JOSIP DOLGAN: Podeželska šola, vas in delo uciteljstva. Vzgoja kmetske tnladine. — Namen kmet* ske delovne šole. II. Kmetski otrok pase in krmi živino, orje njive, sadi in seje, okopava in osipava, mla* ti in spravlja, trebi travnike, kosi in grabi travo, vozi drva, kupuje v prodajalni, kuha in varuje otroke, uživa hrano, občuti vreme, veseli se zdravja in trpi v bolezni. Dom ga uči delati že v zgodnji mladosti; že zgodaj sc uči premagovati napore in prenašati neugodje tclesnega dela. Koliko več je vred* na taka vzgoja kot vzgoja nepridipravov, ki ne znajo in nočejo niti peči zakuriti. Pa vendar pravimo, da kmetski otroci nimajo vzgojc; tako pravimo, ker ne pomislimo, da je delo del človeškc kulture in človeškc narave. Kmetski otrok se tedaj ne uči in vzgaja lo v šoli, ampak tudi doma, na vasi in na po; lju; njegovo življenje je delovno in njego-va vzgoja je delovna in šoli bo moralo biti njegovo delo podlaga, kultivirano delo pa cilj. Namen kmetske delovne šole mora biti izobraževanje dela in življenja kmets skega otroka, zato pa tudi izobraževanje dela in življenja našcga kmetskega ljucU stva.