URN_NBN_SI_doc-R8O8SKFN

546 UDK 929Viher D. 1.04 Strokovni članek Prejeto: 12. 12. 2012 Mladen Tancer* Prof. dr. Danilo Viher – pedagog in pesnik Ob stoletnici njegovega rojstva /1912–1971–2012/ Prof Dr Danilo Viher – pedagogue and poet On the centenary of his birth /1912–1971–2012/ Izvleček Stoletnica rojstva prof. dr. Danila Viherja, pedagoškega umnika slovenskega rodu, ki je četrt stoletja široko pedagoško, znanstveno in poetično ustvarjalno deloval v Splitu, tu doži­ vel svoj znanstveni in literarni razcvet in vrh, je pravšnja priložnost za celovitejši, a le zgolj orisni, prikaz njegovega življenja in dela. Ce­ lovit Viherjev bibliografski opus je mikavno vabljiv kažipot v njegovo bogato pedagoško in literarno ustvarjalno delavnico, lahko podnet in izziv za nadaljnje poglobljeno razi­ skovanje in preučevanje, a bibliografija virov in zapisov o dr. Viherju pedagoški in kulturni eho o njegovi osebnostni veličini in pomenu. Stoletnice so častitljivi jubilejni trenutki, ko se s posebno pozornostjo spomi- njamo pomembnih osebnosti, zaslužnih ljudi, ki so se s svojim življenjskim delom in stvaritvami nepozabno vtisnili v oko našega kulturnega spomina. Ob stoletnici roj- stva Danila Viherja so me spomini zvabili v njegove pedagoške in literarne loge in z branjem sem jih ponovno podoživljal. V Viherjevem jubilejnem letu sem kar lep čas pozorno in poglobljeno prebiral mnoga njegova pedagoška in literarna besedila in tista, ki so jih drugi napisali o njem. V živo so se mi obudili spomini na njegovega starejšega brata Miroslava (1904–1979), ki je učiteljeval na podružnični enorazrednici s kombiniranim poukom v Stanjevcih in bil šolski upravitelj na osrednji osnovni šoli v Gornjih Petrovcih na Goričkem v Prekmurju. Tih, plemenit in human mož je bil, Abstract The hundredth anniversary of the birth of Danilo Viher, an educationalist of Slovenian origin, whose pedagogic, research and poetic activities spanned a quarter of a century in Split, where he blossomed scientifically and literarily, is a suitable opportunity for a more complete presentation of his life and work, albeit only in outline form. Viher’s entire bib­ liography is an attractively inviting indication of his rich pedagogical and literary creative work, an incentive and challenge for further, more in-depth research, but the bibliography of sources and records about Dr Viher is the pedagogical and cultural echo of his personal greatness and significance. * mag. Mladen Tancer, upok. prof. Pedagoške fakultete, Maribor

RkJQdWJsaXNoZXIy