47 Mag. Tanja Bezić Monografija Pedagog u vrtiću, školi i domu (Staničić, Stjepan in Resman, Metod, 2020) Šolsko svetovalno delo | V BRANJE Marca 2020 je na Hrvaškem izšla nova znanstvena monografi ja o konceptualnih podlagah, razvoju, vlogi, kompetencah in operativnih vidikih dela pedagoga kot posebnega strokovnjaka za razvojno in svetovalno delo v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Soavtorja sta na podlagi svoje dolgoletne znanstvene in strokovne ka- riere ter izbrane domače in tuje literature kritično analizirala dejavnike, ki so spodbudili, spodbujali ali ovirali razvoj tega poklica in njegovo umestitev v okvir delovanja svetovalne službe v vrtcih, šolah in domovih. Monografi ja je razdeljena na pet poglavij, v katerih av- torja predstavljata konceptualne temelje poklica (razvoj- no pot poklica, poklicno identiteto pedagoga v Sloveniji in na Hrvaškem ter pregledno tudi v državah nekdan- je SFRJ, desetih državah Evropske unije in Združenih državah Amerike), profesionalno delovanje pedagoga (pedagog v okviru učeče se vzgojno-izobraževalne ustanove, področja dela, opredelitev sodelovanja in so- delavcev), razvoj poklica (vloga in kompetence, izobra- ževanje in profesionalni razvoj, pripomočki in doku- mentacija, etika in etičnost, nekatere predpostavke za učinkovitost in ugled pedagoga) ter posebno poglavje z dodatki (etični kodeks, študijski programi s predmet- niki za dodiplomski in podiplomski študij, pripomočki in dokumentacija o delu, izbrana literatura o poklicu pedagoga); v okviru tega poglavja avtorja za vsako od svojih držav podrobneje predstavita po tri vplivne st- rokovnjake in njihova referenčna dela za področje šol- skega svetovalnega dela in poklic pedagoga. Monografi ja zajema tudi osnovni terminološki slovar za ta poklic ter imensko in pojmovno kazalo dela. Uvod v monografi jo, njen povzetek in sklepne misli so v hr- vaškem in slovenskem jeziku. Čeprav gre za znanstveno delo, avtorja s kritičnimi analizami stanja in predlogi za nadaljnji razvoj poklica, pa tudi s številnimi usmerjevalnimi mislimi in idejami za prakso, nagovarjata tudi odločevalce in svetovalce v javnih razvojnosvetovalnih zavodih, vodstvene in svetovalne delavce v vzgojno-izobraževalnih ustano- vah, še posebej pa (šolske) pedagoge. Prepričana sem, da bosta s tem delom pozitivno vplivala na nadaljnji razvoj poklica ter na kakovost delovanja pedagogov kot svetovalnih delavcev v vrtcih, šolah in domovih. 