Opis: Opis: Ekosola_marec_2011-1.jpg Opis: Opis: zdravasola Opis: Opis: kulturna-sola-2010-logo Opis: Opis: I:\unesco2.jpg http://831.gvs.arnes.si/oscren/wp-content/gallery/koncert-treh-sol/dsc_2099.jpg OŠ FRANCETA PREŠERNA CRENŠOVCI Kapljice http://831.gvs.arnes.si/oscren/wp-content/gallery/proslava-ob-dnevu-romov/dsc_2656.jpg ENOTA VRTEC Opis: Opis: Ekosola_marec_2011-1.jpg Opis: Opis: zdravasola Opis: Opis: kulturna-sola-2010-logo Opis: Opis: I:\unesco2.jpg PUBLIKACIJA 2013/2014 C:\Users\Metka\AppData\Local\Temp\jsen-gozd (14).jpg KAZALO SPOŠTOVANI ! ................................................................................................................. 3 PODATKI O VRTCU ........................................................................................................... 4 ZAPOSLENI ...................................................................................................................... 5 ODDELKI OTROK .............................................................................................................. 6 PROGRAMI ...................................................................................................................... 6 OBRACUNAVANJE ODSOTNOSTI OTROK IZ VRTCA .............................................................. 7 VPIS, IZPIS OTROK .......................................................................................................... 8 NACINI POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI ............................................................ 9 TEMELJNA IZHODIŠCA DELA V VRTCU ............................................................................... 9 OTROKOV DAN V VRTCU ................................................................................................ 10 NACRTOVANE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2013/2014 .............................................. 12 PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ..................................................................... 13 ZDRAVSTVENA PRIPOROCILA .......................................................................................... 15 PODATKI O PUBLIKACIJI ................................................................................................ 16 C:\Users\Metka\Downloads\jsen-gozd.jpg C:\Users\Metka\AppData\Local\Temp\jsen-gozd (16).jpg Osnovna šola Franceta Prešerna Crenšovci, Juša Kramarja 10, 9232 Crenšovci Tel.: 02 57 35 800; fax: 02 57 35 810 ENOTA VRTEC, Otroška ulica 22, 9232 Crenšovci Tel.: 02 570 11 52 Elektronski naslov: vrtec.osmsfpcr@guest.arnes.si Spletna stran: http://www.osfpcrensovci.si SPOŠTOVANI ! V branje Vam ponujamo publikacijo, ki vsebuje najpomembnejše podatke iz življenja in dela našega vrtca v šolskem letu 2013/2014. Želimo, da vam bo v pomoc, in da boste v njej našli odgovore na nekatera vprašanja, ki se porajajo ob vkljucitvi otroka v vrtec. Obdobje otroštva je najpomembnejše obdobje za razvoj posameznika. V tem casu otroci intenzivno telesno zorijo, usvajajo osnovne spretnosti, spoznavajo sebe ter se razvijajo v odnosu do soljudi. Pomembno je, da odrasli cim bolje poznamo znacilnosti in posebnosti otrokovega zgodnjega razvoja ter na osnovi teh spoznanj spodbujamo razvoj s ciljem, da bi cim bolj razvil svoje potenciale. V posameznih starostnih obdobjih in v razlicnih okoljih se ucimo na razlicne nacine – spontano, nacrtno, individualno, v skupinah, skozi igro. Igra je v predšolskem obdobju ne le osnovna dejavnost, ampak tudi potreba, da otrok v razvoju napreduje. V tem šolskem letu bomo v našem vrtcu posebno pozornost namenili razvoju govora, porajajoce se pismenosti in osnovnih gibalnih spretnosti otrok. Spoštovani starši, hvala Vam za zaupanje. Pomagali Vam bomo pri celoviti skrbi za vaše otroke in jim v casu bivanja nudili prijazno in varno zavetje. V razmislek nam vsem pa še zapisane misli kot sporocilo otroka: Ali veš, kaj potrebujem? Potrebujem pravljico za lahko noc in ne še ene igrice za racunalnik. Potrebujem pogovor in ne besed »ne zdaj!«. Potrebujem dom s teboj, ne lepega stanovanja. Potrebujem naravo, ne nakupovalnih centrov. Potrebujem, da me usmerjaš, ne zaviraš. Potrebujem spodbudo, ne ukaza. Potrebujem pravila, ne prepovedi. Potrebujem, da te zanimam. Potrebujem ljubezen. Potrebujem tebe. Potrebujem tebe. In ne pozabi, potrebujem OTROŠTVO. (vir: prirocnik Tukaj sem, kampanja ne-odvisen.si) Pomocnica ravnateljice enote vrtca: Ravnateljica zavoda: mag. Metka Husar Cernjavic mag. Marija Horvat Vrednote, ki usmerjajo naš vrtec: VARNOST in SPREJETOST, razvijanje KOMPETENC za VSEŽIVLJENJSKO UCENJE, usmerjanje k ZDRAVEMU NACINU ŽIVLJENJA. Poslanstvo vrtca: Smo vrtec, prepoznaven v domacem in širšem okolju. Naše poslanstvo je razvijati radovedne, kriticne, edinstvene in neponovljive posameznike, ki se radi ucijo, so odgovorni do sebe, socloveka in okolja. Skrbimo za varen in celovit razvoj posameznika. Vizija vrtca: Prizadevamo si ustvarjati dobre pogoje za zdravo rast in razvoj otrok, strokovno rast zaposlenih, spodbudno klimo in racionalno poslovanje ob zagotavljanju kakovosti dela. PODATKI O VRTCU Ime vrtca: OŠ Franceta Prešerna Crenšovci, enota VRTEC CRENŠOVCI Naslov vrtca: OŠ FRANCETA PREŠERNA CRENŠOVCI Enota VRTEC CRENŠOVCI Ul. Juša Kramarja 10, 9223 Crenšovci Vrtec deluje kot javni zavod v sklopu OŠ Franceta Prešerna Crenšovci. E-naslov vrtca: vrtec.osmsfpcr@guest.arnes.si Spletna stran: http://www.osfpcrensovci.si Ravnateljica: Marija Horvat, tel. 02/573 58 00 Pomocnica ravnateljice za vrtec: Metka Husar Cernjavic Telefon vrtec: 02/570 11 52 Telefon šola: 02/573 58 00 Transakcijski racun pri UJP, MS: 01215-6030647649 Davcna številka: 16814487 Maticna številka: 5089697 USTANOVITELJ Ustanoviteljica OŠ Franceta Prešerna in Vrtca Crenšovci je Obcina Crenšovci, Prekmurske cete 20, 9232 Crenšovci, tel. 02 5735 750, fax: 02 5735 758, e-pošta: info@obcina-crensovci.si. ORGANI ZAVODA Svet zavoda sestavlja 11 clanov: - trije predstavniki obcine, - pet predstavnikov šole in vrtca, - trije predstavniki staršev. Svet staršev sestavljajo izvoljeni predstavniki vsakega oddelka. V šolskem letu 2013/14 je na šoli 13 rednih oddelkov, v vrtcu pa 5 oddelkov (eden s polovicnim številom otrok) – skupaj 18 clanov sveta staršev. Volitve v svet staršev izvedemo na 1. oddelcnem roditeljskem sestanku. Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnateljica, v vrtcu izvaja pedagoško vodenje pomocnica ravnateljice. Strokovni aktiv vrtca sestavljajo strokovne delavke vrtca. Poslovni cas vrtca traja od 5.30 do 16.00. . Zaradi lažje organizacije dela in racionalne nabave živil, bomo v šolskem letu 2013/14 izvedli anketo o prisotnosti otrok za dneve, ko pricakujemo zmanjšanje števila otrok: jesenske pocitnice, božicno-novoletni prazniki, zimske pocitnice, prvomajski prazniki in poletne pocitnice. Najmanjše število otrok za poslovanje enote vrtca je vsaj pet prijavljenih otrok. 28. in 29. 8. 2014 vrtec ne posluje zaradi priprave oddelkov na novo šolsko leto in strokovnega srecanja vseh delavcev. ZAPOSLENI IME IN PRIIMEK DELOVNO MESTO ODDELEK OTROK (število otrok) OPOMBE Marija Horvat Ravnateljica Metka Husar Cernjavic Pomocnica ravnateljice enote vrtca Govorilne ure: vsak ponedeljek 7.30-8.30 Monika Lorbek Vzgojiteljica Od 1 do 2 let (7) Polovicni oddelek Lidija Sobocan Tadeja Sarjaš (nad. Mirjam Maucec) Vzgojiteljica Pomocnica vzgojiteljice Od 2 do 3 let (13) Rozina Kramar Natalija Tuksar (nad. Viktorija Mlinaric) Vzgojiteljica Pomocnica vzgojiteljice Od 1 do 4 let (16) Petra Peischl Gizela Vidak Nataša Kranjec Vzgojiteljica Pomocnica vzgojiteljice Pomocnica vzgojiteljice Od 4 do 5 let (20) Od 1 do 5 let Petra Cigan Renata Žerdin Vzgojiteljica Pomocnica vzgojiteljice Od 5 do 6 let (22) Oddelek v šoli Vera Vucko Poslovna sekretarka Tel.:02/573 58 00 Metka Gönc Racunovodkinja Tel.:02/573 58 05 Mirjana Graj Slana Kuharica Marjana Cigan Cistilka, perica Monika Raduha Pomoc v kuhinji Štefan Hozjan Hišnik V vrtcu vsak cetrtek Zdenko Temlin Racunalnicar V vrtcu vsak petek od 10.00 do 12.00 Aleksandra Litrop Javno delo V vzgojno-izobraževalno delo je septembra 2013 vkljucenih 79 otrok. Delavke in delavci vrtca sprejemamo Kodeks eticnega ravnanja v vrtcu kot moralno zavezujoc akt, njegove vrednote in nacela pa razumemo kot zbirko smernic za zgledno poklicno delo. ODDELKI OTROK Vzgojno-izobraževalni proces poteka v dveh starostnih obdobjih otrok: . prvo starostno obdobje (otroci od 1. do 3. leta), . drugo starostno obdobje (otroci od 3. do 6. leta). Otroci so lahko razporejeni v oddelke, ki so starostno: . homogeni (otroci v razponu enega leta), . heterogeni (otroci v razponu vec let prvega ali drugega starostnega obdobja), . kombinirani (otroci v razponu vec let prvega in drugega starostnega obdobja). Oddelke otrok oblikujemo pred zacetkom novega šolskega leta v skladu z Zakonom o vrtcih in Pravilnikom o normativih in kadrovskih pogojih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje. Otroke s posebnimi potrebami integriramo v redne oddelke vrtca in na osnovi Odlocbe o usmerjanju zagotovimo dodatno strokovno pomoc ustrezne strokovne osebe. Štirje oddelki izvajajo vzgojno-izobraževalni proces v prostorih vrtca, en oddelek pa v igralnici v prostoru osnovne šole. PROGRAMI Vsi programi so namenjeni otrokom od prvega leta starosti do vstopa v šolo. Cene programov v vrtcu Crenšovci znašajo od 1. 11. 2012 dalje mesecno: ZA PRVO STAROSTNO OBDOBJE: . program 6- do 9- urnega varstva za oddelek prvega starostnega obdobja, ki zajema vzgojo-izobraževalni proces, dopoldansko malico, kosilo in popoldansko malico, 415,73 € po otroku; ZA DRUGO STAROSTNO OBDOBJE (od 3 do 6 let): . program 6- do 9- urnega varstva za oddelek drugega starostnega obdobja, ki zajema vzgojo-izobraževalni proces, dopoldansko malico, kosilo in popoldansko malico, 364,15 € po otroku; KOMBINIRANI ODELEK: . program 6- do 9- urnega varstva za kombinirani oddelek, ki zajema vzgojno-izobraževalni proces, dopoldansko malico, kosilo in popoldansko malico, 361,72 € po otroku. Ceno izbranega programa starši placujejo mesecno. OBRACUNAVANJE ODSOTNOSTI OTROK IZ VRTCA Odsotnost otroka iz vrtca obracunavamo v skladu s 17. clenom Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen programov v vrtcih (Ur.l. 97/2003, 77/2005, 120/2005) in veljavnim sklepom obcine. 1. Prvi dan otrokove odsotnosti se živila ne odracunajo, razen v primeru pocitnic, ko starši že vnaprej (3 dni) najavijo, da otroka ne bo v vrtec. 2. Naslednjih 5 delovnih dni v primeru odsotnosti otroka se odracunajo stroški živil za vse vrste odsotnosti. 3. Za odsotnost otroka nad 6 delovnih dni s priloženim zdravniškim potrdilom, se staršem za prvi dan ne odracuna nic, za naslednjih 5 dni se odracunajo stroški živil, za ostale naslednje dni odsotnosti pa se staršem obracunajo oskrbni dnevi, ki bremenijo obcino Crenšovci. 4. Za odsotnost otroka vec kot 1 mesec in s priloženim zdravniškim potrdilom se staršem obracuna 25 % od deleža staršev. 5. Staršem, ki med letom izpišejo otroka iz vrtca in ga nato ponovno vpišejo, se obracunajo stroški zacasnega izpisa. 6. Otroci, ki bodo v septembru zaceli obiskovati šolo, bodo v primeru izpisa iz vrtca v juliju in avgustu oprošceni placila. 7. Vrtec je dolžan priceti in koncati poslovni cas vrtca, ko je izkazana utemeljena potreba staršev za najmanj dva otroka. 8. Najmanjše število otrok za poslovanje enote vrtca v mesecu juliju in avgustu in v casu šolskih pocitnic je vsaj pet prijavljenih otrok. 9. V primeru manjšega števila prijavljenih otrok od pet imajo starši možnost zacasnega izpisa otroka iz vrtca in vpisa v drug vrtec v okviru Upravne enote Lendava. VPIS, IZPIS OTROK O rednem vpisu, ki ga izvedemo meseca marca, vas obvešcamo preko šolske spletne strani, na internem TV kanalu in s plakati v obcini. Ob vpisu otroka v vrtec starši oz. zakoniti zastopniki izpolnijo potrebno dokumentacijo, in sicer: o VPISNI LIST (dobite ga v vrtcu ali na spletni strani vrtca) – izpolnjeno vlogo oddate pomocnici ravnateljice; o VLOGO ZA ZNIŽANO PLACILO VRTCA oz. VLOGO ZA UVELJAVLJANJE PRAVIC IZ JAVNIH SREDSTEV dobite v knjigarni ali na povezavi na spletu http://e-uprava uprava.gov.si/storitve/. Vloge morajo biti od 1. 12. 2011 dalje oddane na novem obrazcu, na Centru za socialno delo Lendava; o POTRDILO PEDIATRA (po opravljenem pregledu otroka oddate potrdilo v vrtcu, najkasneje pa, ko ga zacne otrok obiskovati). V primeru, da je število vpisanih otrok višje od števila prostih mest, o sprejemu otrok v vrtec odloca Komisija za sprejem otrok, kar je v skladu z 20. clenom Zakona o vrtcih. Starši so o vkljucitvi otroka v vrtec obvešceni pisno. Pred prihodom otroka v vrtec starši z vrtcem podpišejo pogodbo, ki doloca medsebojne obveznosti in pravice. V primeru, da pogodbe ne podpišejo pravocasno, otroka vec ne vodimo v evidenci vpisanih otrok v vrtec. Kadar starši otroka izpišete iz vrtca, morate izpolniti IZPISNICO, ki jo dobite pri vzgojiteljici/ju oz. pri pomocnici ravnateljice. Oddati jo je potrebno vsaj 7 dni pred želenim datumom izpisa. Otroka je potrebno izpisati tudi pred odhodom v šolo. Z ZUJF (Ur. l. RS, št. 40/12) je bil dopolnjen Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (novi 42. c clen), zato starši, ki otroka redno izpišejo iz vrtca, niso vec upraviceni do subvencije vrtca do konca koledarskega leta, saj jim po izpisu CSD razveljavi Odlocbo o dolocitvi znižanega placila. To pomeni, da v primeru rednega izpisa otroka iz vrtca, ob morebitnem ponovnem vpisu v katerikoli vrtec v istem koledarskem letu, Odlocba o znižanem placilu vrtca, ki so jo starši že prejeli, ne bo veljala vec. Starši bodo morali poravnati polno ceno vrtca. V primeru zacasnega izpisa iz vrtca za obdobje najvec dveh mesecev, pravica do znižanega placila vrtca ostane nespremenjena. NACINI POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI - Roditeljski sestanki – skupni in oddelcni; - mesecne pogovorne ure o otroku; - srecanja staršev, otrok in zaposlenih ob razlicnih priložnostih in z razlicnimi cilji, katerih vsebine in oblike so prilagojene prednostni nalogi vrtca, željam in potrebam otrok in staršev (podrobneje so opredeljene v LDN vrtca); - šola za starše; - sodelovanje v strokovnih organih zavoda (Svet staršev in svet zavoda) … Mesecne pogovorne ure v šolskem letu 2013/2014 prvi (v primeru praznikov drugi) ponedeljek v mesecu od 16.00 do 17.00, po predhodni najavi oz. po dogovoru v delovnem casu vzgojiteljice (izven casa neposrednega dela z otroki). Datum VSEBINA 16. 9. 2013 Roditeljski sestanek 7.10. 2013 Pogovorna ura 11.11.2013 Pogovorna ura in predavanje za starše (dr. Fodor) 2. 12. 2013 Pogovorna ura 13.1. 2014 Pogovorna ura februar 2014 Tematski roditeljski sestanek 3.3. 2014 Pogovorna ura 7.4. 2014 Pogovorna ura 12.5. 2014 Pogovorna ura 3.6. 2014 Pogovorna ura 30. 6. 2014 Roditeljski sestanek za novince V soboto, 14. 12. 2013 bo dobrodelni koncert na katerem bodo sodelovali otroci vrtca. TEMELJNA IZHODIŠCA DELA V VRTCU Kurikulum za vrtce (1999) je nacionalni dokument, ki ga uporabljamo kot strokovno izhodišce za kakovostni vzgojno-izobraževalni proces. V Kurikulumu za vrtce so zapisani temeljni CILJI: 1. bolj odprt in fleksibilen kurikulum v razlicnih programih za predšolske otroke; 2. pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh podrocjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih; 3. bolj uravnotežena ponudba razlicnih podrocij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, ki hkrati ne onemogoca poglobljenosti na dolocenih podrocjih; 4. vecje omogocanje individualnosti, drugacnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino; 5. oblikovanje pogojev za vecje izražanje in ozavešcanje skupinskih razlik (nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo); 6. vecje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok; 7. dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu; 8. rekonceptualizacija in reorganizacija casa v vrtcu; 9. rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu; 10. vecja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev; 11. povecanje vloge evalvacije (kriticnega vrednotenja) pri nacrtovanju življenja in dela v vrtcu; 12. izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši. Iz ciljev so izpeljana NACELA, ki zaobjemajo temeljna védenja o razvoju otroka in ucenju v predšolskem obdobju. Nacel je 16 in eno izmed njih je tudi nacelo sodelovanja s starši. Zapisani temeljni cilji v povezavi z zapisanimi naceli v Kurikulumu za vrtce so osnova in vodilo za izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu. Osnovni pristop k otrokovi vzgoji, ucenju in poucevanju v vrtcu je v najpogosteje uporabljeni METODI DELA, to je v igri. Igra je spontana, ustvarjalna aktivnost, ki jo zasledimo v razlicnih obdobjih clovekovega življenja, ne le v otroštvu, in pri cemer je v predšolskem obdobju igra otrokova prevladujoca dejavnost. Otroška igra je dejavnost, ki se izvaja zaradi nje same, je notranje motivirana, svobodna, odprta ter za otroka prijetna (Kurikulum za vrtce, 1999, str. 19). V igri se kaže tudi otrokova potreba, da bi na poseben nacin vplival na okolje in ga tudi spreminjal. V igri se otrok nauci biti neodvisen od svojega okolja, hkrati pa ga igra spodbudi, da je aktiven. Igra je ne le osnovna dejavnost, ampak tudi potreba vsakega otroka in pogoj, da se normalno psihicno in fizicno razvija. Po eni strani so torej izbira in nacin otrokovega igranja odvisni od njegove trenutne razvojne stopnje (gibalnih in spoznavnih sposobnosti, custvene in socialne zrelosti), po drugi strani pa igra vpliva na to, da otrok v razvoju napreduje. Igra pomembno vpliva na vsa podrocja otrokovega razvoja, zlasti v predšolskem obdobju. Omogoca: - razvoj gibalnih zmožnosti; - spoznavni razvoj: razvoj obcutenja in zaznavanja, razvoj govora, spoznavanje in raziskovanje okolja, reševanje problemov, razvoj domišljije in ustvarjalnosti, socialno kognicijo; - custveni razvoj: sprošcanje in izživljanje custev (npr. doživljanje zadovoljstva, premagovanje strahu), premagovanje težav in konfliktov, uresnicevanje želja …; - socialni in moralni razvoj: razvoj socialne kompetentnosti (sodelovanje, razumevanje in upoštevanje drugih), razvoj samokontrole (npr. impulzivnosti, agresivnosti), osvajanje družbenih pravil in norm; - osebnostni razvoj: razvoj avtonomnosti, spoznavanje sebe (oblikovanje samopodobe) in sveta (spoznavanje razlicnih vlog in vstopanje v svet odraslih). Ostale metode dela so poleg temeljne metode igre skozi aktivno ucenje še: raziskovanje, opazovanje, demonstracija, pogovor, poslušanje, pripovedovanje ... Oblike dela pa so skupna, skupinska, individualna in delo v dvojicah. OTROKOV DAN V VRTCU Otrokov dan v vrtcu je nacrtovan skozi cel dan in je sestavljen iz elementov dnevne rutine, bivanja zunaj in usmerjenih dejavnosti. Vse dejavnosti se medsebojno prepletajo in izhajajo ena iz druge. V vseh dejavnostih se otrok vzgaja in uci, nobena ni bolj ali manj pomembna. Elementi dnevne rutine, ki se prepletajo z usmerjenimi dejavnosti zagotavljajo predvidljivo zaporedje dogodkov, gladke prehode in doslednost v pricakovanjih in podpori odraslega do otrok. Elementi dnevne rutine so naslednji: - Prihod otroka v vrtec. Otrok vzpostavi prvi pomemben stik s strokovnimi delavkami in drugimi vrstniki. Trudimo se spoznati in upoštevati otrokove specificne potrebe po dolocenem nacinu vkljucevanja v oddelek. Starši imajo možnost prenesti strokovnim delavkam kratke informacije, ki so pomembne za otrokovo bivanje v vrtcu. Potekajo jutranje dejavnosti, ki jih bogatimo z dodatno ponudbo, najpogosteje nestrukturiranega materiala. - Prehrana. Otrok ima v dnevnem programu ponujene tri obroke hrane, kjer ima možnost razvijanja prehranjevalne kulture in zdravih življenjskih navad. Za žejo ima na razpolago vodo, caj in vsakodnevno tudi sadje. Obroke pripravljamo v kuhinji vrtca in šole. - Nega in skrb zase. Otroka sprva negujemo, nato se navaja na samostojnost pri skrbi zase, si pridobiva higienske in zdravstvene navade. - Usmerjene dejavnosti. Navadno se v vecjem delu odvijajo v casu po jutranji malici, kjer smo še dodatno pozorni na nacrtovanje iz vseh šestih podrocij kurikula, ki se prepletajo v samih izvedbah dejavnosti. Cilji iz teh dejavnosti se najpogosteje uresnicujejo tudi v ostalem casu bivanja otroka v vrtcu, saj se povezujejo tudi z elementi dnevne rutine. - Urejanje in pospravljanje prostora. Otroci v skladu s svojimi zmožnostmi sodelujejo s svojimi idejami pri urejanju in pospravljanju. Pomembno je, da vsak otrok postori cim vec sam ter da presegamo delitev opravil glede na spol. - Prehodi iz ene dejavnosti v drugo. Pozorni smo na to, da individualiziramo postopek (ne cela skupina naenkrat), otroke opozorimo vnaprej, jim damo dovolj casa, jim dodelimo naloge, smo jasni in dosledni ter prilagodljivi. - Bivanje zunaj. Iz razloga utrjevanja zdravja in krepitve imunskega sistema je priporocljivo bivanje na svežem zraku ob vecini vremenskih pogojev, v ustreznih oblacilih in obutvi. Otrok ima zunaj tudi vecji prostor za gibanje in nudeno možnost razvoja razlicnih gibalnih konceptov, ki so za otrokov razvoj zelo pomembni. Bivanje na vrtcevskem dvorišcu se dopolnjuje s sprehodi in drugimi dejavnostmi, ki so tudi ciljno naravnane. - Pocitek otrok. Potrebo po pocitku otroku zagotavljamo v skladu z njegovim življenjskim ritmom in potrebami posameznega otroka. Spanje ni obvezno. Otrokom, ki spanja ne potrebujejo, zagotovimo umirjene dejavnosti v obliki aktivnega pocitka. - Odhod domov. Pomembno je posvetiti pozornost otroku tudi, ko odhaja domov, da zacuti, da je naslednji dan spet dobrodošel v vrtcu. Otrok se navaja na pospravljanje igrac za seboj, preden zapusti vrtec. NACRTOVANE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2013/2014 izhajajo iz razvojnega nacrta zavoda, vizije in vrednot vrtca Crenšovci. o Že v šolskem letu 2012/13 smo izbrali za prednostno nalogo podrocje porajajoce se pismenosti. Ker ugotavljamo, da na tem podrocju še veliko priložnosti za poglabljanje, ostaja to naša prednostna naloga tudi letos. Iskali bomo ustrezne didakticne strategije za razvijanje besednjaka, zmožnosti pripovedovanja, razvoja grafomotorike, metakognicije ter kriticnega mišljenja pri otrocih. Dejavnost bomo povezali z gibanjem, saj znanstvene raziskave dokazujejo, da gibanje spodbuja intelektualne potenciale otrok, hkrati pa ugotavljamo, da ima vedno vec otrok težave s koordinacijo, ravnotežjem … Razvoj zgodnjega opismenjevanja nam pomeni sistematicno skrb za nacrtovane dejavnosti in spontano igro, za ustvarjanje spodbudnega okolja. Ozavešcali bomo pomen spremljanja otrokovega napredka in k temu še v vecji meri povabili tudi starše. Strokovne delavke izdelajo akcijski nacrt oddelka za prednostno nalogo, katere realizacijo bomo spremljali na strokovnih srecanjih. o Posebno pozornost bomo tudi v tem šolskem letu namenjali zdravju, še posebej zdravi prehrani in zobozdravstveni preventivi. Nadaljevali bomo s programom Zdravje v vrtcu, z namenom ohranjanje in krepitvijo zdravja otrok, staršev in vseh zaposlenih v vrtcu. V poletnih mesecih bomo skrbeli za zašcito pred škodljivim delovanjem soncnih žarkov in spoznavamo nacine, kako se zašciti pred škodljivimi žarki (Varno s soncem). Vkljucili se bomo tudi v kampanjo »Dnevnik potovanj«, kjer bomo analizirali potovalne navade otrok, njihovih staršev ter ostalih družinskih clanov, ki spremljajo otroka na poti v vrtec in domov. Nacrtovane aktivnosti bodo izvedene s ciljem povecanja gibanja in uporabe okolju prijaznih, aktivnih in zdravih nacinov potovanj. o V pedagoško delo bomo vkljucevali IKT tehnologije in se usposabljali za e-kompetentne vzgojitelje. o Nadaljevali bomo s spremljanjem podrocij prednostnih nalog preteklih let. Celoletni projekti v šolskem letu 2013/2014 Ime projekta Vodja oz. clani EKO projekt Petra Cigan Healthy: Dnevnik potovanj Monika Lorbek Varno s soncem Renata Žerdin Zdravje v vrtcu Nataša Kranjec Locujmo – varujmo Rozina Kramar Kakovost za prihodnost vzgoje in izobraževanja Metka Husar Cernjavic, Lidija Sobocan Razvoj specificnih zmožnosti otrok bo omogocen s pomocjo izvajanja dodatnih OBOGATITVENIH DEJAVNOSTI za otroke. Izvajajo jih strokovni delavci v casu poslovanja vrtca in v popoldanskem casu. Potekajo celo šolsko leto. Otrok se vkljuci v izbrano dejavnost tudi v skladu s svojimi interesi in željami, upoštevaje nacelo omogocanja izbire in drugacnosti. Iz ponudbe v šol. l. 2013/14: Dejavnost Starostno obdobje Malcek bralcek od 1 do 6 let Racunalništvo od 4 do 6 let Mali soncek od 2 do 6 let Pevski zbor od 3 do 6 let Športno-gibalna dejavnost od 3 do 6 let Igre z anglešcino od 4 do 6 let Igre z nemšcino od 4 do 6 let Otroške ljudske pesmi, igre, ples od 5 do 6 let Tehnicni krožek od 3 do 5 let DODATNE DEJAVNOSTI se izvajajo izven rednega programa in poslovnega casa vrtca. Cena teh dejavnosti ni vkljucena v ceno programa vrtca, ampak jih starši placajo sami. Organiziramo jih na željo staršev ob zadostnem številu prijav otrok oz. staršev. Izvajajo jih zunanji sodelavci ali strokovni delavci vrtca, šole. Naša ponudba zajema: - kulturne predstave (otroški gledališki abonma), - zakljucni izlet, - plavalni tecaj, - plesni tecaj, - ABC športa. DEJAVNOSTI ZA OTROKE, KI NISO VKLJUCENI V VRTEC Obcasno vkljucevanje otrok v vrtec je namenjeno spoznavanju in približevanju življenja v vrtcu otrokom, ki vanj niso vkljuceni. Poteka v obliki skupnih prireditev, praznovanj, predstav in igralnih uric. MEDOBCINSKA SRECANJA OTROK, STARŠEV IN ZAPOSLENIH Srecanje otrok, staršev in zaposlenih z naslovom VRTIJADA nacrtujemo za 24. april 2014. Srecanje bo potekalo ob Bukovniškem jezeru z namenom izvajanja gibalnih dejavnosti otrok in staršev ob skupnem druženju vseh prijavljenih udeležencev sedmih vrtcev pri OŠ. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI PRAVICE OTROK Vrtec je institucija, ki mora skrbeti za uresnicevanje temeljnih otrokovih pravic. V tem poglavju bomo izpostavili le nekaj teh pravic iz Kodeksa eticnega ravnanja v vrtcu, Deklaracije o otrokovih in clovekovih pravicah Ustave Republike Slovenije: - pravica do spoštovanja osebnega dostojanstva in integritete (neokrnjenosti) otroka; - pravica otrok do enakih možnosti; - pravica do zagotavljanja varnega, zdravega, razumevajocega in spodbudnega okolja; - pravica do zasnovanosti dela z otroki na znacilnostih razvoja otroka v dolocenem starostnem obdobju in na znacilnostih posameznega otroka; - pravica otrok do izbire; - pravica otrok do spoštovanja zasebnosti in intimnosti; - pravica otrok do verbalizacije (govorno izražanje). PRAVICE STARŠEV - pravica do spoštovanja in upoštevanja staršev kot primarnih skrbnikov, ki nosijo glavno odgovornost za otrokovo vzgojo in razvoj; - pravica staršev do postopnega uvajanja otroka v vrtec: ob vpisu otroka v vrtec staršem omogocamo, da so v obdobju uvajanja otroka v vrtec (z dnem uradnega zacetka obiskovanja vrtca) dolocen cas skupaj z otrokom v oddelku; upoštevamo mnenja in prepricanja staršev o casu, ki ga želijo preživeti skupaj z otrokom v oddelku; enake pravice imajo starši tudi v primeru, ko otrok zamenja oddelek; - pravica staršev do obvešcenosti o programu vrtca in aktivnega sodelovanja v njem; - pravica do strokovne pomoci pri vzgoji otroka; - pravica do spoštovanja zasebnosti družine. OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA - zagotovite ustrezno spremstvo za otroka na poti v vrtec in domov – spodnja meja starosti spremljevalca je 10 let; - otroka osebno predate vzgojiteljici ali pomocnici vzgojiteljice, tako pri prihodu v vrtec kot ob odhodu domov; - prijavite izostanek otroka in sporocite vzrok izostanka; - bolnega otroka ne vkljucujete v vrtec; ko ozdravi, morate prinesti zdravniško potrdilo; - otroka primerno oblecete in obujete glede na vremenske razmere (gumijasti škornji, dežni plašc, poleti kapa, po potrebi rezervna obleka); - otrok naj ima v vrtcu varno obutev, ki ne ovira otroka pri hoji, nožici mora nuditi oporo (zaradi varnosti naj ne nosijo natikacev); - nošenja nakita v vrtcu ne odobravamo iz varnostnih razlogov in zanj ne odgovarjamo, ce se unici ali izgubi; - nošenje igrac v vrtec je v dogovoru s strokovnimi delavkami oddelka; - uskladite prihod po otroka njegovemu dnevnemu ritmu in se držite dogovora z otrokom; - upoštevate dogovore, sprejete na roditeljskih sestankih v vrtcu; - posredujete potrebne podatke vrtcu oz. obcini in javite morebitne spremembe (naslov, tel. št., ...). ODGOVORNOSTI STARŠEV DO VRTCA KOT INSTITUCIJE - s svojim ravnanjem, vedenjem in delom prispevamo h kvaliteti programa vrtca in njegovega ugleda; - v imenu staršev lahko govorimo samo v primeru, ce smo za to pooblašceni; svoje lastno mnenje in svoja stališca moramo lociti od tega, kar govorimo v imenu vseh staršev; - za nastale konfliktne situacije in probleme poišcemo možnosti reševanja znotraj vrtca; - z zagotavljanjem spremstva otroka v vrtec in iz vrtca skrbimo za otrokovo varnost. ODGOVORNOSTI STARŠEV DO DELAVCEV VRTCA - spoštujemo kompetentnost, strokovno avtonomijo delavcev v vrtcu; - spoštujemo pravico do zasebnosti delavcev v vrtcu in do nedotakljivosti njihove osebne integritete; - negujemo strpne medsebojne odnose brez predsodkov glede raso, vero, nacionalno pripadnost, starost, premoženje, politicno prepricanje ali življenjski slog delavcev vrtca; - ce opazimo neeticno in nekompetentno ravnanje delavca vrtca, na to opozorimo delavca vrtca ali vodilnega delavca v vrtcu; ocena takega ravnanja mora temeljiti na dejstvih in biti pomembna z vidika otroka, interesov družine in programa vrtca. ZDRAVSTVENA PRIPOROCILA Želja nas vseh, tako staršev, kot tistih, ki z otroki oz. za njih delamo je, da bi bili naši otroci zdravi in bi se dobro pocutili. In prav zato smo pripravili naslednja priporocila: Ob nujnih stanjih in nenadno nastalih bolezenskih znakih, ukrepamo v skladu z internim NACRTOM VRTCA ZA UKREPANJE OB NUJNIH STANJIH. - V vrtcu po pravilu ne dajemo nobenih zdravil. V izjemnih primerih lahko otrok dobi predpisano zdravilo na podlagi predhodne pisne privolitve staršev. - Ob pojavu že znane bolezni ali poslabšanju kronicne bolezni, npr. vrocinski krci, astma, moramo imeti za dajanje zdravila predhodno pisno privolitev staršev s soglasjem zdravnika, in navodila o dajanju zdravila, ki jih je posredoval zdravnik. Kdaj otrok ne sodi v vrtec? - Ima povišano telesno temperaturo, neobicajno utrujenost, težko dihanje. - Je v zadnjih 24 urah vec kot dvakrat bruhal. - Ima drisko – vodeno blato vec kot dvakrat dnevno, primes sluzi ali krvi. - Ima v ustih razjede in se slini. - Ima izpušcaje z vrocino ali brez. - Ima gnojen izcedek iz oci. - Ga boli žrelo in ima otekle bezgavke. - Mocno kašlja. - Ima uši, oziroma dokler niso le-te odstranjene z ustreznim šamponom. PODATKI O PUBLIKACIJI Vsebino in obliko publikacije vrtca Crenšovci za leto 2013/2014 so pripravili: Marija Horvat, Metka Husar Cernjavic, Zdenko Temlin. Likovna oprema je delo otrok vrtca na temo jesen. Publikacijo za šolsko leto 2013/2014 prejmejo vsi starši otrok vrtca. Publikacijo posredujemo tudi drugim zainteresiranim ustanovam, zavodom ter posameznikom sveta staršev in sveta zavoda OŠ Franceta Prešerna Crenšovci. Naklada 100 izvodov. Crenšovci, september 2013 Ravnateljica zavoda: mag. Marija Horvat