Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2018 do 2022 ORODJE ZA PRESOJO VODENJA VRTCA V ČASU PRIPRTIH IN ODPRTIH VRAT Tatjana Ažman Janja Bogataj Mihaela Zavašnik OrOdje za presOjO vOdenja vrtca v času priprtih in Odprtih vrat spletna izdaja Avtorice: Tatjana Ažman, Janja Bogataj, Mihaela Zavašnik Izdala in založila: Šola za ravnatelje, Vojkova 63, 1000 Ljubljana Lektoriranje: Tea Kačar, s.p Oblikovanje in tehnična ureditev: Face, d. o. o. ©2021 Šola za ravnatelje isBn: 978 961 6989 50 3 Dostopno na: http://solazaravnatelje.si/wp-content/uploads/2020/12/sr_KK_p_Orodje_vrtec_2020_p2.pdf Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID=53933571 ISBN 978-961-6989-50-3 (pdf) spoštovane ravnateljice in ravnatelji vrtcev. Slovenski vrtci slovijo po kakovostnem izvajanju programa ter doseganju ustreznih kurikularnih ciljev vzgoje in izobraževanja za predšolsko raven. V času delno priprtih vrtcev se zdi, da sta se T njihova namen in kurikul podredila skrbi za zdravje otrok, družin in družbe. Spremembe, ki jih vsakodnevno doživljamo v skrbi za preprečevanje okužbe s koronavirusom, zahtevajo od vseh vodij vzgojno-izobraževalnih zavodov, tudi vrtcev ter njihovih ravnateljic in ravnateljev, velike napore, JO TIH VRA prožnost in inovativnost pri upoštevanju smernic vlade in drugih odločevalcev. CA V ČASU T V Šoli za ravnatelje podpiramo ravnatelje pri vodenju vrtcev v času epidemije z različnimi spletnimi razpravami, delavnicami in svetovanji. Zaradi posebnih okoliščin, ki jih določa spopadanje z boleznijo JA VR JE ZA PRESO TIH IN ODPR covid-19, smo se odločili, da ravnateljicam in ravnateljem v podporo in pomoč pri vodenju v času OD priprtih vrat in v pripravi na odprtje ponudimo orodje za presojo delovanja vrtca. Zamisel o orodju ODEN OR V PRIPR izhaja iz nekaterih mednarodnih dokumentov, ki so nastali v času pandemije (npr. Education Reimagined,1 Framework for Reopening Schools,2 Child Care Re-Opening,3 Guidance for Re-Opening of Preschools and Kindergartens post-covid194) ter nakazujejo in usmerjajo, da je treba na ravni vzgojno-izobraževalnih zavodov pripraviti pripomoček, smernice oziroma orodje, ki vodstvu vsakega vrtca omogoča, da ob vsakokratnih spremenjenih okoliščinah opravi presojo delovanja. Orodje vključuje pregleden opis štirih ključnih področij. Vsako področje dopolnjujejo vprašanja za razmislek, ki usmerjajo vodstvo pri presoji in postavljanju prednostnih nalog in dejavnosti za uravnoteženo delovanje na vseh področjih ter spodbujajo pripravo načrtov za zmanjšanje različnih tveganj, ki nastajajo kot posledica spopadanja z epidemijo covida-19. Orodje lahko služi kot »opomnik« in »katalizator« pri nenehnem prilagajanju delovanja vrtca v času epidemije. Želimo si, da bi bilo ravnateljicam in ravnateljem vrtca v času priprtih in odprtih vrat v pomoč pri vodenju. Oziroma kot so nam sporočile ravnateljice, ki so z avtoricami opravile pregled orodja kot kritične prijateljice, je odločitev o njegovi uporabi v rokah vsakega ravnatelja. Na tem mestu se iskreno zahvaljujemo desetim ravnateljicam, ki so se odzvale našemu vabilu za pregled in dopolnitev orodja. To so bile: Tea Dolinar (Kranjski vrtci), Romana Epih (Vrtec Medvode), Breda Forjanič (Vrtec Gornja Radgona), Silvija Komočar (Vrtec Mavrica Brežice), Magdalena Plavčak (Vrtec Rogaška Slatina), Meta Potočnik (Vrtec Pedenjped Novo mesto), Radica Slavković (Vrtec Sežana), Helena Ule (Vrtec Bled), Martina Vidonja (Vrtec Beltinci) in Simona Žnidar (Vrtec Vojnik). Avtorice 1 Fullan, M. in drugi. 2020. Education Reimagined: The Future of Learning. Remote to Hybrid Learning. A Position Paper on a Paradigm Shift for Education. Microsoft. Dostopno na: https://edudownloads.azureedge.net/msdownloads/Microsoft-EducationReimagined-Paper.pdf 2 Unicef. Junij 2020. Framework for Reopening Schools. Dostopno na: https://www.unicef.org/sites/default/files/2020-06/Framework-for-reopening-schools-2020.pdf 3 Ministry of Education, Ontario. November 2020. Operational Guidance During COVID-19 Outbreak. Child Care Re-Opening. Dostopno na: http://www.edu.gov.on.ca/childcare/child-care-guide-child-care.pdf 4 Unicef. Maj 2020. Guidance for Re-Opening of Preschools and Kindergartens post- COVID19. Dostopno na: https://www.unicef.org/kosovoprogramme/media/1421/file/Guidance%20for%20Re-Opening%20of%20Preschools%20and%20 Kindergartens%20post-%20COVID19%20%20%20%20.pdf 1 namen orodja Glavni namen orodja je podpora vodenju vrtca med soočanjem z epidemijo covida-19 in pri pripravi T na delno in popolno odprtje vrtca. cilj orodja JO TIH VRA Cilj orodja sta omogočiti vodstvu celovito presojo stanja delovanja vrtca med epidemijo in CA V ČASU T pripravljenost na delno odprtje ali odprtje vrtca z vidika spremenjenih vlog in nalog vodenja. JA VR Opis orodja JE ZA PRESO TIH IN ODPR OD ODODEN Orodje temelji na presoji štirih ključnih področjih, ki smo jih poimenovali: zdravje in varnost, OR VUV PRIPR organizacijska kultura in vzdušje, učenje in razvoj, upravljanje vrtca. Dokument je oblikovan kot preglednica. Vsako izmed področij vključuje dodaten niz pod področij, kjer so podrobno opisani elementi različnih ukrepov in odgovornosti, za katere mislimo, da jim je treba posvetiti posebno pozornost. Opisu so dodana vprašanja za razmislek, ki usmerjajo presojo vodstva vrtca v kontekstu njegovega delovanja. V tretjem delu preglednice je prostor za pripombe, dopolnitve in zamisli presojevalcev. uporaba orodja Orodje prinaša spodbudo za razmislek o sistematičnem in analitičnem pregledu delovanja vrtca v času covida-19 glede na kontekst oz. posebnosti posameznega vrtca. Omogoča celovito presojo delovanja v času zaprtih, delno odprtih in odprtih vrat. Priporočamo, da presojo opravi ravnatelj v sodelovanju s svojim ožjim (vodstvenim, razvojnim) timom. Na podlagi presoje posameznih področij bo vrtec prepoznal svoje močne točke delovanja in morebitne elemente, ki bi jih bilo treba okrepiti. Pretehtal bo lahko tudi ravnotežje naporov in energije, ki jih ravnatelj s sodelavci vlaga v posamezna področja in podpodročja, ter s tem povezane učinke. 2 PODROČJE 1: zdravje in varnOst vpraŠanja za razMisLeK T podpodročje 1.1: epidemiološki ukrepi • Kdo v vrtcu pridobiva informacije o covidu-19 in o ravnanju po priporočilih? Kako te informacije posredujemo različnim Podpodročje se nanaša na poznavanje, deležnikom? pridobivanje, deljenje in uresničevanje • Kakšni so protokoli za zagotavljanje epidemiološke varnosti JO TIH VRA točnih, jasnih in jedrnatih (bistvenih) zaposlenih, otrok in staršev ob prihodu v vrtec? informacij o bolezni covid-19 v odnosu CA V ČASU T do različnih (za vrtec pomembnih) • Koliko smo jih na ravni vrtca posodobili v skladu z veljavnimi deležnikov (otrok, zaposlenih, staršev, dokumenti (npr. evidence, odločbe, obrazci)? JA VR lokalne skupnosti, združenj, skupnosti, • Kako dosledno izvajamo dogovorjene protokole za JE ZA PRESO TIH IN ODPR javnih zavodov s področja šolstva). preprečevanje širjenja covida-19 za vse deležnike vrtca OD Ključna na tem področju je organizacija (vzdrževanje higiene, distanciranje)? ODEN OR V PRIPR delovanja glede priprave in izvajanja • Kdo in kako nadzoruje izvajanje protokolov (npr. zaposleni, higienskih protokolov (npr. gibanja, ravnatelj, inšpektorat) oziroma kako in koliko preprečujemo prilagoditve prostorov za fizično »kršitve«? Kaj lahko še storimo, da bi bilo uresničevanje res distanciranje in ohranjanje mehurčkov) v dosledno? vrtcu (v stavbi in okolici) za kakovostno • Kako dosledno in redno skrbimo za seznanjanje in izobraževanje izvajanje programa. V praksi to pomeni zaposlenih in staršev o vsebini protokolov ter njihovih jasno spremljanje navodil, spremenjene morebitnih posodobitvah/spremembah? Katere načine zakonodaje, raziskav in primerov uporabljamo za to (npr. pridobivanje mnenj, oblikovanje dobrih praks, usklajeno dogovarjanje enotnih stališč, izmenjava praks, gradiv, medsebojna podpora, in uresničevanje dogovorov za čim bolj zaupanje)? učinkovito preprečevanje širjenje okužbe s covidom-19, sodelovanje z različnimi • Kakšen je dogovor o izvajanju programa v igralnicah (npr. deležniki (npr. civilna zaščita, zdravstveni upoštevanje razdalje, ustvarjanje mehurčkov) in zunaj nje (npr. dom) in upoštevanje drugih ukrepov za hodniki, telovadnica, igrišča)? preprečevanje širjenja epidemije. • Kakšen je protokol gibanja zaposlenih v skupnih prostorih (npr. zbornica – število glede na prostorske možnosti, hodniki, telovadnica, kabineti, sanitarije, garderobe, prehajanje med igralnicami)? • Kakšen je protokol gibanja staršev? Kdo jih obvešča o protokolih? Kako jih obveščamo, da zagotovimo oz. dosežemo čim širši krog? • Kako starše »ozaveščamo«, da naj v vrtec pripeljejo samo zdrave otroke, in na kakšen način jih seznanjamo, da je vključitev otrok v vrtec varna oz. da so zagotovljeni vsi ukrepi za preprečevanje okužbe? • Kako ravnamo v primeru okužbe otroka, strokovnega delavca, ravnatelja, tehničnega in administrativnega osebja, starša otroka? • Kdo v vrtcu skrbi za zagotavljanje higienskih ukrepov v igralnicah in zunaj njih (npr. čiščenje vrat/kljuk, skrb za zadostno količino dezinfekcijskih sredstev)? Kakšne so naloge čistilk (čistilnih servisov), hišnika, zaposlenih in drugih? • Koliko smo ukrepe za preprečevanje širjenja covida-19 prilagodili značilnostim in zmožnostim vrtca (tj. v zvezi s 3 podpodročje 1.2: zdrav življenjski slog • Kako cilji vrtca podpirajo zdrav življenjski slog otrok? • Kako skrbimo za zdrav življenjski slog otrok, ki so v vrtcu? Katere T Epidemija močno vpliva na zdravje in dejavnosti izvajamo in kako jih spremljamo? Kaj naredimo kakovost življenja, zato se to podpodročje za otroke v odnosu do njihovega kakovostnega gibanja (na nanaša na krepitev zdravega življenjskega prostem oz. svežem zraku), ustreznega počitka, primernega sloga otrok, staršev, zaposlenih in JO TIH VRA prehranjevanja itd.? ravnatelja v danih okoliščinah. Naloga • Katere komunikacijske kanale (npr. spletna stran, socialna CA V ČASU vrtca je, da si prizadeva za zmanjšanje T omrežja, spletne igralnice, e-pošta) uporabljamo za krepitev slabšanja zdravja vseh deležnikov, poskrbi zdravega življenjskega sloga tudi tistih otrok, ki niso vrtcu? za zdravo in kakovostno preživljanje JA VR časa ter je ob tem še posebej pozoren na • Kako poteka sodelovanje z zdravstvenim domom (medicina dela, JE ZA PRESO TIH IN ODPR tiste, ki so tako ali drugače prikrajšani. prometa in športa, razvojna ambulanta in center za socialno OD delo, policija) z vidika potreb otrok oziroma družin? ODEN Vrtec vzpostavlja in vzdržuje rutino in OR V PRIPR prakso zdravega življenjskega sloga (tj. • S katerimi dejavnostmi, ki krepijo zdrav življenjski slog, gibanje (na prostem), počitek, hranjenje, podpiramo starše (npr. ideje, posnetki, zapis dejavnosti, organizacija časa, uravnoteženje nagovori ravnatelja, strokovnih delavcev, svetovalne službe)? poklicnega in zasebnega življenja), skrbi • Kako dobro zaposleni skrbimo za svoje zdravje oz. zdrav za čustveno in duševno zdravje vseh življenjski slog? Kako to vemo? Katere dejavnosti vrtec vključenih, prepoznava njihove potrebe organizira v podporo zdravemu življenjskemu slogu za zaposlene in (z)možnosti, organizira dejavnosti in (npr. aerobika, joga, pohodi, bralni krožki ...)? Kolikšna je izobraževanja. udeležba? Kako spoznavamo želje, predloge, ideje zaposlenih in koliko jih uresničujemo? Kakšen zgled dajemo zaposleni otrokom? • Kako skrbimo za zdrav življenjski slog tudi tistih zaposlenih, ki med epidemijo niso na delovnem mestu? • Kako poteka komunikacija s službo za medicino dela, prometa in športa? Koliko sodelujemo s Kliničnim inštitutom za medicino dela, prometa in športa? • Kako ravnatelj skrbi za svoje zdravje in zdrav način življenja v času epidemije? Kaj in kdo ga podpira? Kako uravnava svoj urnik in obseg nalog? 4 PODROČJE 2: OrGanizacijsKa KuLtura in vzduŠje vpraŠanja za razMisLeK T podpodročje 2.1: Komuniciranje in odnosi • Kako smo zaposleni na odpiranje vrtca pripravljeni? • Kakšen je načrt ponovnega »uvajanja« otrok v vrtec (npr. Medsebojna komunikacija je nepogrešljiv JO TIH VRA poznavanje posebnosti, informacije staršev, opazovanje)? sestavni del vodenja vrtca med Kakšne usmeritve smo sprejeli glede sprejema otrok in staršev? epidemijo, še posebej z vidika obveščanja, CA V ČASU Katere informacije posredujemo staršem, otrokom o prihodu v T socializacije, vzdrževanja pripadnosti, vrtec? Kako in kdaj jih posredujemo? motiviranja itd. V času priprtih vrat in • Katere komunikacijske kanale uporabljamo, da dosežemo čim JA VR odpiranja vrat vrtca je posebna skrb JE ZA PRESO TIH IN ODPR namenjena (ponovnemu) vzpostavljanju širši krog staršev? Kako komuniciramo s starši kot posamezniki, OD dobrih odnosov v skupinah in prek njih. s skupinami staršev v oddelkih in z vsemi starši hkrati? ODEN OR V PRIPR Vzdrževanje rednih stikov z otroki in • Kako vzdržujemo stik z otroki oz. starši, ki bodo ostali še nekaj družinami po različnih kanalih je bistveno, časa doma ali (ponovno) zboleli? še posebej z otroki, ki se niso vrnili v vrtec • Kako komuniciramo s predstavniki sveta staršev in sveta zavoda hkrati z večino, oz. z otroki s tveganimi (npr. obveščanje, pogovori, izvedba šole za starše, volitve) ter boleznimi. Pozornost je namenjena drugimi organi zavoda? Kako jih vključujemo v sprejemanje tudi rednemu vzpostavljanju stikov z odločitev? zaposlenimi in med njimi (v živo in/ali na • Kako komuniciramo z drugimi predstavniki oz. deležniki (npr. daljavo). Zaposleni morajo biti seznanjeni predstavniki sklada, lokalne skupnosti, zdravstveni dom)? Kako z načrtom jasnega komuniciranja s starši jih vključujemo v pripravo protokolov, sprejemanje odločitev? (kot posamezniki, skupinami, vsemi, v živo in/ali na daljavo) in potencialnimi drugimi • Kako vzdržujemo dobre odnose v vrtcu? Katere dejavnosti deležniki. izvajamo v podporo dobrim odnosom? • Kako poteka komunikacija s tistimi zaposlenimi, ki jih ni na delovnem mestu? Kako dostopajo do vseh potrebnih informacij? Kako pogosto stopimo v stik z njimi in kako dostopni smo zanje? Kako nam sporočajo svoje potrebe in želje? Kako jih spodbujamo in motiviramo za vrnitev na delovno mesto? podpodročje 2.2: psihosocialne potrebe • Kako ravnatelj skrbi za to, da se umiri in nato primerno in ustrezno komunicira, vodi, navdušuje in podpira zaposlene? Posledice spremenjenih in omejenih Kje lahko poišče podporo zase? Katere možnosti ima za razmer življenja in poklicnega delovanja razbremenitev in uravnoteženje raznolikih vlog v krogu med epidemijo so lahko tudi težave sodelavcev in koliko v sodelovanju z drugimi ravnatelji? na področju duševnega in socialnega • Kolikšno je v vrtcu medsebojno zaupanje? Kako lahko zaposleni zdravja. Značilnosti čustvovanja in izražamo svoje psihosocialne potrebe? Kako zaposleni drug načini razmišljanja pri spoprijemanju drugemu nudimo podporo? Kako drug drugega spodbujamo in z epidemijo so različni, zato si vrtec motiviramo? prizadeva za vzpostavljanje okolja, ki bo prepoznavalo psihosocialne potrebe • Kako prepoznamo preobremenjenost sodelavca v času dela na zaposlenih in staršev ter ustvarjalo in daljavo in kako smo mu lahko v pomoč? promoviralo storitve v podporo njihovemu • Kako in koliko so zaposleni in starši seznanjeni z dostopnostjo kakovostnemu duševnemu in socialnemu podpornih služb (npr. svetovalna služba, seznam kontaktov na zdravju. dostopnem mestu, podporna gradiva, zunanji strokovnjaki)? • Kakšni so protokoli ob smrti svojcev zaposlenih, ob rojstvu, obletnicah, upokojitvah? 5 PODROČJE 3: učenje in razvOj vpraŠanja za razMisLeK T podpodročje 3.1: potrebe otrok v • Koliko in kako zagotavljamo kontinuiteto uresničevanja kurikula središču ter v odnosu do načrtovanja in za otroke v vrtcu in za tiste, ki so (bodo) še nekaj časa ostali uresničevanja kurikula doma? JO TIH VRA • Koliko in kako v skladu z epidemiološkimi navodili prilagajamo Med epidemijo vrtca ni mogoče razumeti CA V ČASU izvedbo kurikula potrebam in zmožnostim otrok? Katera načela T le kot prostor »varstva«, ampak tudi in področja obravnavamo prednostno? kot prostor za učenje in pridobivanje znanja oz. prostor aktivnega izvajanja • Koliko pri načrtovanju dejavnosti upoštevamo postopnost in JA VR JE ZA PRESO TIH IN ODPR vzgojno-izobraževalnih dejavnosti. smernice, da se otroci izražajo v različnih oblikah procesa in dejavnosti (npr. risba, ples, glasba, pripoved, jok, prosta igra)? OD Spremenjene okoliščine ne pomenijo ODEN OR V PRIPR prekinitve uresničevanja kurikula, a • Na kaj smo pozorni pri posameznem otroku in na kaj pri skupini vendar zahtevajo temeljit premislek (npr. počutje, značilnosti otrok, urniki prehrane, počitka)? o tem, kako zagotavljati njegovo • Kako poskrbimo, da se otroci ne srečujejo s preveč različnimi kontinuiteto. Vrtec potrebam otrok (tudi strokovnimi delavci zaradi spremenjenega delovanja vrtcev in s tistim doma) v odnosu do uresničevanja tem povezanih normativov v času priprtih in odprtih vrat? kurikula posveti posebno pozornost; • Kakšni so naši dogovori s starši glede otrokove opreme in prilagaja in spremlja izvedbo, prepoznava pripomočkov (npr. obleka in obutev za več gibanja na prostem, otroke iz ranljivih okolij in družin, otroke s ninice/igračke)? posebnimi potrebami, ki doživljajo stiske, ter oblikuje individualizirane načrte. • Kako potekajo pogovorne ure s starši? Načrtuje, vzpostavlja in spremlja stike s • Kakšni so naši protokoli ob prehodu otrok iz vrtca v šolo? starši in morebitnimi drugimi deležniki • Kako je dorečen protokol vpisa in premestitev otrok v drugo (npr. izmenjava informacij o otrokovem enoto? Kako izvajamo postopek uvajanja otrok novincev (ob počutju, razvoju, napredku, potrebah). vključevanju staršev)? • Kako izobražujemo starše in katera predavanja zanje organiziramo sami in s pomočjo zunanjih izvajalcev? • Kako spremljamo doživljanje otrok ob epidemiji? Na kakšen način krepimo odpornost otrok v spreminjajočih se okoliščinah? • Kako prepoznavamo stiske in težave otrok na področju psihosocialnega zdravja (čustva, vedenje)? Kako ob njih ravnamo? Na koga se lahko zaposleni obrnemo, kadar težave presegajo naše kompetence? • Kako ugotavljamo »vrzeli« v razvoju otrok ob vračanju? Kaj bomo naredili za zmanjšanje primanjkljajev? • Katere prilagoditve izvajamo za otroke s posebnimi potrebami in iz ranljivih družin ter kako, če so v vrtcu ali ostajajo doma? • Kako ohranjamo stike s starši otrok s posebnimi potrebami v rednih oddelkih in kako s starši otrok v razvojnih oddelkih? • Kako pogosto in na kakšen način potekajo specialno-pedagoške in logopedske obravnave otrok s posebnimi potrebami? Kako je poskrbljeno za izvajanje terapij fizioterapevta, delovnega terapevta, specialnega pedagoga in logopeda v razvojnih oddelkih? 6 podpodročje 3.2: profesionalno • Kako načrtujemo in uresničujemo profesionalno sodelovanje učenje zaposlenih zaposlenih v času epidemije? Na kakšen način in kako pogosto (še posebej na daljavo) potekajo srečanja in sestanki T Profesionalno sodelovanje in učenje vzgojiteljskega zbora, strokovnih aktivov, vodstvenega tima? ravnatelja in zaposlenih sta morda med • Kako v vrtcu krepimo učečo se skupnost? Koliko in kako se epidemijo še pomembnejši kot v običajnih ravnatelj in zaposleni izobražujejo (formalno in neformalno) za časih, saj so spreminjajoče se okoliščine JO TIH VRA delo v izrednih okoliščinah? Kako vemo, na katerih področjih povzročile, da se je treba prilagajati (kompetence) se zaposleni želijo in morajo prednostno CA V ČASU hitreje in prožneje. Izobraževanje za T izobraževati? Na kakšen način spodbujamo med strokovnimi uporabo IKT je eno ključnih področij delavci izmenjavo primerov dobrih praks, seznanjanje z novejšo učenja, ki ga morajo okrepiti tudi zaposleni JA VR strokovno literaturo, ipd.? v vrtcu, saj je postalo eno najpogostejših JE ZA PRESO TIH IN ODPR orodij obveščanja in sodelovanja na vseh • Koliko se zaposleni izobražujejo na področju digitalne OD ODEN ravneh ter z različnimi deležniki. Vrtec kompetence pomembne za delo na daljavo v času epidemije? OR V PRIPR zaposlenim omogoča, da se izobražujejo • Koliko se ravnatelj in zaposleni vključujemo v profesionalne in sodelujejo, ti pa se vključujejo in skupnosti zunaj vrtca (npr. združenja, mednarodno sodelovanje)? prispevajo k učeči se skupnosti s ciljem • Kako vodstvo zagotavlja strokovnim delavcem in tehničnemu zagotavljanja kakovostnega uresničevanja osebju strokovno, osebno in tehnično podpro? kurikula in sledenja potreb otrok. • Kako uvajamo v vrtec pripravnike in nove sodelavce? • Kako je poskrbljeno za prakso dijakov in študentov? • Kako in koliko izkoriščamo morebitne priložnosti za prostovoljno delo zaposlenih (npr. grabljenje listja, odstranjevanje snega)? 7 PODROČJE 4: upravLjanje vrtca vpraŠanja za razMisLeK T podpodročje 4.1: učinkovita organizacija • Kako se odzivamo na trenutne potrebe po nadomeščanju dela za zagotavljanje nemotenih zaposlenih (npr. razpisi, študenti, javna dela)? Kako ravnatelj kadrovskih procesov in zakonitega zagotavlja fleksibilno načrtovanje in izvajanje nalog? Kako je JO TIH VRA delovanja zavoda urejeno obveščanje zaposlenih o dežurstvu? CA V ČASU • Kako se ravnatelj odloča, kdo od sodelavcev bo prišel na T Epidemija močno vpliva tudi na upravljanje delovno mesto in kdo bo čakal na delo v primeru zadostnega zavoda z vidika zagotavljanja nemotenih števila v času priprtih vrat vrtca? Na kakšen način komunicira z kadrovskih procesov in zakonitega JA VR zaposlenimi? JE ZA PRESO TIH IN ODPR delovanja. Ravnatelj poskrbi za fleksibilno • Kako ravnamo ob odsotnosti posameznega strokovnega delavca OD organizacijo dela glede na razmere, ažurno ODEN zaradi bolezni, čakanja na delo, ipd.? OR V PRIPR spremlja in ureja status zaposlenih, pri čemer upošteva zakonodajne prilagoditve • Kako prilagajamo naloge zaposlenemu, ki sodi v rizično skupino? in novosti. O kadrovskih vprašanjih se • Katere evidence o zaposlenih kot posledico spopadanja z dogovarja v sodelovanju z zaposlenimi ter epidemijo vodimo (npr. sporočanje odsotnosti)? Kdo jih vodi oz. po potrebi tudi z ustanoviteljem. Za lažjo kdo je za njih odgovoren? organizacijo dela pridobiva in ureja tekoče • Koliko ravnatelj spremlja novosti zakonodaje v času epidemije, informacije oz. evidence. npr.pravno-formalnim upravnim postopkom, ki se navezujejo na delovnopravno zakonodajo (npr. upokojevanja, zaposlovanje, prekinitve, aneksi, odločbe o napredovanjih, ocenjevanje delovne uspešnosti)? • Kako v vrtcu pripravljamo in po potrebi spreminjamo interne akte kot posledico nastalih okoliščin? • Kako potekajo pogovori s prijavljenimi kandidati za prosta delovna mesta? • Kako organiziramo prisotnost javnega delavca oziroma družbeno koristnega delavca na delovnem mestu? • Kako uspešno zagotavljamo tekoče financiranje nakupa zaščitnih in higienskih sredstev? Kdo nam lahko pri tem pomaga? • Kako poteka sodelovanje vodstva z ustanoviteljico (na finančnem, kadrovskem, organizacijskem, gradbeno-investicijskem, informacijskem področju) z vidika vseh deležnikov? • Kako in koliko smo v času omejenega delovanja vrtca izkoristili različne možnosti delovanja (javna naročila, odjem kosil zunanjim – občanom, urejanje raznih kadrovskih evidenc in drugih administrativno-računovodskih zadev, pogodbe z zunanjimi sodelavci, izjave in soglasja, aneksi za neenakomerno razporeditev delovnega časa, KPIS, urejanje arhiva, popis osnovnih sredstev in drobnega inventarja)? 8 ORODJE ZA PRESOJO VODENJA VRTCA V ČASU PRIPRTIH IN ODPRTIH VRAT