Pongrac Turnšek: Tri Ą€lil€€ rcci. Nekaj misli za veliki teden. Veliki teden nam predočuje tri velike reči, ki so tesno povezane med seboj: življenje, smrt in vstajenje. Življenje je trpljenje: Kristus je trpel. Smrt jc usoda vsakega človeka: Kristus je umrl. Onkraj groba nas čaka vstajenje: Kristus ,je od mrtvih vstal. Mladina ne misli kaj rada na te tri važne reči, zlasti ona ne, ki je vdana lahkomiselnosti. Takšna bi najrajše imela življenje brez trpljenja. Na konec življenja kaj rada ne misli, še manj pa na to, kar pride onstran groba. Kev je te tri važne reči izgubila iz vidika, je z njimi izgubila tisti kompas, ki bi ji kazal pravo smer skozi življenje. Šc v s.abšem položaju je tisti del mladinc, ki je v verskem oziru mlačen in brezbrižen, ali celo brezveren. Za take mlade ljudi je življenje izgubilo svoj pravi namen in pomen, smrt je za nje samo kazen, vstajenje pa jih napolnjuje, ako nanj pomislijo, ne z nadami, marve. samo s strahom. Niso takšni mladi ljudje sami iz sebe takšni postali. Pokvarilo jih je slabo čtivo in slabo društvo. To dvoje ima na vesti njihovo življenje. To življenje bi se končalo s slabo smrtjo in z vstajenjem večno izgubljenih, ako bi se jih' Zveličar, ki je za nas trpel, umrl tei. vstal iz groba, tik pred smrtjo ne us-j milil ter jih s svojo milostjo ne usposobil za srečno smrt in blaženo vstajenje. V pojasnilo nasleden slučaj iz mo . jega izkustva. Prejel sem nujno sporočilo od pri-; jatelja, ki ga ni pisal sam, naj hitro pridem k njemu v bolnico. Zdrznil sem se. Kakor blisk mi je šinila v glavo misel: zjutraj se je zgodila težka prometna nesre.a in najbrž je tudi moj prijatelj med ponesrečenci. Kakor film so mi šli skozi možgane in se raz-i vijali pred očmi, kakor da jih iznova doživljam, spomini na dogodke najinega prijateljstva. Nisva bila ožja sorojaka, vcndar skupna služba naju je družila kakor mnoge druge. On napol inteligent z nekaj več izobrazbe, jaz pa z nepopolno ljudsko šolo, pač pa veren prijatelj knjig in katoliških organizacij. Verski nazori so naju ločili kakor velik prepad, preko katerega ni mogel on k meni, ne jaz k njemu, Prijatelj, popoln brezverec, je skušal tudi na mene vplivati, _eš, da ni Boga, da je človek brez duše, zgolj materija, kakor vse drugo na zemlji. Mnogokrat sva se sporekla, odločno sem pobijal njegovo brezverstvo in njegove zmotne nazore, ki mu jih je vcepila brezverska družba, v katero je zašel. Razšlav sva se. Prišel pa je spet in iznova sva debatirala o vseh mogočih in nemogo_ih vprašanjih. Nekoč sem mu dejal. ali ostaneva prijatelja ali ne, tvojili svobodorniselnih nazorov ne priznam in jih ne morem priznati nikdar; mor- da boš še kdaj sam spoznal, da so zmotni. Ločila sva se. Čez nekaj dni sem bil prestavljen na drugo mesto in od takrat se nisva več videla. Vse to mi je še bilo v spominu kakor živa slika, ko sem hitel po stopnicah v clrugo nadstropje proti sobi, v kateri ležijo bolniki, ki so zapisani smrti. MoCno mi je utripalo srce in omiihujo- sem stopil za usmiljenko, ki mi je odprla vrata. Zagledal sem na postelji prijatelja, ki se.je slabotno nasmehnil in mi ponudil roko. Videlo se je, da mu je usojenih le še nekaj trenotkov življenja. Težka nesreča mu je uničila mlado življenje. S solzami v o.eh je dejal: »Prijatelj, spovedal sem se! Verujem, da je Bog in da ima človek neumrljivo dušo.« Še je hotel govoriti, a beseda mu je umrla na ustnih in njegovo oko je ugasnilo za vedno. Sklonil j3em glavo in se zamislil. Zakaj borba človeka proti Bogu? Zakaj?... Mar li zato, da mora človek ob koncu svojega življenja priznati, da bi bil poraz neizogiben, ako bi se ga Bog ne usmilil?! In isti večer mi je nevidna sila držala roko in vodila pero, ki je pisalo v dnevnik besede: Ni tajna ne življenje ne smrt. Tajnost je večnost. Tajnost pa nam razsvetljuje On, ki je trpel in vstal iz groba. Mladina, okleni se Njega in Njegove Cerkve! Le tako boš sebi in narodu v prid rešila velevažno vprašanje treh velikih reči, ki se glase: življenje, smrt, vstajenje. * Velika Nedelja. Na velikonočni pondeljek, popoldne po večernicah, ponovi tuk. Marijina kongregacija nad vse lep misterij »Slehernik«. Ker je zanimanje za drugo predstavo zelo veliko, opozarjamo vse, še posebej pa one, ki so morali pri zadnji predstavi radi tolikšnega navala oditi, da si to pot pravočasno oskrbijo potrebne vstopnice. Dobile se bodo nekaj dni prej v kaplaniji. Veržej. V nedeljo, 2. aprila so priredili gojenci sulezijan3kega zavoda in fantje iz Veržeja in Dokležovja igro v petih slikah »Križev pot ruskega naroda«. Igra je vsebinsko zelo bogata. Nudi nam vpogled v strašne razrnere v Rusiji. Kaže sbvraštvo brezbožnikov do vere, kaže pa ludi junaštvo ruskih vernikov, ki uiti v najhujših trenutkih ne marajo zapustiti Kristusa. Trpeli smo z ruskimi verniki, ko so jim v Saratovu or.pa.: in požgali cerkev: klicali z Janezom Krstnikom: ni vam dovoljeno; hvalili smo Boga s slepim beračem, ki je _udežno spregledal, da je potem svaril brezbožnike in tolažil vernike. V drugi in tretji sliki smo se zgražali z ruskimi kmeti nad krivičnim postopanjem čekistov ter obsojali njihovo podkupljivost in sočuvstvovali z očetom, ki je na kolenih prosil svojega sina, poveljnika čekistov, da ni uničil vaške cerkvlce. V četrti sliki smo grajali krivičnost ruskih sodišč, ki obaojajo pravične, jim ne dovoljujejo zagovora, krivične pa postavljajo za tožitelje in oblastnike. V peti sliki smo gledali življenje nesrečnih izgnancev na Solovjetskih otokih, ki trpe strašne muke gladu in zatiranja; občudovali smo vernost vernih in pomilovali zakrknjenost grešnikov ter se razveselili ob tolažbi Janeza Ki.tnika, ki jim je pokazal kiiž. Igralci so svoje vloge zelo dobro r&šili. Želimo, da bi nam to lepo igro ponovili! Dvorana je bila nabito polns Sv. Jurij ob Ščavaici. Prostovoljno gasilno društvo Selišči-Kupetinci priredi na velikonočni pondeljek v dvorani g. Pergerjevi zan'.rnivo igro »Guzaj«. Čitatelje »Slovenskega gospodarja« bo igra gotovo zanimala, da si ogledajo v živi sliki Guzaja in njegovo življenje, katero nam je lansko leto prinašal »Slovenski gospodav« v obliki povesti. Med odmori svira tamburaška godba. Ker je društvo novoustanovljeno, je čisti dobiček namenjen za nabavo gasilskega orodja. Vsi prijatelji gasilstva in poštene zabave uljudno vabljeni! Ne bode vam žal! Sv. Križ pri Rogaški Slatinl. Na belo nedeljo priredi naša mladina v društvenem domu lepo igro »Vrnitev«, na kai' vas že sedaj opozarjamo, da si oskrbite vstopnice pravočasno. Bog živi! Št. Vid pri Planini. Na velikonočui pandeIjek ob treh popoldne priredi mladina v Št. Vidu pri Planini zanimivo igro »Guzaj«. Ker ie to povest naših krajev, pričakujemo in vabimo vse, da nas obiščejo na velikonočni pondeljek v dru.tveni dvoiani. Sv. Jožef nad Celjem. V soboto dne 22. t. m. ob 6. uri zvečer se prično v našem »Domu« velikonočne duhovne vaj. za žene. Rok za pt-iglasitev je podaljšan do 20. aprila. Žene in rr.atere, priglasite se na naslov: »Dom duhovnih vaj« pri Sv. Jožefu nad Celjem. Vzdrževalnina za vse dni zna§a 75 Din. — V soboto dne 20. majnika se prično duhovne vaje za dekleta. Že zdaj jih vabimo, da so pridno priglašajo.