Avtoceste in mestna obvoznica Na januarski seji ob&tnske skupŠČine so de-legali sprejeli osnutka odloka o spremembi rn dopolnitvi odloka o urbanističnerrt planiranju v Ljubljani in o sprejetju generalnega urbani-stičnege razvoja Ljubljans za potek avtocest in mestne obvoznice. Sprejeli so Še osnutek pravilnika o realizaciji avtocestnega sistema in mestne obvoznice. V družbenopolitifinem zboru so se dotaknili vpraSanja gramo2a. ki je kot material vsebo-van v ceni cestišča in tako predstavlja tudi družbeno lastnino. Izratuna, po katerem se bo obračunaval gramoz. Še ni. Problem odvoza gramoza moramo reševati glede na gradnjo posameznega cestiSČa. sa] bi bil odvoz gra-moza po že obstoječih cestah nepremišljeno dejanje. so menilr delegati, Na vprašanja o poteku promela in fiistosti zraka, ki je s tem pogojena, je predslavnik Zavoda za družbeni razvoj Ljubljane pojasnil, da so že naročili sinhronizrran centralni semaforski sistem, ki bo zajel tudi novozgrajene ceste. V zboru krajevnih skupnosti so delegati za-htevali odgovor na vprašanje o kanalizaciji tn zavarovanju podtalnice. Ta bo zaščitena s po-sebnim slojem gline in neproduSno zaprtimi odvodnimi kanali, ki bodo speljani v posebne zbiralnike. Deiegati s tako hidrotesnostjo niso bili zadovoljni, saj po cestah poleg nattnih derivatov prevažamo tudi kemikalije. Izrazili so bojazen, da bi pri gradnji preseka-li obstoječe komunatne Vode. V tehnologijo je pač treba zaupati, zaostriii pa moramo odgo-vornost sirokovnjakov, ki delajo na tako po-membnih projektih za našo družbo. Na odgo-vornost investitorjev in izvajalcev so imeli de-legati veliko pripomb. saj nam kvaliteta grad-nje prve siovenske avtoceste gotovo ne vfiva zaupanja. Bojazen, da se kaj takega lahko dogodi tudi na Ijubljanskih avtocestah, je bila prisotna ves čas razprave. Defegati niso bili zadovoljni s predloženim gradivom, saj iz njega ni bilo moi razbrati posameznih faz in prostorske opredelitve pro-jekta. številna delegalska vprašanja kažejo na resno zavzetost občanov za rešitev cestne problematike.