TY - NEWS TI - The Obama effect ID - 33090397 IS - 6 VL - 51 PB - Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani N2 - Teoretska psihoanaliza, kakor se je razvijala od Jacquesa Lacana do Slavoja Žižka, se ponuja kot ustrezno konceptualno orodje za premislek Obamove politične retorike kot postmodernega marketinškega diskurza, ki ne cilja na zadovoljevanje potrošnikove potrebe in/ali zahteve, marveč na diskurzivno zajetje njihovih želja v svoj fantazmatski okvir. Članek analizira retoriko Obamovih predsedniških kampanj iz let 2008 ter 2012 in sloviti govor v Kairu z leta 2009 kot primere, kako trije slogani Yes we can!, Hope in Forward! utelešajo tri nezavedne scenarije ameriškega sna. Vsi trije so opredeljeni kot označevalci gospodarji Obamovega praznega govora, lacanovskega koncepta, ki omogoča razumevanje vzponov in padcev zanosa karizmatičnega Obamovega učinka. LA - angleški JO - Teorija in praksa DA - 2014 A1 - Komel, Mirt A2 - Šterk, Karmen KW - Obama, Barack, 1961 KW - Presidential elections KW - Rhetoric KW - Predsedniške volitve KW - Discourse theory KW - Retorika KW - Teorija diskurza KW - Theoretical psychoanalysis KW - United States KW - Teoretska psihoanaliza KW - Združene države Amerike KW - politični marketing ER -