URN_NBN_SI_DOC-O7GNA4UQ

VSI OTROCI RADI BEREJO, ČE... dr. Margareta Dolinšek-Bubnič, Ljubljana UDK 028.5 Vsi otroci radi berejo - s tem se verjetno m nogi strokovni delavci na osnovi lastnih izkušenj ne bi strinjali, vendar pa rezultati določenih raziskav ravno to potrjujejo. Raziskovalec G.Doman, ustanovitelj in direktor Inštituta za doseganje človekovih potencialov, pravi v svoji kn jig i H ow to teach yo u r baby to read: "Branjeje ena najstarejših možganskih funkcij-od vseh b itij na zemlji samo človek lahko bere. Branje je tudi ena najvažnejših funkcij v življenju. Vsako videnje v bistvu temelji na sposobnosti branja. Potrebnoje bilo veliko let, da smo prišli do spoznanja - mlajši je otrok, lažje se nauči brati in bolje bere." Na tem mestu se ne bi opredeljevala za in proti učenju branja v predšolski dobi, želela bi le pouda riti spoznanje, ki je v ospredju pri teh raziskavah in izkušnjah. Tisti, ki učijo oz. tako ali drugače omogočijo otroku branje v zgodnjem otroštvu, so starši, predvsem mame in velikokrat starejši so­ rojenci, ki že berejo. Od njihovega odnosa in ne od otrokove inteligence (brati se lahko naučijo tu d i otroci s h u d im i možganskimi okvaram i) je odvisno, ali se bo otrok naučil brati, ali bo to dosegel z lahkoto ali m uko, ali mu bosta branje in knjiga v veselje ali neprijetno obvezo. Doman postavlja tu na prvo mesto odnos mame (oz. staršev) do branja. Pravi: "Vedeti je največja avantura življenja. Nekaj izvedetije prijetno, življenj­ sko, in predvsem IGRA, največja in najbolj stimulativna igra. Otrok nam bo to popolnoma verjel, dokler ga ne bomo prepričali o nasprotnem. Nikoli se ne sme pozabiti, daje vedeti, razumeti igra in ne delo,je nagrada in nekazen, je avantura in ne omejitev. Ničesar ne smemo storiti, da bi pokvarili ta vtis." Navaja več prim erov. Mama je odličen matem atik in kar je bistveno, z užitkom računa. Predšolskega otroka uči branja in matematike po Doma- novi metodi. O trok, nadpovprečno bister, obvlada višjo matem atiko, DOLINŠEK-BUBNIČ, Margareta: AH C hildren Like to Read if.... Knjižnica, L ju ­ bljana, 38(1994)3/4,115-120

RkJQdWJsaXNoZXIy