŠS 101 Sp Šiška UN ŠS 108/1, ŠO 6, Sl 6 Šentvid ZN ŠS 12-2a Podutikjug . ZN ŠO12Podutik ZN ŠS12/1b Podutik-Dolnice ' ZN ŠS 12-2b Podutik-Kamna gorica , ZN ŠO13Dravlje ¦ ZN ŠS201/4 Tacen • ZN Kamnolom Podutik . UN MeP 1/1,2 Preska ZN MeP 4 Donit-Tesnit ' PUP ŠP 202/1 Rašica " PUP ŠP 202/2 Gameljne ." ¦ ' ZN ŠP 9 Vižrnarje PUP ŠP 6 Agrostroj UN Šl 2, ŠS 103 Litostroj . ZN ŠP 201/1 KOTTacen ¦¦ ' PUP ŠS5/2, 3. ŠR4, ŠPIOPodhribom - UN Šl 5 Turboinštitut FHJP ŠS12/3b, 4b. 5b Podutik ZH MeR 3 Sora ¦ UN ŠR 23 Sadovnica UN ŠR 6 Koseški bajer UN Šišenski hrib, Tivoli, Rožnik ~ UN Peskokop Podutik ¦ UN Legenda. ZN — zazidalni načrt UN — urediTveni načrt PUP — prostorski ureditveni pogoji F'IA — prostorski izvedbeni akti Za druga območja in posege v prostor, ki v tem členu niso pose-bej navedeni, pa bomo na osnovi usmeritev dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane in v skladu z zahtevami zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor, rzdelali in sprejeli prostorske ureditvene pogoje. IV SKUPNI CILJI NA PODROČJU DRUŽBENIH DEJAV-NOSTI 1. Socialni razvoj Podpisniki: SIS in OZD s področja družbenih dejavnosti. 45. člen Udeleženci s tem dogovorom opredeljujemo socialni razvoj kot sestavni del samoupravmh družbeno ekonomskih odnosov. ki je hkrati sestavni del nadaljnega razvoja mesta Ljubljane. Izhajajoč iz temeljnih ciijev načrta dolgoročne gospodarske stabilizacije in danih maten^lnih možnosti, bomo z družbenim pianom občine za obdobje 1986—1990, namenili osrednjo pozor-nost: —\ohranjevanju dosežene ravni družbenega standarda in zago-tavljanju socialne varnosti iz dela in z nagrajevanjem po delu s poudarkom na bumanizaciji življenjskih in delovnih pogoiev ter zmanjševanju socialnih razlik, — uveljavljanju .n ob:ektivnemu vrednolenju družbemh deiav-nosti z vidika njirovega prispevka k razvoju materialne proizvodnie in produktivnosti družbenega dela, — doslednemu uresničevanju stabilizacijskih usmeritev, pri če-mer bosta pri nadaljnjem razvoju družbenih dejavnosti najpo-membnejša vsebina in kakovost dela. 46. člen - '•'"' Na celotnem področju svobodne menjave dela bodo SIS druž- benih dejavnosti namenjale osrednjo pozornost razreševanju vse-binskih vprašanj, upošievajoč soodvisnost nadaljnjega razvoja družbenih dejavnosti od ustvarjenega dohodka v materialm pro-izvodnji. Pri tem bomo izhajali iz neodtujljive pravice delavcev m drugih delovnih Ijudi in temeljnih organizacij združenega dela ter občanov v krajevnih skupnostih. da v vseh oblikah združenega dela nepo-sredno odločajo o ustvarjenem dohodku ter o njegovi delitvi. 47. člen Pri financiranju programov SIS družbenih dejavnosti bodo imeli tudi v naslednjem srednjeročnem obdobju prednost zagotovljeni programi vzgoje in varstva otrok. osnovnega šolstva, srednjega usmerjenega izobraževanja, osnovnega zdravstvenega varstva in raziskovalne dejavnosti. Sredstva za izvajanje zagotovljemh programov družbenih de-javnosti bomo zagotavljali v okviru svobodne menjave dela z zdru-ževanjem sredstev iz OD delavcev in dohodka organizacij zdru-ženega dela na podlagi enotnih prispevnih stopenj v Ljubljani. Fmanciranje mejnih dejavnosti bomo uresničevali na podlagi samoupravnega sporazuma, s katerim bodo opredeljeni struktura, obseg in merila ter kriteriji za njihovo financiranje. . . 48. člen Obstoječi objekti družbenega standarda bodo predstavljali ene-ga izmed temeljnih materialnih pogojev za uresničevanje posa-meznih programov družbenih dejavnosti. Zaradi tega bomo name-njali posebno skrb njihovemu vzdrževanju in racionalni uporabi sredstev amortizacije, ki jih bomo še nadalje združevali v posa-meznih SIS na nivoju Ljubljane. 49. člen Vsebino svobodne menjave dela in način njenega uresničevaja bomo opredelili s samoupravnimi sporazumi o temeljih planov SIS družbenih dejavnosti, s katerimi bomo sporazumno določili tudi normative in standarde storitev, osnove in merila za določanje cene, osnove in merila za zagotavljanje sredstev ter se dogovorili o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih med izva-jalci storitev in uporabniki. SIS in OZD družbenih dejavnosti bodo namenjale posebno pozornost kvaliteti storitev ter vsakoletnemu preverjanju kriterijev in meril. 50. člen ¦<¦-'-. • ¦¦ V okviru danih materialnih možnosti si bomo še nadalje prizade- vali izboljševati položaj delavcev v družbenih dejavnostih. Zato bodo osebni dohodki teh delavcev v začetku planskega obdobja rasli nekoliko hitreje, ker bodo usklajevani z ravnijo osebnih do-hodkov delavcev v gospodarstvu, po letu 1990 pa bo njihova rast enaka kot rast OD zaposlenih delavcev v združenem delu. 2. Družbena vzgoja in varstvo predšolskih otrok Podpisniki: občinska skupnost otroškega varstva, VVO, ZD Ljubljana — TOZD osnovnega zdravstvenega varstva Šiška. 51. člen Družbeno organizirano varstvo in vzgojo predšolskih otrok bo-mo uresničevali v okviru obstoječe mreže VVO, v katero bo vklju-čenih okoli 54 % predšolskih otrok. Pri tem bomo: — vse oblike varstva in vzgoje predšolskih otrok prilagajali de-janskim potrebam zaposlenih staršev, — postopoma razširill program male šole za otroke, ki niso vključeni v VVO, — širili in dopolnjevali vzgojni program za otroke od treh do pet let, ki niso vključeni v VVO, — ohranili obstoječi obseg vzgoje in varstva otrok z motnjami v duševnem in telesnem razvoju, — proučili možnost za korekcijo obstoječih normativov, da bi tako z zmanjšanjem števila otrok na oddelek izboljšali pogoje za dvig vzgojnega dela, pri čemer bomo namenili posebno pozornost zdravstvenemu varstvu predšolskih otrok v WO. Uresničevanje družbenih pomoči otrokom ter prispevke staršev k vrednosti vzgojnovarstvenega dela bomo izvajali skladno z dolo-čili samoupravnega sporazuma o uveljavljanju socialnovarstvenih pravic. Na podlagi pozitivnih izkušenj bomo proučili možnosti na-daljnje integracije VVO. 3. Osnovno šolstvo Podpisniki: Občinska izobraževalna skupnost, Mestna izobra-ževalna skupnost, osnovne šole 52. člen Na področju izvajanja osnovnošolskega pouka bomo v družbe-nem planu občine namenili poseben poudarek uveljavljanju in iz-vajanju novega programa življenja in dela v osnovni šoli s poudar-kom na nadaljnjem poglabljanju koncepta celodnevne šole Po-seben poudarek bomo namenili nadaljnjemu povezovanju osnov-ne šole z okoljem, da bi tako še bolj utrdili funkcijo osnovne šole kot vzgojno izobraževalnega in kulturnega središča KS. Ohranili bomo obseg celodnevne šole in podaljšanega bivania ter jutranjega varstva učencev. Kvaliteto pouka bomo izboljševali z doslednim uveljavljanjem individualizacije in diferenciacije pouka ter intenzivnim izvajaniem dopolnilnega in dodatnega pouka. Posebno pozornost bomo namenili strokovnemu izpopolnjeva-nju pedagoškega kadra in intenzivirali svetovalno delo s poudar-kom na povezovanju osnovnih šol s srednjimi šolami usmerjenega izobraževanja. 4. Usmerjeno izobraževanje Podpisniki; Izobraževalna skupnost Slovenije, PIS, srednje šole usmerjenega izobraževanja. .-. ; . ./. ' 53. člen , Udeleženci bomo pri uresničevanju programov usmerjenega izobraževanja namenjali osrednjo pozornost pndobivanju manjka-jočega prostora, razreševanju kadrovske problematike in oprem-Ijanju srednjih šol. Poseben poudarek bo dan dokončni uskladitvi obsega in vsebi-ne programa Srednje šole za elektroniko, ki jo je potrebno realizi-rati na nivoju Ljubljane in regije z vidika racionaliziranja mreže tovrstnih šol. Organizacije združenega dela, ki so uporabniki kadrov usmerje-nega izobraževanja bodo intenzivirale sodelovanje s srednjimi šo-lami v cilju tekočega razreševanja najbolj perečih problemov posa-meznih šol in zagotavljanja pogojev za vključevanje učencev v de-lovno prakso ter zaposlovanje pripravnikov — diplomantov usmer-jenega izobraževanja. Skrbeli bomo za kvalitetno izvajanje šolske prehrane in za do-sledno izvajanje zdravstvenega varstva učencev srednjih šol. 5. Glasbena vzgoja ¦ ._ ' ~ ¦;' Podpisniki: Občinska izobraževalna skupnost, Mestna izobra-ževalna skupnost, Glasbena šola Franc Šturm. ' 54. čien Glede na to, da predsta^lja glasbena vzgoja pomembno sesta-vino socialističnih vzgojnih smotrov, bomo usmerjali napore v ohranjevanje in dograjevanje vsebine ter poslanstva glasbene šole Franc Šturm. Pri tem bomo zagotovili pogoje za povečanje števila oddelkov v navedeni šoli ter za zmanjšanje soudeležbe staršev pri pokrivanju stroškov izvajanja glasbenega pouka. Zato bomo v okviru svobodne menjave dela postopno zagotovili sred-stva za pokrivanje osebnih dohodkov administrativno tehničnim delavcem v glasbeni šoli ter sredstva za pokrivanje materialnih stroškov. Tako bomo povečali možnost vpisa učencev v glasbeno šolo tudi nadarjenim otrokom iz družin z nizkimi osebnimi dohodki. V obdobju 1986—1990 bomo pripravili elaborat za izgradnjo centralnega objekta glasbene šole na območju Šiška-Dravlje. 6. Raziskovalna dejavnost Podpisniki: Občinska raziskovalna skupnost. 55. člen Celotno področje raziskovalne dejavnosti bomo razvijali kot iz-jemno pomemben kakovostni dejavnik družbeno-ekonomskega razvoja in nadaljnega uveljavljanja raziskovalnega in razvojnega dela. Poseben poudarek bomo namenili nadaljnjemu pospeševa-nju inovacijske dejavnosti, optimalnemu izkoriščanju zmogljivosti obstoječih raziskovalnih organizacij in pridobivanju ter usposabija-nju raziskovalnih kadrov. Raziskovalno delo kot trajni in kontinuira-ni proces bodo organizacije združenega dela konkretizirale s po-sebnimi programi za ustvarjanje hitrejšega tehnološkega napred-ka, varčevanja z energijo in surovinami ob hkratnem zagotavljanju in povečevanju varstva delavcev in človekovega okolja. 7. Zdravstveno varstvo ¦ - , ,. . ¦¦ Podpisniki: Občinska zdravstvena skupnost, ZD Ljubljana — TOZD osnovnega zdravstvenega varstva Šiška. ; • 56. člen Na področju osnovnega zdravstvenega varstva bomo namenjali poseben poudarek: — uresničevanju programov preventivnega zdravstvenega var-stva v vseh dispanzerjih TOZD osnovnega zdravstvenega varstva Šiška, s posebnim poudarkom na zobozdravstveni preventivi predšolske in osnovnošolske populacije, — zdravstvenemu varstvu aktivne populacije in utrjevanju ter razvijanju ustreznih oblik zdravstvenega varstva borcev NOV, — kvaliteti storitev, racionalnemu izkoriščanju obstoječih pro-storskih in kadrovskih zmogljivosti ter opreme, ki jo bomo v okviru danih materialnih možnosti pospešeno posodabljali. Kvalitetne premike v izvajanju zdravstvenih storitev bomo zago-tovili z učinkovitim uresničevanjem preventivnih dispanzerskih metod dela, kvalitetnejšim razvojem medicine dela in nadaljnjim širjenjem oblik nege bolnika na domu. Večjo kvalitelo dela na področju osnovnega zdravstvenega var-stva bomo dosegli tudi s hitrejšim uvajanjem sodobnih metod strokovnega dela, s kontinuiranim strokovnim izpopolnjevanjem zdravstvenih delavcev ter z zmanjševanjem deleža administra-tivnih delavcev v korist zdravstvenih delavcev. V okviru ZD Ljubljana in TOZD osnovnega zdravstvenega varstva Šiška bomo še nadalje razvijali in izvajali funkcionalne in-tegracije izvajalcev zdravstvenih storitev, da bi tako zagotovili racionalno delitev dela in porabo sredstev. 8 Socialno varstvo ; ¦ - Podpisniki: Občinska skupnost socialnega varstva, Občinska skupnost otroškega varstva, Občinska skupnost socialnega skrb-stva, Občinska skupnost za zaposlovanje. Občinska stanovanjska skupnost, Skupnost pokojninsko invalidskega zavarovanja, Občin-ska zdravstvena skupnost. 57. čien Socialno varstvo delovnih Ijudi in občanov bomo zagotavljali predvsem iz dela in z nagrajevanjem po.delu in rezultatih dela. Politika izvajanja socialno varstvenih pomoči pa bo temeljila na izvajanju SAS o socialno varstvenih pravicah in na osnovi enotne evidence o prejemnikih navedenih pomoči. Zato bodo v občinski skupnosti sociainega varstva njene ustanoviteljice usklajevale politiko in program socialnega varstva v občini tako, da bodo celo-vito zagotavljale socialno varnost socialno najbolj ogroženim dru-žinam in občanom. 9 Socialno skrbstvo , Podpisniki: Občinska skupnost socialnega skrbstva, Center za socialno delo, Dom starejših občanov Marije Draksler Marjane, Varstveno delovni center in Svetovalni center za otroke, mladost-nike in starše. 58. člen V občinski skupnosti socialnega skrbstva bomo zagotavljali socialno varnost ogroženim občanom v skladu z določili samo-upravnega sporazuma o uresničevanju socialno varstvenih pravic s poudarkom na zagotavljanju socialne varnosti najbolj prizadetim kategorijam občanov. Na celotnem področju socialnega skrbstva bomo razvijali in po-glabljali svetovalno, preventivno in terapevtsko dejavnost. Center za socialno delo bo osrednji nosilec in izvajalec vseh nalog na področju izvajanja socialnega skrbstva. Pri tem bo Cen-ter: — pri razreševanju celotne problematike socialnega skrbstva poglobil sodelovanje s socialno-zdravstvenimi komisijami v KS, OZD, OŠ, patronažno službo, PM in UJV, RK, Svetovalnim cen-trorn, domovi za starejše občane in drugimi dejavniki. — na osnovi določil samoupravnega sporazuma o uresničeva-nju socialno varstvenih pravic redno spremljal in analiziral celotno problematiko socialnega skrbstva v občini s ciljem tekočega ures-ničevanja vseh oblik družbenih pomoči socialno prizadetim obča-nom, — na področju varstva otrok in mladostnikov nadalje razvijal obiike in metode dela s študenti — prostovoljci, — pridobival nove rejniške družine, — na področju varstva otrok in družine še nadalje razvijal metode svetovalnega dela pri predzakonskem in zakonskem svetovanju, — skrbel za skrbništvo otrok in odraslih pri zaščiti njihovih pravic in koristi, — na področju varstva družbeno neprilagojenih odraslih oseb nadalje izvajal in poglabljal svetovalno delo, sodeloval v klubih zdravljenih alkoholikov in nudil pomoč osebam po prestajanju za-porne kazni, — skrbel za realizacijo zakona o družbenem varstvu težje du-ševno in telesno prizadetih oseb, — zagotovil možnosti za skrajševanje postopkov, ki pogojujejo uveljavljanje družbeno denarnih pomoči s strani socialno prizade-tih družin in posameznikov. Dom starejših občanov bo: '-•- — v okviru osnovne dejavnosti skrbel za nastanitev, prehrano, in zdravstveno nego oskrbovancev in za ostale potrebe ter dejav-nosti v domskem varstvu, — uvajal nove oblike izven domske oskrbe in pomoči, pripravljal hrano za starejše občane izven doma. V sodelovanju s patronažno službo bo izvajal nego na domu ter razne servisne usluge (pranje,' šivanje, likanje idr.) za starejše občane izven doma, — sodeloval z občinsko skupnostjo socialnega skrbstva pri raz-reševanju problematike plačevanja oskrbnin v vseh primerih so-cialne ogroženosti starejših občanov, ki jim bo potrebno zagotoviti domsko varstvo, — izvajal organizirano družabno življenje za oskrbovance za starejše občane izven doma, — sodeloval z zdravstveno službo v cilju kontinuiranega zago-tavljanja zdravstvenega varstva oskrbovancev. , . ... Varstveno delovni center bo izvajal družbeno organizirano varstvo odraslih zmerno in teže duševno prizadetih oseb. V skladu z zakonom bo organiziral in izvajal dnevno varstvo, občasno in stalno varstvo z nastanitvijo v domu v Šiški, ki bo vključeval v varstvo z zaposlovanjem pod posebnimi pogoji 120 varovancev. Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše bo: Kot ustanova posebnega družbenega pomena izvajala: — program varstva duševnega zdravja otrok in mladostnikov s poudarkom na nudenju pomoči otrokom in mladostnikom s psi-hosocialnimi in učnimi težavami. 10. Zaposlovanje Podpisniki: Občinska skupnost za zaposlovanje. ' ¦>i "¦ 59. člen Na področju zaposlovanja bomo udeleženci zagotavljali polno zaposlenost in izvajali politiko produktivnega, ekonomsko upravi-čenega zaposlovanja, predvsem s kvalitetnejšim izkoriščanjem obstoječih proizvodnih zmogljivosti. z razvijanjem bolj fleksibilnih oblik organizacije dela in zaposlovanja ter s skrajševanjem delov-nega časa pri težjih delih in nalogah ter s podaljševanjem obrato-valnega časa. Na podlagi planov izobraževanja bomo namenjali posebno po-zornost izboljševanju izobrazbene strukture zaposlenih, ki jih bomo vključevali v izobraževanje ob delu in iz dela v skladu s tehnološkim napredkom in uveljavljanjem inštitu.ta napredovanja na osnovi konkretnega znanja. Poklicna in izobrazbena neskladja med izobraževalnim siste-mom in potrebami združenega dela bomo odpravljali s kvalitetnim usmerjanjem mladih v perspektivne poklice, z ustrezno štipendij-sko politiko, z izvajanjem programov dela in izobraževanja ter programov prezaposlovanja za primer t^hnoloških in ekonomskih viškov zaposlenih. Zaposlovanje invalidnih oseb in pripravnikov bomo pospeševali z razvijanjem posebnih lehnik in ustreznih pro-gramov zaposlovanja. 11. Kultura Podpisniki: Občinska kulturna skupnost. . ¦ ' '- 60. člen Na področju kulture bomo: — ohranjevali doseženo raven Ijubiteljskih kulturnih dejavnosti v amaterskih kulturnih društvih, — namenjali poseben poudarek ohranjevanju zgodovinske in kulturne dediščine, ki se nanaša na varstvo spomenikov, spomin-skih plošč in obeležij NOB ter socialistične revolucije ter na varstvo etnoloških spomenikov in na vzdrževanje obstoječih kulturnih do-mov, — zagotavljali hitrejše oblikovanje in uveljavljanje normativov in standardov za ustrezno vrednotenje programov, — v sodelovanju z Mestno kulturno skupnostjo zagotovili pogoje za nemoteno izvajanje programa Vodnikove domačije, — poglabljali sodelovanje s pobratenimi občinami, — spodbujali in razvijali dejavnost kulturnih animatorjev v KS in OZD. Posebno pozomost bomo namenili postopni pridobitvi manjka-jočega prostora za centralno knjižnico in manjkajočega prostora za zunanjo enoto centralne knjižnice v Dravljah. 12. Telesna kultura Podpisnik: Občinska telesnokulturna skupnost in ZTKO. 61. člen Na področju telesne kulture bomo namenjali osrednjo pozor-nost: — razvijanju vseh oblik množičnega vključevanja občanov in delovnih Ijudi v telesnokulturne aktivnosti, zlasti v tiste, ki omogo-čajo racionalno izkoriščanje objektov in naravnih danosti, — izvajanju programov vrhunskega športa na osnovah dogo-vorjenih kriterijev za uvrščanje in financiranje le-teh po enotnih merilih za vseh pet Ijubljanskih občin. V okviru teh programov bo-mo zagotavljali finančna sredstva le za kvaliteten razvoj posa-meznih programov in dogovorjenih športnih panog, — združevanju sredstev po posebnih sporazumih in v okviru materialnih možnosti, da bi tako zagotovili pogoje za vzdrževanje in načrtovano investicijsko izgradnjo telesnokulturnih objektov v občini, — zagotavljanju stalnih oblik izpopolnjevanja in izobraževanja amaterskih in profesionalnih strokovnih kadrov za potrebe športne rekreacije in vrhunskega športa ter usposabljanju organizatorjev telesne kulture v vseh OZD oz. v komisijah za rekreacijo KS, — izvajanju skupnih programov z ostalimi SIS družbenih dejav-nosti, — uresničevanju dogovorjenih programov v TKS Ljubljana in TKS Slovenije, kar bomo izvajali v sodelovanju z ostalimi TKS v Ljubljani. Za uresničevanje programov telesnokulturne dejavnosti bomo zagotavljali večji delež sredstev z neposredno svobodno menjavo dela. Posebno pozornost bomo namenili še neizvedenim integracij-skim procesom na področju združevanja, strokovnih in administra-tivno tehničnih služb. 13. Investicije 62. člen Udeleženci soglašamo, da smo \z sredstev prvega, drugega in tretjega samoprispevka ter iz drugih sredstev v glavnem dogradili mrežo vzgojnovarstvenih, osnovnošolskih in zdravstvenih objek-tov in s tem zagotovili prostor za izvajanje programov, ki so po-sebnega pomena na področju družbenih dejavnosti. Zato bomo v obdobju 1986—1990 namenili osrednjo pozornost vzdrževanju vseh že zgrajenih objektov družbenega standarda in raspoložljiva sredstva usmerjali v izgradnjo še manjkajočih objek-tov, zlasti na področju pridobivanja prostora za potrebe srednjega usmerjenega izobraževanja, kulture in telesne kulture. 1. Iz sredstev združene amortizacije bo izvedena: — funkcionalna adaptacija podružnice osnovne šole Janez Ka-lan, — projektna dokumentacija za WO v KS Podutik, — projektna dokumentacija za osnovno šolo v KS Podutik, — iokacijska in projektna dokumentacija za osnovno šolo v KS Sora. 2. V Srednji šoli tehničnih strok Franca Leskoška-Luke, bomo \z sredstev DO Litostroj, Republiške izobraževalne skupnosti in so-vlagateljev v vrednosti 639 mio din dogradili: — nadzidek za pridobitev 16 specializiranih učilnic za strokovno teoretične predmete, — dopolnili ter posodobili opremo v šolskih delavnicah in opre-mo za strokovno teoretični pouk. 3. Iz sredstev železniškega gospodarstva in Republiške izobra-ževalne skupnosti bomo v Zelezniški srednji šoli izvedli naslednje investicije v vrednosti 762 mio din, ki obsegajo: — nadgradnjo doma in izgradnjo objekta družbene prehrane, — nadgradnjo veznega objekta, . . — specialno učilnico za računalništvo, ¦ ¦, — dograditev učnih delavnic, ¦'.'" . " — specialno učilnico za pouk tujih jezikov, :' ¦ ;;...-!.•¦ — prometne učilnice, %'. . — preureditev atrija. . • 4. Iz sredstev združenja amortizacije občinske kulturne skup-nosti ter iz povečane stopnje za financiranje programa kulturne skupnosti (predlog kulturne skupnosti) bomo na področju kulture namenili prednost uresnlčitvi naslednjih investicijskih naložb, ki se nanašajo na: — pridobitev manjkajočih prostorov za centralno knjižnico Šiška, — sanacijo naslednjih kulturnih domov v: KSPirniče: — ureditev sanitarij, dokončanje avle in prostorov za občinstvo, KS Sora: — prizidek, izdelava projektne dokumentacije, KS Bukovica: — dokončanje preureditve, . ¦ - . • ' KS Edvard Kardelj: ' — ureditev odra, KS Medvode: — obnova doma Godbe in obnova doma Svobode, KS Smlednik: — obnova doma, KS Senica: — izdelava projektne dokumentactje za izgradnjo prizidka pri obstoječem domu, KS Vaše-Goričane: — prenova prostorov za kultumo dvorano in letno gledališče in obnova gradu, — pridobitev prostora za lutkovno gledališče J. Pengov. 5. Na področju zdravstva namenjamo s tem planom prednost: — izdelavi projektne dokumentacije za izgradnjo ambulantnih prostorov v KS Vodice in prizidka lekarne v Sentvidu. 6. Iz sredstev občinske telesnokulturne skupnosti in z združeva-njem sredstev po posebnih sporazumih bomo zgradili oz. obnovili naslednje objekie: 1. ŠD liirija: ' ' ¦ " ¦ ' :— izgradnja pomožnega nogometnega igrišča, tenis igrišč in večnamenske ploščadi, 2. Pržanj: — izgradnja nadomestnih igrišč Partizana Šentvid ob Celovški cesli. 3. Sora: — priprava ureditvenega načrta za kopališče ob Sori v Med-vodah. 4. KS Medvode: — pridobitev dokumentacije in pričetek gradnje nove športne dvorane. 5. Sp. Šiška: — adaptacija doma tabornikov. 6. OŠ Vodnik: — izgradnja večnamenske ploščadi. 7. Trnovec: — izgradnja večnamenske ploščadi. 8. Gunclje: — ureditev zunanjih igrišč pod skakalnico, — ureditev in rekonstrukcija smučišča na Poseki. 9. Medvode: — sanacija doma TVD Partizan 10. Stanežiče: — izgradnja smučarskega poligona. 14. Elementi za usklajevanje naložb v izgradnjo objektov druž-benega standarda. 63. člen Udeleženci se bomo zavzemali za uskladitev naslednjih investi-cijskih naložb, ki naj bi bile vključene v srednjeročne planske do-kumente mesta Ljubljane in SR Slovenije. Za usklajevanje na nivoju Ljubljane s tem dogovorom oprede-Ijujemo: — izgradnjo lekarne v KS Šentvid, — pridobitev manjkajočega prostora za Center za socialno delo, — izgradnjo centralne knjižnice Šiška oz. pridobitev manjkajo-čega prostora, — obnovitev Doma mladih šiškarjev, — sanacijo gastrokirurškega trakta bolnice dr. Petra Držaja, — izgradnjo telovadnice pri IC Litostroj, — dograditev gimnastičnega centra — TVD Partizan v Sp. Šiški. Na nivoju mesta in republike bomo s samoupravnimi sporazumi uskladili: — izgradnjo atletskih naprav in posodobitev objektov v šport-nem parku ZŠD Ljubljana, — posodobitev kajak-kanu proge na Savi, — dokončanje skakalnega centra in rekreacijskih površin v Mo-stecu, — izgradnjo doma športov Olimpije, — pridobitev dokumentacije za obnovo skakalnice na Galeto-vem. * .-'-¦ •-—^ - ¦, • 64. člen Vse investicije bomo z vidika prioritete in možnih virov finan-ciranja opredelili po področjih s samoupravnimi sporazumi SIS družbenih dejavnosti in razen razpoložljivih sredstev vključili v izgradnjo novih in sanacijo obstoječih objektov tudi prostovoljno delo ter krajevni samoppispevek občanov in delovnih Ijudi. V. KRAJEVNE SKUPNOSTI Podpisniki: Krajevne skupnosti, izvršni svet, organizacije zdru-ženega dela, samoupravne interesne skupnosti družbenih dejav-nosti, samoupravne interesne skupnosti materialne proizvodnje in OK SZDL. 65. člen Udeleženci se zavezujemo, da bomo vlogo krajevne skupnosti kot temeljne samoupravne skupnosti, v kateri delavci, delavni Ijudje in občani zadovoljujejo skupne potrebe in interese, nadalje krepili. Posebno pozornost bomo posvečali družbeno ekonomskim od-nosom za zadovoljevanje skupnih potreb v KS z neposrednim združevanjem sredstev organizacij združenega dela ali posredno preko samoupravnih interesnih skupnosti, za kar je potrebno do-sledno uresničevati veljavne predpise, samoupravne splošne akte ter stališča in sklepe družbenopolitičnih organizacij. Za delovanje delegatskega sistema in krajevne samouprave bomo zagotovili del sredstev s proračunom, za dodeljevanje teh sredstev posameznim KS pa bomo dogradili kriterije delitve. Več aktivnosti je treba usmeriti v pridobivanje ostalega dela sredstev za delovanje krajevne skupnosti katerega bodo zagotovile organi-zacije združenega dela z območja delovanja krajevne skupnosti ter samoupravne interesne skupnosti za realizacijo programov na območju krajevne skupnosti. Več aktivnosti bomo usmerili za uskladitev planskih aktov KS z organizacijami združenega dela na njihovem območju ter KS s SIS za realizacijo zastavljenih nalog. Konkretne naloge na vseh navedenih področjih bodo krajevne skupnosti opredelile v svojih programih dela. VI SPLOŠNA PORABA IN DAVČNA POLITIKA 66.člen Na podlagi zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih bomo iz sredstev splošne porabe financirali predvsem: — sredstva za delo občinskih upravnih organov, da se zagotove pogoji za učinkovito opravljanje funkcij upravnih organov. — sredstva za delo temeljnim pravosodnim organom, da se za-gotove pogoji za opravljanje funkcij teh organov, — sredstva za izvedbo programov krajevnih skupnosti, in si-cer za izvajanje nalog za uresničevanje skupščinskega in delegat-skega sistema in za izvajanje nalog, ki jih skupščina občine pre-nese v uresničevanje krajevnim skupnostim, — sredstva za dejavnost Ijudske obrambe in družbene samo-zaščite, teritorialne obrambe in to za tisti del dejavnosti, ki po pro-gramu ni financirana iz združenih sredstev TOZD ali iz drugih virov, — sredstva za delovanje družbenopolitičnih organizacij po na-čelu, da le-te pretežni del svojih nalog financirajo s sredstvi, ki jlh te organizacije zberejo same, — sredslva za priznavalnine in druge oblike družbene pomoči udeležencem NOV, — sredstva za negospodarske investicije za uresničevanje in-vesticijskih načrtov na področju splošne porabe predvsem za iz-gradnjo postaje milice v Šiški, za razreševanje stanovanjske pro-blematike občinskih in drugih upravnih organov in odplačevanje že prevzetih obveznosti po pogodbah, družbenih dogovorih in skiepih skupščine občine, za zamenjavo dotrajane opreme v upravnih organih in skupni strokovni službi, predsvem pa za dopolnitev in usposobitev naprav za avtomatsko obdelavo podatkov, — sredstva za naloge geodetskih uprav, urbanistične dokumen-tacije ter za varstvene ukrepe za ohranitev naravnih dobrin sklad-no s smernicami razvoja. Iz sredstev splošne porabe oz. iz sredstev proračuna zagotav-Ijamo tudi dodatna sredstva za razne občasne namene in akcije (sofinanciranje gradnje in vzdrževanje spomenikov, spominskih obeležij, pomoči ob naravnih nesrečah in druge dogovorjene ak-cije). Splošna poraba občine ima po zakonih in odlokih predpisane izvirne prihodke, ki se zbirajo v proračunih družbenopolitičnih skupnosti. Občinska skupščina bo v skladu z zakonom in odloki predpiso-vala v tem srednjeročnem obdobju: — davke iz osebnega dohodka in na dohodek, — prometne davke, davke od premoženja in na dohodek od premoženja, — takse, upravne in administrativne, - • . — denarne kazni, drugi prihodki. Stopnje iz osnov davkov in prometnih davkov ter taks bodo enake v okviru vseh petih občin Ljubljane in usklajene z drugimi občinami v regiji in v SR Sloveniji na podlagi družbenih dogovorov o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji in naj se načeloma zadržijo na sedanji ravni. Financiranje skupnih potreb Ljubljane za skupne naloge, za ka-tere so se Ijubljanske občine dogovorile oz. izhajajo iz statuta in drugih normativnih aktov, da jih financira mesto, bomo sprejemali dogovor o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana. V ta namen bomo v tem srednje-ročnem obdobju nadaljevali oblikovanje enotnih meril za objektiv-nejše oblikovanje porabe med šestlmi proračuni v Ljubljani, zlasti na oblikovanju globalne višine sredstev posamezne občine v okvi-ru skupne bilance v Ljubljani, deleža občine pri financiranju skup-nih nalog mesta, temeljnih pravosodnih organov in krajevnih skup-nosti in vseh drugih oblik porabe, za katere se bomo posebej dogovorili. Sredstva, ki predstavljajo razliko med dogovorjeno višino splo-šne porabe v Ljubljani in realiziranimi proračunskimi prihodki bomo prejemali iz odstopljenih sredstev republike (davka na promet proizvodov in drugih virov). Presežna sredstva pa bomo odvajali na posebno partijo proračuna pri skupščini mesta Ljubljane za v dogovoru določene namene. VII SPLOŠNA LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMO-ZAŠČITA , ., 67. člen Obrambno vamostne priprave bodo sestavni del tekoče \n raz-vojne politike organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti, samoupravnih interesnih skupnosti ter družbenopolitičnih in druž-benih organizacij v občini. Izvajaii jih bomo na podlagi sprejetih obrambnih in varnostnih načrtov, ki jih bomo prilagajali spremenje-nim razmeram v občini. 68. člen Prizadevali si bomo, da bo ostalo financiranje skupnih nalog splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite vsaj na enaki ravni kot v preteklem srednjeročnem obdobju. •:¦'"'.¦'¦¦ 69. člen - ' ¦ Dopolnjevali bomo blagovne rezerve osnovnih živil in neživilskih proizvodov, zagotovili najnujnejša semena, mineralna gnojila, za-ščitna rastlinska sredstva, zdravila za živali, ter naftne derivate za kmetijsko pridelavo hrane. '~ ' ¦ ¦-¦¦¦¦¦ 70. člen Zagotoviti moramo enak tempo graditve javnih zaklonišč kot v preteklem obdobju in zagotoviti vzdrževanje in uporabo teh prostorov v okviru enotnega programa mesta Ljubljane. Sodelovali bomo pri gradnji objekta za postajo milice, prostorov za LO in TO ter dislocirane enote poklicne gasilske brigade Ljub-liane. VIII DRUŽBENO INFORMIRANJE Podpisniki: Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška, OK SZDL občine Ljubljana-Šiška. 71.člen Z uvajanjem sodobne informacijske tehnologije bomo moderni-zirali poslovanje v organizacijah, skupnostih in upravnih organih ter s tem povečali učinkovitost dela. Uvajali bomo enotne pro-gramske pakete AOP za posamezna področja, ki bodo oblikovani in usklajeni na ravni republike. Na ta način bomo odpravili podva-janje evidenc in informacijski sistem prilagodili potrebam OZD, KS, SIS in DPS za potrebe upravljanja, poročanja in planiranja. Pri nadaljnji izgradnji infofmacijskega sistema v občini bomo uporabljali predvsem baze podatkov pooblaščenih informacijskih služb, sami pa bomo zbrali in obdelovali le liste podatke, ki ne bodo zajeti v obstoječih bazah podatkov. IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 72. člen Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška, skupščine samo-upravnih interesnih skupnosti s področja družbenih dejavnosti in materialne proizvodnje ter organi upravljanja samoupravnih orga-nizacij ( v nadaljnjem besedilu: podpisniki dogovora) bodo imeno-vali odbor podpisnikov dogovora v roku 30 dni po podpisu dogo-vora. Odbor podpisnikov dogovora bo v mejah svojih pravic in dolžno-sti v skladu z zakonom o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije spremljal in poročal podpisnikom dogovora o uresničevanju pravic in obveznosti, za katere so se podpisniki dogovora zavezali, da jih bodo v srednjeročnem ob-dobju 1986—1990 uresničili. Odbor podpisnikov bo: — spremljal in analiziral uresničevanje nalog in obveznosti pod-pisnikov dogovora in predlagal ustrezne ukrepe; — dajal pobude Izvršnemu svetu Skupščine občine Ljubljana-Šiška, za skupne posamične ukrepe za zagotovitev izvajanja do-govora; — redno obveščal Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiš-ka in ostale podpisnike o poteku uresničevanja skupno dogovorje-nih nalog; — zbiral in oblikoval predloge za spremembe in dopolnitve do-govora. 73. člen Podpisniki tega dogovora se obvezujejo, da bodo preko odbora podpisnikov organizirali redno spremljanje uresničevanja dogovo-ra. Podpisniki dogovora bodo najmanj enkrat letno sprejeli oceno izvajanja posameznih dogovorjenih nalog in obveznosti iz dogo-vora in jo predložili v obravnavo zborom skupščine. . 74. člen Dogovor o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1986—1990 začne veljati takrat, ko ga podpiše večina podpisnikov. Spremembe in dopolnitve tega dogovora se spreje-majo po enakem postopku kot sam dogovor. SEZNAM UDELEŽENCEV DOGOVORA 1. Organizacije združenega dela 1.1. Gospodarstvo — SEL — TOZD Elektrarna Medvode, Gorenjska cesta 66, 61215 Medvode — Energetika, Verovškova 70, 61000 Ljubljana — SOZD Iskra, Trg revolucije 1, 61000 Ljubljana — Litostroj, Djakovičeva 36, 61000 Ljubljana — KOT, Tacen 38, 61211 Smartno pod Smarno goro — Avtomontaža, Celovška 180, 61000 Ljubljana — ŽG Podjetje za elektrifikacijo prog, Cesta VII. korpusa 14, 61000 Ljubljana — Agrostroj, Draga 41, 61000 Ljubljana — IMP — DO IKO, Ulica Jožeta Jame 12, 61210 Ljubljana-Šentvid — Mercator KIT KZ Medvode, Cesta ob Sori 11, 61215 Med-vode — PAP, Celovška 258, 61000 Ljubljana — DO MErcator-Hoteli-Gostinstvo, TOZD llirija, Trg prekomor-skih brigad 4, 61000 Ljubljana — KOMPAS TOZD Magistrat, Trgovina in gostinstvo, Mestni trg 4, 61000 Ljubljana — ŽG Podjetje za turizem, transport in gostinstvo, Pinovarni-ška 1, 61000 Ljubljana — Gorenje-Tiki, Magistrova 1, 61000 Ljubljana — ŽG Mostovna, Verovškova 60, 61000 Ljubljana — Lesnina — TOZD trgovina z gradbenim materialom Gramex, Verovškova 72, 61000 Ljubljana — Standard operativa, Verovškova 64, 61000 Ljubljana — INGRAD Celje — TOZD Gradbena operativa, Celovška 136, 61000 Ljubljana — INGRAD Celje — TOZD Mobilia, Tacenska c. 133, 61210 Ljubljana-Šentvid — SGP Stavbenik Koper — TOZD Gradbena operativa, Hotiml-rova 19, 61000 Ljubljana — Unitas, Celovška 224, 61000 Ljubljana — Elektrovod, Industrijka cona ob Celovški cesti SP5, 61000 Ljubljana — Elektromehanika, Celovška 180/b, 61000 Ljubljana — DONIT, Cesta komandanta Staneta 38, 61215 Medvode — LEK, Cerovškova 57, 61000 Ljubljana — COLOR, Cesta komandanta Staneta 4, 61215 Medvode — Slovenijales, Tovarna SORA, Gorenjska cesta 12, 61215 Medvode — AERO TOZD Tovarna celuloze Medvode; Ladja 10, 61215 Medvode — DEKORATIVNA, Celovška 280, 61000 Ljubljana — TEKSTIL, Moše Pijade 3, 61000 Ljubljana — RAŠICA, Zgornje Gameljne 20, 61211 Šmartno pod Šmarno goro — PIVOVARNA UNION, Pivovarniška 2, 61000 Ljubljana — SOZD SLOVIN, Frankopanska 18, 61000 Ljubljana — TUBA, Verovškova 61, 61000 Ljubljana — SOZD INTEGRAL, DO LPP, Celovška 166, 61000 Ljubljana — SOZD INTEGRAL, DO TP, Celovška 166, 61000 Ljubljana — SOZD INTEGRAL — DO Golfturist, TOZD Gostinstvo, Ce-lovška 166, 61000 Ljubljana — VEKTOR, Jesenkova 3, 61000 Ljubljana — SOZD Slovenija avto, Celovška 150, 61000 Ljubljana — MONTER, Celovška 180/b, 61000 Ljubljana — Založba Obzorja Maribor, Partizanska 5, 62000 Maribor — ELKOM POZD TIBA, Bravničarjeva 20, 61000 Ljubljana — AVTOEMONA, Celovška 252, 61000 Ljubljana — KOMPAS Rent a car, Sektor za potniški in tovorni promet, Celovška 206, 61000 Ljubljana — ŠIPAD Commerce, Stegne 3/a, 61000 Ljubljana — ABC Pomurka, DO Delikatesa, Stegne 3, 61000 Ljubljana — ABC DO Loka, TOZD Prodaja na drobno, Kidričeva 54, 64220 Škofja Loka — Mercator Rožnik — TOZD Grmada, Vojkova 45, 61000 Ljub-Ijana — EMONA Merkur — TOZD Centromerkur — Prodaja na drob-no, Šmartinska 130, 61000 Ljubljana — LESNINA TOZD Notranja trgovina na debelo in TOZD Notranja trgovina prodajna mreža, Parmova 53, 61000 Ljubljana — ELEKTROTEHNA — JUGOTEHNIKA, TOZD Blagovni pro-met, Celovška 172, 61000 Ljubljana — Gozdno gospodarstvo Ljubljana, Tržaška 2, 61000 Ljubljana — Tiskarna Slovenija, Kumerdejeva 15, 61000 Ljubljana — AVTOTEHNA TOZD Vozila in servisi, Celovška 228, 61000 Ljubljana — JAVOR Pivka, Celovška 268, 61000 Ljubljana — METALKA TOZD Skladišča, Celovška 492, 61210 Ljubljana-Šentvid — Mercator Tehna TOZD Spectrum, Celovška 275, 61000 Ljub-Ijana — Mizarstvo Vižmarje, Tacenska 51, 61210 Ljubljana-Šentvid — Elektroservisi, Glavarjeva 14, 61000 Ljubljana — Komunalno podjetje Ljubljana, Povšetova 6, 61000 Ljubljana — PETROL DO Zemeljski plin, Cesta Ijubljanske brigade 11, 61000 Ljubljana — PETROL DO Trgovina, Titova 66, 61000 Ljubljana — ŽG — Železniška transportna organizacija, Moše Pijade 39, 61000 Ljubljana — ŽG — DO Centralne delavnice, TOZD za vzdrževanje voz in strojev Šiška, Parmova 35, 61000 Ljubljana — Kurivoprodaja, Čopova 14, 61000 Ljubljana — SOZD Emona, Agroemona TOZD Poljedelstvo — Govedore-ja, Domžale, Ljubljanska 70, 61230 Domžale — DES Elektro Ljubljana-mesto, Kotnikova 9, 61000 Ljubljana — DES Elektro Ljubljana-okolica, Titova 40, 61000 Ljubljana — Stanovansko podjetje Ljubljana, Kersnikova 6, 61000 Ljub-Ijana — DINOS, Titova 118, 61000 Ljubljana — UNIPAPIR, Pod ježami 3, 61000 Ljubljana — LB, Gospodarska banka Ljubljana, Josipine Turnograjske 6, 61000 Ljubljana — LB — Stanovanjsko komunalna banka Ljubljana, Šubičeva 2, 61000 Ljubljana — Jugobanka Temeljna banka Ljubljana, Titova 32, 61000 Ljubljana — Beogradska banka — Temeljna banka Ljubljana, Titova 38, 61000 Ljubljana — Invest banka Beograd, Poslovna enota Ljubljana, Kardeljeva 10, 61000 Ljubljana 1.2. Družbene dejavnosti — WO Andersen, Rašiška 7, 61000 Ljubljana — WO Koseze, Levičnikova 11, 61000 Ljubljana — WO Rezke Dragarjeve, Ulica pregnancev 6, 61210 Ljub-Ijana-Šentvid — WO Najdihojca, Gorazdova 6, 61000 Ljubljana — Srednja šola za elektrotehniko, Prušnikova 98, 61210 Ljub-Ijana-Šentvid — Srednja šola tehničnih strok, Franca Leskovška-Luke, Djakovičeva 53, 61000 Ljubljana — Železniški srednješolski center Ljubljana, Aljaževa 32, 61000 Ljubljana — Srednja šola za gostinstvo in turizem — Hotel Bellewue, Poljanska 28/a, 61000 Ljubljana — OŠ Franc Bukovec, Preška cesta 22, 61215 Medvode — OŠ Rihard Jakopič, Derčeva 1, 61000 Ljubljana — OŠ Simon Jenko, Smlednik 73, 61216 Smlednik — OŠ Ivan Novak-Očka, Na gaju 2, 61210 Ljubljana-Šentvid — OŠ Alojz Kebe, Prušnikova 98, 61210 Ljubljana-Šentvid — OŠ Stane Kosec, Šmartno 7, 61211 Šmartno pod Šmarno goro — OS Franc Marn, Vodice 33/a, 61217 Vodice — OŠ Franc Rozman-Stane, Prušnikova 85, 61210'Ljubljana-Šentvid — OŠ Tine Rožanc, Pirniče 37/b, 61215 Medvode — OŠ Zvonka Runka, Gasilska 17, 61000 Ljubljana — OŠ Hinko Smrekar, Gorazdova 16, 61000 Ljubljana — OŠ Valentin Vodnik, Adamičeva 16, 61000 Ljubljana — OŠ Veljko Vlahovič, Ledarska 23, 61000 Ljubljana — OŠ Milan Mravlje, Klopčičeva 1, 61000 Ljubljana — OŠ Oton Vrhunec-Blaž, Ostrovrharjeva 4, 61215 Medvode — Glasbena šola Franc Šturm, Celovška 98, 61000 Ljubljana — Izobraževalni center SNZ, Tacen 48, 61211 Š.martno pod Šmarno goro — Mestna izobraževalna skupnost, Resljeva 14, 61000 Ljub-Ijana — Izobraževalna skupnost Slovenije, Aškerčeva 9, 61000 Ljubljana — Posebne izobraževalne skupnosti v SR Sloveniji, Ašker-čeva 9, 61000 Ljubljana — Center za socialno delo, Celovška 95, 61000 Ljubljana — Dom starejših občanov Marije Draksier-Marjane, Bijedi-čeva 15, 61000 Ljubljana — Varstveno delovni center, Kržičeva 9, 61000 Ljubljana — Svetovalni center za otroke, rnladostnike in starše, Got-ska 18, 61000 Ljubljana — Telesnokulturna skupnost občine Ljubljana-Šiška, Celov-ška 135, 61000 Ljubljana — ZD Ljubljana, TOZD Osnovnega zdravstvenega varstva Ljubljana-Šiška, Derčeva 5, 61000 Ljubljana — Turboinštitut, Rovšnikova 7, 61000 Ljubljana 2. Satnoupravne interesne skupnosti 2.1. SIS materialne proizvodnje — Območna vodna skupnost Ljubljanica-Sava, Vojkova 1/a, 61000 Ljubljana — Območna SIS za PTT promet, Cigaletova 11, 61000 Ljub-Ijana — Kornunalna skupnost Ijubljanskih občin, Stritarjeva 7, 61000 Ljubljana — Samoupravna stanovanjska skupnost Ljubljana-Šiška, Celovška 135, 61000 Ljubljana — Kmetijska zemljiška skupnost Ljubljana-Šiška, Tacenska 67, 61210 Ljubljana-Šentvid — Skupnost za pospeševanje kmetijstva Ljubljana-Šiška, Tacenska 67, 61210 Ljubljana-Šentvid — Samoupravna interesna skupnost za izgradnjo cest v Ljub-Ijani, Slolpniška 10, 61000 Ljubljana — Samoupravna interesna skupnost gozdarstva, Tržaška 2, 61000 Ljubljana — SIS za energetiko Ijubljanskih občin, Komite za energetiko SML, Tomšičeva 6, 61000 Ljubljana — SIS za ceste za območje občin Ljubljana-Bežigrad, Ljub-Ijana-Center, Ljubljana-Moste-Polje, Ljubljana-Šiška, Ljubljana-Vič-Rudnik, Cestno podjetje Ljubljana, Slolpniška 10, 61000 Ljub-Ijana — SIS za elektrogospodarstvo in premogovništvo SRS, Hajdri-hova 2, 61000 Ljubljana — Skupnost za ceste SR Slovenije, Titova 64, 61000 Ljubljana — Zveža vodnih skupnosti SR Slovenije, Vojkova 1/b, 61000 Ljubljana — Območna vodna skupnost Gorenjske, M. Vandnava 5, 64000 Kranj — Vodovod — Komunalno podjetje Kranj, Koroška 41, 64000 Kranj — Hidrometal — podjetje za izdelavo čistilnih naprav in opre-me, Gorenjska cesta 64, 61234 Mengeš 2.2. StS družbenih dejavnoti — SIS za vzgojo in izobraževanje občine Ljubljana-Šiška, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — SIS za kulturo, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — SIS za otroško varstvo, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — Občinska raziskovalna skupnost, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — Občinska zdravstvena skupnost, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — SIS za socialno varstvo, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — Občinska skupnost socialnega skrbstva, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — SIS za zaposlovanje, Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana — SIS za telesno kulturo, Celovška 25, 61000 Ljubljana 3. Krajevne skupnosii — KS Bukovica-Šinkov turn, Utik 1, 61217 Vodice nad Ljub-Ijano — KS Bratov Babnik, Kamnogoriška 39, 61000 Ljubljana — KS Dolomitskega odreda, Draveljska 44. 61000 Ljubljana — KS Dravlje, Draveljska 44, 61000 Ljubljana — KS Gameljne-Rašica, Srednje Gameljne 50, 61211 Šmartno pod Šmarno goro — KS Gunclje-Male Vižmarje, Kosijeva 1, 61210 Ljubljana-Šentvid — KS Hinko Smrekar, Černetova 31, 61000 Ljubljana — KS Na jami, Vodnikova 5, 61000 Ljubljana — KS Komandanta Staneta I, Gotska 12, 61000 Ljubljana — KS Komandanta Staneta II, Gotska 12, 61000 Ljubijana — KS Komandanta Staneta III, Gotska 12, 61000 Ljubljana — KS Koseze, Ulica Bratov Učakar 6, 61000 Ljubljana — KS Litostroj, Djakovičeva 4, 61000 Ljubljana — KS Ljubo Sercer, Kebetova 1, 61000 Ljubljana — KS Medvode, Cesta komandanta Staneta 12, 61215 Med-vode — KS Preska, Barletova 3, 61215 Medvode — KS Senica, Sp. Senica 23, 61215 Medvode — KS Sora, Sora 6/a, 61215 Medvode — KS Vaše-Goričane, Vaše 1, 61215 Medvode — KS Milan Majcen, Jesenkova 1, 61000 Liubljana — KS Pirniče, Zg. Pimiče 6, 61215 Medvode — KS Podutik, Dolniška 18, 61000 Ljubljana-Dravlje — KS Smlednik, Smlednik 4/b, 61216 Smlednik — KS Stanežiče-Medno, Stanežiče 64, 61210 Ljubljana-Šent-vid — KS Šentvid, Prušnikova 106, 61210 Liubljana-Šentvid — KS Edvarda Kardelja, Tacen 3, 61211 Šmartno pod Šmarno goro — KS Trnovec-Topol, Topol 15, 61215 Medvode — KS Vižmarje-Brod, Na gmajni 1, 61210 Ljubljana-Šentvid — KS Vodice, Vodice 21, 61217 Vodice nad Ljubljano — KS Zgornja Šiška, Vodnikova 141, 61000 Ljubljana — KS dr. Petra Držaja, Celovška 135, 61000 Ljubljana 4. Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana-Šiška Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana 5. OS ZSS občine Ljubljana-Šiška Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana 6 OK SZDL občine Ljubljana-Šiška Trg prekomorskih brigad 1, 61000 Ljubljana 7. Ostali udeleženci — TVD Partizan Spodnja šiška, Drenikova 32, 61000 Ljubljana — ŽŠD Ljubljana, Ob kamniškl progi, 61000 Ljubljana — ŠD llirija, Vodnikova 155 61000 Ljubljana — TVD Partizan Ljubljana-Sentvid, Prušnikova 4, 61210 Ljub-Ijana-Šentvid — Zavod za izgradnjo Ljubljane, Streliška 14, 61000 Ljubljana — Občinska zveza čebelarskih društev, Tacen3,61211 Šmart-no pod Šmarno goro — Ribiška družina Medvode, Cesta komandanta Staneta 10, 61215 Medvode — Ljubljanska turistična zveza, Cankarjeva 5, 61000 Ljubljana — Turistična poslovna skupnost, študentovska 3, 61000 Ljub-Ijana