Nove šolske postave in potrebe kmečkega Ijudstva.*) Brali smo v 2. 1. ,,Uč. Tov." spis, v ktcrem g. pisatelj nasvctuje, kaj naj bi se v ljudski ali narodni šoli v pervi versti učilo, namreč: Umno kmetovanje in gospodarstvo s svojimi raznovcrstninii oddelki. Da bi bil nauk umnega kmetijstva in gospodarstva za našc kmcčko ljudstvo koristnejši in potrcbniši, nego vcč drugih naukov, kakor n. pr.: risanje, prirodopisje, naravoslovje, kcmija, telovadba itd., rad priterjujem, toda, da bi iincl nauk kmetijstva in gospodarstva pred nauki branja, pisanja in številjenja predstvo, vendar jaz g. pisatclju ne inorcm potcrditi. G. pisatelj vpraša: ,,Kolikokrat na tedcn, na mescc, na leto treba jc kmctu čitati, pisati" f 0 čudno vprašanjc! Tnkaj je g. pisatclj naravnost pokazal, da je s kmcčkim ljudstvom še malo občeval in da on potrebe kmečkega ljudstva le od enc strani opazujc; ali, ako hočemo eno rcč na tanko spoznati, jo moraiuo okoli kraja in tudi v srcdini dobro ogledati, Vediti in soditi moramo že učitelji sami po sebi; poscbno pa Se tisti, ki iraajo za kaj vcč, nego sami za sc skcrbcti; koliko dni jira minc, da ne bi potreba bilo pogledati, manj ali več, kje imajo kaj beličev. Koliko več in veči stroškc in tudi dohodkc pa še imajo naši kmetje! Kaj jim je torej storiti, da bodo mogli koncc lcta računiti o gospodarje- *) Tudi mi so v tcj zadovi popolnoma vjcmamo z Vaml, in prcpričani smo,' da g. pisatelj tudi ni Uiko huilu mislil,