Zloraba cerkve in maše za hujskanje zoper učiteljstvo. Na Dclenjskem v kraju A. se je dogodil slučaj, da je župnik izja.vil naprani zastcpnikcm Ijudstva, ki so urgirali upeljavo desete maše, katero je župnik ukinil: »da ne bo toliko časa desete maše, dckler se učitelja X. ne spravi iz kraja.« Tako hujska duhovščina ljudstvo proti učiteljstvu, ki ji ne trobi v političen rog in pri tem nesramno zlorablja svojo uradmo obveznost, cerkev. vero. prižni*co in imašo. Vsa sredstva so ii dobra, da nahujska ljudstvo proti učiteljstvu. Sedaj, ko duliovščina nima več krajnih šolskih svetov v oblasti, da bi tam nahujskala ljudstvo zoper neljubo učiteljstvo in da bi se potom krajnih šolskih svetov vmešavala v učiteljska imenovanja in premeščanja; sedaj, ko ni več na stolcu ministra prosvete dr. Koroišca in tudi v Ljubljani nima več duhovščina zaslcmbe, kamor bi pošiljala svoje želje in ovadibe za premeščanje učiteljstva, se je pričela posluževati zlorabe svoje službe za hujskanje ljudstva proti učiteljstvu. Ta slučaj je tako klasičen. da zasluži vse pozornosti, podoben je pa vsem drugim siučajem in metodam. ki se uporabljajo zoper učiteljstvo s strani duhovščine na dežfeli. Vendar bo treba misliti, da se pride v okom tudi temu hujskamju, s tako podlimr sredstvi, ki gotovo enačijo zlorabi službe. Svoječasno. ko učitelji niso bili državni uradniki. jim ie Avstrija s tem izgovorom odrekala svojo zaščito. Danes so učitelji državni uradniki. ziaito upravičeno lahko zahtevajo v takih primerih zaščite od države in v prvi vrsti od državnega pravdništva. Saij tu je krivda po čl. 104. p. k. z. jasna kot beli dan in učiteljstvo upravičeno pozivlje državno scdno oblast, da ga ščiti, ker se konča z uvedbo takih sredstev proti učiteljstvu vsaiko tuidi službeno neodvisno delovanje učiteljstva na deželi. Razmere morajo postati nevzdržne, pa ne zaradi ljudstva. ampak zaradi nestrpnosti in poklicne zlorabe s strani duhovščine. Prršli bomo s podrobnimi podatki na dan!