Zaključna dela na novi Prešernovi Mnogi občanl negodujejo nad novlmi podhodl In po-dvozi na Prešernovi, nekaterl, ker se Jim mudi in jih ovirajo, drugl, ker kvarijo estetski videz mesta, vsl skupaj pa so mnenja, da dela tečejo prepočasl in da izvajalci po malem zavlačujejo. Sklenili smo se prepričati, kako je s stvarjo, pa smo obi-skali »prvega odgovornega« moža, tovariša Jožeta Jenka, direktorja delovne skupnosti SIS za izgradnjo ljubljanskih cest. Tov. Jenko je takoj zanikal naše navidezno negodovanje. »Nikakršne zamude ni, dela napredujejo zelo hitro, še po-sebno na Erjavčevi. Prvi izva-jalec, Slovenija ceste, bo svoje sredi meseca že verjetno kon-Čal, pa tudi Gradis, ki je zadol-žen za mostove, je že iz kritič-ne faze. Pri gradnji,« je nada-ljeval direktor, »so najkritič-iiejša groba zemeljska dela, ko smo odvisni od vremena in lahko en dan dežja zadrži gradnjo za nekaj dni.« »In kdaj lahko upamo, da bomo prehod začeli uporab-ljati?« »V drugi polovici meseca bo cesta usposobljena kot ce-sta v gradnji, to je, poskrbeli bomo za prevoznost vozišča in prehodnost enega pločnika na strani proti Tivoliju.« »Kaj pa drugi objekti?« »Na Cankarjevi manjka le še make up, če lahko tako re-čemo, ki bo podoben, kot je sedaj na prenovljeni Copovi. Še prej pa se, najbrž že pred 10. t. m; začne s finiširanjem na Puharjevi, ki naj bi bila go-tova ta mesec, čeprav se na izvajalca iz Josipdola na Po-horju ne moremo posebno za-nesti. Pa še nekaj, sredstva javne-ga obveščanja niso pravilno informirala javnosti in naj se-daj povem, da sta oba podho-da za pešce uporabna, kot je bila uporabna v času del Čo-pova, in naj občani nikar ne hodijo čez progo, kar je zelo nevarno. Sicer pa se zaveda-mo, da se ljudje ne morejo kar tako zlahka navaditi nanje. Za primerpoglejte kar Celovško s podhodi, ki jih ljudje ne uporabljajo in vsakokrat, ko spet koga povozi avto, se jih več preusmeri na podhode. »Bojimo se,« je šezaskrbelo tovariša Jenka, »da bi se nam zgodilo kaj podobnega kot v Šiški, kjer so nam vandali že prve dni razbili svetlobna te-lesa v podhodu. No, naj zak-ljučim s tem: Puharjeva naj bi bila prehodna koncem okto-bra in finalizacija ne bo ovira-la prehoda.« »Kako pa je s financira-njem?« »To je pa resničen problem. Za dokončanje nam manjka še osem starih milijard, kate-rih odobritev zdaj pričakuje-mo od banke. Moram reči, da smo od ob-čine Center in ŽG Ljubljana pričakovali več finančne po-moči. Obe sta obljubili, da bo-sta prelili med naša sredstva 10-kratne letne zneske, ki so potrebni za vzdrževanje pre-hodov preko proge, železnica pa je tudi obljubila tretjino sredstev, ki bodo potrebni za podaljšanje Puharjeve, ker bi se s tem povečala varnost. Ostanejo pa še problemi, ki so tipično jugoslovanski: zna-mo namreč zgraditi nek ob-jekt, ne znamo ga pa vzdrže-vati in ga pustimo na milost in nemilost propadanju. Menim, da bi komunalna skupnost občine Center morala zagoto-viti ta sredstva.« »Ali bodo podhodi suhopar-ni ali se bodo izkoristili še za kak drug namen?« »Za enkrat mi nimamo na-črtov, menim pa, da bi jih lah-ko izkoristile bližnje galerije za postavljanje panojev za nji-hove razstave, tudi s cvetjem bi jih lahko popestrili, sicer pa so že itak zelo zanimive in osvežujoče konstrukcije, ni-kakor ne klasično moreče, ampak prav svetle, zračne in svobodne s svojimi meandri in zoženji.« Vito Komac