ŠOLSKO GLASILO CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA OVI JARŠE Šolsko leto 2018/19 GLASILO UČENCEV, UČITELJEV IN STARŠEV CENTRA JANEZA LEVCA LJUBLJANA OVI JARŠE SOLSKO LETO 2018/2019 Junij 2019 Uredile in oblikovale: Ana Svetičič, Karmen Grabljevec, Eva Tomažin v _____ Naslovnica: Polžek ( Špela Zadnikar, 3. c in Zala Potokar, 3. D) Tisk: OVI Jarše Naklada: 170 izvodov UVODNIK POZDRAVLJENI, PRIJATELJI! POLŽEK JE PONOVNO Z VAMI. PREŽIVELI SMO LEPO LETO. SPOZNALI SMO NOVE PRIJATELJE. USTVARILI SMO ZANIMIVE IZDELKE. ŽELIMOVAM PRIJETNO BRANJE! KARMEN, EVA IN ANA TA LJIBB1BN U Ob Valentinovem prazniku smo se z otroki najprej pogovorili, kaj ljubezen sploh je, kako jo dojemamo, čutimo. Nato smo vzeli list papirja in vsak je povedal koga in kaj ima rad. Odgovori so pristni, enostavni, nekateri nas nasmejijo, spet ^ drugi nas zadanejo v bistvo-srce, tam kjer ljubezen prebiva. / 31" Nato smo pričeli z izdelovanjem Valentinove čestitke "Roža ljubezni". Vsak otrok je iz barvnega papirja, ki ga je izbral sam, izrezal dve srci, eno večje, drugo manjše in ju nalepil enega na drugega. Nato smo pričeli z izrezovanjem stebla in listov, na koncu pa samo vadili malo težji izrez cveta tulipana. Vsak je moral izrezati šest cvetov tulipanov v različnih barvah. Vse skupaj smo nalepili v sredino čestitke, jo prepognili na pol in pričeli pogovor o tem komu jo bomo podarili. Ob izdelovanju smo upoštevali navodila, uživali, se zmotili, vztrajali, pogovarjali o ljubezni in na koncu izdelali lepo voščilnico. Otroci so voščilnico posvetili staršem, nekateri babicam in dedkom, preostali pa svojim simpatijam. J* 1 UTRINKI IZ 6.B 3 UČENCI 2. A SKUPINE SMO SE NAUČILI IZDELOVATI »ZAPESTNICE PRIJATELJSTVA«. ZA IZDELAVO ZAPESTNICE POTREBUJEŠ: - KROG IZ KARTONA, PREMERA 15 CM - 7 VRVIC VOLNE RAZLIČNIH BARV, DOLŽINE 30 CM - ŠKARJE 1. KROG IZ KARTONA RAZDELIŠ NA 8 ENAKIH DELOV, KI JIH NA VRHU ZAREŽEŠ S ŠKARJAMI. 2. NA SREDINO KROGA NAREDIŠ ODPRTINO S ŠKARJAMI. 3. VRVICE VOLNE NA ENEM KONCU ZAVEŽEŠ V ŠOP. 4. ŠOP VOLNE VPNEŠ V SREDINSKO ODPRTINO KROGA. 5. VSAKO VRVICO VOLNE VPNEŠ V ENO ZAREZO NA KROGU. PREPLETANJE: 1. ZAČNEŠ S PREPLETANJEM - KROG PRIMEŠ NA PRAZNI ZAREZI. 2. V PRAZNO ZAREZO PRETAKNEŠ VRVICO, KI JE TRI MESTA DESNO OD PRAZNE ZAREZE. 3. PONAVLJAŠ POSTOPEK, DOKLER ZAPESTNICA NI SPLETENA. ZAPESTNIE PRIJATELJSTVA SMO NA DELAVNICI SOCIALNEGA VKLJUČEVANJA NAUČILI PLESTI TUDI NAŠE PRIJATELJE IZ OSNOVNE ŠOLE VIDE PREGARC. 5 IZDELAVA PUNČK 7 PRIPRAVA MALICE V 5.A IN 5.B B jesensko drevo 9 IZDELKI IZ t.A ll TER IZ 1.C IN 2.C USTVARJANJE V 5.OPB > Škarjice hrustalke, po rumeni mizi bežite, jopico mi urežite!« (D. Kette - Šivilja in škarjice) V5.0PB smo v Kristina Rezali sm o in krojili, si s Ivanko P°Poldneve P°Pestrili Žan 13 •• 112 Aljaž 0 CP Spi^1 ^ .jljubse stvari in se )V Anže Doroteja Živa 14 PTIČKI POZIMI 1.B 16 PROJEKT »ŽIVLJENJE JE ZGODBA« V KNJIŽNICI JE PRIJETNO. KNJIŽNIČARKA ANGELA NAS ŽE POZNA IN PRIČAKUJE. JE ZELO PRIJAZNA. USTVARJAMO NOVE UČNE SITUACIJE. POSLUŠAMO ZGODBE. UČIMO SE DRUGAČE. V ZGODBAH SPOZNAVAMO ODNOSE MED LJUDMI. UČIMO SE ZA ŽIVLJENJE. BRANJE BOGATI OTROŠKA SRCA. KNJIŽNICO OBISKUJEJO EMA, MARK, AMIN, ARMANDO, JAN, LAN IN MARTIN, ADRIJAN, SIMON, TIANA, JERNEJ IN MARTIN G. UČITELJICE IN UČENCI 3.B INSKUPINE 17 TO SMO MI, 3.B. V decembru smo imeli na naši šoli Dan odprtih vrat. Skupina 3.B je imela svojo glasbeno delavnico, saj zelo radi pojemo, igramo na instrumente in plešemo. Povabili smo glasbenico KAJO, ki je z nami igrala na UKULELO in druge instrumente. Na obisk v našo šolo sta prišla tudi dva četrta razreda iz OŠ Šmartno pod Šmarno goro. Naučili smo jih našo pozdravno pesem DAN, DAN DOBER DAN DOBER DAN PRI GLASBI..... Zapisala. Nataša Čas 18 KAKO JE RUSICA PREGNALA GRDINICO OBKROŽI ODGOVOR IN GA VPIŠI NA ČRTICE SPODAJ. 1. KAKO SE IMENUJE LISIČJE PREBIVALIŠČE? (Č) HIŠA (R) LISIČINA 2. KDO JE ŠEL PRAT PLENICE? (D) MEDVEDKA (U) LISICA 3. KDO JE BIL V KOTU V HIŠI? (S) GRDINICA (F) METLA 4. KDO JE POSKUSIL NA LEP NAČIN PREGNATI GRDOBO? (F) KROKODIL (I) ZAJČEK 19 5. KDO JE PIČIL GRDOBO? (M) OSA (C) MRAVLJA 6. KAJ SI JE ZLOMILA GRDINICA, KO JE ZELO VISOKO SKOČILA? (A) ZOB (J) NOGO 1 2 3 4 5 6 20 se ® 0° 2i KUHANJE V UČNI KUHINJI (3.C in 3.D) VSAK PETEK KUHAMO V UČNI KUHINJI. NAJPREJ IZ PREDALA VZAMEMO PREDPASNIKE. NA VRATA RAZREDA PRITRDIMO SIMBOL UČNE KUHINJE. V UČNI KUHINJI PREZRAČIMO PROSTOR. V KUHINJSKEM KORITU SI UMIJEMO ROKE. USEDEMO SE ZA MIZO. UČITELJICA POČASI PREBERE RECEPT. POVEMO ALI POKAŽEMO KATERE SESTAVINE SO NA MIZI. NA MIZO PRINESEMO KUHINJSKE PRIPOMOČKE. VSAK UČENEC POMAGA PRIPRAVITI JED. SKUPAJ PRIPRAVIMO MIZO. HRANO RAZDELIMO V KROŽNIKE. Z UŽITKOM POJEMO PRIPRAVLJENO JED. NA KONCU POMIJEMO IN POBRIŠEMO POSODO. POMIJEMO MIZO IN KUHINJSKI PULT. PROSTOR POMETEMO. 23 zgodba v lahkem branju: zgodba iz serije o Rudi Robotu TRIJE PRIJATELJI SO BILI V MUZEJU. SPOZNALI SO ŽIVLJENJE NEKOČ, NA LJUBLJANSKEM BARJU... RUDI ROBOT, SE IGRA MOSTIŠČARSKO VODNO POT 1. TRIJE PRIJATELJI SE IGRAJO MOSTIŠČARJE. (slika 1, 2,11) 2. V MIVKI NAREDIJO VELIKO LUŽO IN MAJHNE MOSTIČKE IZ DREVESNIH PALČK IN LESENIH DEŠČIC. (Poskusi!) (slika 3) 3. TAKO NAREDIJO TUDI HIŠKE, LUTKE LJUDI IN ČOLNIČKE DREVAKE. (Igrajo se...) (slika 4, 5) 4. MOSTIŠČARJI SO LOVILI RIBE IN DIVJE ŽIVALI. (slika 6) 5. ZA LOV SO UPORABLJALI SEKIRO, LOK IN SULICO. (slika 7) 6. ZA DELO NA POLJU SO UPORABLJALI ENOSTAVNO MOTIKO, VILE IN GRABLJE. (slika 8) 7. ZNALI SO NAREDITI TUDI POSODO IZ GLINE IN MOKRE MIVKE, PA TUDI NAKIT . (slika 9) 8. NA STATVAH SO STKALI BLAGO ZA OBLEKO. OBLEKLI SO TUDI KOŽUHOVINO. (slika 10) 9. RUDI ROBOT, SREČKO SNEŽEN IN ŠIMEN ŠEMA NAREDIJO POSODICE, ORODJE IN OROŽJE ZA IGRO. (Poskusi!) 25 10. OBLEČEJO SE V MAMINE OSTANKE BLAGA IN KOŽUHA. 11. IGRAJO SE MOSTIŠČARJE LOVCE IN RIBOLOVCE. 12. NA DREVAKIH VOZIJO KAMENČKE OD MOSTIČKA DO MOSTIČKA. 13. RUDIJEV OČKA JIM POMAGA NAREDITI ŠE LESENO SAMOKOLNICO. (nekoč prvo kolo na vrtljivo os) IGRA JE RES ZANIMIVA. (slika 11) 14. KER JE ČAS POČITNIC IN JE VROČE, SE PRIJATELJI ŠKROPIJO Z VODO IZ PESKOVNIKA. KOT NEKOČ MOSTIŠČARJI. (slika 12) 15. MOSTIŠČARJI SO ŽIVELI NA VODI, V VODI IN Z VODO ! V ZGODBI NASTOPAJO TRIJE PRIJATELJI : RUDI ROBOT SREČKO SNEŽEN ŠIMEN ŠEMA SLIKE SMO SOOBLIKOVALI TRIJE UČENCI NAŠE ŠOLE : GAŠPER ŠILC HANA ROŠ ADRIJAN LUC PRAPER mentorica: Andreja Munih, gledališka Interesna dejavnost OE Jarše, CJL foto: Andreja Munih 26 Zapisala: A. Munih VLAVA/V^ vV^-tVlCKU V sodelovanju s študentkami Pedagoške fakultete na naši enoti OVI Jarše izvajamo plavalni tečaj po metodi Hallwick. Tečaj poteka od oktobra do januarja. Učenci so razporejeni glede na starost v dve skupini. Hallivvickov koncept temelji na filozofiji, ki poudarja pomembnost prijetne izkušnje, zadovoljstva, veselja in sproščenosti ter tesnega sodelovanja med učencem in vaditeljem. Pomemben je tudi pozitivno naravnan odnos do dela in vsakega posameznika, upoštevajoč sposobnosti in ne pomanjkljivosti. Učenje plavanja po tej metodi izključuje uporabo plavalnih pripomočkov, razlogi pa so: večja povezanost z učiteljem plavanja, lažje in pravilnejše izvajanje plavalnih gibov ter rotacij, zgolj navidezna varnost, itd. Učenje plavalnih tehnik ni prednost niti poudarjena naloga jI te metode. Tfrening se vedno izvaja po načelu ena na ena. Vsak plavalec ima svojega vaditelja : risi ■ m »U i,. VK K Program desetih točk je osnova učenja plavanja po Halliwickovi metodi, s katero je James Mc Millan s sodelavci odprl nove možnosti osvajanja plavalnih veščin vsem, ne glede na telesne in duševne sposobnosti. Sestavljajo jih vaje in igre za duševno prilagoditev, samostojnost, prečno vrtenje, sagitalno vrtenje, vzdolžno vrtenje, sestavljeno vrtenje, vzgon, plavanje na mestu, drsenje z vrtinčenjem vode, elementarna oblika gibanja v vodi in osnovna plavalna tehnika. 29 £=" i -T SLf^ mSG&rM -a š Preko plavanja in aktivnosti v vodi lahko dosežemo različno postavljene cilje ne glede na starost in vrsto ali stopnjo prizadetosti posameznika. Učenje plavanja po Halliwickovi metodi predstavlja otroku varnost, veselje in igro v vodi, skratka, Halliwickova filozofija učenja plavanja pomaga otroku razviti njegove potenciale in mu pusti svobodo gibanja, ki je drugače ne more izkusiti. Lep pozdrav Manja MAKEVIC in Brigita MURŠEC 30 SKUPINA ZA POZITIVNO STARŠEVSTVO ZAŽIVELA JE SKUPINA ZA STARŠE. SREČUJEMO SE V ŠOLSKI KNJIŽNICI. NA ZAČETKU LETA SMO IZBRALI TEME. STARŠI SE SREČANJA ZELO VESELIJO. IMAMO SKUPINSKE POGOVORE. STARŠI ZAVZETO SODELUJEJO V POGOVORIH. POGOVORE VODIMO MOJCA, IRENA IN ANUŠKA. SODELOVANJE S STARŠI OPIŠEJO TRI BESEDE-OPORA, VZPODBUDA IN DRUŽENJE. 31