URN_NBN_SI_doc-NMWJPNLU

512 UDK 373.3:635.047:37.091.6 1.03 Kratki znanstveni prispevek Prejeto: 18. 8. 2015 Urška Kleč* Vključitev šolskega vrta v pouk naravoslovja in tehnike v 4. in 5. razredu osnovne šole Including the school garden in the natural science and technical education subjects in the 4th and 5th grade of primary school Izvleček V zadnjih letih se število šolskih vrtov v Slo- veniji povečuje, kljub temu pa je šolski vrt kot didaktični pripomoček le redko neposredno vključen v učne načrte za naravoslovje. V prispevku smo zato predlagali možne aktiv- nosti v šolskem vrtu, ki bi se lahko združile z vsebinami in učnimi cilji učnega načrta za naravoslovje in tehniko, ki se izvaja v 4. in 5. razredu osnovne šole. Šolski vrt kot učni pripomoček spodbuja sodobne pristope k poučevanju: dinamičnost, aktivnost, razvoj celostnega oz. ekosistemskega, kritičnega in ustvarjalnega mišljenja, uvajanje znanstve- nega pristopa k reševanju problematike. Prek faz izkustvenega učenja je predstavljena tudi aktivnost izdelave kompostnega kupa, ki holi- stično združuje učne cilje ravnanja z odpadki, kroženja snovi, spoznavanja prsti in njenih lastnosti, spoznavanja edafskih živali in nji- hovih vlog pri nastajanju oz. spreminjanju lastnosti prsti. Poučevanje naravoslovja s sodobnimi pristopi uporabe metod odprtega pouka Kakovost učnega procesa je v veliki meri odvisna od učitelja; učitelj je tisti, ki učne cilje, vsebino, oblike in metode usklajuje in prilagaja učencem in učnemu pro- Abstract Although the number of school gardens in Slovenia has increased over the recent years, they are still rarely included directly as a teaching tool in the curricula of the natural science school subjects. In this paper, we pro- pose potential activities in the school garden, which could be combined with the content and learning objectives of the curriculum of the primary school natural science and technical education subjects which are car- ried out in the 4th and 5th grade of primary school. The school garden as a teaching tool encourages modern approaches to teaching such as: dynamism, activity, the development of holistic, critical and creative thinking, and the introduction of a scientific approach to problem solving. Through the phases of em- pirical learning we also present the activity of composting – which holistically combines learning objectives such as: waste manage- ment, the nutrient cycle, soil properties, edaphic animals and their roles in soil forma- tion and the alteration of its properties. * Urška Kleč, profesorica biologije, Biotehniški center Naklo, e-pošta: urska.klec@bc-naklo.si

RkJQdWJsaXNoZXIy