Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/24 EüJ^-'il.!.! i ш I 'rN тш ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA (za obdobje 1. 1. 2009 - 31. 12. 2014) A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0177 Naslov programa Možnosti in priložnosti Slovenije in njenih akterjev v procesih globalizacije Capabilities and opportunities of Slovenia and its actors within the globalisation processes Vodja programa 2829 Matija Rojec Obseg raziskovalnih ur (vključno s povečanjem financiranja v letu 2014) 47041 Cenovni razred Trajanje programa 01.2009 - 12.2014 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) 582 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.06 Politične vede Družbenoekonomski cilj Družbene vede - RiR financiran iz drugih virov (ne iz SUF) Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.06 Politične vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO Raziskovalni program je bil zastavljen interdisciplinarno. Teoretični okvir raziskovanja predstavlja po eni strani disciplina mednarodnih odnosov, iz katere izhajajo teorije mednarodne politične ekonomije, zunanje politike, mednarodnih ekonomskih odnosov in mednarodnega poslovanja; po drugi strani pa sodobne teorije endogene rasti/razvoja in različne teorije, ki opredeljujejo delovanje in razvoj akterjev/subjektov, ki vstopajo v procese globalizacije. Primarni cilj raziskovalnega programa je na temelju originalnih empiričnih raziskav oblikovati nova spoznanja na področju teorije in prakse globalizacije ter v odzivanju subjektov nanjo. Izvedeni cilji so: (i) krepitev konkurenčnosti in mednarodnega položaja Slovenije, slovenskih podjetij in drugih akterjev, (ii) krepitev sposobnosti za učinkovito delovanje v organih EU in drugih mednarodnih organizacijah, (iii) predlagati elemente strategije in politike slovenskega delovanja v pogojih globalizacije. V raziskovanju smo uporabljali individualne podjetniške statistične podatke, ankete/vprašalnike in intervjuje, ki smo jih analizirali z različnimi statističnimi metodami (multivariantna, regresijska in panelna analiza, analiza časovnih vrst, metode razvrščanja, metoda paritve itd.), kvalitativno analizo zbranih podatkov in študijami primerov. Realizacijo gornjih ciljev je potekala prvenstveno z analiziranjem spodnjih dveh tematskih blokov: a/ V okviru temtaskega bloka razvoj procesov vladanja v mednarodni skupnosti in vpliv na zunanjo politiko Slovenije so bile raziskave osredotočene na slednje teme: EU in Slovenija, zunanja politika Slovenije, diplomacija, uveljavljanje norm vladanja v mednarodnih odnosih z delovanjem mednarodnih organizacij, regionalna dimenzija vladanja. b / V okviru temtaskega bloka dejavniki razvoja ekonomskih subjektov, držav in mednarodne skupnosti so bile raziskave osredotočene na slednje teme: izhodna internacionalizacija, vhodne neposredne tuje investicije in razvoj, determinante rasti storitev in storitvene inovacije, raziskave in razvoj, inovacije in razvoj. Rezultati raziskovalnega dela v okviru programa se odražajo v objavi 144 znanstvenih člankov (od tega 72 v revijah, indeksiranih v SSCI oziroma Scopusu, 6 v kategoriji A1 in 24 v kategoriji A2), 81 poglavij v monografskih publikacijah (od tega 44 pri priznanih tujih založbah), 33 znanstvenih monografijah itd. Doktorski študij je končalo pet mladih raziskovalcev, od katerih so štirje vključeni v delo programske skupine. Poleg tega je v mentorstvu oziroma somentorstvu članov programske skupine doktorski študij končalo še devet študentov. Raziskovalna skupina kot celota in njeni posamezni člani so bili in so vključeni v niz raziskovalnih programov in projektov Evropske unije in širše. Odmevnost dela skupine se odraža tudi v vpetosti članov programa v vodstvenih telesih niza mednarodnih znanstvenih in drugih združenj ter organov. Raziskovalni program je bil izrazito usklajen s prioritetami Strategije razvoja Slovenije. ANG The research programme is based on an interdisciplinary approach. The basic theoretical framework of the research is on one hand the discipline of international relations, which covers theories of international political economy, foreign policy, international economic relations and international business and on the other the contemporary theories of endogenous growth/development and different theories dealing with the role and the development of firms and other actors entering globalisation processes. The key objective is to gain new findings through original empirical research, contribute to the knowledge on globalisation theory/paradigm and on the actors' response. Derived goals are (i) strengthening the competitiveness and international position of Slovenia, its firms and other actors; (ii) strengthening the capacity of effective acting in the work of EU bodies and other international organisations, (iii) suggesting strategy and policy responses of Slovenia and its actors to the globalisation. In the research, we apply individual firm-level statistical data, questionnaire surveys and interviews. In analysing the data, we apply various statistical methods (multivariate, regression, panel and time-series analyses, matching and sample methods etc.), qualitative analysis and case studies. The above goals have been realised by the analyses within the following two broad groups of research topics: a/ Within the topic development of processes of governance in the international community and the impact on Slovenia's foreign policy, the research has been concentrated on: EU and Slovenia, foreign policy of Slovenia, diplomacy, enforcing norms and values of governance in international relations via international organisations, regional dimension of governance. b/ Within the topic factors of development of business entities, countries and international community, the research has been concentrated on: outward internationalisation, inward foreign direct investment and development, determinants of services' growth and service innovations, R&D, innovation and development. Results of the research are reflected in the publication of 144 scientific articles (of that 72 in journals indexed in SSCI and/or Scopus, 6 in A1 category and 24 A2 categories), 81 chapters in scientific monographs (of that 44 with recognized international publishers), 33 scientific monographs etc. Doctoral studies have been completed by five young researchers, of which four are integrated in the work of the research programme, another nine students have finished doctoral studies under the mentorship/comentorship of research programme members. The research group as a whole and its individual members participate in a number of research projects within the EU and broader, and are members of the executive bodies of a number of international scientific and other associations and bodies. The research was fully integrated and in accordance with the priorities of Slovenian Development Strategy. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu, (vključno s predloženim dopolnjenim programom dela v primeru povečanja financiranja raziskovalnega programa v letu 2014)2 SLO Raziskovalni program je bil zastavljen interdisciplinarno. Teoretični okvir raziskovanja predstavlja po eni strani disciplina mednarodnih odnosov, iz katere izhajajo teorije mednarodne politične ekonomije, zunanje politike, mednarodnih ekonomskih odnosov in mednarodnega poslovanja; po drugi strani pa sodobne teorije endogene rasti/razvoja in različne teorije, ki opredeljujejo delovanje in razvoj akterjev/subjektov, ki vstopajo v procese globalizacije. Primarni cilj raziskovalnega programa je na temelju originalnih empiričnih raziskav oblikovati nova spoznanja na področju teorije in prakse globalizacije ter v odzivanju subjektov nanjo. Izvedeni cilji so: (i) krepitev konkurenčnosti in mednarodnega položaja Slovenije, slovenskih podjetij in drugih akterjev, (ii) krepitev sposobnosti za učinkovito delovanje v organih EU in drugih mednarodnih organizacijah, (iii) predlagati elemente strategije in politike slovenskega delovanja v pogojih globalizacije. V raziskovanju smo uporabljali individualne podjetniške statistične podatke, ankete/vprašalnike in intervjuje, ki smo jih analizirali z različnimi statističnimi metodami (multivariantna, regresijska in panelna analiza, analiza časovnih vrst, metode razvrščanja, metoda paritve itd.), kvalitativno analizo zbranih podatkov in študijami primerov. Realizacijo gornjih ciljev je potekala prvenstveno z analiziranjem spodnjih tematskih blokov: Razvoj procesov vladanja v mednarodni skupnosti in vpliv na zunanjo politiko Slovenije: a/ EU in Slovenija: težave in izzivi delovanja EU v pogojih krize, vprašanja ekonomskega vladanja in države blaginje po Lizboni, izkušnje slovenskega predsedovanja EU, delovanje in pomen regij v EU. Glavne ugotovitve: (i) proces vključevanja v EU je pomemben instrument pospeševanja procesov tranzicije; (ii) proces od pridruževanja EU do predsedovanja Svetu EU je vodil v evropeizacijo slovenske zunanje politike in do vzpostavljanja zunanjepolitične identitete Slovenije preko uresničevanja slovenskih nacionalnih interesov v EU; (iii) regije so vplivni akterji v EU, ki državocentrično vladanje vse bolj spreminjajo v centripetalen proces. b/ Zunanja politika Slovenije: slovenska zunanja politika po vstopu v EU, zasledovanje interesov nacionalnih diplomacij znotraj diplomacije eU, iskanje skupnih interesov. Glavne ugotovitve: oblikovanje zunanjepolitičnih usmeritev Slovenije po včlanjenju v EU nima posebnega manevrskega prostora, ko gre za evropeizacijo njenih institucionalnih struktur, drugače je pri vsebini, kjer lahko Slovenija svoje specifične interese prenese v zunanjo politiko EU. c/ Diplomacija. vloga diplomacije v mednarodnem poslovanju, razvojnem sodelovanju in v procesu internacionalizacije ter definiranje potrebnih kompetenc za uspešno ekonomsko diplomacijo. d/ Uveljavljanje norm vladanja v mednarodnih odnosih z delovanjem mednarodnih organizacij: vloga mednarodnih organizacij v oblikovanju okoljskih režimov in okoljskih norm, demokratizacija mednarodne skupnosti skozi medparlamentarno sodelovanje, postopki reševanja sporov v okviru Svetovne trgovinske organizacije, mednarodno upravljanje etnične raznolikosti, vprašanja varnosti. e/ Regionalna dimenzija vladanja: učinki procesov regionalizacije in regionalizma v regijah Zahodnega Balkana in Sredozemlja, priložnosti in sposobnost Slovenije za delovanje v novem okviru ter vloga Slovenije v sosedski politiki EU. Dejavniki razvoja ekonomskih subjektov, držav in mednarodne skupnosti: a/ Izhodna internacionalizacija: determinante izhodne internacionalizacije podjetij, vpliv izvoza in izhodnih NTI na konkurenčnost/razvoj podjetij. Glavne ugotovitve: (i) na začetku tranzicije je bil dostop do trga najvažnejša determinanta rastoče izvozne konkurenčnosti novih članic eU, danes je to njihova notranja ponudbena sposobnost; (ii) identificirali smo podjetniške dejavnike, ki določajo bodočo izvozno uspešnost podjetij, (iii) mednarodni outsourcing pri slovenskih proizvodnih podjetjih privede predvsem do zmanjšanja stroškov, v storitveni dejavnosti pa do izboljšanja kvalitete in tehnoloških rešitev. b/ Vhodne NTI in razvoj: učinki prelivanja ('spillover') znanja pri vhodnih NTI, determinante rasti produktivnosti v podjetjih s tujim kapitalom, vpliv delovanja tujih podružnic na gospodarski razvoj. Glavne ugotovitve: (i) obseg prelivanja znanja od tujih podružnic na domača podjetja je odvisen predvsem od absorbcijske sposobnosti slednjih; (ii) NTI so pomemembno prispevale k prestrukturiranju izvoza predvsem razvitejših novih članic EU; (iii) uspešnost podjetij, ki so jih prevzeli tuji investitorji, se po prevzemu najpogosteje izboljša, to je le delno rezultat tujega lastništva; (iv) NTI so pomembnejši razvojni instrument za nove kot za stare članice EU. c/ Determinante rasti storitev in storitvene inovacije: vpliv storitev na rast in konkurenčnost, vloga javno-zasebnih partnerstev v storitvenih inovacijah. Glavne ugotovitve: (i) v novih članicah EU je hitrost in globina tranzicijskih reform signifikantno vplivala na rast storitev; (ii) obstajajo velike razlike med storitvenimi sektorji in državami EU, kar se tiče izvozne aktivnosti storitvenih podjetij; (iii) pomembni oviri za več inoviranja v storitvah v Sloveniji sta zapostavljanje ne-tehnoloških inovacij in vloge uporabnikov; (iii) javno-zasebna partnerstva so v Sloveniji nezadostno izkoriščen model inoviranja v storitvah. d/ Raziskave in razvoj, inovacije in razvoj: raziskovalno-razvojna in iinovacijska aktivnost podjetij ter slovensko politika na tem področju. Glavne ugotovitve: (i) vpliv inovativnosti na rast produktivnosti slovenskih podjetij ni nedvoumen, presenetljivo imajo največ koristi od inoviranja podjetja s podpovprečno rastjo produktivnosti; (ii) inovacijsko sodelovanje podjetij z zunanjimi partnerji ima signifikanten pomen za njihovo inovacijsko uspešnost; (iii) več raziskovalno-razvojnih zmogljivosti v podjetjih je predpogoj za več sodelovanja med znanostjo in gospodarstvom. Realizacija programa dela in zastavljenih ciljev se odraža tudi v objavi 144 znanstvenih člankov (od tega 72 v revijah, indeksiranih v SSCI oziroma Scopusu, 6 v kategoriji A1 in 24 v kategoriji A2), 81 poglavij v monografskih publikacijah (od tega 44 pri priznanih tujih založbah), 33 znanstvenih monografijah itd. Doktorski študij je končalo pet mladih raziskovalcev, od katerih so štirje vključeni v delo programske skupine. Poleg tega je v mentorstvu oziroma somentorstvu članov programske skupine doktorski študij končalo še devet študentov. Raziskovalna skupina kot celota in njeni posamezni člani so bili in so vključeni v niz raziskovalnih programov Evropske unije, v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje, kot tudi v projekte za uporabnike v Sloveniji izven financiranja ARRS. Odmevnost dela skupine se odraža tudi v vpetosti članov programa v vodstvenih telesih niza mednarodnih znanstvenih in drugih združenj ter organov. Raziskovalni program je bil izrazito usklajen s prioritetami Strategije razvoja Slovenije. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO_ Primarni cilj raziskovalnega programa je bil na temelju originalnih empiričnih raziskav oblikovati nova spoznanja, prispevati k zakladnici znanja in teoriji/paradigmam globalizacije/internacionalizacije ter k odzivanju subjektov nanjo. Izvedeni cilji so bili: (i) krepitev mednarodnega položaja Slovenije in njenih akterjev s pomočjo izboljšanja politik mednarodnega sodelovanja na temelju večje specializacije ter okrepljenega položaja v mednarodnih organizacijah, (ii) krepitev sposobnosti za učinkovito delovanje v organih EU in drugih mednarodnih organizacijah, (iii) krepitev konkurenčnosti Slovenije kot države in njenih akterjev, (iv) predlagati konkretne elemente strategije in politike slovenskega delovanja v pogojih globalizacije. Realizacija raziskovalnih ciljev programske skupine je potekala v skladu s pričakovanji. Kot načrtovano, smo raziskovali naslednje teme: a/ Razvoj procesov vladanja v mednarodni skupnosti in vpliv na zunanjo politiko Slovenije smo analizirali v naslednjih raziskovalnih sklopih: delovanje centrifugalnih in centripetalnih sil v mednarodnih odnosih, norme in vrednoste kot okvir vladanja v mednarodnih odnosih, regionalna dimenzija vladanja. b/ Dejavnike razvoja ekonomskih subjektov, držav in mednarodne skupnosti smo analizirali v naslednjih raziskovalnih sklopih: scenariji razvoja mednarodnega gospodarstva in Slovenije v pogojih globalizacije do leta 2050, različne oblike mednarodnega udejstvovanja podjetij in njihov vpliv na konkurenčnost in razvoj podjetij, razvoj konkurenčnih prednosti podjetij s poudarkom na inovacijski aktivnosti podjetij, vpliv storitev na rast in konkurenčnost ter vloga javno-zasebnih partnerstev v inovacijah v storitvah. Realizacija programa dela in zastavljenih ciljev se odraža tudi v objavi 144 znanstvenih člankov (od tega 72 v revijah, indeksiranih v SSCI oziroma Scopusu, 6 v kategoriji A1 in 24 v kategoriji A2), 81 poglavij v monografskih publikacijah (od tega 44 pri priznanih tujih založbah), 33 znanstvenih monografijah itd. Doktorski študij je končalo pet mladih raziskovalcev, od katerih so štirje vključeni v delo programske skupine. Poleg tega je v mentorstvu oziroma somentorstvu članov programske skupine doktorski študij končalo še devet študentov. Raziskovalna skupina kot celota in njeni posamezni člani so bili in so vključeni v niz raziskovalnih programov Evropske unije, v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje, kot tudi v projekte za uporabnike v Sloveniji izven financiranja ARRS. Odmevnost dela skupine se odraža tudi v vpetosti članov programa v vodstvenih telesih niza mednarodnih znanstvenih in drugih združenj ter organov. Raziskovalni program je bil izrazito usklajen s prioritetami Strategije razvoja Slovenije. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v letu 20144 SLO__ V letu 2014 ni prišlo do sprememb programa raziskovalnega programa. Programska skupina se je s 1.1.2014 povečala za dr. Ireno Bačlijo (šifra raziskovalca 28523) in zmanjšala za dr. Aljaža Kunčiča, ki v letu 2014 ni bil zaposlen v RO, čeprav s programsko skupino še vedno aktivno sodeluje. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 28563805 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovensko predsedovanje: uresničevanje simbolnih in vsebinskih izzivov ANG The Slovenian presidency: meeting symbolic and substantive challenges Opis SLO Članek analizira slovensko predsedovanje Svetu EU z vidika pomena institucije rotirajočega predsedovanja v luči vodenja EU. Na primeru štirih izzivov slovenskega predsedovanja: tretji cikel Lizbonske strategije, doseganja kompromisa pri sklenitvi tretjega paketa za notranji trg za plin in elektriko, poglabljanje na področju regulacije finančnih trgov in aktivnosti v odnosu do Zahodnega Balkana, članek pokaže na nekatere dejavnike, ki govorijo v prid osnovanju trajnejših vodstvenih struktur (kot so zastavljene v Lizbonski pogodbi) za zagotavljanje bolj premočrtnega razvoja EU. ANG The article analyses Slovenian Presidency of the Council of the EU with a view to assess the importance of the rotating Presidency. It concentrates on the questions of leadership in the EU. By looking into four challenges facing Slovenian Presidency: the third cycle of the Lisbon strategy, third package for the market for gas and electricity, deepening in the field of financial regulation and engagement in Western Balkan, the article points to the elements suggesting more permanent leadership structures (such as those introduced by the Lisbon Treaty) to ensure a more coherent and continuous development of the EU. Objavljeno v Wiley-Blackwell; Journal of common market studies; 2009; Vol. 47, Annual Review; str. 89-98; Impact Factor: 1.316;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.839; A': 1; WoS: GY, OE, UU; Avtorji / Authors: Kajnč Lange Sabina Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 46985058 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Posebnosti prevajanja strokovnega jezika diplomacije ANG Specifities of translating the diplomatic language Opis SLO Prispevek tematizira problematiko prevajanja izrazov, ki se v slovenščini uporabljajo v diplomatskem jeziku, ter poudarja pomen sodelovanja strokovnjakov s področij diplomacije in prevajanja. Raziskava temelji na analizi Dunajske konvencije o diplomatskih odnosih, sprejete leta 1961 (v veljavo je stopila leta 1964), in sicer različic v treh uradnih jezikih OZN (angleškem, francoskem in ruskem), obeh (neuradnih) prevodov v slovenščino in prevoda v nemščino. Prav tako avtorji slovenska prevoda primerjajo s srbohrvaškim prevodom, ki velja za edini uradni prevod Konvencije, ki jo je Socialistična federativna republika Jugoslavija ratificirala leta 1964. ANG This paper deals with the translation of terminology used in Slovene diplomatic language, stressing the importance of working with experts in the fields of diplomacy and translation. The study is based on an analysis of the Vienna Convention on Diplomatic Relations of 1961 (placed in effect in 1964), its versions in three of the official languages of the UN (English, French, and Russian), the two (unofficial) Slovene translations, and the German translation. The Slovene translations are also compared with the Serbo-Croatian translation, which is the only official translation of the Convention ratified by the Socialist Federal Republic of Yugoslavia in 1964. Objavljeno v Slavistično društvo Slovenije; Slavistična revija; 2011; Letn. 59, št. 3; str. 269-291; Impact Factor: 0.019;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.677; A': 1; WoS: OT; Avtorji / Authors: Udovič Boštjan, Žigon Tanja, Zlatnar Moe Marija Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 1675662 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Vpliv heterogenosti podjetij na neposredne in učinke prelivanja neposrednih tujih investicij (NTI) ANG Impact of firm heterogeneity on direct and spillover effects of FDI Opis SLO Analiziramo pomembnosti neposrednega transfera tehnologije in prelivanja znanja (spillover učinki) z neposrednimi tujimi investicijami (NTI) v 10 državah v tranziciji, pri čemer uporabljamo enotno metodologijo ter ustrezne korekcijske metode za izbor in simultanost. Prispevek temelji na do sedaj daleč največji bazi individualnih podjetniških podatkov (več kot 90.000 podjetij), uporabljeni v analizah učinkov prelivanja NTI. Glavna novost analize je, da pri ugotavljanju različnih učinkov NTI na uspešnost podjetij eksplicitno kontrolira za različne vire heterogenosti podjetij. Analiza kaže, da heterogenost podjetij z vidika njihove absorbcijske sposobnosti, velikosti, produktivnosti in tehnoloških nivojev vpliva na rezultate. Ko kontroliramo za te spremenljivke, pridemo do zanimivih rezultatov, ki se razlikujejo od prejšnjih ugotovitev empiričnih analiz na tem področju. Ugotovili smo, da so horizontalna prelivanja znanja z NTI v zadnjem desetletju postala pomembnejša, in da so morda celo pomembnejša od vertikalnih prelivanj. Pozitivna horizontalna prelivanja so enako porazdeljena po različnih velikostnih razredih podjetij, medtem ko se negativna horizontalna prelivanja pogosteje pojavljajo pri manjših podjetjih. Še več, pozitivna horizontalna prelivanja so bolj verjetna pri srednje ali visoko produktivnih podjetjih z višjo absorbcijsko sposobnostjo, medtem ko negativna horizontalna prelivanja bolj verjetno prizadenejo nizko do srednje produktivna podjetja. Te ugotovitve nakazujejo, da so tako neposredni učinki tujega lastništva kot tudi prelivanje znanja od tujih k domačim podjetjem pomembno odvisni od absorbcijske sposobnosti in nivoja produktivnosti posameznih podjetij. Poleg tega rezultati kažejo, da ima tuja prisotnost večji vpliv na manjša kot na velika podjetja, vendar pa gre ta vpliv lahko v obeh smereh. ANG This paper presents a comparative study of the importance of direct technology transfer and spillovers through FDI on a set of 10 transition countries, using a common methodology and appropriate methods to account for selection and simultaneity correction. This paper considers by far the largest firm level dataset (more than 90,000 firms) used by any study on the spillover effects of FDI. The main novelty of the paper is the explicit control for various sources of firm heterogeneity when accounting for different effects of FDI on firm performance. This work shows that the heterogeneity of firms in terms of absorptive capacity, size, productivity and technology levels affect the results. Controlling for these variables leads to some interesting results, which contrast with the previous empirical work in the field. We find that horizontal spillovers have become increasingly important over the last decade, and they may even become more important than vertical spillovers. Positive horizontal spillovers are equally distributed across size classes of firms, while negative horizontal spillovers seem to be more likely to accrue to smaller firms. Moreover, positive horizontal spillovers seem more likely to be present in medium or high productivity firms with higher absorptive capacities, while negative horizontal spillovers are more likely to affect low to medium productivity firms. These findings suggest that both direct effects from foreign ownership as well as the spillovers from foreign firms substantially depend on the absorptive capacity and productivity level of individual firms. In addition, these results show that foreign presence may also affect smaller firms to a larger extent than larger firms, but this impact may be in either direction. Objavljeno v Academic Press; Journal of comparative economics; 2013; Vol. 41, no. 3; str. 895-922; Impact Factor: 1.176;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.086; A': 1; WoS: GY; Avtorji / Authors: Damijan Jože, Rojec Matija, Majcen Boris, Knell Mark Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 1 4. COBISS ID 32093277 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Baza podatkov kakovosti institucij ANG Institutional quality dataset Opis SLO Institucije predstavljajo osnovo ekonomske in družbene aktivnosti. Analiziramo in primerjamo različne siteme klasificiranja institucij in empirično operacionaliziramo koncepte institucij. Več kot 30 vzpostavljenih institucionalnih indikatorjev razvrstimo v tri homogene skupine formalnih institucij: pravne, politične in ekonomske, ki v veliki meri zajamejo celotno formalno institucionalno okolje države. Nato izračunamo latentno kvaliteto pravnih, političnih in ekonomskih institucij za vse države sveta in vsa leta v razdobju 1990-2010. Na tej osnovi predlagamo pravno, politično in ekonomsko 'Svetovno rangiranje institucionalne kvalitete', s katerim lahko spremljamo, ali država izboljšuje ali poslabšuje svoje relativno institucionalno okolje. Izračunane mere latentne institucionalne kvalitete so lahko še posebej uporabne v nadaljnjih aplikacijah panelnih podatkov in lahko pozitivno prispevajo k ocenjevanju kvalitete institucionalnega okolja s kompleksnimi indeksi. Izdelali smo tudi javno dostopno bazo podatkov, ki pokriva 197 držav v razdobju 1990-2010. ANG In this paper, we emphasize the role of institutions as the underlying basis for economic and social activity. We describe and compare different institutional classification systems, which is rarely done in the literature, and show how to empirically operationalize institutional concepts. More than 30 established institutional indicators can be clustered into three homogeneous groups of formal institutions: legal, political and economic, which capture to a large extent the complete formal institutional environment of a country. We compute the latent quality of legal, political and economic institutions for every country in the world and for every year. On this basis,we propose a legal, political and economic World Institutional Quality Ranking, through which we can follow whether a country is improving or worsening its relative institutional environment. The calculated latent institutional quality measures can be especially useful in further panel data applications and add to the usual practice of using simply one or another index of institutional quality to capture the institutional environment. We make the Institutional Quality Dataset, covering up to 197 countries and territories from 1990 to 2010, freely available online. Objavljeno v Cambridge University Press; Journal of institutional economics; 2014; Vol. 10, no. 1; str. 135-161; Impact Factor: 0.672;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.086; A'': 1;A': 1; WoS: GY; Avtorji / Authors: Kunčič Aljaž Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 5. COBISS ID 31223133 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Razlaga rasti javnih in privatnih storitev v razširjeni EU ANG Explanation for public and private service growth in the enlarged EU Opis SLO Izsledki članka dopolnjujejo literaturo na področju strukturnih sprememb in dejavnikov povezanih s krepitvijo vloge sektorja storitev. Glavni cilj je analiza rasti zaposlovanja v različnih vrstah storitev - javnih, zasebnih in mešanih- v razširjeni EU in na tej podlagi ugotavljanje dejavnikov, ki so imeli v obdobju 1995- 2007 najpomembnejšo vlogo. Ugotovitve kažejo, da igrajo standardne determinante, kot so vloga države (rast državne porabe), družbene in demografske spremembe, institucionalni okvir trga dela in pripadnost skupini EU15, zelo različno vlogo pri treh glavnih vrstah storitev. This paper complements a large body of literature on structural change and underlying factors for the expansion of services. The main aim is to explore ANG the determinants of the employment growth in the enlarged European Union from the perspective of various service groups, public, private and mixed services,and to identify which factors played the most significant role in theperiod 1995-2007. The roles played by standard determinants, the state, social and demographic changes, institutional framework of labour markets and membership to old EU15 considerably differ across service groups Objavljeno v Frank Cass; The Service industries journal; 2012; Vol. 32, no. 4; str. 503514; Impact Factor: 1.017;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 1.581; A': 1; WoS: PC; Avtorji / Authors: Di Meglio Gisela, Stare Metka, Jaklič Andreja Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 245913856 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Evropska unija od A do Ž ANG European Union from A to Z Opis SLO Knjiga predstavlja strokovno poglobljen pregled posameznih področij delovanja EU in s tem zapolnjuje vrzel med poljudnimi ali informativnimi deli o EU in znanstvenimi monografijami s posameznih področij v slovenskem jezikovnem območju. Knjiga obsega teoretsko osmišljen zgodovinski pregled evropskih integracij v uvodu in osrednji del z več kot 80 prispevki, ki predstavijo in analizirajo posamezne institucije, njene politike, odnose in procese ter z EU povezane pojme, pri čemer vsak od prispevkov vključuje vidike, posebej relevantne za Slovenijo. ANG The book presents a thorough overwiev of numerous areas of EU's activity and as such fills the gap between informative and scientific books on the EU in the Slovenian-language area. The book entails a theoretically informed historical overwiev of European integration. It compiles over 80 contributions, which present and analyse institutions, policies, relations and processes as well as concepts related to the EU, each including elements specifically relevant for Slovenia. Šifra C.02 Uredništvo nacionalne monografije Objavljeno v Uradni list Republike Slovenije; Lange Sabina, Lajh Damjan 2009; 502 str.; Avtorji / Authors: Kajnč Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 10030929 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Kartografiranje nove svetovne ureditve ANG Mapping the new world order Opis SLO Knjiga se ukvarja z enim temeljnih vprašanj v sodobni politiki, in sicer ali se je struktura mednarodnih vladnih organizacij od konca hladne vojne spremenila in če da, kako? Da bi odgovorili na to vprašanje, se avtorji poslužujejo na novo zbranih podatkov in metod, s katerimi mapirajo nastanek, razvoj, regionalnost, članstvo in učinke mednarodnih vladnih organizacij v času po hladni vojni. Ugotavljajo, da prihaja do na prvi pogled ne povsem jasnih sprememb, opazujejo pa tudi dokaj presenetljivo kontinuiteto mednarodnih vladnih organizacij, ne glede na spremembo svetovne ureditve. The book answers one of the central questions of contemporary politics, i.e. ANG has the constellation of intergovernmental organizations (IGOs) changed since the end of the Cold War - and if so, how? To answer this question, the authors draw upon new data and new methods to map the births, deaths, regional concentrations, memberships and effects of formal IGOs from the Cold War to the 2000s, revealing subtle changes but also remarkable continuity in the basic institutional architecture of the post-Cold War world. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v Wiley-Blackwell; 2009; XII, 282 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Volgy Thomas J., Šabič Zlatko, Roter Petra, Gerlak Andrea Kristen, Bojinović Fenko Ana, Fausett Elizabeth, Ferligoj Anuška, Grant Keith A., Mrvar Andrej, Rodgers Stuart Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 31504221 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Regionalni in mednarodni odnosi Srednje Evrope ANG Regional and international relations of Central Europe Opis SLO Knjiga se osredotoča na vlogo in mesto Srednje Evrope v mednarodnih odnosih na prehodu v 21. Stoletje. Knjiga naslavlja več aktualni vprašanj, kot so, Kaj vemo o Srednji Evropi? Gre dejansko za regijo? Če da, kako definiramo - srednjeevropsko regijo? Kako jo prepoznajo sosedi, pa tudi akterji izven nje? Kako Srednja Evropa pridobiva vedenje o sebi in kako ona vidi zunanji svet? Je lahko Srednja Evropa nekakšen akter v svetovni politiki. Kaj jo pravzaprav združuje? Je morda več ločitvenih kot stičnih točk? Ima lahko Srednja Evropa distinktivno vlogo v - Evropi? O teh vprašanjih je svoje prispevke podala vrsta ekspertov, ki so pripravili interdisciplinarno analizo o stanju v in o Srednji Evropi. ANG This book focuses on the role and place of Central Europe in international politics at the turn of the 20th century. The book addresses several questions of interest to researchers and students: what exactly do we know about Central Europe? Is it a region? How are we to define it? How is Central Europe recognised by neighbours and actors "from outside"? How does Central Europe collect knowledge about itself and about the "outside world"? Can Central Europe really be a player in global politics? Are there more commonalities than dividing lines among Central European countries? Is there a special role for Central Europe in - Europe? These questions have brought together a group of experts who have joined forces in an interdisciplinary analysis of the current state of affairs in and of Central Europe. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v Palgrave Macmillan; 2012; XV, 322 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Šabič Zlatko, Drulak Petr Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 31222621 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Evalvacija izvajanja politike podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2004-2009 s predlogi novih ukrepov in kazalnikov ter sprememb obstoječih ukrepov in kazalnikov ANG Evaluation of the performance of Slovenian entrepreneurship and competitiveness promotion policy in 2004-2009 with proposals of new and changes of existing measures and indicators Študija podaja celovito vrednotenje politike na področju spodbujanja podjetništva in konkurenčnosti v obdobju od 2004 do 2009. Vključuje pregled ponudbe in razvoja ukrepov ekonomske politike v tem obdobju in vse ukrepe razvrsti v pet skupin: (i) vavčerske spodbude, (ii) spodbude za Opis SLO investicije v R&R in tehnologijo, (iii) spodbude za inovacijsko okolje in mreženje ter razvoj človeških virov in mobilnost, (iv) spodbude za financiranje (lastniško financiranje in garancije) ter (v) spodbude internacionalizaciji podjetij. V nadaljevanju za vsa podjetja, ki so prejela spodbude iz prvih štirih skupin, analiziramo uspešnost poslovanja v obdobju 5 let pred prejemom pomoči in v obdobju po prejemu pomoči ter (glede na obseg prejemnikov in razpoložljivost podatkov) z uporabo različnih metod ocenimo učinke posameznih vrst spodbud po skupinah. Zanima nas, kako prejemanje spodbud oziroma pomoči vpliva na uspešnost poslovanja in dinamiko (domače in mednarodne) rasti, pri čemer opazujemo gibanje in vpliv na: rast prodaje, rast zaposlovanja, rast dodane vrednosti, rast produktivnosti, rast povprečnih plač,rast kapitalne intenzivnosti, rast izvoza in izvozno intenzivnost. V ta namen razvijemo posebno metodologijo, ki omogoča ocenjevanje učinkov prejete spodbude na več načinov, kar povečuje zanesljivost in robustnost ocen. Razvite ekonometrične tehnike v skupinah z manjšimi vzorci kombiniramo z anketnim raziskovanjem in globinskimi intervjuji. V vseh preučevanih skupinah ukrepov velja, da so prejemniki spodbud že v obdobju pred prejemom spodbud v uspešnosti poslovanja nad povprečjem panoge, kar potrjuje uspešnost selekcijskega mehanizma pri dodeljevanju spodbud. Učinki na poslovanje so med skupinami sicer različni, zavečino ukrepov pa velja da je več učinkov relativno kratkotrajnih, da so po obsegu relativno nizki in se najpogosteje pojavijo v letu prejema ali prvih letih po prejemu pomoči. Ukrepi kažejo nastavek za spodbujanje konkurenčnosti,v preučevanem obdobju pa imajo omejen vpliv na povečevanje uspešnosti poslovanja in rast podjetij. Sodobni koncepti konkurenčnosti državezahtevajo analizo (populacije) podjetij v posamezni državi glede na kombinacije posameznih vrst prednosti. Konkurenčnost je torej vedno rezultantakombiniranja podjetniško specifičnih prednosti s primerjalnimi prednosti posamezne lokacije, med katere med drugim sodijo tako spodbude kakorkakovost institucionalnega okolja. Globinski intervjuji in kvalitativno raziskovanje so namreč pokazali, da je slabša izraba spodbud tudi posledica nekaterih slabosti v slovenskem poslovnem okolju. Analizi poslovanja prejemnikov spodbud po posameznih skupinah spodbud zato sledi analiza razvoja institucionalnega okolja v Sloveniji, kjer dejavnike institucionalnega okolja razvrstimo v pravne, ekonomske in politične institucije, opazujemo njihovo spreminjanje kakovosti v času in tudi primerjalno glede na druge evropske države. V sklepnem poglavju strnemo ugotovitve, opozorimo na pomanjkljivosti in predlagamo možne izboljšave v programih spodbujanja konkurenčnosti in podjetništva The analysis presents a comprehensive evaluation of the policies in the field of entrepreneurship and competitiveness promotion during the period from 2004 to 2009. The overview of the development of measures of economic policy during this time frame organises the measures into five groups: i) support through voucher schemes; (ii) subsidies for R&D and technology investments; (iii) subsidies for networking, innovation support environment and development of human resources; (iv) re-financing subsidies (venture capital, interest rates' subsidies and credit guarantees) as well as (v) promotion of internationalisation of enterprises. The business results five years prior and after the receipt of subsidy for all of the enterprises-recipients of subsidies in the first four groups are evaluated. Depending on the availability of data, several methods are applied to assess the rate of success of different measures as reflected in the business results of the recipients. The focus of analysis was on the impact of subsidies on the business results and dynamics of growth (both national and international), with specific attention to the following indicators: growth of sales, employment growth, value added, productivity, increase in average wages, capital intensity, export growth and intensity. To be able to evaluate the impacts of subsidies through various aspects, a special methodology has ANG been developed, allowing for increased precision and robustness of the results. Econometric techniques, developed in this manner are further combined for the measures with smaller samples with questionnaire method and in-depth interviews of the recipients. In all analysed groups we see that the recipients have been above the average of their sector in their business results, confirming the appropriateness of the selection methods of the financier. The impact of subsidies on business results are varied among different groups, yet for most measures, the impacts are relatively short-lived, not very significant and appear primarily during the year of subsidy or soon after. The promotion of competitiveness through the analysed measures during the observed period is thus still in its infancy, since the impact on business results of the recipients is relatively weak. Competitiveness is always the result of the combination of enterprise-specific advantages with the location-specific advantages, where the support measures as well as overall quality of the institutional framework are detrimental. Several deficiencies in Slovenian business environment and declining institutional quality, which is also part of our analysis, add to low effects of incentives. Findings point to the insufficiencies and we propose potential improvements in the programmes for the promotion of competitiveness and entrepreneurship. Šifra D.01 Vodenje/koordiniranje (mednarodnih in domačih) projektov Objavljeno v Center za mednarodne odnose, Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani; 2012; 233 str., pril.; Avtorji / Authors: Jaklič Andreja, Bučar Maja, Burger Anže, Kunčič Aljaž, Rojec Matija, Svetličič Marjan, Stare Metka, Udovič Boštjan Tipologija 2.12 Končno poročilo o rezultatih raziskav 5. COBISS ID Vir: vpis v poročilo Naslov SLO Izdajanje in urednikovanje revije "Journal of International Relations and Development" ANG Publishing and editing of the "Journal of International Relations and Development" Opis SLO Skupaj z mednarodno založbo Palgrave izdajamo in sourednikujemo ugledno mednarodno znanstveno revijo Journal of International Relations and Development - JIRD (Basingstoke: Palgrave Macmillan: Centre of International Relations, Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana, 2004-. ISSN 1408-6980). V mednarodni uredniški ekipi so poleg članice programske skupine P. Roter še: J. Batora (Slovaška), A. Freyber-Inan (Nizozemska in Nemčija), D. Karp (Velika Britanija), J. Gould (ZDA) ter N. Hynek (Češka Republika). JIRD je uradna revija Central and East European International Studies Association (CEEISA) in je od 2008 vključena v Social Science Scientific Index. ANG Together with Palgrave, we publish and co-edit the prominent international scientific Journal of International Relations and Development - JIRD (Basingstoke: Palgrave Macmillan: Centre of International Relations, Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana, 2004-. ISSN 14086980). The international editorial team is composed of, in addition to the member of programme group P. Roter: J. Batora (Slovakia), A. Freyber-Inan (The Netherlands and Germany), D. Karp (the United Kingdom), J. Gould (the USA) and N. Hynek (the Czech Republic). JIRD is official journal of Central and East European International Studies Association (CEEISA). Since 2008 it is included in Social Science Scientific Index. Šifra C.04 Uredništvo mednarodne revije Objavljeno v http://www.palgrave-journals.com/jird/index.html Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 -Visokošolsko izobraževanje: razvoj podiplomskih programov 2. stopnje Mednarodni odnosi, Diplomacija in Evropske študije, dveh posodobljenih oz. novih mednarodno primerljivih dodiplomskih programov 1. stopnje (Mednarodni odnosi in Evropske študije), ter temu ustrezajočih področij doktorskega študija v okviru programa 3. stopnje Humanistika in družboslovje. Programe smo razvili ob upoštevanju raziskovalnih rezultatov programske skupine. Izobraževanje v okviru mednarodnih skupnih magistrskih programov v Trentu in Benetkah. - Projekt vseživljenjskega izobraževanja s fokusom na razvoju inovativne didaktike za poučevanje o Evropski uniji v slovenskih osnovnih in srednjih šolah. - Gospodarski in tehnološki razvoj: rezultati raziskav so relevantni za povečevanje konkurenčne in izvozne sposobnosti ter produktivnosti. Kot analitične podlage so bili uporabljeni v podjetjih, strateških dokumentih združenj in nacionalnih ekonomsko političnih dokumentih. - Družbeni razvoj: uporaba rezultatov v pripravi analitičnih podlag za različne strateške dokumente in ukrepe ekonomske politike. - Članstvo v Znanstveno-raziskovalnem svetu za družboslovje, Nacionalnem svetu za znanost in tehnologijo, Strokovnem svetu MZZ za razvojno sodelovanje, Strokovnem svetu Tehnološke agencije RS, Strateškem svetu MZZ, Strateškem svetu MZZ za gospodarsko diplomacijo, Strateškem svetu za internacionalizacijo GZS. - Svetovalna dejavnost v Sloveniji: za SPIRIT na področju vhodnih NTI, za MZZ zlasti na področju izobraževanja in ekonomske diplomacije, na UMAR na področju razvojne problematike. - Svetovalna dejavnost za Evropsko komisijo/mednarodne organizacije: High-level Expert Group on Innovation for Growth (DG Research and Innovation), International Advisory board »Knowledge Economy Network«, OVSE/OSCI, High level expert group for evaluation of COST programme, neodvisno svetovalno delo za Visokega komisarja OVSE za narodne manjšine, Svet Evrope. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Pomen raziskovalnega programa za razvoj znanosti je: a/ Analiziranje ali so in kateri so tisti specifični dejavniki, ki terjajo eventualno prilagajanje/modifikacijo obstoječih teorij za male tranzicijske države ter za tehnološke in internacionalizacijske »zaostankarje«. Izkušnje Slovenije smo s pomočjo primerjalnih analiz posploševali na druge nove članice EU in ostale tranzicijske države. b/ Preverjanje relevantnost teorij, ki so temelj našega dela, v pogojih globaliziranih mednarodnih odnosov in prerazporejanja moči/tržnih deležev. Potrdili smo hipoteza, da prevladujoče paradigme uveljavljenih teorij ne upoštevajo dovolj sodobnih pogojev in zato zaslužijo posodabljanje, modifikacije ali celo spremembe. c/ Oblikovanje multi-disciplinarnih teoretičnih odgovorov s preseganjem enodisciplinarnih pristopov večine izhodiščnih teorij. d/ Predlaganje strategije/politike držav in njihovih akterjev, ki, izhajajoč iz novih dognanj, vodijo v utrditev konkurenčnega položaja teh akterjev in boljše mednarodno pozicioniranje držav v sodobnih pogojih. e/ Umestitev naših raziskovalnih dosežkov v svetovne znanstvene tokove, saj nam intenzivna vpetost v mednarodno sodelovanje in publiciranje rezultatov našega dela v priznanih mednarodnih revijah in založbah, omogoča širše uveljavljanje naših dognanj. f/ Oblikovanje originalne empirične banke podatkov in znanj, ki so podlaga tudi za delo drugih raziskovalcev in za učinkovitejše vodenje ekonomske politike države in drugih akterjev. Rezultati raziskovalnega dela v okviru programa se odražajo v objavi 144 znanstvenih člankov (od tega 72 v revijah, indeksiranih v SSCI oziroma Scopusu, 6 v kategoriji A1 in 24 v kategoriji A2), 81 poglavij v monografskih publikacijah (od tega 44 pri tujih založbah), 33 znanstvenih monografijah itd. ANG_ The importance of the research programme for the development of science is in the following contributions: a/ Establishment of the existence and types of specific factors requiring adaptation/modification of the existing theories on small transition countries and for the technology and internationalisation laggards. Slovenian experience have been contrasted via comparative analyses with other new EU member states and transitition countries. b/ Verification of the selected theories in the globalisation framework and with regard to redistribution of power/market shares. We confirm the hypothesis that prevailing paradigms of established theories do not recognise sufficiently contemporary circumstances and should therefore be modernised, modified or even replaced. c/ Design of multi-disciplinary theoretical framework, overarching the mono-disciplinary approach of most base theories. d/ Proposal of strategies/policies of countries and their actors, which, on the basis of new findings, lead to strengthening of the competitive position of these actors and better international positioning of the countries in contemporary world. e/ Placement of our scientific findings in the global knowledge flow through our intensive international research co-operation via publication of our scientific results in international journals and books. f/ Building of original empirical data-bases and knowledge, building valuable resource available also to other researchers as well as to policy-makers. Results of the research are reflected in the publication of 144 scientific articles (of that 72 in journals indexed in SSCI and/or Scopus, 6 in A1 category and 24 A2 categories), 81 chapters in scientific monographs (of that 44 with recognized international publishers), 33 scientific monographs etc. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ Raziskovalni program je visoko usklajen s prioritetami Strategije razvoja Slovenije, saj se osredotoča na krepitev položaja Slovenije in njenih akterjev v procesih globalizacije. Tesno vpetost programa v procese družbeno-ekonomskega razvoja Slovenije dokazuje tudi velika angažiranost raziskovalcev v nizu projektov Ciljnega raziskovalnega programa 'Konkurenčnost Slovenije', delu UMAR, študije in ekspertize, ki so jih raziskovalci naredili za Ministrstvo za zunanje zadeve, Ministrstvo za gospodarstvo, Ministrstvo za Finance, JAPTI, SID, GZS, niz podjetij, sodelovanje raziskovalcev v različnih gospodarskih in državnih telesih (Strateški svet Ministrstva za zunanje zadeve, strokovna telesa Službe vlade za razvoj, Odbor za reforme Vlade RS, sodelovanje v pripravi Strategije razvoja Slovenije, Pogovori o prihodnosti Slovenije itd.). Raziskovalci s predstavitvami raziskav o Sloveniji in možnosti za sodelovanje z in v Sloveniji promovirajo Slovenijo v tujini, v procesu izobraževanja pa skrbijo za prenašanje najnovejših svetovnih spoznanj v Slovenijo. Konkretneje pa se pomen raziskovalnega programa za razvoj Slovenije izraža v naslednjem: a/ Boljše poznavanje dejavnikov povečanja absorbcijske sposobnosti slovenskega gospodarstva za prenos tehnologije in inovacij in krepitve inovativne sposobnosti. Raziskave so usmerjene tako k ustvarjanju ustreznih pogojev v podjetjih, kot v preučevanje potrebnega prilagajanja različnih politik (predvsem inovacijske) novim pogojem v mednarodnem okolju, krepitvi internacionalizacije in porastu pomena storitev. To prispeva k spodbujanju in usmerjanju tehnološkega razvoja in zmanjševanju razkoraka med Slovenijo in razvitejšimi državami. b/ Prispevek k ustvarjanju tistih znanj, ki jih Slovenija nujno potrebuje za vključevanje v nastajajočo družbo znanja in procese globalizacije s pospešeno internacionalizacijo dejavnosti vseh akterjev. Izsledki prispevajo k oblikovanju konkretnih družbeno-ekonomskih politik za krepitev konkurenčnosti države in podjetij ter razvoju civilne družbe. c/ Ob dejstvu, da se nacionalna identiteta relacijsko afirmira v svetu, delovanje raziskovalne skupine, ki je usmerjeno v krepitev vključenosti Slovenije in njenih akterjev v mednarodno okolje, prispeva k promociji države in krepitvi nacionalne identitete, s tem pa tudi k izboljšanju strukturnega položaja Slovenije in njenih akterjev v mednarodni skupnosti. d/ Dejstvo, da so vsi člani raziskovalne skupine vpeti v pedagoško delo na Fakulteti za družbene vede, kot tudi na drugih visokošoljskih institucijah v Sloveniji in tujini (Velika Britanija, Finska, Avstrija, Italija, Nizozemska, Estonija, Bosna in Hercegovina), zagotavlja tudi prenos rezultatov raziskovalnega dela skupine v vzgojo kadrov. ANG_ The research programme is highly coherent with the priorities set forth in the Slovenian Development Strategy, since it focuses on the strengthening of the position of Slovenia and its actors in the globalisation processes. Close integration of the programme in the socio-economic development of Slovenia is reflected also through high participation of the researchers in Target research programme: Competitiveness of Slovenia", in the work of IMAD, in several studies and expert analyses prepared for the Ministry of foreign affairs, Ministry of economy, Ministry of finance, Ministry of higher education, science and technology, JAPTI, SID, Chamber of Commerce and several enterprises. Members of the research group also participate in different economic and political boards (Strategic Council of Ministry of Foreign affairs, expert bodies of the Office for Growth, Board for reforms of the government of Rep. of Slovenia), were actively engaged in the preparation of Slovenian Development Strategy and Discussions on the future of Slovenia. With the presentation of their findings on Slovenia and on co-operation possibilities with Slovenian enterprises, the researchers actively promote Slovenia abroad. Through their teaching they transfer novel global knowledge to Slovenia. More specifically, the importance of the research programme for development of Slovenia is reflected in: a/ Increased knowledge on the factors affecting the increase of absorption capacity of Slovenian enterprises for knowledge transfer and innovation, as well as strengthening of innovation capacity. Research is focused on the development of required capabilities within the enterprises as well as on identification of appropriate policies (especially innovation policy) to the new challenges in the international environment, to strengthening of internationalisation and growing importance of services. This contributes to promotion of technology development and decreasing of the gap between Slovenia and more advanced countries. b/ Contribution to creation of the knowledge needed in Slovenia for its transition to knowledge based society and for more dynamic internationalisation activity of its actors to participate in the globalisation processes. c/ Due to the fact that national identity affirms itself globally in relation to others, the activity of the research group, aimed at active participation of Slovenia and its actors in international environment, contributes to promotion of the country and to the strengthening of national identity. Through this, it contributes also to the improvement of structural position of Slovenia and its actors in the international community. d/ In view of the high level of participation of the research group in the education process at the Faculty of Social Sciences at University of Ljubljana as well as at other higher education institutions in Slovenia and abroad (Great Britain, Austria, Italy, Netherlands, Finland, Estonia, Bosnia and Herzegovina), the transfer of research results to education programmes is significant. 10.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.201411 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program -1. stopnja 9 bolonjski program - II. stopnja 43 univerzitetni (stari) program 101 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 24345 Anže Burger o 0 0 27579 Boštjan Udovič O 0 0 25455 Ana Bojinović Fenko o 0 0 31972 Aljaž Kunčič o 0 0 33095 Marko Lovec o 0 0 0 Eva Pliberšek o 0 □ 0 Denis Mancevič o 0 □ 0 Urška Zrinski o 0 □ 0 Miloš Kuret o 0 □ 0 Alenka Flander o 0 □ 0 Petar Popović o 0 □ 0 Mojca Zajc o 0 □ 0 Vedrana Baričević o 0 □ 0 Jelena Ćirjaković o 0 □ 0 Anja Pukl ® o □ 0 Petra Gruden 0 o □ 0 Fionnuala Flynn 0 o □ 0 Živa Trček 0 o □ 0 Sigrun Palmisano 0 o □ 0 Maja Belec 0 O □ 0 Uroš Zorko 0 o □ 0 Vesna Bolka 0 o □ 0 Silvija Fister 0 o □ 0 Gea Culikar 0 o □ 0 Maruša Bulajič 0 o □ 0 Tanja Hrovat 0 o □ 0 Urška Volk Kovačič 0 o □ 0 Urška Draškovič 0 o □ 0 Tina Seršen 0 o □ 0 Nataša Kogej 0 o □ 0 Matej Skočir 0 o □ 0 Gregor Sakovič 0 o □ 0 Matthew David Hengesba 0 o □ 0 Pellumb Kallaba 0 o □ 0 Vlado Odar 0 o □ 0 Andreja Vogrin 0 o □ 0 Špela Podobnik 0 o □ 0 Ahmad Saeed Khan 0 o □ 0 Nataša Bušljeta 0 o □ 0 Irena Sbil Novak 0 o □ 0 Urška Lah 0 o □ 0 Urša Pavčič 0 o □ 0 Tina Vončina 0 o □ 0 Ke Yan ® o □ 0 Darko Žlebnik 0 o □ 0 Primož Šeligo 0 o □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec ll.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 24345 Anže Burger o 0 A - raziskovalni zavodi v 27579 Boštjan Udovič o 0 A - raziskovalni zavodi v 25455 Ana Bojinović Fenko o 0 A - raziskovalni zavodi v 31972 Aljaž Kunčič o 0 E - Tujina v 33095 Marko Lovec o 0 A - raziskovalni zavodi v Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2014 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 0 Sigrid Lippott C - študent - doktorand v 6 0 Ramazan Nacar C - študent - doktorand v 3 0 Oleksandra Zub C - študent - doktorand v 3 0 Sanja Vrbek C - študent - doktorand v 27 Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.201415 SLO - Wider Europe, deeper integration? EU Constitutionalisation and Enlargement Network (EU-CONSENT; Network of Excellence v okviru FP6), Petra Roter, Zlatko Šabič, Milan Brglez - Global Governance, Regionalisation and Regulation: The Role of EU (FP6 GARNET), Petra Roter, Zlatko Šabič, Milan Brglez - Multi-Stakeholder Partnerships in Post-conflict Reconstruction: The Role of the European Union (FP7- SSH-CT-2008-217564 MultiPart), Petra Roter - The Contribution of Public and Private Services to European Growth and Welfare, and the Role of Public-Private Innovation Networks (FP7-217247 SERVPPIN), Metka Stare - The Impact of Service Sector Innovation and Internationalisation on Growth and Productivity (FP7 SERVICEGAP), Matija Rojec - Growth - Innovation - Competitiveness: Fostering Cohesion in Central and Eastern Europe (FP7 GRINCOH), Matija Rojec. - Social Impact Policy Analysis of Technological Innovation Challenges (FP7 SIMPATIC), Metka Stare - Programme on Emergence of Southern Multinationals and their Impact on Europe (Cost ACTION IS0905 project), Marjan Svetličič, Andreja Jaklič - Inovativno poučevanje za kontinuirano učenje o evropski integraciji (Project LLP-2011-AJM-ICS), Ana Bojinović Fenko - Problemsko učenje in medpredmetno poučevanje Evropske unije v šoli (PROCROS, Project 542755-LLP-1-2013-1-SI-AJM-ICS), Ana Bojinović Fenko - Post-jugoslovanska mreža o EU (Project 542-691-LLP-1-2013-1-SI-AJM-IC), Zlatko Šabič - INNO NETS EPISIS, TEKES - Think tank on European policies and instruments to support service innovation, Metka Stare - NOHA - Network of Humanitarian Assistance (za Evropsko komisijo), Bojko Bučar, Milan Brglez. - EU DG Enterprise: Trend Chart Innovation Policy in Europe, Maja Bučar - EU DG Research: Framework Service Contract ERAWATCH - R&D Inventory and Analytical Reports, Maja Bučar, Boštjan Udovič - European Restructuring Monitor (ERM) of the European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Matija Rojec. - Institutional capacity development of the three innovation centres and research sector in Bosnia and Herzegovina (EuropeAid/129575/C/SER/BA; IPA project), Maja Bučar - Magistrski študijski program Joint European Master in Comparative Local Development (CoDe) (University degli Studii di Trento), ki ga financira Evropska komisija; Svetličič Marjan. - Doktorski študijski program Doctoral Study on Local Development and Global Dynamics (University degli Studii di Trento), ki ga financira Evropska komisija, Bučar Maja, Jaklič Andreja, Svetličič Marjan, Petra Roter. - Magistrski študijski program European Masters Degree in Human Rights and Democratisation (E.MA), ki ga finansira Evropska komisija; Bojko Bučar, Petra Roter. - SEPHS - Student Exchange Programme in Human Security (za Evropsko Komisijo in Kanadsko vlado), Petra Roter - Expert Advisory group on International Scientific Cooperation (za Evropsko komisijo), Marjan Svetličič - High-level Expert Group on Innovation for Growth (za Evropsko komisijo), Maja Bučar. - International Fragmentation of Production and Firm Productivity: In Search of Focus Effect (Global Development Network project), Andreja Jaklič, Anže Burger. - The institutional effects on trade: extensive or intensive margin? (Global Development Network project), Aljaž Kunčič. - Programme Emerging Multinationals (Columbia University, USA), Marjan Svetličič, Andreja Jaklič - Measurement of Competitiveness Indicators of Macedonia's Economy (World Bank BERIS Programme), Matija Rojec - Competitiveness of Montenegrin Economy (UNDP project), Matija Rojec - Economic and Fiscal Programme of Montenegro 2008, 2010, 2011, 2012 (UNDP Project), Matija Rojec - Investment Policy Review of Macedonia (UNCTAD project), Matija Rojec - Strategija izvoza Vojvodine (Projekt Centra za strateška ekonomska istražicanja Vojvodina-CESS), Matija Rojec - National Innovation System of the Republic of Slovenia (Background report za OECD), Maja Bučar - EU-27 Watch (Trans European Policy Studies Association - TEPSA), Ana Bojinović Fenko, Boštjan Udovič - CFSP Watch (Network of Research and Teaching on European Foreign Policy - FORNET), Ana Bojinović Fenko, Boštjan Udovič - Slovenia: Workforce restructuring in manufacturing industry (International Labour Organization), Matija Rojec - Potrebe in poti malih gospodarstev za povečanje mednarodne konkurenčnosti v pokriznem globalnem in EU kontekstu (Bilateralni projekt Slovenije in Srbije), Matija Rojec, Marjan Svetličič, Boštjan Udovič, Aljaž Kunčič. - Outward Foreign Direct Investment - Hungary and Slovenia Compared (Sofinancirata Madžarska akademija znanosti in Slovenska akademija znanosti in umetnosti); Andreja Jaklič, Matija Rojec - Svetovalna dejavnost za Evropsko komisijo/mednarodne organizacije: High-level Expert Group on Innovation for Growth (DG Research and Innovation), International Advisory board »Knowledge Economy Network«, High level expert group for evaluation of COST programme, neodvisno svetovalno delo za Visokega komisarja OVSE za narodne manjšine, Svet Evrope. - Članstvo v vodstvenih telesih: World International Studies Committee (WISC), Central and East European International Studies Association (CEEISA), European International Studies Association (EISA), Steering Committee of the Standing Group on International Relations of European Consortium for Political Research (ECPR), European International Business Academy (EIBA), Academy of International Busineess Central and Eastern European Chapter (AIB-CEE), European Association of Development Institutes (EADI), European Association for Research of Services (RESER), Trans European Policy Studies Association (TEPSA) itd. - Članstvo v uredniških odborih: Journal of International Relations and Development, European Journal of International Relations, International Journal of Emerging Markets, Journal of Human Security, Transnational Corporations, Panoeconomicus, Economic and Business Review, International Studies Quarterly. 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki so v obdobju trajanja raziskovalnega programa (1.1.2009-31.12.2014) potekali izven financiranja ARRS16 SLO - Kako do večje učinkovitosti razporejanja javnofinančnih sredstev za povečevanje konkurenčnosti gospodarstva: Analiza učinkov državnih pomoči na omejevanje konkurence, ciljni raziskovalni projekt, naročnik: Ministrstvo za finance, Matija Rojec - Učinkovitost ukrepov Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo za spodbujanje inovacij in tehnološkega razvoja v slovenskih podjetij v letih 2005-2007, ciljni raziskovalni projekt, naročnik: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Maja Bučar - Determinante neposrednih tujih investicij v in iz Slovenije in identifikacija ekonomsko-političnih ukrepov za pospeševanje vhodne in izhodne internacionalizacije Slovenije, ciljni raziskovalni project, naročnik: Ministrstvo za gospodarstvo in tehnološki razvoj, Matija Rojec - Evalvacija izvajanja politike podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2004-2009 s predlogi novih ukrepov in kazalnikov ter sprememb obstoječih ukrepov in kazalnikov, ciljni raziskovalni project, naročnik: Ministrstvo za gospodarski razvoj inin tehnologijo; Andreja Jaklič - Učinek vladnih protikriznih ukrepov na delovanje podjetij v pogojih gospodarske recesije, ciljni raziskovalni projekt, naročnik: Ministrstvo za gospodarsvo in tehnološki razvoj, Anže Burger - Kako povečati kakovost in učinkovitost slovenske ekonomsko-gospodarske diplomacije, ciljni raziskovalni projekt, naročnik: Ministrstvo za zunanje zadeve, Boštjan Udovič - Evalvacija centrov odličnosti in kompetenčnih centrov, naročnik: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Maja Bučar - Slovenija kot lokacija za neposredne tuje investicije v očeh tujih investitorjev: stalna letna raziskava podjetij s tujim in mešanim kapitalom v Sloveniji v letih 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, naročnik: Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI), Matija Rojec - Vloga industrijskih con pri privabljanju neposrednih tujih investicij v konkurenčnih državah, naročnik: JAPTI; Matija Rojec - Konkurenčne prednosti Slovenije kot lokacije za tuje neposredne investicije, naročnik: JAPTI, Matija Rojec - Analiza poslovnih con v Sloveniji z vidika tujih investitorjev in identifikacija za tuje investitorje najprimernejših poslovnih con, naročnik: Javna agencija RS za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT), Matija Rojec, Metka Stare - Vključenost in vključevanje slovenskih podjetij v globalne dobaviteljske verige, naročnik: SPIRIT, Anže Burger, Matija Rojec. - Identifikacija ciljnih skupin podjetij za programe pospeševanja internacionalizacije, naročnik SPIRIT, Anže Burger - Vpliv medkulturnih razlik in stereotipov na poslovanje v državah nekdanje Jugoslavije, naročnik: SPIRIT, Boštjan Udovič, Marjan Svetličič 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov raziskovalnega programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek EUR ocena potrebne infrastrukture in opreme!8 17.Izjemni dosežek v letu 201419 17.1. Izjemni znanstveni dosežek ROTER, Petra, BOJINOVIĆ FENKO, Ana. Parliamentarisation in a post-conflict context : the Kosovo Assembly Support Initiative. Parliamentary affairs, ISSN 0031-2290, 2014, 19 str. http://pa.oxfordjournals.org/content/early/2014/11/11/pa.gsu025, doi: 10.1093/pa/gsu025. [COBISS.SI-ID 33025629] Z empirično analizo obravnavamo doslej zelo malo raziskan proces parlamentarizacije, tj. vzpostavitve delujočega nacionalnega parlamenta, in sicer kosovske skupščine s pomočjo večdeležniškega mednarodnega partnerstva, imenovanega Kosovo Assembly Support Initiative. Članek zavrže domnevo, da naj bi bilo sodelovanje tujih parlamentov z dolgo parlamentarno tradicijo v procesu parlamentarizacije pokonfliktnih družb zaželeno in pokaže pomembnost drugih dejavnikov, tj. zaupanje med partnerji, podobne parlamentarne izkušnje, prepoznavanje potreb v novonastajajočem parlamentu, sposobnosti komunikacije med partnerji in parlamentarci ter usklajena pričakovanja in pristopi h parlamentarizaciji. 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek DAMIJAN, Jože, KOSTEVC, Črt, ROJEC, Matija. Outward FDI and company performance in CEECs, (CESIS Electronic Working Paper Series, 381). Stockholm: Centre of Excellence for Science and Innovation Studies, 2014. [COBISS.SI-ID 512381820] Proučujemo, kakšne vrste podjetij iz novih držav članic EU (NDČ) kažejo tendenco neposrednega investiranja v tujini in kakšen je učinek izhodnih NTI na njihovo produktivnost. Ugotavljamo, da so podjetja z izhodnimi NTI večja in bolj produktivna od ostalih, to je, da najboljša podjetja kažejo tendenco samoizbire v izhodne NTI. Prav tako obstaja pozitiven učinek izhodnega investiranja na rast produktivnosti podjetij investitorjev iz NDČ, vendar pa ta učinek ni splošen, temveč je izrazito heterogen. Učinki so pozitivni: (i) pri čeških in romunskih podjetjih; (ii) le prvo leto po izvedbi NTI; (iii) pri NTI v zahodnoevropske države in druge NDČ, ne pa pri ostalih NTI; (iv) pri NTI v industrijske podružnice, ne pa tudi pri storitvenih podružnicah. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni; • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS; • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki; • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa. Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba vodja raziskovalnega programa: matične RO (JRO in/ali RO s in koncesijo): Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Matija Rojec družbene vede ZIG Kraj in datum: Ljubljana_|12.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/24 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. V primeru odobrenega povečanja obsega financiranja raziskovalnega programa v letu 2014 mora poročilo o realizaciji programa dela zajemati predložen program dela ob prijavi in predložen dopolnjen program dela v letu 2014. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, navedite: "Ni bilo sprememb.". Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://www.sicris.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1.1.2009-31.12.2014), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času izvajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času izvajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite "MR". Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2014), izberite oz. označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPR0G-ZP/2015 v1.00b F2-87-C3-9A-02-78-CA-51-2B-19-33-B7-94-C1-C0-5E-35-3E-28-E3 Priloga 1 VEDA 5.06.02 Mednarodni odnosi Dosežek 2: DAMIJAN, Jože, KOSTEVC, Črt, ROJEC, Matija. Outward FDI and company performance in CEECs, (CESIS Electronic Working Paper Series, 381). Stockholm: Centre of Excellence for Science and Innovation Studies, 2014. 26 str. [COBISS.SI-ID 512381820] S-W0PEC Scandinavian working Papers in Economics subject/JEL codes Advanced search KTH/CESIS Working Paper Series in Economics and Institutions of Innovation No 381: Outward FDI and company performance in CEECs Jože Damijan (joze.damijan@ef.uni-lj.sn, Ot Kostevc (crt.kostevc@ef.uni-Ij.si) and Matija Roječ (matija.rojecOgov.si) iiiitiiu F I ИН11)»»" j v J Na temelju velikega vzorca podjetniških podatkov proučujemo, kakšne vrste podjetij iz novih držav članic EU (NDČ) kažejo tendenco neposrednega investiranja v tujini in kakšen je učinek izhodnih NTI na njihovo produktivnost. Ugotavljamo, da so podjetja z izhodnimi NTI večja in bolj produktivna od ostalih, to je, da najboljša podjetja kažejo tendenco samoizbire v izhodne NTI. Prav tako obstaja pozitiven učinek izhodnega investiranja na rast produktivnosti podjetij investitorjev iz NDČ, vendar pa ta učinek ni splošen, temveč je izrazito heterogen: (i) pozitiven je pri čeških in romunskih podjetjih; (ii) pozitiven učinek je zelo kratkotrajne narave, saj je statistično značilen le eno leto po izvedbi NTI; (iii) učinki so pozitivni pri NTI v zahodnoevropske države in druge NDČ, ne pa pri NTI v druge dele Evrope in Severno Ameriko; (iv) statistično značilen pozitiven učinek na rast produktivnosti beležimo le pri izhodnih NTI v industrijske podružnice, ne pa tudi pri storitvenih podružnicah. Priloga 2 VEDA 5.06.02 Mednarodni odnosi Dosežek 1: ROTER, Petra, BOJINOVIĆ FENKO, Ana. Parliamentarisation in a post-conflict context : the Kosovo Assembly Support Initiative. Parliamentary affairs, ISSN 0031-2290, 2014, 19 str. http://pa.oxfordiournals.ora/content/earlv/2014/11/11/pa.asu025, doi: 10.1093/pa/gsu025. [COBISS.SI-ID 33025629] —» j PARLIAMENTARY AFFAIRS S pomočjo obsežne empirične študije avtorici obravnavata doslej zelo malo raziskan proces parlamentarizacije, tj. vzpostavitve delujočega nacionalnega parlamenta, in sicer kosovske skupščine s pomočjo večdeležniškega mednarodnega partnerstva, imenovanega Kosovo Assembly Support Initiative (Pobuda za pomoč kosovski skupščini), v katerem je sodeloval tudi slovenski Državni zbor. Članek zavrže domnevo, da naj bi bilo sodelovanje tujih parlamentov z dolgo parlamentarno tradicijo v procesu parlamentarizacije pokonfliktnih družb zaželeno in pokaže pomembnost drugih dejavnikov, tj. zaupanje med partnerji, podobne parlamentarne izkušnje, prepoznavanje potreb v novonastajajočem parlamentu, sposobnosti komunikacije med partnerji in parlamentarci ter usklajena pričakovanja in pristopi h parlamentarizaciji. Za Slovenijo so rezultati te raziskave posebej relevantni, saj pokažejo doslej skoraj neizkoriščene zmožnosti slovenskih akterjev za dejavno vlogo v pokonfliktni obnovi na Zahodnem Balkanu.