koncert, na katerem so izvajali Nicolaijevo simfonijo D-dur (1. prednašba na Dunaju). Prof. Dittrich je igral Haendlov koncert za orgle in orkester op. 4 št. 1, Betetto pa je pel dve zelo neznatni, deloma celo banalni ariji W. A. Mozarta »Per questa bella mano« in »Ein deutsches Kriegslied«, zadnjo s pomenljivim besedilom: „Ich mochte wohl der Kaiser sein. Den Orient wollt' ich er se hiitt e rn, Die Muselmanner miiBten zittern, Konstant i no p el ware mein." Genius temporis je celo tej muzikalno prav malo pomembni, trivialni stvarici pripomogel do zaželjenega vspeha. Pesem pa je hkratu nekako programatična za veter, ki veje sedaj v Družbi, koje predsednik je bivši nemški poslanec in vpoko-jeni minister Marchet. Kako le pravi Goethe? »Ein garstig Lied ! Pfui! Ein politiseh Lied!« Dirigent skoraj vseh prireditev je bil Franc Schalk, ki naravno ni mogel vedno biti enako svež v interpretaciji najrazličnejših umotvorov. — Ljubljansko »Glasbeno Matico« sta zastopala pri slavnostih okrajni komisar Emil Hochreiter in dvorni tajnik dr. Gojmir Krek. Zlatko Balakovič, učenec na mojsterski šoli za gosli na Akademiji za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, je dosegel pri šolskem koncertu dne 20. januarja 1.1. lep vspeh. Igral je Brahmsov violinski koncert op. 77 (D dur) s spremlje-vanjem šolskega orkestra. Balakovič se odlikuje po spretnosti desne roke, kar je sploh občudovati pri Ševčikovih učencih. Igra je nekoliko hladna. Da obvladuje Balakovič vse tehnične težkoče, je samo ob sebi umevno. Dunajsko občinstvo je pozdravilo Balakoviča prijazno. M. L. Ervin Lendvai je izdal suito za ženske glasove po sta-rojaponskih pesnitvah, katero bo sredi marca t. 1. prvotno zapel v Frankfurtu o. M. Desoffski ženski zbor. Ruski skladatelj Skrjabin zahteva pri svoji simfoniji »Le poeme du feu« vedno menjajočo se razsvetljavo. Do sedaj se ni posrečilo, tem zahtevam popolnoma ugoditi. »Thomas-Orkester« v Chikagu je prednašal v prvih dveh mesecih tekoče sezone med drugimi sledeče slovanske skladbe: Dvofdkovo posthumno »Dramatično uverturo«, Boro-dinovo simfonijo Es dur št. 1, Balakireva »Uverturo po španski themi« in Glazunova »Finsko fantazijo«. Vse skladbe so dosegle pod vodstvom dirigenta Stocka zelo lep vspeh. S knjižne mize in iz glasbene mape. Novosti muzikalnega knjigotržtva (navedene z izvirnim naslovom) so med drugimi: Rudolf Kassner: Die Moral der Musik. Aus den Briefen an einen Musiker. Leipzig, Insel-Verlag. (broš. M. 3*—, vez. M. 4.50). Karel Em. Hrobsky~: Hudebni slovnik. Tfeti doplnene a opravene vydane (K —"30.). — Walter Dahms: Schubert. Mit 230 Bildern. Berlin und Leipzig. Verlegt bei Schuster & Loeffler. 1912 (vez. M. 14-—). — Hans Leichentritt: Musikalische Formenlehre. (Handbucher der Musiklehre, herausgegeben von J. Xaver Scharwenka, Bd. VII) Leipzig, Breitkopf & Hartel 1911 (Mk. 6-—). — C. Hubert Parry: Style in Musical Art, London, Macmillan and Co, 1911 (sh. 10)-Richard Stčhr: Prakt. Leitfaden des Kontrapunktes. Hamburg, Ant' J.Benjamin, 1911 (Mk.4-—).Maks Deri: Versuch einer psychologi-schen Kunstlehre. Stuttgart, Ferd. Enke 1911 (M. 5'—). — Oskar Noe und Hans J. Moser: Technik der deutschen Gesangskunst. Leipzig, G. J. Goschen 1912 (M. —80.) — Muller-Sollner: Die Register der mensehlichen Stimme. Erscheinungsform, Bedeutung, Behandlung. Darmstadt, Arnold Bergstrafier (W. Klein-schmidt) 1912 (M. —80). — »Der Rhythmus«. Ein Jahrbuch, herausgegeben von der Bildungsanstalt Jaques Dolcroze, Dresden-Hellerau, I. Band; Jena, Eugen Diederichs 1911. -Edmund Hellmer: Hugo Wolfs Familienbriefe. Eine Personlich-keit in Briefen. Herausgegeben von — . Mit 3 Abbildungen. Leipzig. Breitkopf & Hartel 1912 (broš. M. 3—, vez. M. 5'—). Cecil Forsyth: Music and Nationalism. A Study of English Opera. London, Macmillan and Co., 1911 (Sh. 5'—). — Erich V/aetzmann: Die Resonanztheorie des Horens. Braunschweig, Vieweg & Sohn 1912. (M. 5*—). — Gustav Kanth: Bilder-Atlas zur Musikgeschichte. Von Bach bis Strauss. Herausgegeben von —. Berlin und Leipzig, Schuster & Loeffler. (M. 12-—). — Julien Tiersot: Rousseau musicien. (V zbirki Les Maitres de la Musique) (Fr. 3.50). —¦ Zdzistav Jachimecki: Richard Wagner. Nauka i Sztuka XII, Lwow 1911. — C. Saint-Saens: Ecole Buissonniere. Notes et souvenirs. Pariš. Pierre Lafitte & Cie Editeurs. 1913. — Adolf VVeissmann: Chopin. Mit 84 Bildern. Berlin W. Schuster & Loeffler (broš. M. 5*—, vez. M. 6 —). — Edwin Lindner : Richard Wagner iiber »Tristan und Isolde«. Ausspriiche des Meisters iiber sein Werk, aus seinen Briefen und Schriften zusammen-gestellt und mit erlautenden Anmerkungen versehen. Leipzig. Breitkopf & Hartel 1912. (M. 5--). — Anton in Dvorak. Sbornik stati o jeho dile a živote. Praha. Nakladem Umelecke Besedy 1912 (K 10*—) — Gemma Bellincioni: Scuola di canto. Berlin, Adolf Furstner. (M. 8--). — Max Battke: Hudebni gramatika. Uvod do hudebniho umeni se zvlaštnim zretelem ke školnimu vvučovani zpevu. Preložil prof. Stanislav Jiranek. Praha, Fr. Csadim (K 2-). — Hudebni Ročenka češke mladeže pro rok 1913. Druhy ročnik. Smichov, Jakubska 18. (K —70). — Dr. Zdzistav Jachimecki: Wplywy wlaskie w muzyde polskiej. Cz§šč I. 1540—1640. Krakow. NakJa-dem Akademii umietnosči 1911. — Felix Weingartner: Akkorde. Gesammelte Aufsatze von —. Leipzig, Breitkopf & Hartel (broš. M. 5'—, vez. M. 61—) (Izbera iz številnih člankov iz raznih panog glasbene umetnosti) — Dr. Adolf Chybinski: Beitrage zur Geschichte des Taktschlagens. Leipzig, Breitkopf & Hartel 1912. — Leoš Jandček: Uplna nauka o harmonii. I. dil. A. Piša v Brne. (K 5'—). — Report of the fourth Congress of the International Musical Society. London. Novello & Company 1912.(Poročilo o londonskem kongresu Mednarod. Glasb. Družbe). Novo izišle skladbe slovanskih komponistov (navedene z izvirnim naslovom) so med drugimi: Rebikow, Wl., Die Frau mit dem Dolche (nach A. Schnitzler). Musikpsychologisches Drama. Klavierauszug mit russich-deu-tsehem Text, ibidem (M. 770). — Vidal Paul, Chansons ecossaises (Poesies de Burns) pour Chant et Piano (Text russe, fran^ais et allemande) ibidem (M. 2'20). — E. Kraus, Trois sonatines. Pro Piano na 4 ruce (Edition M. U. č. 787). V Praze, Mojmir Urbanek (K 1*80). — F. Neumann, op. 25. Vzpominky. Tri pisne pro vyšši hlas s pruvodem klaviru. Preložil Karel Burian (Edition M. U. č. 732) Ibidem (K 160). — Karol Szymanowski, op. 9. Sonate pour Piano et Violon. Berlin, Albert Stahl (M. 9'—). — vVladimir Rebikotv, op. 42: Alpha und Ornega. Musikpsycholo-gisches Drama. Text vom Komponisten, Deutsch von Lina Esbeer. Leipzig, P. Jurgenson (M. 2-—.) — Ign. Kossobudzki: Fiinf polnische Lieder fiir eine Singstimme mit Begleitung des Piano. Leipzig. Aug. Cranz (a M. 060 ali M. 1'20). — Liapunov S. op. 40. 3 morceaux za klavir) M. 2-—) — Isti: Lieder und Roman-zen, op. 42. Nr. 1—3, Jul. Heinr. Zimmermann, Leipzig (M 2-—). Isti: op. 43. Nr. 1. Lied des Raubers (M. 1-50), Nr.2. Die Statue von Zarskoje Selo (M V—), Nr. 3: O eil, du mein Rubin (M V—% Nr. 4. Es branden und brausen die Wogen (M. V—), Nr. 5: Der Winter (—-80). Nr. 6 : Du sahst mich im Menschenschwarm stehen (M. —'80), Nr. 7: Es jagt der Sturmwind (M. —-80) (V enem zvezku M. 4'—), Jul. Heinr. Zimmermann, Leipzig. — 13