Karin Vrhnjak Glasbena šola Jesenice AKUSTIÈNO-ZGODOVINSKI ORIS FLAVTE IN PIKOLA. PIKOLO V SLOVENSKEM GLASBENEM ŠOLSTVU (povzetek magistrske naloge) Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov – prvega dela z naslovom Akustièno-zgodovinski oris flavte in pikola in drugega dela Pikolo v slovenskem glasbenem šolstvu. Druino flavt sestavljajo: pikolo, flavta, alt flavta, bas flavta, kontrabas flavta in subkontrabas flavta. Poleg flavte je moèno v rabi tudi oktavna flavta, imenovana pikolo, ostale flavte pa se uporabljajo redkeje. Moja glasbena pot je poleg flavte prepletena s pikolom, zato sem se v elji po znanju in izobraevanju odloèila, da v okviru podiplomskega magistrskega študija na teoretiènem in praktiènem podroèju razišèem flavto, še bolj zavzeto pa pikolo. V prvem delu naloge uporabljam metodo deskripcije. Uvodoma na kratko orišem cevasto votlo kost, domnevno najstarejšo košèeno pišèal na svetu, najdeno v jamskem najdišèu Divje babe v Sloveniji. V nadaljevanju predstavljam akustiko pišèali, delitev aerofonov, oris aerofonov z rezilnim robom, zgodovino flavte, razvoj pikola kot solo glasbila od Vivaldija do danes, oris pikola, izdelovanje pikol ter poklicno šolo za predelavo lesa in proizvodnjo glasbil na Dunaju. V zakljuèku prvega dela so prikazane in interpretirane meritve zvenskih spektrov flavt in pikol, izdelane s pomoèjo raèunalniškega programa Adobe Audition. V drugem delu naloge sem v raziskavi o pikolu, ki je potekala v šolskem/študijskem letu 2006/2007, s pomoèjo anketnih vprašalnikov za uèitelje flavte in poklicne pikoliste pridobila ter interpretirala podatke o tem, kakšna je trenutna vloga in uporabnost pikola v slovenskem glasbenem šolstvu ter kaj menijo oz. predlagajo glede izobraevanja na pikolu v prihodnosti. Zakljuèek drugega dela in hkrati celotne naloge predstavljajo raziskovalni intervjuji s pikolisti in upokojenimi pikolisti slovenskih poklicnih orkestrov. V magistrski nalogi lahko najdejo koristne informacije flavtisti, pikolisti, raziskovalci, izdelovalci glasbil ter pristojne institucije za razvoj glasbenega šolstva v Sloveniji. Zagovor: 12. maja 2010 na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani 133 Karin Vrhnjak, AKUSTIÈNO-ZGODOVINSKI ORIS FLAVTE IN PIKOLA...