ZBgRNIKZflVgKFimilN INSTRüMQiTfllMg QlülSBS ÍJREJÜJE, DR- Qoj/viiß KRIEI^ VSEBINA 1. Anfon bajovic (Dunaj), „Adagio" za velik orkester (čveteroročna priredba skladateljeva). 2. "Davorin Jenko (Beligrad), „Na tujih tleh" dvospev s klavirjem. 3. "Eefer Jereb (Litija), „Lahko noč" za moški zbor, tenor- in bariton-solo. 7. Janez baharnar (St. Viška gora) „Moj dom" za moški zbor. 1. novembra 1901. J ZMAJA 6 KRAT NA LETO 1. VSAKEGA DRUQEQA MESECA 4. bavoslav "Pahor (Ljubljana), „Na poljani" za bariton ia klavir. 5. f^arel JfofJmeisfer (Praga), „Leži polje ravno" čveterospev. 6. "Dr. Qojmir F[rek (Ljubljana), „V planinski raj!" koračnica za klavir. Št. 3. CENA ZA LETO 8 K, ZA i LETA4 K50 H. POSAMEZNI ZVEZKI PO 2 KRONI Založništvo L.3CHWENTNER LJUBLANA UREDNIŠTVO UPRAVNlŠrVO 6ospodskeul.št.10. Dvorski+pg §t3 Natisnila Jus.ElKrle ^ P na Ounaji.Vll. Svojemu dragemu učitelju g. Mateju Hubadu. Adagio. S7 Anton Lajovic. Primo. Seeondoí PP sempre legatissimo " ctrm^ trrm •) p bT P 6 g M £ i PP noi- S i 22 , oirtir tTttr ¿¿^^ff f^^f .arttr t □L I a cre- W v s scen •f- I v T' rfo _ i S / espress. inolto ^ vc.^,^—-" I Ê scen do _ / U-_____ zzz: HZ. ÜIUI ®!ir ä^icr čtrtnr m iV9.' fL= flavta, ob. = oboa, ki. = klarinet, fafi..= fagot. pih. = pihala (Holzbläser) r. = rog, a. pz.r altova pozavna, t. pz.= tenorska pozavna, b.pz. = basova pz., irp.= trompeta, trb. = trobila. (Bleehblaser) v. = vijoline, va. = vijola, vc. = vijoloncel, cb. = kontrabas, god.= godala (Streicher) arp. = harpa, tinip. = timpani ''pavke.) N.A.a Sfich und Druck von Jos. F.berle & C? Wien VII. .kl. i rit. 1 p pih. « f vp Wf • f p '■ri" va. n.v. i rit. lï: « fas- va. 5 Frr' VC. VC. y s i i 2a. * cons 40 a temp^ C í tXStL a tempo IStlf fl. Ob. kl. tif zrrtif WWffW f f f f ^f^fff WfffWf Kv.^spress. _ — ♦♦♦ WWWWW Jako široko i 5 í I loco a tempo i g i S ^ H-' M- J. ^ rd' n- z:: it- it ^ j: timp. ^__^ =— -=- k--- -- [f—^ -1 i-------- 1 .,. — -■__J rJ^ m 1 ^ b > ^^—^ J 1"'] ^^ —«ri^ Jih god. ^ rt Ip: jj ^ ^ —^ jp . lahno. Pri cveterorocnem i2;raruu se v oklepaju stoječe note izpuste. ^^ ^ ^ zelo široko m -4= —I- vv --1 — m-- cre _ it"^- i scen- itJ -- i- t __ -jT^i- —h "«t If M« p m— " 'm m utfd d m m p +1 jI a^. ........ -i—E c re -lir:, • — -^— scen- - 0 * ^—^--1—L ^^_ ii ^^—^ 1 > « ^ ! F3 33 31 N S- PPoiM. f=f=t ob.kL m ritard. - hJ " " I f '^jJi'ffl J3] é^ |r r^trfr 11 fap.fl. j ^ i Jij ii mnL J ^J'JTj 4 PP piyp sod. Na tujih tleh. (Anton Fuiitek.) Davorin Jenko Glasova Klavir. p* M - w -...... m m»—m— TO^ i ^TT i » p * r r r .j M Ui- - f r V >- ^ t? \/ 4 ^- — ¿t i Ji j) A /L ^ —r su - mi, , g'ozd,nad i i ma - ... . C no Sen - eni p f t g-ozd =4= tu-jih « ' p tleh! Zdi se i—« 1 # mi. r p p J da pe-sen f/vS V?- * a r LJ\ ' i » "F • "F • m r 7 -p- J— d ■■ f-- -n— —r—-—^-1- —1--1 J- I^J-ib J^ Ji êf J-j ^ ^ < K -■-- zna-no i « t— Po - jes 0 neh [-dan-jOi ànehiK Da-Iec •...... k—^ plo - ve mi - sel g r _. = -p- 1 me -—a m cez ^-F T : pla- Zfc-Z-U-i--: V-Lhi. ' pf 1» V — f j p r v 1— Lr « ^— -f "Cj i r 1 m r 1 r-| —LJ spet p' so tr h 'sUe nf- rod -T- f P tie, ki jih 1 m. g lep -H - Sih 1 ai-ma ; P svet. Pol - ja P -p-i-¡9— zrem,v =1=1 r - to t=r -ve ^-p— h?-» t=£ M » * r »J - ff =4: M r v ¡f K= ti ill/ ; JI 1 J J ^J^i r 1 r plod- ne Vse kot bi - lo prejšnjih i#Ph " ^"P p 1 leir^ Su-mi, šli - mi, gozd ze - j J r2 hI—* ■ le - ni, B Pe - sem \M ) I' ^ 1 C-J * 1 ^ 3- J ^ / I« r >— —K———«--_—^— 1? > ■■ t v ''^m f ML poj o pres - lih dneh... Kaj ti ves, ka - ko je me - ni. Ko med-lim na tu - jih m rf rji^^ ri _ tar dan - do Lahko noč. Tenorsolo. Bariton-solo. Adagio. /I iÍLUil Moški zbor. SÉ 9-V m pp Vsa » & Vsa u ti ha H r ti _ ha je na - m je na ! ra ra _ 5 ¥ va. s: va. In S Peter Jereb. In mrak, in f S S i mrak jo —e po - kril. v Ze mir - no ) slad - ko spa - M 7. U mrak jo je po kril. v Ze ¥ mir - no J.-j) J slad - ko O" r f spa - 3 I O /O é Stvar i vsa - ka cu P-- ti ždž va, Nad njo Î se sen je zlil. /O Stvar vsa - ka m $ va. P Nad njo zz se JÉ: sen jê =f zlil. O PP Stvar Î vsa-ka cu - ti v trni - ni No - ci pre - čud - no moc; Ko krog- se po ni - cu - ti v trni - ni No - ci pre _ cu( i i pre _ cud _ no krog- se \v'\> ^ r 'f zi _ ni Raz m po ni - zi _ ni Raz - H ^ j J I le ga: Lah-ko 0-0- le ga: Lah-ko no C; Ko i noč; h >_^^ cresc. ^ fJJ krog se Ko krog- I po ni - se zi - ni Raz m t ^ i \i le Lah-ko noč; Ko m i krog se r po ni - 1 rr 5 H t v. zi _ ni Raz - po ni zi _ m Kaz m d 1, j rti zi - ni Raz - : n mf 3 S X le - ga: Lah - ko i - le - ga: le - ga: Lah - i__ti m 3 noc. lah - ko m Lah-ko noč, m i o iH-r-^ noč. m lifh-ko 'noc! 'n n-^T-im / f * f - -- -- — fj^ # 3 ' 7 ' ^ g .. > .. J _A_ tM^ |—»— ' 1 r"^—P F f - v 4 J —#--- i r ' o 3 * * y i>" r J^ - 1. d v • 2. |. IJ > i f f m. A 1: fF 1 / « • —?-- f ^ : J-p-- S*....... W f ii - P r —-p--- r r = H^— * —f—^ p.. Trio. j n 1 1 y F| 1 p ^ i' ¿ i 1 -á—f- tí'y í y i f ^ í y i y \ m r . 1 -f- 1= . 1 r I rri í / Li - ---H-9— -----p—y-•—— ^ d-— 3 ♦ —i FT ^-^-- • V 0 */ t . -f-f- • ty ....... e ^ , ] ' F ' 1 —p—'— h ' P ' 1 — . ,, I 'ff / t ---i" * m f I p I *_t N f— hi-L L m— r— tf.. c t^ Z' ^rfl \ > J —^ r—= ----------V ^— -4-í-—!-1 ff f f • 1 •— • t p ' LM ^ f -i—a—*-- —f-f— ■ ........m— p LJ ' ?- W 'J 1 p £ T V r r 1 -3—K—ye—u— —¥—^—H— 1. 2. [J > rP&t-] r-^-^^^-- // \ y / .. / i i 1 'y ff . ! ! : ^ b 5—-- -•-j--- N. A. 3. ' LJ 1 -J-3—^ Koracnica dt f í capo al fine. 56 Moj dom. (Zdravko.) Andantino. Janez Laharnar. cresc. I , ^ ^ Moški zbor. po. Za-to-raj za - bil te ne bom, O moj pre - J Ki) h lju - bi roj-stni dom; In tu-di J7 kJ^ -h zbornik za vokalno in instramentalno glasbo. Urednik Dr. Gojmir Krek. Založništvo L. Schwentner v Ljubljani Vaše blagorodje! U pvigibu pošiljamo Vam prvo številko glasbenega lista ^ * Siovi akordi * * Zbornik za vokalno in instrumentalno glasbo na '^gled hr VaŠ£ blagorodje najuljridnojp vabimo na narocbo tega lista. Odločili smo se za izdajanje le-tega vsled resnične potrebe in mnog o stranske g a prigovarjanja. 8 tem se daje na eni strani skladateljem prilika, priobčevati svoje proizvode, na drugi strani pa se občinstvu omogoči, nabavljati si različne skladbe potom naročbe, in vsled tega ceneje, kakor je to pri izdajanju posameznih skladeb možno. Jakega glasbenega lista, ki bi neodvisno od različnih umetniških in političnih struj zasledoval omenjeni smoter, Slovenci sedaj nimamo. Vendar je, kakor pričajo mnogoštevilni dopisi od strani sklada^ teljev kakor tudi izmed občinstva, obče priznano, da je perijodično izdajanje skladeb za razvoj slovenske glasbene umetnosti naravnost pogoj. Skladateljem kot samozaložnikom kakor tudi založnikom-trgovcem ni mogoče izdajati muzikalij tako ceno, kakor bi si občinstvo želelo in kakor z ozirom na nizke cene, posebno nemških edicij, narav-nost zahteva; in to iz tega razloga ne, ker stroški, ki jih provzroča elegantna — in vsled tega draga oprema izdaj posameznih kompozicij, niso v nikakem razmerju s pičlim številom odjemalcev, na katere sme založnik v takem slučaju računati. Jo velja zlasti glede onih skladeb, ki pomenijo faktičen napredek v glasbeni umetnosti, in ki muzikalno manj izobraženi večini občinstva manj ugajajo. Samó ako se založniku zagotovi dovoljno število stalnih naročnikov, mu je mogoče pokriti izgubo na eni strani z morebitnim prebitkom na drugi strani. Samo pod istim pogojem pa je tudi založniku mogoče, izdajati muzikalije, ki stoje glede umetniške vrednosti nad nivojem onih skladeb, na katere se ozira večina našega občinstva. Jlavno takih skladeb pa je treba spraviti na dan, če se hoče res koristiti razvoju glasbene literature slovenske. ¿In to hočemo. Ob času, ko smo napredovali v vseh umetnostih v smeri modernega naziranja, nočemo niti na glasbenem polju zaostali ampak nam mora biti tudi tu geslo „Maprej!" JCot tak list torej, ki bo pospeševal uresničenje tega gesla v pravem smislu napredka, mislimo si naš novi glasbeni list, ki ga smo ravno z ozirom na ta glavni njegov smoter krstili „<^ovi akordi". Nikakor pa ne nameravamo praznovati v svojem listu orgije harmoničnih ali drugih abstruzitet S tem glavnim geslom pred očmi, prinaMi bodo „^ovi akordi" najrazličnejše skladbe, ki pomenijo res napredek v slovenski glasbeni literaturi, in na podlagi katerih bode občinstvu mogoče, izobraziti se v muzikalnem oziru. Jfakor smo že prej omenili, nikakor ne smatramo napredka identičnim s prisiljenimi, neumetniškimi abnormitetami, ampak bode uredništvo vestno skrbelo zato, da se ob napredovanju v muzikaličnem mišljenju nikdar ne prezira glasbenih oblik. Posebno gg. skladateljem bodi rečeno, da nočemo ustvarjati nekakega muzikalnega seeesijonizma, ampak da iz srca želimo, naj bi se pod praporom „Siovih akordov'' našli vsi naši komponisti, bodisi katere koli umetniške struje. Uvažuje pa tudi dejstvo, da večina našega občinstva še ni do cela pristopna modernemu na-ziranju zlasti glede glasbene umetnosti, prinašali bodo „Siovi akordi" tudi kompozicije bolj lahkega žanra, katere bodo vzbujale tudi pri diletantih veselje do proizvajanja. ¿Toda tudi pri teh skladbah se bode skrbelo zato, da nikdar ne opustimo svojega umetniškega principa. „STovi akordi" bodo torej prinašali narodne pesmi v raznih priredbah, salonske komade za klavir, moške in mešane zbore, katere bodo lahko proizvajala tudi manjša pevska društva in čitalnični zbori na deželi, „^ovi akordi" p-a tudi ne bodo pozabili onih naročnikov, katerim je Jerpsihori posvečena glasba posebno na srcu. ^ato bodo '„Sfovi akordi" priobčevali valčke, polke, koračnice in druge skladbe za ples, ki se bodo lahko porabljale pri raznih veselicah domačih društev. Judi kar se dostaje priredeb, oziralo se bode uredništvo pri izbiranju kompozicij kolikor mogoče na vse želje občinstva. V tem oziru bodo „Siovi akordi" prinašali osobito skladbe za klavir, kateri se je menda med vsemi instrumenti pri nas najbolj zanemarjal, in to navzlic temu, da ga skoraj v nobeni hiši ne pogrešamo. „Sfovi akordi" bodo torej dajali priliko skladateljem in občinstvu, napredovati v klavirni tehniki. Skoraj ravno tako zanemarjena je pri nas Slovencih tehnika na orgijah, in sicer na strani komponistov tako kakor pri proizvajalcih. Ju pogrešamo pa tudi globokejše misli in se bodo „Siovi akordi" posebno ozirali na' to, da bodo gg. organistom dajali gradivo za pred- in poigre, ki bodo formalno in glede muzikalne vsebine kolikor mogoče dovršene. Jsto velja glede harmonija. Včasi bodo „^ovi akordi" prinašali kompozicije za orgije z neobligatnim pedalom, ki se proizvajajo lahko tudi na harmoniju. „Siovi akordi" pa i drugih instrumentov ne bodo pozabili, posebno ne gostij, na katere se bodo — dasi v manjši meri — pa vendar češče ozirali. Razume se samo ob sebi, da bode kralju vseh instrumentov, — glasu odmerjeno obilo prostora v „Siovih akordih". „S{ovi akordi" bodo torej prinašali kompozicije za moške in mešane zbore [a capella in s spremljevajijemJ, samo-, dvo- in trospeve s spremljevanjem i. t d. Jri teh skladbah se bode uredništvo oziralo na to, da. ne zahtevajo skladbe od pevcev preobsežnih glasov in visoke izobražene vokalne tehnike, ker je želeti, da se proizvajajo vokalne točke tudi doma v rodbinskem krogu in pri manjših domačih veselicah. "Da se nam ne bo oporekalo, češ da smo delali račun brez krčmarja_razodevamo že sedaj, da so nam skoraj vsi slovenski, razun tega pa tudi slavni češki in hrvatski skladatelji obljubili svojo dejansko pomoč, kakor zlasti gg. Sevk Babriet, Cerkno. Jajgelj Danilo, Gorica. -- Jerjaneič Jran, Ljubljana, — Joerster JLnton, ßjubljana. — Mladnik Jgnac, Siovomesto. — JCoffmeister iJCarel, Jraga. — JCribar Jlngelik, Cjubljana. ^ JCubad Matej^, Ljubljana. — Jeraj ^arl, "Dunaj. — Dr. Jpavic Benjamin, Sradec. — Dr. Jpavic 8ustav, Št Jurij. — Javoršek ¿Kari, JCošana. — Jordan Jran, bukovje. — JCokošar Jvan, Šebrelje. — 3Comel €mil, Sorica. — ^orun ¿Fran, Oelje. — Dr. JCrek Sojmir, Cjubljana. — Qaharnar Janez, Št Viška gora. — ßajovic Jlnton, Dunaj. — J>ahor ßavoslav, Cjubljana. — 3^arma Viktor, Gernomelj. _ S^rochdzka Josip, Cjubljana. ~ Savin ^isto, ¿Praga. — Dr. Schwab ^nton, Oelje. — Sveteh ^nton, Cjubljana. — pl. ^ajc ¿Jvan ^ep., Zagreb. v rokah imamo že prispevke od večine omenjenih skladateljev in je torej, .kar se gradiva tiče, obstanek „<^ovim akordom" zagotovljen. J'ej izbrani vsebini pa je preskrbelo založništvo dostojno zunanjo obliko, ter se ni ustrašilo nobenih stroškov za ukusni, v modernem slogu izvedeni ovojni list, fin papir in eleganten razločen tisk, poverivši vse to slavnoznani tiskarni za muzikalije in umetnine Jos. Cberle in dr. na Dunaju. T)a občinstvu kolikor mogoče ustrežemo, določili smo za naročbo „Siovih akordov" nenavadno nizks cene, in sicer znaša naročnina za celo teto — t. j. za 6 vsak drugi mesec izhajajočih zvezkov — 8 kron, za pol leta -- - t. j. za 3 zvezke - k JC 50 h, dočim se bodo posamezni zvezki prodajali po 2 kroni. ^a malenkostno svoto 8 cJC dobi naročnik najlepšo zbirko izbranih in dovršenih izvirnih, t. j. še nikjer objavljenih kompozicij najrazličnejše vrste v obsegu najmanj 100 tiskanih stranij velike oblike, torej toliko izbornega muzikaličnega gradiva, kolikor ga pri običajnih cenah za 30 JC ni dobiti. Prva številka „Siovih akordov" na primer ima sledečo vsebino: JCaret ^offmeister, ,,]3očiiev", dvospev s klavirjem. Josip S^rochdzka, „^okiurno" za gosti in klavir. Cavoštav S^ahor, „Zn starček je živet" za bariton, moški zbor in klavir. f)r. Sojmir JCrek, „Slovanski capriccio" za klavir. Josip J^rochdzka, „JCdaj bi te vprašat" za srednji glas in klavir. Dr, cJ^enjamin Jpavec, „^otoneza" za klavir. Jran Jerjancic, „Oj slovenska žemljica", moški zbor. Jvan pt. Zaje, „Seljanko dušo draga", pesem za tenor ali sopran s klavirjem. Jlisto Savin, „Sarabande" za klavir. Smil JComet, ,,¿Fugirana predigra" za orgije. Dr.