REPORTAŽA Šolska knjižnica OŠ Beltinci v mednarodnem mesecu šolskih knjižnic Cvetka Rengeo, profesorica slovenščine in sociologije, šolska knjižničarka, OŠ Beltinci Mednarodno združenje šolskih knjižničarjev (IASL – International Association of School Librar- ianship) in Sekcija za šolske knjižnice pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije sta nas tudi v letošnjem šolskem letu povabila k praznovanju v oktobru, ki je mednarodni mesec šolskih knjižnic. Dejavnosti so potekale pod geslom Pravljice in ljudske povesti po svetu. Naše dejavnosti a) Glavni dogodek v oktobru je že nekaj let sprejem prvošolcev v šolsko knjižnico. Letos jih je 67 v treh oddel- kih. Ob zgodbi Urše Krempl Racman in knjiga smo se naučili, za koga pravimo, da požira knjige, in zakaj je branje pomembno. Učenci so spoznali pravila vedenja in izposoje gradiva v knjižnici, najbolj veseli pa so bili samostojnega iskanja knjige za branje doma. Prvošolci prvič v šolski knjižnici b) Vsi učenci 1. in 2. triletja so s svojimi razredniki oz. razredničarkami ter učiteljicami slovenščine preživeli vsaj eno uro v šolski knjižnici, kjer smo se pogovarjali o pomenu branja v vsakdanjem življenju. Učenci so si izpo- sodili tudi knjigo domačega branja oz. knjige za prostočasno branje. 72 Pogovori o pomenu branja v vsakdanjem življenju Didakta c) Učenci 3. razreda so imeli v četrtek, 7. 10. 2021, kulturni dan. Eno šolsko uro so preživeli tudi v šolski knjižnici, kjer so prisluhnili slovenski ljudski pravljici Zlato jabolko, v učilnici pa poustvarjali. Poslušamo slovensko ljudsko pravljico Zlato jabolko č) Veseli nas, da smo lahko, upoštevajoč epidemiološka navodila NIJZ, začeli z izvajanjem interesnih dejav- nosti v šolski knjižnici. V bralni projekt Naša mala knjižnica se je vključilo kar nekaj učencev 4. in 5. razreda. Veselimo se literarnih srečanj in pogovorov o prebranih knjigah. Tudi člani knjižničarskega krožka so začeli urejati knjižnično gradivo po UDK klasifikaciji in spoznavati urejenost knjižnične zbirke. Učenci, ki berejo letos v Naši mali knjižnici d) Učenci 3. razreda so uro nemščine preživeli v šolski knjižnici. Spoznali so knjige v nemškem kotičku in pri- sluhnili nemški pravljici Wo ist Ginas Tupfenhut, ki jo je prebrala učiteljica nemščine Lidija Pelcl Mes. 73 Didakta REPORTAŽA Poslušali smo nemško pravljico e) Čas pred jesenskimi počitnicami smo izkoristili, da smo učence 7., 8. in 9. razreda vzpodbujali k branju, spregovorili smo o pomenu branja, o tem, kako je čas za branje potrebno načrtovati. Mnogi učenci so priznali, da so v času šolanja na daljavo brali zelo malo ali nič, saj so bile knjižnice zaprte. Učenci so obljubili, da bodo med počitnicami prebrali vsaj eno knjigo. Ponovno skupaj v knjižnici f) V oktobru učence povabimo, da zapišejo svoje misli o knjižnici. Spodnje so zapisali učenci 5. c: - Zelo rada grem v knjižnico. V naši knjižnici je več kot 22.000 knjig. Vedno si izposodim dve knjigi. Doma bereva skupaj s sestrico. Knjižnica je zelo lep prostor na šoli. (Sara) - Knjižnica mi je všeč, ker je v njej veliko lepih knjig, iz katerih se lahko veliko naučiš. Naša knjižnica je naj- boljša. (Lan) 74 Didakta - Naša šolska knjižnica mi je zelo všeč, ker je taka majhna, v njej se počutiš lepo in najdeš mir. Imamo tudi zelo prijazno knjižničarko, ki ti pomaga najti vse knjige. Meni so najljubše pesmice, ker imajo zanimive rime. (Filip) - V naši knjižnici mi je lepo, saj ima veliko knjig. Imamo tudi lepe kavče, kjer lahko sedimo in beremo knjige. Trenutno mi ni všeč, da moramo nositi maske. Knjige berem tudi doma. V knjižnici se lahko sprostimo in imamo mir. (Lisa) - Naša knjižnica je lepo urejena. Rad hodim vanjo. Tam si lahko izposodim knjige ali kakšno pesmarico. (Nik) - Rad berem stripe, zato zelo rad obiskujem knjižnico. Prebral sem nekaj knjig, ki so bile zelo lepe. Želim si, da bi več ljudi razumelo pomen branja. Zelo rad imam knjižnico. (Lukas) Naša prihodnost Zaključek upada, zato je zelo pomembno, da v tem času, ko Epidemija je pretresla celotni svet, družbo in ljudi poteka pouk v šoli, učence motiviramo za obisk pa za vedno spremenila. Vse kulturne in izobraže- knjižnice in jih vzpodbujamo k izposoji in branju valne ustanove so bile v skrbi za zajezitev širjenja knjig doma. Oktober je bil pomemben mesec, koronavirusa dolgo časa zaprte. Veseli smo, da ko smo pri vseh dejavnostih zasledovali ta cilj in smo šolsko leto 2021–22 začeli v šoli, čeprav tudi z učenci razmišljali, kot je zapisal dr. Miha Kovač zdaj epidemiološki podatki niso spodbudni. Delo v knjigi Berem, da se poberem, da je branje sicer šolske knjižnice tako že drugo šolsko leto poteka naporno delo, a je lahko tudi velik užitek, in da se po priporočilih Nacionalnega inštituta za javno z branjem knjig učimo misliti z lastno glavo. zdravje. Vedno znova se je lepo srečati in biti z učenci, ki V razmahu elektronskih medijev in zaradi dol- imajo radi šolsko knjižnico, knjige, branje. Priho- gega šolanja na daljavo branje pri učencih zelo dnost je. Mora biti … 75 Didakta