Novosži na lcn/j^jiem trgu Vesela knjiga (Čitanka za drugi razred psnpvnih špL Sestavili Flere P., Jurančič J., Skulj A. in Vranc E. Z risbami pkrasil V. Cotič Cena 16 din. Izd. Učiteljska tiskarna v Ljubljani.) »Tp je pa res vesela knjiga!« je ppvedal mpj dvanajstletni nečak, ki sem mu bil ppspdil Drugo čitanko, da jo »strpkpvnjaškp pceni«. Dečkp hpdi v peti razred in včasih prav mpškp ppve svoje mnenje p tem in pnem. »Najlepše se mi zdi, ker ppvsod srečujem Iva in Anp, ki ju ppznam že iz prvega razreda, pa poslej p njiju nisem nič več čital. Ze v prvem berilu nastopata in pptem ves čas dp konca. Če bi vse njune zgpdbe dal vkup, bi bila prava ppvest. Ali res mislijp lzdati za vse razrede npve čitanke? Veste česa sem se dpmislil? Da bi bile zgodbe p Ivu in Ani tudi v drugih čitankah! Pišite Učiteljski tiskarni, naj kmalu izda še za višje razrede npve čitanke! V petem imamp letps zppet Cetrtp čitankp, ki smp jp že lani premleli dp zadnjega zrna. Letps pa čitamo raje ,Naš rod'.« Takp in podobno je modmval dečko. Še sem ga vprašal, kakp mu ugajajp slike. »Všeč mi je, ker je dpsti podpb. Saj veste, da člpvek najprej pogleda ppdpbe. Nekatere pa bi jaz lepše in razlpčneje napravil. Ta vrana (str. 45) pa res ni posrečena. Ali pa bpžično drevp (str. 61). Jaz bi narisal celo smrečicp. In vse bi moralo biti ppbarvanp. Še lepše pa bi bile jaslice. Naše slpvenske jaslice! Babica mi ni nič simpatična. Pa tudi drugi pbrazi! Ppglejte tega dečka (str. 70)! Tako starikav pbraz ima. In še tp: zakaj nam kaže tplikp ljudi hrbet?« (Str. 21, 33, 43, 45 77 99 107, 112).« ' ' Na pravega sem naletel! Čeprav ni s slikami takp hudp, kakpr jih je »pcenil« nečak, vendar bi bile res lahkp bpljše. S čtivom pa je bil fant prav zadpvpljen. In z njim bomo zadpvpljni, prepričan sem, vsi, ki nam je pri srcu napredek slpvenskega šplstva. Knjiga, ki smp jp začeli uvajati z letošnjim šplskim letom v 2. razredu psnpvnih šol, je velik, pdlpčen kprak naprej, je ppmemben dogpdek. Ze Fleretova Prva knjiga, ki si je sicer pplagpma, a dokpnčnp pridpbila dpmpvinskp pravicp v prvem razredu, nam je naznačila ppt dp cilja. Druga čitanka. sestavljena po načelu celosti, je dpbrp nadaljevanje. Npčem kratiti starim čitankam njih zaslug. Bile sp pač prpdukt svpje dpbe, snpv je bila v njih preveč razmetana ter nptranje in zunanje razkpsana. Že davno sp doslužile. Drugo čitankp pa pdlikuje njena nptranja enptnost, ptrpški slpg, dober izbor in skrbna razporedba. Tp je prava otroška knjiga s preprpstimi dpživljaji, strnjenimi miselnimi celotarni, mičnimi, veselimi ppvesticami in kratkimi realnimi sestavki, ki bodp služili stvarnemu ppuku v pžjem smislu. Pp Drugi čitanki pričakujemp, da izideta čimprej vsaj še čitanki za 3. m 4. razred. Imena sestavljalcev, ki se že dplgp dpbp s pridom uveljavljajp v našem šplstvu, nam jamčijp, da bpdo avtprji dclp uspešnp dpkpnčali in nam za dvajsetletnicp Jugpslavije dali serijp čitank, ki bpmp nanje ponosni. —menč—