ANALI PAZU 2, pp. 23 37, december 2024 https://doi.org/10.18690/analipazu.14.2.23-37.2024 Pevec in Repec, 2024 POGLED NA IZVAJANJE SKRBI V REGIONALNI KVALITATIVNA RAZISKAVA Sprejeto 6. 4. 2024 Recenzirano 8. 11. 2024 Izdano 23. 12. 2024 TEODOR PEVEC 1 IN SABINA REPEC 2 1 Slovenija teodor.pevec@sb.ptuj.si 2 , Slovenija DOPISNI AVTOR teodor.pevec@sb.ptuj.si Znanstvena veda: Medicina : farmacevt, skrb, varnostna kultura neposrednem delu z bolniki in prispeva k bolnikovi varnosti. V kvalitativno raziskavo. Potrebne informacije smo pridobili s . Intervjuvanci menijo, da je pozitivna. Motijo jih administrativne ovire pri izvajanju ANALI PAZU Vol. 14, No. 2, pp. 23 37, December 2024 https://doi.org/10.18690/analipazu.14.2.23-37.2024 Pevec and Repec, 2024 IMPLEMENTATION OF SEAMLESS CARE IN A HOSPITAL: QUALITATIVE RESEARCH FOCUSED ON THE CLINICAL PHARMACISTS TEODOR PEVEC 1 AND SABINA REPEC 2 Accepted 6. 4. 2024 Revised 8. 11. 2024 Published 23. 12. 2024 1 Slovenia teodor.pevec@sb.ptuj.si 2 CORRESPONDING AUTHOR teodor.pevec@sb.ptuj.si In Slovenia, the notion of seamless care has been relatively new in the recent past. It suggests that clinical pharmacists have a significant role in working closely with patients and enhancing their safety. The perspective of clinical pharmacists in a novel work environment piqued our curiosity. We conducted a qualitative research. We obtained the necessary information through interviews conducted with four clinical pharmacists who have the most theoretical and practical knowledge in the field of seamless care. The interviewees believe that the implementation of seamless care in clinical practice is important and positive. However, they are distracted by administrative obstacles in carrying out seamless care. The detection of clinical pharmacists is appropriate and enables the development of the method to other professional groups. Science: Medicine Keywords: clinical pharmacists, seamless care, safety culture T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 25 1 Uvod (Horvat, 2024). V Sloveniji se glede na ( zgodovine zdravljenja z zdravili, 2) usklajevanje zdravljenja s ( Osebna kartica trikotniku zdravniki farmacevti -pacient), po odpustu pacienta in 5) izdaja na novo uvedenih zdravil na Cilj izvajanja ga tima (zdravnikov, zdravstvene nege) tega novega zdravstvenega programa v Sloveniji. Pomembna posledica tega je, da (Horvat, 2024). Tudi Tudi McCormack izvedbo BS sistemu zdravstvenega varstva prihranil 6,13 USD. V SB Ptuj . Leta 2023 je bila realizacija bolnikov (ZZZS, 2023). V 26 ANALI PAZU https://doi.org/10.18690/analipazu.14.2.23-37.2024 Pevec and Repec, 2024 leta 2022. Zanimali so nas njihovi pogledi na prvo obdobje po uvedbi novega zdravstvenega programa. 2 Metode Narejena je bila kvalitativna raziskava z uporabo pol strukturiranega intervjuja. Dinh, 2024 pripravili v naprej glede na cilje raziskave. Uporabili smo tematsko analizo (Guerrero- podatkov glede na medsebojn Intervjuje smo Prepis intervjujev je potekal s besedila oblikovali kode glede na stopnjo abstraktnosti in jih analizirali glede na pomembnost. Najbolj vsebinske kode smo nato preoblikovali v kategorije in jih definirali. 2.1 Raziskovalni vzorec tematiko (Streubert & Carpenter, 2011). Potrebne informacije smo pridobili s pol strukturiranih intervjujev atkov ( nove ideje) (Polit & Beck, 2021). Zagotovili smo ustrezno informiranost glede zaupnosti in anonimnosti sodelovanja v raziskavi in obdelavi podatkov ter pojasnili, da je sodelovanje prostovoljno, z posnetke in analizo intervjujev smo shranili v prostor in jih bomo v desetih letih Za T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 27 izvajanje raziskave smo predhodno pridobili pisno soglasje vodstva izbrane (01/3-81/06-23 z dne 10. 5. 2023). raziskovalni tematiki najbolj pomembne in so opisane v nadaljevanju. V intervju smo 30 51 l intervjuvanka pa na kiru Proste kode , ki so se ponavljale, smo usmerjene odgovore na podlagi katerih potem sklepamo. 3 Rezultati V Tabeli 28 ANALI PAZU. Tabela 1: Prikaz rezultatov kodiranja intervjujev Glavna tema Teme sekundarnega nivoja Teme primarnega nivoja Proste kode percepcija namen implementacije terapije; priprava osebne kartice zdravil; opozorilu zdravniku o ugotovljenem neskladju; opozorilo zdravnika; opozorilo medicinske sestre; ohranitev morebitno ukrepanje; usklajevanje med zdravili; spreminjanje fa terapije; dodajanje zdravil; preverjanje zdravil; napak; usklajenost zdravil; odstranitev napak; spremljanje zdravljenja; uskladitev z zdravnikom; osebna kartica zdravil; izdaja zdravil; dostopnost vsem ravnem; predlogi o spremembah; ohranitev napak povezanih z zdravili; popravek neskladij; odpustu. Implementacija pomembni elementi pri implementaciji pacientovo dokumentacijo; -receptov; zdravstvenega zavarovanja; temperaturni list; pogovor z bolnikom; pogovor s svojci; pregled vsakega zdravila; multidisciplinarnost; vsak je sodelovanje, pogovor s pacientom; zdravstvena T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 29. dokumentacija; terapevtski list; informacijski program; pridobitev anamneze. izvajanje podobnosti in razlike v izvajanju Podobnosti: Postopek izvedbe; usklajevanje med zdravili; preverjanje zdravil; enak postopek; enak proces; usklajevanje zdravil. Razlike: terapije; spreminjanje dodajanje zdravil; samo prednosti in slabosti izvajanja Prednosti: Usklajenost pregled zgodovine zdravljenja; urejena zdravil na oddelku; vpogled v informacije; usklajenost terapije; izdaja zdravil. Slabosti: Zanesljivost podatkov; obremenitev; neustrezna komunikacija; preobremenjenost kadra; pretok informacij. varno in kakovostno izvajanje odstopanja v praksi Nepravilnosti pri podvajanje terapije; neustrezen odmerek; interakcije med temperaturnem listu; neustrezen odmerek zdravila; neskladje v terapiji; neustrezno odmer zdravili; sprememba v 30 ANALI PAZU. odmerku; neustrezna terapija. ovire v praksi Omejenost pri izvajanju v izdaji zdravila; omejenost Vir: lasten 3.1 Temo sekundarnega nivoja smo razvili iz dveh tem (farmacevt, zdravnik, osebje zdravstven nege lje. Intervjuvanci izpostavljajo prednosti implemen med zdravili pomembne vire, ki bi lahko bistveno vplivali na izid ustreznih informacij. dokumentacija, 2) anamneza, 3) heteroanamneza, 4) predpisani elektronski recepti, 5) kartica zdravstvenega zavarovanja (v nadaljevanju KZZ), 6) temperaturni list v T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 31. pomena multidisciplinarno sodelovanje med farmacevtom, zdravnikom in medicinsko sestro. Poudarila bi, da je pomembna dobra komunikacija in sodelovanje med vsemi tremi, ker le na ta 3.2 Temo sekundarnega nivoja smo razvili iz dveh tem Iz odgovorov intervjuvancev lahko razberemo, da je proces implementacije tako na in sicer uskladi spreminjanja in dodajanja terapija). ). 32 ANALI PAZU. skrbi pojavljajo tako prednosti kot slabosti oziroma pomanjkljivosti. Izpostavljene prednosti so naslednje: 1) pregled zgodovine zdravljenja, 2) usklajenost in urejenost farm nformacije in 4) izdaja zdravil na oddelku pred Slabosti oziroma pomanjkljivosti intervjuvanci vidijo predvsem v: 1) zanesljivosti podatkov, 2) prekomerni obremenitvi, 3) neustrezni komunikaciji med zaposlenimi in 4) pretoku informacij. Prednosti: kaj je ukinjeno, spremenjeno, na novo predpisano. Ob odpustu dobi na novo predpisana zdravila, kar pomeni, da pacientu ni treba takoj po odpustu v zunanjo lekarno. Slabosti: . Prednosti: zdravljenju z zdravili in nasvet glede interakcij/odmerjanja novih zdravil, ki so ustrezna za ima optimalno urejeno farmakoterapijo ter ob odpustu kompletno informacijo o farmakoterapiji (z eksplicitno Slabosti: 3.3 Temo sekundarnega nivoja smo razvili iz pojavljajo v praksi. Varnost in kakovost je izrednega pomena predvsem v zdravstveni negi in postopki T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 33. Pomembno je, da se izpostavljajo napake in tudi potencialne napake, saj populacije. skrbi in omejenost pri izdaji zdravil na oddelku pred odhodom domov. Ker je odpravljeni omejitev s strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju ZZZS) glede la, saj tu velikokrat nastane 4 Razprava Opravili smo kvalitativno raziskavo z uporabo pol strukturiranih intervjujev, da bi ga zdravstvenega programa t.i. 34 ANALI PAZU. ni njihov pogled na proces. predvsem mnenja so tudi slovenski avt (2018) v opravljeni raziskavi navaja, da so se pojavila neskladja v predpisani terapiji tako ob sprejemu kot odpustu posameznikov. Le- temperaturnem listu e terapije 16,7 %. 38,5 %, 17,9 %, kjer so se odstopanja predpisano po potrebi (analgetiki in psiholeptiki). Tudi intervjuvanci izpostavljajo najpogosteje ugotovljena neskladja, ki so si podobna z raziskavo: 1) neustrezen odmerek zdravila, starostnikih ter pacientih s in Intervjuvanci v okolje. Poudarjajo tudi, da je zelo pomembno pacientovo razumevanje predpisanega T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 35. predpisanih zdravil, se navodila predajo njegovemu svojcu oziroma zakonitemu zastopniku. V raziskavi, ki sta jo opravila Smith & Mango (2014), se izpostavlja tudi pomemben element i Intervjuvanci s svojimi odgovori ponazarjajo dobro poznavanje omenjene tematike predvsem v pregledu zgodovine zdravljenja, vpogledu v informacijski sistem, izdaji Izpostavijo tudi nekaj bistvenih slabosti, kot so: zanesljivost podatkov zaradi pridobitve anamneze oziroma heteroanamneze; prevelika obremenitev ostalih zdravstvenih delavcev; kot posledica tudi neustrezna komunikacija; pretok izpostavlja slaba -teh (Sorta, 2017; Spinewine, et al., 2014). ci. V jhno ci. Omejitve so predvsem posledice dejstva, da je zdravstveno varstvo implementirale le nekatere intervencije oziroma aktivnosti, ki so sedaj del p ponekod ni popolnoma implementirana. 5 Raziskovo bi bilo smiselno 36 ANALI PAZU. in s podobno metodologijo orisati njihov pogled in primerjati rezultate med posameznimi poklicnimi skupinami. Literatura Dinh, TS., Hanf, M., Klein, AA., Brueckle, MS., Rietschel, L., Petermann, J. Et al. 2024 Informational continuity of medication management in transitions of care: Qualitative interviews with stakeholders from the HYPERION-TransCare study. PLoS One. 2024 Apr 4;19(4):e0300047. doi: 10.1371/journal.pone.0300047. PMID: 38573912; PMCID: PMC10996284. Guerrero-Castaneda, R. F., Menezes, T. & Ojeda-Vargas, M., 2017. Characteristics of the phenomenological intervew in nursing research. Revista Gaucha de Enfermagem, 38(2), p. e67458. Ljubljana 2024. Vloga farmacevta pri usklajevanju zdravljenja z zdravili v Ljubljana: Univerza v Ljubljani. -led medication reconciliation on medication errors at hospital discharge and healthcare utilization in the next 30 days : a pragmatic clinical trial. Frontiers in pharmacology[na spletu]. 2024. Vol. 15, no. 1377781. [Dostopano 8 junij 2024]. DOI 10.3389/fphar.2024.1377781. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=155637 Mekonnen, A. B., McLachlan, A. J. & Brien, J. A., 2016. Effectiveness of pharmacist-led medication reconciliation programmes on clinical outcomes at hospital transitions: a systematic review and meta-analysis. British Medical Journal, 6(2), pp. 126 127. Rehabilitacija, 19(1), p. 15. Polit, D. F. & Beck, C. T., 2021. Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. 11th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. Smith, S. B. & Mango, M. D., 2014. Pharmacy-based medication reconciliation program utilizing pharmacists and technicians: a process improvement initiative. Hospital Pharmacy, 11(48), pp. 115 118. Sorta, M., 2017. Franca Derganca Nova Gorica: magistrska naloga. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. Spinewine, A., Claeys, C., Foulon, V. & Chevalier, P., 2014. Approaches for improving continuity of care in medication management: a systematic review. International Journal for Quality in Health Care, 4(25), p. 415. Slovenije; 2022. Streubert, H. J. & Carpenter, R. D., 2011. Qualitative research in nursing: advancing the humanistic imperative. 5th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. T. Pevec in S. Repec: kvalitativna raziskava 37. zdravstvenem sistemu. Pomurska Obzorja, 17(9), p. 4. ZZZS. Pregled podatkov o planu in realizaciji zdravstvenih storitev. https://partner.zzzs.si/zdravstvene-storitve/plan-in-realizacija/podatki-o-planu-in-realizaciji-za- zdravstvene-storitve/pregled-podatkov-o-planu-in-realizaciji-zdravstvenih-storitev-od-meseca- 03/2022-dalje/ Ljubljana: Univerza v Ljubljani. v Sloveniji. Farmacevtski Vestnik, 1, pp. 211 212. naloga. 1. 2. Prosim, utemeljite svoj odgovor. 3. 4. oddelki? 5. 6. 7. 8. Kako se lotite odpravljanja ugotovljenih neskladij? 9.