225 Etnolog 27 (2017) SEM V PRETEKLEM LETU SEM IN THE PAST YEAR RAZSTAVNA DEJAVNOST SEM V LETU 2016 Nina Zdravi~ Poli~, Maja Kostric Grubi{i} Izbrana krovna tema programa SEM v letu 2016 je bila Migracije in kulturne krajine, ki jih muzej v okviru svojega poslanstva zastavlja kot dru`beno aktivna in zunaj muzejskih zidov delujo~a ustanova. Navezujo~ se na kulturne krajine (mednarodne teme ICOM v letu 2016) je SEM s programom razkrival razli~ne vidike te teme in odgovornost muzeja zanje (po konvenciji FARO, 2005). Tema je bila izpostavljena z razli~nimi akcijami, kot so: SEM sosed − program pou~evanja slovenskega jezika, vodstev in delavnic za ~akajo~e prosilce za azil v Sloveniji, terensko delo na meji (Idomeni (Gr~ija), [entilj in Dobova) in predavanja o vlogi SEM pri soo~anju z begunsko krizo doma in v tujini. V tem kontekstu se je SEM v sodelovanju z Znanstvenoraziskovalnim in{titutom Filozofske fakultete (ZIFF) septembra 2016 pridru`il evropskemu Konzorciju za preu~evanje spomina, kar je v SEM pripeljalo dva gostujo~a dogodka: projekt Begunec_ka sem − raziskavo evropskih umetnikov pri vra~anju Evrope k humanisti~nim tradicijam in predavanje dr. Zygmunta Baumana o odnosu med politiko in etiko v 21. stoletju. V okviru razstavne dejavnosti je bilo skupaj realiziranih 28 razstav (ena osrednja razstava SEM, ve~ manj{ih gostujo~ih razstav in gostovanj zunaj muzeja itn.) in ve~ kot 600 razli~nih pedago{kih, andrago{kih in drugih vzporednih razstavnih vsebin. Nesnovni dedi{~ini je bilo posve~enih ve~ dogodkov, npr. razstava Ribni{ko suhorobarstvo, turnir Pandolo itd. Velik dose`ek za SEM kot nacionalnega Koordinatorja varstva nesnovne kulturne dedi{~ine je bil vpis [kofjelo{kega pasijona kot prve enote iz Slovenije na Unescov Reprezentativni seznam nesnovne kulturne dedi{~ine ~love{tva. SEM sodeluje (11. 3. 2015–30. 9. 2018) v evropskem projektu SWICH, ki ga sofinancira EU. V letu 2016 je bila med drugim izvedena rezidenca Biance Baldi, vizualne umetnice iz Ju`noafri{ke republike, ki se je zaklju~ila z umetni{kim performansom z naslovom eyes in the back of your head. SEM je v letu 2016 prejel zahvalno listino Generalnega konzulata Nepala v Sloveniji in nagrado GoinGreenGlobal Visoke {ole za dizajn za dolgoletno 226 Nina Zdravi~ Poli~, Maja Kostric Grubi{i} sodelovanje pri izvedbi raziskovalnih {tudentskih projektov na podro~ju slovenske kulturne dedi{~ine. Razstave iz prej{njih let Vrata: prostorski in simbolni prehodi `ivljenja (avtorica: mag Polona Sketelj), na ogled od oktobra 2013 do 16. januarja 2017. Migracije (gostujo~i razstavni projekt), na ogled od leta 2015 do 17. januarja 2016. Moji modeli avtomobilov: osebna razstava (avtor: Zoran Grgi~), na ogled od leta 2016 do 15. februarja 2016. Unikatne ro~ne gravure v steklu: osebna razstava (avtor: Ernest Pirnat), na ogled od 2015 do 3. aprila 2016. Razstave v letu 2016 Osrednja razstava SEM ̂ IPKAste vezi (razstavna hi{a SEM, 21. junij 2016– 8. januar 2017) (avtorica: dr. Janja @agar v sodelovanju z Afrodito Hebar Kljun (OIDFA); grafi~no oblikovanje razstave: Eda Pavleti~) ^ipka je samostojna luknji~asta tvorba iz tekstilnih in njim podobnih niti. V sebi nosi sporo~ila tehnike in strukture, izdelave in rabe, ~asovnih in prostorskih izmenjav in spremenljivih pomenov. Zbirka ~ipk Slovenskega etnografskega muzeja sodi med najve~je tovrstne zbirke pri nas. Z nekaj predmeti je predstavljena tudi na stalni razstavi SEM Med naravo in kulturo, kjer dopolnjuje osnovno tipologijo krasilnih tehnik. Razstava ^IPKAste vezi pa je te vsebine raz{irjala na ve~ razse`nosti dedi{~ine ~ipk in z njimi povezanih vpra{anj. Prvo poglavje Dedi{~ina: med muzejskimi poskusi reda in zasebnimi spomini je govorilo o sporo~ilnosti muzejskih in zasebnih zbirk, iz katerih se lahko napajajo kreativnost in ob~utenja pripadnosti. Sodelovali so: Gorenjski muzej Kranj, Lo{ki muzej [kofja Loka, Mestni muzej Idrija, Mestni muzej Ljubljana, Muzej kr{~anstva na Slovenskem, Muzej @elezniki, Muzej @iri, Narodni muzej Slovenije, Pokrajinski muzej Koper, Pokrajinski muzej Maribor, Slovenski {olski muzej. Gradivo iz zasebnih zbirk: dru`ina S. F., Ljubljana. Drugo poglavje Dedi{~ina nekega prostora: klekljarska tehnika kot temelj in vezivo je nudilo vpogled v mnogovrstne vezi in ustvarjalnosti, ki temeljijo na klekljarski dedi{~ini pri nas. Sodelovali so: ~ipkarske {ole: ^ipkarska {ola Idrija, ^ipkarska {ola @elezniki, ^ipkarska {ola @iri; klekljarska dru{tva: Dru{tvo klekljaric Koro{ke, Klekljarsko dru{tvo Cvetke, @iri, Klekljarsko dru{tvo Marjetica, Cerkno; ~ipkarski projekti: Klekljane ro`e za brezjansko Marijo Pomagaj, Rastline Slovenije v ~ipki, Taborni{ka ~ipka, @iveti ~ipko, Zlate roke; rezultati sodelovanja med Narodoslovno tehni{ko fakulteto in Centrom za idrijsko dedi{~ino; Vida Kej`ar. 227 Razstavna dejavnost SEM v letu 2016 Tretje poglavje ^ipkaste strukture: medij sodobnih iskanj je predstavljalo z razli~nimi oblikami poigravanje s ~ipkastimi strukturami kot potencialno dedi{~ino v nastajanju. Sodelovali so: Oddelek za oblikovanje tekstilij na Naravoslovnotehni{ki fakulteti v Ljubljani, Katedra za oblikovanje tekstilij na Fakulteti za dizajn v Trzinu, Oddelek za tekstilne materiale in oblikovanje na Fakulteti za strojni{tvo Univerze v Mariboru; posamezniki: Manca Ahlin, Ksenija Baraga, Metod ̂ re{nar, Elena Fajt, Tina Koder Grajzar, Jana Mr{nik, Urh Sobo~an. Ribni{ko suhorobarstvo: nesnovna kulturna dedi{~ina Slovenije (razstavna hi{a SEM, 9. marec–8. maj 2016) (avtorici: dr. Nena @idov in mag. Anja Jerin; oblikovanje: mag. Darja Klan~ar; komuniciranje: Nina Zdravi~ Poli~ in mag. Maja Kostric Grubi{i}). Vzporedna razstava ob gostujo~i razstavi Muzeja Ribnica Kri`em svajt so se podalǝ pa sujo ruobo prodajalǝ: pregled ribni{kega kro{njarstva od patenta leta 1492 do danes. Predstavljeni so bili izdelki suhorobarjev, ki so kot nosilci enote Ribni{ko suhorobarstvo evidentirani v Registru nesnovne kulturne dedi{~ine. Na ogled so bili tudi izdelki blagovne znamke Ribrand, ki ~rpa navdih iz ribni{kega suhorobarstva, ter tudi primeri predmetov, dokumentov in fotografij, ki jih v zvezi s suhorobarstvom hrani SEM. Bonboni vseh generacij: 140 let [umija (razstavna hi{a SEM, 17. november–30. januar 2016) (avtorja: mag. Adela Pukl in Miha [pi~ek; zunanji strokovni sodelavci razstave: Jerneja Strm{ek Turk, Sa{a Kokol, Minka Grablovic; komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubi{i}; oblikovanje: Sa{a Kerko{, Rok Marin{ek) Razstav, ki je nastala ob 140. obletnici [umija, je bila posve~ena uspe{ni slovenski blagovni znamki in je nadaljevanje projekta SEM o dedi{~ini in prihodnosti slovenskih blagovnih znamk iz leta 2010, ki je izpostavljal pomembnost slovenske gospodarske in kulturne dedi{~ine. Pobuda za pripravo te razstave v SEM je sicer pri{la s strani @ita in Podravke, kjer se zavedajo pomena ohranjanja zapu{~ine uspe{ne blagovne znamke [umi in potrebe po njeni strokovni skrbi na muzejski na~in. Na razstavi je bilo predstavljenih ve~ originalnih predmetov, embala`e, dokumentarno gradivo in video z legendarnimi oglasi iz 70. let prej{njega stoletja. To sta denimo animirani oglas Visoki C avtorja Mikija Mustra iz leta 1968 in oglas Fru Fru re`iserja Jake Judni~a iz leta 1982. Osrednji poudarek razstave je bila instalacija v obliki lestenca, izdelana iz 4500 bonbonov [umi – bonbonov vseh generacij. Ob razstavi je iz{el katalog z naslovom Bonboni vseh generacij: 140 let [umija, ki ponuja zgodovinski pregled. Uredila sta ga mag. Adela Pukl in Miha [pi~ek. 228 Nina Zdravi~ Poli~, Maja Kostric Grubi{i} Manj{e razstave SEM Petdeseta obletnica terenske ekipe slovenskega etnografskega muzeja v Dra{i~ih 1965–2015 (upravna hi{a SEM, 14. januar–14. februar 2016) (avtor: mag. Andrej Dular) Po gostovanju v Dra{i~ih je pri{la razstava v SEM. Dr. Niko Zupani~: svetovljan iz Gribelj (upravna hi{a SEM, 1. december –28. februar 2016 ) (avtorica: Mojca Ra~i~; komuniciranje Nina Zdravi~ Poli~, mag. Maja Kostric Grubi{i} in Jure Rus; oblikovanje: Mojca Turk) Razstava je bila posve~ena 140. obletnici rojstva ustanovitelja Slovenskega etnografskega muzeja Nika Zupani~a. Na ogled so bili separatni odtisi njegovih prispevkov, objavljenih v doma~ih in {tevilnih tujih publikacijah, uradni dokumenti, osebna pisma in nekateri drugi osebni predmeti. Gostujo~e razstave v SEM Phulkari: indijske vezenine iz Pand`aba in Harijane (razstavna hi{a SEM, 25. januar–25. februar 2016) (Razstava Nacionalnega centra za umetnost Indira Gandhi in Indijskega sveta za kulturno sodelovanje (ICCR); predstavitev v SEM v sodelovanju z Veleposlani{tvom Indije v Sloveniji; zasnova razstave v SEM in teksti: mag. Ralf ^eplak Mencin; oblikovanje: Mojca Turk) Razstava je odslikavala podobe `ivih barv regij Pand`aba in Harijane in bogate indijske tradicijske kulture razli~nih na~inov ro~nega vezenja. Nekatere oblike vezenin so postale zelo popularne po vsej Indiji in tudi v tujini. Postale so sinonim za regijo, iz katere izvirajo. Vsaka tkanina ima svoje zna~ilnosti, phulkari pa se {e posebej mo~no razlikuje od drugih. Phulkari je zelo fina vezenina iz Pand`aba in Harijane. Ima emocionalno, socialno in kulturno vrednost, kar je sicer redko. Sestavljena je iz svilenih niti na bomba`ni osnovi. Izdelujejo jo matere za svoje h~ere ali snahe. Phulkari pomeni cvetli~ne vzorce, imenujejo ga tudi bagh, kar pomeni vrt. Znani so po svojih mo~nih barvah, geometrijskih vzorcih in razko{ju, ki so integralni del `ivljenja in tradicij ljudi v Pand`abu. Razstavo je spremljal katalog, ki ga je uredil mag. Ralf ^eplak Mencin. Kri`em svajt so se podalә pa sujo ruobo prodajalә: pregled ribni{kega kro{njarstva od patenta leta 1492 do danes (razstavna hi{a SEM, 9. marec–8. maj 2016) (Razstava Muzeja Ribnica; avtorice: Polona Rigler Grm, mag. Marina Gradi{nik in Vasja Pavlin; koordinatorka razstave: Nina Zdravi~ Poli~; komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubi{i}) 229 Razstavna dejavnost SEM v letu 2016 Gostujo~a razstava Muzeja Ribnica je pripovedovala o kro{njarstvu od t. i. kro{njarskega patenta, ki ga je izdal cesar Friderik III. leta 1492, o tradicionalni obliki srednjeve{ke trgovine, ki je bila {e posebej mo~no zastopana na ribni{ko- ko~evskem obmo~ju in se v Ribnici obdr`ala tudi po drugi svetovni vojni, nato pa se preoblikovala, na{la nove prodajne poti in se na ta na~in ohranila vse do danes. Manj{e gostujo~e razstave v SEM Okusi Jaffe (upravna hi{a SEM, 9. maj–22. maj 2016) (BDS gibanje za pravice Palestincev; avtorica: Nada Pretnar, BDS; koordiniranje in komuniciranje: Nina Zdravi~ Poli~ in mag. Maja Kostric, SEM). Razstava je s pomo~jo fotografij prikazala zgodbo mesta Jaffe in pomaran~e Jaffa od poznega otomanskega obdobja do dana{njega dne kot tudi dolgoletno poslovno povezavo med Slovenijo in izvoznikom pomaran~ iz Jaffe. Spremljalo jo je mednarodno strokovno sre~anje. Dolga zgodovina urbarjev (upravna hi{a SEM, 2. marec–29. april 2016) (Zgodovinski in{titut Milka Kosa ZRC SAZU; Arhiv Republike Slovenije; SEM; zasnova razstave: dr. Mojca Horvat, ZRC SAZU; Barbara Sosi~, SEM; dr. @iga Zwitter; dr. Lilijana @nidar{i~ Golec, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani) Razstava je gostovala v SEM z namenom {ir{i javnosti pribli`ati bogastvo urbarjev kot vira za raziskave. Temeljila je na plakatih in nekaterih predmetih. V prvem delu je prikazovala glavne prelomnice v ve~stoletni zgodovini urbarjev na Slovenskem, njihove zna~ilnosti in posebnosti ter njihovo izpovedno mo~, delno pa tudi nemo~. Predstavljeni so bili predhodniki urbarjev (tradicijske notice iz ~asa od 10. do 12. stoletja in protourbarji iz 12. stoletja), »pravi« urbarji srednjega veka do okrog leta 1500, urbarji zgodnjega novega veka, tj. tisti iz obdobja od poznega 15. do srede 18. stoletja, ter urbarji v stoletju pred zemlji{ko odvezo v letu 1848. Za bolj{e razumevanje v urbarjih dokumentiranih podlo`ni{kih obveznosti je bila razstava dopolnjena s predmetov iz zbirke SEM. Ti predmeti so izpostavljali dejavnosti, od katerih so podlo`niki dajali dajatve (pri odmeri `itnih dajatev, pri tlaki), kot so sekira za gozdno delo in cepljenje drv, pleten ko{ za gojenje ~ebel, past za polhe, merniki za `ito, oralo, srp itn. Photomagic – Stane Jagodi~, Gábor Kerekes, Branko Lenart (upravna hi{a SEM, 2. junij–30. september 2016) (Photon, Center za sodobno fotografijo; koordiniranje in komuniciranje: Nina Zdravi~ Poli~ in mag. Maja Kostric Grubi{i}, SEM; multimedijska podpora: Jure Rus, SEM) Razstava je nastala v SEM v okviru festivala Fotoni~ni trenutki 2016, katerega producent je Photon. Bila je poklon leta 2014 preminulemu mad`arskemu fotografu in umetniku Gáborju Kerekesu. Projekt PhotoMagic je poleg del Gáborja Kerekesa predstavil tudi izbor del iz opusov dveh sorodno usmerjenih mednarodno 230 Nina Zdravi~ Poli~, Maja Kostric Grubi{i} prepoznavnih fotografskih ustvarjalcev, Staneta Jagodi~a in Branka Lenarta, katerih avtorski pristop do fotografije je podobno raziskovalen in eksperimentalen. Indijski spomeniki: razstava akvarelov Ka{inata Dasa (upravna hi{a SEM, 12. avgust–24. september 2016) (Indijski svet za kulturno sodelovanje – ICCR; Veleposlani{tvo Indije v Sloveniji; koordinator razstave mag. Ralf ^eplak Mencin, SEM; multimedijska podpora: Jure Rus, SEM) Razstava akvarelov slikarja Ka{inata Dasa je odslikavala raznolike spomenike Indije, ki odra`ajo kulturno dedi{~ino in slavo indijske preteklosti. Predstavljeni so bili Tad` Mahal, Vrata Delhija, rde~a trdnjava v Delhiju, stolp zmage v Chittorgarhu, Rad`astan, Zahodna Indija. Begunec_ka sem (upravna hi{a SEM, 26. oktober–11. november 2016) (avtorici: umetnici Widad Tamini in Vesna Bukovec; sodelujo~e ustanove: Znanstveno-raziskovalni in{titut Filozofske fakultete v Ljubljani (ZIFF), zanj dr. Ksenija Horvat Vidmar; Evropski observatorij spominov Barcelona; Univerza v Perpignanu (IT); koordinatorka: Nina Zdravi~ Poli~, SEM, komuniciranje: mag. Maja Kostric Grubi{i} in Jure Rus, SEM; oblikovanje: Mojca Turk) Razstava je predstavljala 12 zgodb Widad Tamimi in 12 ilustracij Vesne Bukovec, bila je del mednarodnega projekta EUROM − European Observatory on Memories in spremlja mednarodni simpozij Prihodnost evropskega spomina. Widad Tamimi je jeseni in pozimi 2015/2016 kot prostovoljka v begunskih centrih pomagala zdru`evati dru`ine, ki so jih v policijskih postopkih ob pre~kanju meje lo~ili, in je kot pisateljica zapisovala njihove zgodbe. Namen umetnic je pokazati in pribli`ati ~love{ko stisko ljudi na begunski poti. Gostovanja SEM v Sloveniji in tujini Rojstvo: izku{nje rominj (Mestni muzej Kr{ko, Mencingerjeva hi{a, Kr{ko, 14. januar–20. marec 2016; in Pokrajinski muzej Maribor, Maribor, 24. marec–24. april 2016) (koordinatorka: Tina Palai}, sodelavka SEM na projektu Dostopnost do kulturne dedi{~ine ranljivim skupinam) Razstava je bila postavljena `e leta 2015 v SEM v okviru EU projekta Dostopnost do kulturne dedi{~ine ranljivim skupinam, katerega nosilec je bil SEM. Na obisku doma: ob 65-letnici etnolo{ke raziskave v Mokronogu in okolici (Na obisku doma: kako `iveti v na{ih krajih 1950, [entvid pri Sti~ni, avla ob~ine Mokronog - Trebelno, Mokronog, 15. marec–15. april 2016) (avtor: Miha [pi~ek) 231 Razstavna dejavnost SEM v letu 2016 Razstava je zgodba o izbranih predmetih in fotografijah, ki izvirajo iz mokrono{ke okolice in jih hranita SEM in Dolenjski muzej. S pomo~jo razstave so se predmeti in fotografije vrnili v svoje izvorno okolje, da bi se lokalna skupnost seznanila in spomnila kulturnega izro~ila svoje preteklosti. Romanje na sv. Vi{arje: fotopis Petra Nagli~a iz leta 1933 (Na obisku doma: Ro`, Podjuna, Zilja, Pred gosti{~em Locanda Al Convento, Vi{arje, Italija, 4. avgust–2. oktober 2016) (avtor: Miha [pi~ek) Razstava fotografij iz bogate zapu{~ine Petra Nagli~a, ki jo hrani SEM, je `e drugi~ po letu 2015 gostovala na Svetih Vi{arjah. Gre za serijo 32 fotografij, ki so nastale leta 1933 med velikim slovenskim romanjem na Svete Vi{arje. Romanje na Trsat: fotopis Petra Nagli~a iz leta 1933 (Fran~i{kanski samostan, Trsat, Hrva{ka, 13. avgust–13. oktober 2016) (avtor: Miha [pi~ek) Fotografska razstava je bila fotopis, ki ga je posnel Peter Nagli~ med romanjem na Trstat. Slova{ko-slovenska dimenzija (Ministrstvo za kulturo, Bratislava, Slova{ka, 22. junij–15. julij 2016) Na razstavi ob predsedovanju Slova{ke republike Svetu EU in ob 25. obletnici samostojnosti Republike Slovenije se je SEM (med drugimi sodelujo~imi institucijami) predstavil z arhivskimi filmi o slovenskih doma~ih obrteh in s fotografijami. Sre~na de`ela je, vino rodi … O zgodovini vinogradni{tva in vinarstva na Vipavskem (Lanthierijev dvorec, Vipava, 4. december 2016–) (avtorica: Barbara Sosi~) Razstava plakatov o kulturi obdelovanja vinogradov in pridelave vina na Vipavskem ter {ir{e na Primorskem in na Slovenskem je ponujala zgodovinski pregled te pomembne gospodarske panoge. Cockta, pija~a va{e in na{e mladosti (Slovenski muzej in arhivi, Cleveland, ZDA, 14. december 2016–28. februar 2017) (avtorica: mag. Adela Pukl; koordinatorki: mag. Adela Pukl in Nina Zdravi~ Poli~) Leta 2010 je Slovenski etnografski muzej zasnoval in postavil razstavo Cockta, pija~a va{e in na{e mladosti: o dedi{~ini slovenskih blagovnih znamk kot pomembnem delu slovenske gospodarske in kulturne dedi{~ine. Panojska razstava 232 Nina Zdravi~ Poli~, Maja Kostric Grubi{i} je osvetljevala fenomen kokte kot dela slovenske kulturne identitete in je prijetno spominjala na gospodarsko in dru`beno preteklost Slovenije. [tudentska razstava #VstopilSEM – mejniki in prehodi mladih (1. junij–30. september 2016) (mentorica: mag. Polona Sketelj, SEM; Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo FF Univerze v Ljubljani) Razstava {tudentov Oddelka za etnologijo in kulturno antropologijo je rezultat dogovora med SEM in EIKA, da se del izobra`evalnega letnega programa izvaja v muzeju, in sicer za {tudente predmeta Etnologija Slovenije. Razstava se je vsebinsko navezovala na razstavo Vrata: prostorski in simbolni prehodi `ivljenja. Osebne razstave obiskovalcev V letu 2016 so bile na ogled tri osebne razstave, ki so nastale kot premislek o vpra{anjih iz stalne razstave SEM Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta. Tukaj sem?: to je moja zgodba (razstavna hi{a SEM, 7. april–27. maj 2016) (Cikel Moje `ivljenje, moj svet) (avtorica Mojca Kav~i~ Perko, mentorica: Sonja Kogej Rus, SEM) Moje skrite in razkrite podobe (razstavna hi{a SEM, 31. november 2016– 31. januar 2017) (Cikel Moje `ivljenje, moj svet) (avtorica Ana Hribernik, mentorica: Sonja Kogej Rus, SEM) Majica – simbol, spomin in pripadnost (razstavna hi{a SEM, 6. april–19. maj 2016) (Cikel Moja zbirka) (avtorica Zala Kogej, mentorica: Sonja Kogej Rus, SEM) Osebna razstava Majica Zale Kogej (foto: Jure Rus, 2016) 233 Razstavna dejavnost SEM v letu 2016 Razstave v Kavarni SEM Matja` Krivic: Indija (25. januar–17. junij 2016) ^ipka kot spomin (17. junij–28. september 2016) Matja` Krivic: Kopanje prihodnosti: `ivljenje delavcev rudnika zlata v Burkini Faso (29. september 2016–3. april 2017) Fotografska skupinska zunanja razstava Nacionalni muzeji Slovenije (Muzejska plo{~ad pred SEM, 18. maj–31. oktober 2016) (ICOM Slovenija; koordinatorka za SEM: Nina Zdravi~ Poli~; oblikovanje: Matija Kova~; sodelovali so: Narodni muzej Slovenije, Narodna galerija, Prirodoslovni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej, Moderna galerija in MSUM, Tehni{ki muzej Slovenije, Muzej novej{e zgodovine Slovenije, Slovenska kinoteka, Slovenski gledali{ki in{titut – Gledali{ki muzej, Muzej za arhitekturo in oblikovanje, Slovenski {olski muzej in Muzej kr{~anstva na Slovenskem) Z izbranimi podobami muzejskih predmetov in impresij iz bogatih in raznolikih muzejskih zbirk se je ob praznovanju Mednarodnega muzejskega dne, na temo Muzeji in kulturna krajina, predstavilo 12 slovenskih dr`avnih muzejev. Odprtje razstave Nacionalni muzeji Slovenije (foto: Jure Rus, 2016)